Onko normaalia, että DVD:n polttamiseen menee yli 7 tuntia? Ostin tuollaisen DVD dual GIGABYTE dvd-aseman (paketissa sanotaan että 16x DVD writing parhaimmillaan ja tukee DVD ja - R, DVD RW polttoa) ja yritin polttaa sillä ensimmäisen kerran. Käytin paketissa mukana tullutta Nero Vision Express -ohjelmaa polttamiseen. Poltin 4x DVD RW levylle. Voiko olla mahdollista, että noin kauan kestää yhden levyn polttaminen?
Ja toinen ongelma tuli myös ilmi.. Sain sen vihdoin poltettua, mutta katsottaessa DVD:tä, siinä ei kuulut äänet, kuva kyllä näkyy. Mikä vikana?
DVD:n polttaminen
8
1126
Vastaukset
Jos poltat hitaasti jotain isoa tiedostoa, niin totta kai siinä kestää kauan. Ja näkymiseen ja kuulumiseen voi vaikuttaa montakin asiaa. Missä muodossa poltit sen?
- ei onnistu
eli 4x nopeudella poltettaessa menee aina kauan?
ne tiedostot oli vob-tiedostoja (VTS_01_00 ym. tiedostojen nimet). pitääkö niille tehdä jotain ennen polttamista? ja mistä äänten poisjäänti voisi johtua?
- ...
tullut käytettyä väärää ohjelmaa. Nero burning rom käy aivan hyvin dvd polttoon . Vision on muistaakseni käsittelyyn ja muokkaamiseen tarkoitettu ohjelma. 4X nopeudella levy tulee valmiiksi noin 25 min normaalisti.
- ei onnistu
Niin kun hain myös burning rom nimisen ohjelman, mutta kun sen aukaisee, siinä lukee että nero express. eli onko vika siinä DVD-asemassa, jos normaalisti menee se 25 min?
- jose
ei onnistu kirjoitti:
Niin kun hain myös burning rom nimisen ohjelman, mutta kun sen aukaisee, siinä lukee että nero express. eli onko vika siinä DVD-asemassa, jos normaalisti menee se 25 min?
Nero express on "light" versio nero burning romista, sen pitäisi käydä ihan hyvin. Tuota vision expressiä ei tosiaan ole tarkoitettu suoraan levyjen polttamiseen. Täyden dvd:n polttaminen kestää 4x-nopeudella noin 20 minuuttia, jos menee pitempään, levyä ei polteta tuolla nopeudella.
Jos haluat tehdä DVD-Video-levyn, siis semmoisen, joka toimii DVD-soittimissa, levyn pitää sisältää oikeanlainen hakemistorakenne, et voi vain tyrkätä tiedostoja levyn juureen. Kaikki .vob:it, .ifo:t, .bup:it ym. tiedotot tulee löytyä VIDEO_TS-nimisestä hakemistosta. Mutta ainakin nero burning rom osaa tehdä tuon automaattisesti, eli siitä ei pitäisi tarvita huolehtia.
- nopeus
XP käyttiksessä ei tavita mitään erillisiä poltto eli kopiointi ohjelmia!!!
XP käyttis sisältää poltto eli kopiointi ominaisuuden vakiona.- Roxiota
Mitänkähän onnistuu DVD:n teko Roxion poltto-ohjelmalla - ei mitenkään!
- Adaptec
Olin käyttänyt Adaptecin poltto-ohjelmaa.
Poltot onnistivat aina.
Halusin kuitenkin suomenkielisen Neron, ja laitoin sen.
Nyt pääsin tutustumaan näihin poltto-ongelmiin kantapään kautta. Nörteiltä olin kuullutkin noista levyt "kusemisista".
Ihmettelin, että mikä tuossa oikein mättää, sillä kaikki kehuvat Neroa.
Sitten huomasin Nerossa maininnan..."tehty adaptekin luvalla.."
Tuohan minuakin kypsytti Nerossa, että se muka tärkeänä jyrrää vaikka 7- tuntia, ja tuloksena on vain pilattu aihio. Taustaa ja listaa saa vaikka minkälaista, mutta polton onnistuminen on sattumanvaraista.
Ongelmasi on siis normaali, tai minä olen kanssasi samanlainen epänormaali.
Käy katsomassa jonkun kaverisi Adaptekin ohjelmaa.
Minulla on kyllä tällä hetkellä Nero, mutta enpä levyjä saakkaan poltettua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a545963Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,474407Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1524202Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913660Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii712899Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1062527Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut452104Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561846Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2421724Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä361504