Yrittäjät kannattavat sosialismia

Anonyymi

Yrittäjät ovat aina valittaneet työntekijöiden liitoista kun eivät saa sen takia poljettua palkkoja. Toinen itkun aihe on ollut kun työttömät eivät ole lähteneet työttömyyskorvauksen suuruisella palkalla töihin, sitten valitetaan että työttömät elävät yhteiskunnan tuilla ja haukutaan ne kommunisteiksi. Nyt nämä ovat itse vailla yhteiskunnan tukia ja ovat sitä mieltä että nyt määritellyt tuet pitäisi kolminkertaistaa! Kyllä se sosialismi nyt kelpaa kun huonosti menee, mutta työttömät on vastaavasta haukuttu kun heillä meni huonosti ja saivat tukea yhteiskunnalta. Se on vain ihmisellä aina se oma suu lähimpänä eikä rikkaita yrittäjiä kiinnostanut yhtään se millaista on työttömän tai pienipalkkaisen arki.

50

576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      NIMENOMAAN. Olen samaa mieltä, eikös yrittäjillä pitäis olla se riski??? Jos vaikka ne huonommat ajat tulee, mutta nyt kyllä ovat vinkumassa että mikään tuki ei heille riitä. Ne yrittäjät joilla on nyt hiljaisempaa voisivat mennä auttamaan niitä toisia yrittäjiä sinne mansikka ja marjapelloille nyt. HOPI HOPI.

    • Anonyymi

      Yrittäjät joilla menee huonosti niin nyt sinne marjan poimintaan ja risusavottaan mihin olivat työttömiä patistamassa. Siinä sitten näkee mitenkä paljon sillä hommalla leipä levenee! Eli eipä jäädä sinne kattoon syljeskelemään ja tukien varaan elämään, mars mars! Tai jos saa tukea pitää se saada vastikkeelliseksi mitä kokoomus oli vailla työttömyyskorvauksien vastineeksi. Esim kesämökkien huussin alusien tyhjentäjiksi tukia saavat yrittäjät.

    • Anonyymi

      Yrittäjän pahimmat viholliset ovat asiakkat ja työntekijät. Järjestys riippuu vähän itse kunkin päivän kunnosta.

    • Anonyymi

      Onhan se tietennii hyvä, että koronataistelun jälkeen duunarilla olisi paikka, mihin menisi tilipäivää odotteleen. Ilman tukiaisia moni työmaa katoaisi.

      • Anonyymi

        Yrityksiä tulee ja menee, sota ei yhtä miestä kaipaa. Jos ei osaa pyörittää yritystä tarpeeksi hyvin niin tilalle tulee joku uusi yrittäjä joka saattaa olla kaikin puolin pätevämpi ja fiksumpi työnantaja.


    • Anonyymi

      Kokkomuslaiset kovimpia sosialisteja, näin se menee

    • Anonyymi

      Yrittäjät työllistää. Huomioikaapa se, kun räksytätte. Ilman yrittäjiä olisitte kortistossa ja leipäjonossa. Sielläkin varmaan räkytätte.

      • Anonyymi

        Niin ja yrittäjät tarvitsevat työvoimaa, moni yritys ei pyörisi ilman työntekijöitä.
        Ehkäpä räkytyksen syynä onkin kun työttömiä on aina haukuttu tuilla eläjiksi ja vaadittu työttömyyskorvauksenkin vastineeksi töitä tai jotain muuta vastinetta vaikka olisivat vuosikymmeniä ennen työttömäksi jäämistään maksaneet kaikkia maksuja juurikin työttömyyden varalta palkastaan jotka peritään automaattisesti palkasta.


      • Anonyymi

        Kun työtön työntekijä saa tukea räksyttävät rikkaat yrittäjät. Nyt kun sama tilanne eli tulojen romahdus koskee yrittäjiä niin sosialismi onkin hyvä asia ja heille pitäisi ammentaa kottikärrykuormittain rahaa! Vaatimukset ovat työntekijöiden vuosikymmenten palkkojen tasoa!


    • Anonyymi

      Yrittäjät ovat monesti niin itsekkäitä että ymmärtävät vain oman etunsa, pienituloisen työntekijän vaikeudet eivät heiltä ole koskaan saaneet mitään sympatiaa, nälkäpalkalla pitäisi töitä tehdä eikä ylitöistäkään haluttaisi maksaa sopimusten mukaisesti vaan ollaan vaatimassa "joustamista" työntekijöiltä.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä! Lopettakaa kapitalisti yrittäjät jo se vinkuminen. Pankaa nyt ne talot ja autot,veneet ja muut turhakkeet myyntiin ja menkää marjatiloille avuksi jos teidän yritys ei nyt tuota.

      • Anonyymi

        Juuri niin, samaahan vaaditaan työttömiltäkin, käsketään myydä velkainen talo keskellä lamaa pilkkahintaan ja kehotetaan muuttamaan työn perässä. Nyt konkkayrittäjät myymään loppu omaisuutensa jos sitä on ja mansikan poimintaan mansikkatiloille, vesakon raivaukseen ja paskan lapiointiin sinne missä sitä on. Ei mitään vastikkeetonta rahaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin, samaahan vaaditaan työttömiltäkin, käsketään myydä velkainen talo keskellä lamaa pilkkahintaan ja kehotetaan muuttamaan työn perässä. Nyt konkkayrittäjät myymään loppu omaisuutensa jos sitä on ja mansikan poimintaan mansikkatiloille, vesakon raivaukseen ja paskan lapiointiin sinne missä sitä on. Ei mitään vastikkeetonta rahaa!

        Lisänä vielä että aloittelijan tuntipalkka n8€/tunti ja marjanpoiminta 80senttiä/kilo! Siitä vaan ahkerat yrittäjät uutta rikastumista kehiin eikä millekään tuelle!


    • Kyllä yrittäjille aina tuet kelpaa , vaikka ne tulisi itte pirulta . Sosialismikin kelpaa vaikka Pohjois-Korean malli jos sillä vain tienaa hyvin .

    • Anonyymi

      Paikallinen sopiminen on työnantajan agenda, tätä se sitten olisi Björn Wahlroosin mielestä:
      Wahlroosin mielestä menestykseen ei ole oikotietä, vaan Suomen pitää parantaa työllistävien yritysten edellytyksiä toimia ja investoida Suomessa. Silloin ratkaisut löytyvät työn hinnasta ja työehdoista sekä työn ja yritysten verotuksesta.

      Työntekijöiden selkänahasta aina vaan vaikka työelämä on koventunut joka vuosi. Pysykää ja liittykää liittoihin ettei nämä köyhät Waalroosit vie teiltä leipäpalaakin suusta! Näille ei mikään riitä. Jos työ ei kannata siten että työntekijätkin tulevat sillä toimeen on liikeidea väärä. On se kumma kun työnantajan mielestä mikään ei kannata vaikka suurimmalla osalla heillä on ökytalot, kesämökit ja mersut?

    • Anonyymi

      Suomeen pitää saada nöyrä palkkatyöläisten ryhmä, ns työmuurahaiset, jotka tekevät työtä muustakin syystä kuin rahasta, tämä siksi jotta meillä yrittäjillä riittää rahat myös Floridan kotiin jossa on mukavammat säät lomailla puolet vuodesta. Olemme sen ansainneet koska maksamme niin paljon veroja Suomeen.

      • Anonyymi

        Siitä vaan yritystä perustamaan https://yrita.fi/osakeyhtion-perustaminen
        Ei juuri maksa mitään ja starttirahaakin saa.
        Sitten haet sukulaisilta, vanhemmilta, kavereilta ja mummolta nimiä lainapapereiden takuupuolelle ja aloitat busineksen. Samalla kahtelet niitä Floridan kämppiä ja amerikanrautoja jo valamiiksi. Onnea matkaan, sitä tarvitaan.
        PS palkkaa itteesi viisaampia töihin


      • Anonyymi

        Me persut ollaan nöyriä ammattiliittoon kuulumattomia palkkatyöläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me persut ollaan nöyriä ammattiliittoon kuulumattomia palkkatyöläisiä.

        Vain idiootti ei ymmärrä ammattiliittojen hyvää vaikutusta työntekijöiden hyväksi, on tärkeä tekijä tasa-arvoisemman yhteiskunnan puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä vaan yritystä perustamaan https://yrita.fi/osakeyhtion-perustaminen
        Ei juuri maksa mitään ja starttirahaakin saa.
        Sitten haet sukulaisilta, vanhemmilta, kavereilta ja mummolta nimiä lainapapereiden takuupuolelle ja aloitat busineksen. Samalla kahtelet niitä Floridan kämppiä ja amerikanrautoja jo valamiiksi. Onnea matkaan, sitä tarvitaan.
        PS palkkaa itteesi viisaampia töihin

        Niin että vaihtoehdot ovat aloittaa yritystoiminta nollasta tai ruveta halpatyövoimaksi? Kyllä välimuotojakin pitää olla!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ilman liittoja hyvien työntekijöiden palkat nousisivat ja huonojen työntekijöiden palkat olisivat huonoja tai he olisivat työttömiä.

      • Anonyymi

        Elä typerehä, työnantajan agenda on maksaa vähemmän kuten Björn Wahlroos juuri pääsi sanomasta. Jos valta annetaan vain toiselle osapuolelle niin lapsikin tajuaa miten siinä käy! Jos voimalle ei ole vastavoimaa niin se vie omaan suuntaansa. Puhdasta matematiikkaa.. ja niin helppoa ettei tarvitse olla Einstein ymmärtääkseen sen.


      • Anonyymi

        Liitot ovat neuvotelleet työnantajien kanssa minimiehdoista, kukaan ei kiellä työnantajaa nytkään maksamasta enempää. Se on nyt työnantajan halusta kiinni paljonko yli minimitaulukoiden haluaa maksaa.. mutta jostain syystä minimitaulukot ovat vakiintuneet maksun määriksi..
        Eli Suomeksi työnanataja maksaa vain niin vähän kuin on pakko! Jos liittoja ei ole neuvottelemassa minimiehdoista niin palkat tulevat laskemaan 99 prosentilla!


    • Anonyymi

      Näin se vaan on!!

      • Anonyymi

        Höpö höpö!! Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja en ole koskaan kuulunut liittoihin (rakennusalalla). Aina olen neuvotellut palkkani työnantajan kanssa ja olen ollut tyytyväinen. En edes tiedä, että mikä on minimi palkka ammatissani, eikä se kiinnostakkaan! Työnantajat pitävät hyvistä ja luotettavista työntekijöistä kynsin hampain kiinni ja tilanne tulee vielä työnantajien taholta vaikeutumaan, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle!


      • Anonyymi

        Niin että miten? Mitä kommenttia komppaat?

        Miettikääpä millaista oli sata vuotta sitten kun ei ollut liittojen voimaa työntekijöiden takana, oliko silloin asiat paremmin? Silloin oli ökyrikkaita jonkun verran ja loput olivat kädestä suuhun porukkaa joka hädintuskin pysyi hengissä.
        Jos nyt suurien massojen ostovoima ajetaan alas niin kotimainen kysyntä romahtaa eikä kenelläkään ole sen jälkeen enää kivaa.. siinä kaatuu yrittäjääkin kuin heinää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö!! Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja en ole koskaan kuulunut liittoihin (rakennusalalla). Aina olen neuvotellut palkkani työnantajan kanssa ja olen ollut tyytyväinen. En edes tiedä, että mikä on minimi palkka ammatissani, eikä se kiinnostakkaan! Työnantajat pitävät hyvistä ja luotettavista työntekijöistä kynsin hampain kiinni ja tilanne tulee vielä työnantajien taholta vaikeutumaan, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle!

        Älä jankkaa sitä itse neuvottelua, etkö ymmärrä että vaikka saisit enemmän kuin muut niin jos yleinen palkkataso laskee ja saat saman verran ekstraa yleisen tason päälle kuin nytkin niin silloin sinäkin saat vähemmän liksaa kuin nyt! Kun yleinen taso laskee niin silloin laskee myös parhaiden palkat! Siitä on kyse annetaanko nyt sananvalta yksin työnantajille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö!! Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja en ole koskaan kuulunut liittoihin (rakennusalalla). Aina olen neuvotellut palkkani työnantajan kanssa ja olen ollut tyytyväinen. En edes tiedä, että mikä on minimi palkka ammatissani, eikä se kiinnostakkaan! Työnantajat pitävät hyvistä ja luotettavista työntekijöistä kynsin hampain kiinni ja tilanne tulee vielä työnantajien taholta vaikeutumaan, kun suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle!

        Tämä kirjoittelija on joku työnantaja joka yrittää pitää työntekijöitä aivan tolloina ja haluaa että työelämästä tulee työnantajille edullinen villilänsi jossa vallitsevat viidakon lait. Ei kukaan työntekijä voi olla noin tyhmä että puukottaa itseään jalkaan ja jättää itsensä työnantajan hyväntahtoisuuden armoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kirjoittelija on joku työnantaja joka yrittää pitää työntekijöitä aivan tolloina ja haluaa että työelämästä tulee työnantajille edullinen villilänsi jossa vallitsevat viidakon lait. Ei kukaan työntekijä voi olla noin tyhmä että puukottaa itseään jalkaan ja jättää itsensä työnantajan hyväntahtoisuuden armoille.

        Kuuleppa kommunisti. En ole työnantaja! Makselkaahan te typerykset vaan SAK: e ja muille liitoille satoja egejä vuodessa, että he pääsevät sijoittelemaan rahojanne ja nostelemaan osinkoja!! yli 250 miljoonaa vuodessa, entisen vuokrayhtiön VVO: n kautta! Jos haluaisin kuulua johonkin liittoon, niin se olisi YTK! Vai puukotan minä itseäni jalkaan! Saan 6300 €/kk vuosi bonukset! Ja olen vielä lisäksi tyhmä?? Olisikohan teillä kannattanut käydä kouluja sen apukoulun lisäksi?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa kommunisti. En ole työnantaja! Makselkaahan te typerykset vaan SAK: e ja muille liitoille satoja egejä vuodessa, että he pääsevät sijoittelemaan rahojanne ja nostelemaan osinkoja!! yli 250 miljoonaa vuodessa, entisen vuokrayhtiön VVO: n kautta! Jos haluaisin kuulua johonkin liittoon, niin se olisi YTK! Vai puukotan minä itseäni jalkaan! Saan 6300 €/kk vuosi bonukset! Ja olen vielä lisäksi tyhmä?? Olisikohan teillä kannattanut käydä kouluja sen apukoulun lisäksi?!

        Kyllä sinulla on koulut jäänyt käymättä, ensinnäkin turha valehdella että kukaan työnantaja maksaa 6300€/kk peruspalkkaa kenellekään raksaduunarille, se on aivan varma asia.
        Ei ne liiton pomot niitä osinkoja ja vuokratuloja itselleen saa. Sehän on vain hyvä liiton talous on kunnossa, tuhlatako ne liiton rahat olisi pitänyt sijoittamisen sijaan? Kriisi aikaan on puskuria millä maksaa korvauksia kun talous on kunnossa.
        Työntekijä on kommunisti jos haluaa oikeutta, kohtuutta ja oikeudenmukaisuutta sekä kohtuullista palkkaa. Jos työnantaja haluaa samalla lailla omia etujaan ajaa onkin hän porvari?
        Halusit aiemmin itsellesi parempaa palkkaa ilman liittoja ja muille huonompaa, taidat olla melko narsistisen itsekäs tyyppi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa kommunisti. En ole työnantaja! Makselkaahan te typerykset vaan SAK: e ja muille liitoille satoja egejä vuodessa, että he pääsevät sijoittelemaan rahojanne ja nostelemaan osinkoja!! yli 250 miljoonaa vuodessa, entisen vuokrayhtiön VVO: n kautta! Jos haluaisin kuulua johonkin liittoon, niin se olisi YTK! Vai puukotan minä itseäni jalkaan! Saan 6300 €/kk vuosi bonukset! Ja olen vielä lisäksi tyhmä?? Olisikohan teillä kannattanut käydä kouluja sen apukoulun lisäksi?!

        Jos olet noin isopalkkainen duunari mitä en kyllä usko niin et välttämättä tarvitse liittoja, mutta me muut kyllä tarvitsemme! Monikaan tavallinen työntekijä ei saa tuosta puoltakaan ja silti sekin on työnantajan mukaan liikaa ja he haluaisivat maksaa vähemmän jos vaan voisivat! Tätä se markkinatalous ja kapitalismi on, kilpailuyhteiskunnassa pitää myös työntekijöiden osata pitää puolensa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa kommunisti. En ole työnantaja! Makselkaahan te typerykset vaan SAK: e ja muille liitoille satoja egejä vuodessa, että he pääsevät sijoittelemaan rahojanne ja nostelemaan osinkoja!! yli 250 miljoonaa vuodessa, entisen vuokrayhtiön VVO: n kautta! Jos haluaisin kuulua johonkin liittoon, niin se olisi YTK! Vai puukotan minä itseäni jalkaan! Saan 6300 €/kk vuosi bonukset! Ja olen vielä lisäksi tyhmä?? Olisikohan teillä kannattanut käydä kouluja sen apukoulun lisäksi?!

        Oot palkka kuopassa. Mulla samat hommat ja palkka pyörii 14 000 ja parhaimmillaan 20 000 kuussa.


    • Anonyymi

      Kukaan Kainuulainen palkoillinen raksaukko ei saa 6300€kk ja lisiä vaikka narsisti luuletkin olevasi korvaamaton. Ihan täyttä paskapuhetta. Tyhmäkin olet jos et ole ammattiliittoon liittynyt. Olet veronkiertäjä yrittäjä ja yrität täällä puhua ihan paskaa.

      • Anonyymi

        Olen raksalla, mutta kuulunut työnjohto puolelle ja nykyään valvonta puolella, enkä todellakaan ole yrittäjä! Vai olen minä tyhmä, kun en ole liittynyt ammattiliittoihin?! Miettikääpä idiootit, että kuinka paljon joutuisin maksamaan liiton maksuja, eikö ne peritä prosentteina palkan mukaan kuukaudessa?! Sillähän elättäisi yhden teistä luuseri työttömistä! Vai olen minä veron kiertäjä ja narsisti?! Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi, jonka ne teidän liittonne on neuvotellut! Miksi te valitatte täällä? Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen raksalla, mutta kuulunut työnjohto puolelle ja nykyään valvonta puolella, enkä todellakaan ole yrittäjä! Vai olen minä tyhmä, kun en ole liittynyt ammattiliittoihin?! Miettikääpä idiootit, että kuinka paljon joutuisin maksamaan liiton maksuja, eikö ne peritä prosentteina palkan mukaan kuukaudessa?! Sillähän elättäisi yhden teistä luuseri työttömistä! Vai olen minä veron kiertäjä ja narsisti?! Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi, jonka ne teidän liittonne on neuvotellut! Miksi te valitatte täällä? Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!

        Raksapuolen työnjohtaja ja puhut opiskelusta kunnon ammattiin? :D Ei jeesus päivän naurut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen raksalla, mutta kuulunut työnjohto puolelle ja nykyään valvonta puolella, enkä todellakaan ole yrittäjä! Vai olen minä tyhmä, kun en ole liittynyt ammattiliittoihin?! Miettikääpä idiootit, että kuinka paljon joutuisin maksamaan liiton maksuja, eikö ne peritä prosentteina palkan mukaan kuukaudessa?! Sillähän elättäisi yhden teistä luuseri työttömistä! Vai olen minä veron kiertäjä ja narsisti?! Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi, jonka ne teidän liittonne on neuvotellut! Miksi te valitatte täällä? Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!

        "Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi"

        Ja vielä olet sitä mieltä ettei liittoja tarvitse olla ajamassa työntekijöiden etuja, muun muassa palkkaukseen liittyen?

        Sano hyvä mies sille työnantajallesi että pienentää palkkaasi niin sinun ei tarvitse maksaa niin paljoa veroja.

        "Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!"

        Joo, mutta kuka ne varsinaiset työt tekee jos kaikki ovat johtajia? Eikö varsinaisen työn tekijän kuulu ansaita kohtuudella myös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen raksalla, mutta kuulunut työnjohto puolelle ja nykyään valvonta puolella, enkä todellakaan ole yrittäjä! Vai olen minä tyhmä, kun en ole liittynyt ammattiliittoihin?! Miettikääpä idiootit, että kuinka paljon joutuisin maksamaan liiton maksuja, eikö ne peritä prosentteina palkan mukaan kuukaudessa?! Sillähän elättäisi yhden teistä luuseri työttömistä! Vai olen minä veron kiertäjä ja narsisti?! Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi, jonka ne teidän liittonne on neuvotellut! Miksi te valitatte täällä? Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!

        Entäpä jos työnantajasi kusettaakin sinua jollain tavoin tai antaa vaikka laittomat potkut ilman irtisanomisaikaa, kuka sinua silloin puolustaa? Ja sanon jo etukäteen että vaikka sinulla olisi nyt asiallinen työnantaja niin kaikilla asia ei ole samalla tolalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen raksalla, mutta kuulunut työnjohto puolelle ja nykyään valvonta puolella, enkä todellakaan ole yrittäjä! Vai olen minä tyhmä, kun en ole liittynyt ammattiliittoihin?! Miettikääpä idiootit, että kuinka paljon joutuisin maksamaan liiton maksuja, eikö ne peritä prosentteina palkan mukaan kuukaudessa?! Sillähän elättäisi yhden teistä luuseri työttömistä! Vai olen minä veron kiertäjä ja narsisti?! Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi, jonka ne teidän liittonne on neuvotellut! Miksi te valitatte täällä? Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!

        Olet itse isopalkkainen johtaja joka on itse neuvotellut oman palkkansa mutta käsket tavallisten pienipalkkaisten työntekijöiden olla liittymättä liittoon? Olet täysi pelle!
        En ole aiemmin ollut liitossa mutta nyt liityn, silmäni ovat avautuneet kun olen alkanut miettimään näitä asioita! Liittykää muutkin duunarit, muuten meillä ei ole mitään sanavaltaa mihinkään työelämän asioihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen raksalla, mutta kuulunut työnjohto puolelle ja nykyään valvonta puolella, enkä todellakaan ole yrittäjä! Vai olen minä tyhmä, kun en ole liittynyt ammattiliittoihin?! Miettikääpä idiootit, että kuinka paljon joutuisin maksamaan liiton maksuja, eikö ne peritä prosentteina palkan mukaan kuukaudessa?! Sillähän elättäisi yhden teistä luuseri työttömistä! Vai olen minä veron kiertäjä ja narsisti?! Maksan varmaan enemmän veroja kuukaudessa, kuin sinä tomppeli saat sitä peruspalkkaasi, jonka ne teidän liittonne on neuvotellut! Miksi te valitatte täällä? Menkää koulunpenkille ja opiskelkaa itsellenne kunnon ammatti ja kun olette töissä, millä alalla vaan, niin tehkää työnne kunnolla, niin työnantajien kanssa varmasti pääsette sopimaan palkkanne ilman liittoja!

        No niin, selvisihän se miksi tämä kaveri niin vastustaa liittoja, tämä "työnjohtaja" voisi sitten kusettaa työntekijöitä haluamallaan tavalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos työnantajasi kusettaakin sinua jollain tavoin tai antaa vaikka laittomat potkut ilman irtisanomisaikaa, kuka sinua silloin puolustaa? Ja sanon jo etukäteen että vaikka sinulla olisi nyt asiallinen työnantaja niin kaikilla asia ei ole samalla tolalla.

        Minua puolustaa Suomen laki ja https://ytk-yhdistys.fi/ lakiapu, 18€/vuosi eikä tartte opetella Taistojen tiellä- kappaletta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua puolustaa Suomen laki ja https://ytk-yhdistys.fi/ lakiapu, 18€/vuosi eikä tartte opetella Taistojen tiellä- kappaletta

        Ähä kutti, mepä ollaan liitossa etkä pysty meiltä alle sopimusten vaatimaan mitään!
        Ei meidän tarvitse opetella yhtään mitään, liitto auttaa tarvittaessa!


    • Anonyymi

      Vai ihan kymppinä:D Leikkijuppi joka esittää nyt jotain porvaria. Pökiö mikä pökiö, luuletko olevasi korvaamaton kymppinä???

      • Anonyymi

        Oli pakko vielä vastata, teille muutamalle kouluja käymättömälle tomppelille! Ettehän te osaa edes lukea! En ole työnjohtaja, vaan raksatöiden valvoja, eli en ole jonkun raksaliikkeen palveluksessa, joita hommia ennen nykyistä työtäni tein 20- vuotta ja useassa rakennusliikkeessä, koska minua aina houkuteltiin toiseen firmaan ja koskaan en ole saanut lopareita, vaan olen ne itse ottanut, kun on tarjottu parempia ehtoja toisesta firmasta. Minun puolestani saatte hankkia niin paljon kuin haluatte, koska tiedän kokemuksesta, että se joka saa kunnon palkkaa, niin on hyvä työntekijä ja työnantajat arvostavat sellaista, eivätkä halua missään tapauksessa luopua hänestä! Sen sanon vielä lopuksi, että tein aivan oikean päätöksen parikymmentä vuotta sitten, että karistin Kajaanin pölyt kannoiltani ja lähdin maailmalle, vaikka siellä olin töissä koko ajan ja HUOM! Raksatyönjohtajana! Minun puolestani tehkää mitä haluatte ja kuulukaa mihin liittoihin haluatte, se on teidän murheenne, kun elätätte niitä liittojen möhömahoja! Hyvää kevään jatkoa kaikille! Sorotnoo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli pakko vielä vastata, teille muutamalle kouluja käymättömälle tomppelille! Ettehän te osaa edes lukea! En ole työnjohtaja, vaan raksatöiden valvoja, eli en ole jonkun raksaliikkeen palveluksessa, joita hommia ennen nykyistä työtäni tein 20- vuotta ja useassa rakennusliikkeessä, koska minua aina houkuteltiin toiseen firmaan ja koskaan en ole saanut lopareita, vaan olen ne itse ottanut, kun on tarjottu parempia ehtoja toisesta firmasta. Minun puolestani saatte hankkia niin paljon kuin haluatte, koska tiedän kokemuksesta, että se joka saa kunnon palkkaa, niin on hyvä työntekijä ja työnantajat arvostavat sellaista, eivätkä halua missään tapauksessa luopua hänestä! Sen sanon vielä lopuksi, että tein aivan oikean päätöksen parikymmentä vuotta sitten, että karistin Kajaanin pölyt kannoiltani ja lähdin maailmalle, vaikka siellä olin töissä koko ajan ja HUOM! Raksatyönjohtajana! Minun puolestani tehkää mitä haluatte ja kuulukaa mihin liittoihin haluatte, se on teidän murheenne, kun elätätte niitä liittojen möhömahoja! Hyvää kevään jatkoa kaikille! Sorotnoo..

        Ilmaiseksiko niiden liiton asiantuntijoiden pitäisi siellä asioita hoitaa? Se on kuule työtä missä ihan mikä tahansa muukin työ! Sielläkin maksetaan ammattitaidon ja työsuoritusten mukaista palkkaa. Mitä paremmat miehet siellä asioita hoitaa sitä paremmin työntekijöillä, joita he edustavat, menee. Työnantajillakin on omat työnantajaliitot jotka ajavat heidän etujaan, miksi työntekijöiden pitäisi antaa työnantajille ylimääräistä etua siten että kukaan asioihin perehtynyt ei hoitaisi heidän asioita?
        Isopalkkaisten ihmisten kehotukset pienipalkkaisille olla liittymättä liittoihin on aivan naurettavaa ihmisten idiootteina pitämistä. Ei se että ei ole paljoa kouluja käynyt tarkoita sitä että olisi tyhmä. Kaikilla ei esimerkiksi ole samat lähtökohdat siihen miten talous kestää käydä nuorena kouluja, toiset tykkäävät tehdä käytännön asioita enemmän kuin lukea jne. Yksinkertaisesti yhteiskunta ei pyöri jos kaikki olisivat johtotasolla, mutta sen ei pidä tarkoittaa myöskään sitä että varsinaisen työn tekijät eivät saisi ansaita kohtuullisesti. Jos vain yksi osapuoli saa päättää kaikista työehdoista palaamme ajassa sata vuotta taakse päin jolloin työntekijä saa työpanoksestaan vain juuri ja juuri sen että pysyy viisikymppiseksi hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli pakko vielä vastata, teille muutamalle kouluja käymättömälle tomppelille! Ettehän te osaa edes lukea! En ole työnjohtaja, vaan raksatöiden valvoja, eli en ole jonkun raksaliikkeen palveluksessa, joita hommia ennen nykyistä työtäni tein 20- vuotta ja useassa rakennusliikkeessä, koska minua aina houkuteltiin toiseen firmaan ja koskaan en ole saanut lopareita, vaan olen ne itse ottanut, kun on tarjottu parempia ehtoja toisesta firmasta. Minun puolestani saatte hankkia niin paljon kuin haluatte, koska tiedän kokemuksesta, että se joka saa kunnon palkkaa, niin on hyvä työntekijä ja työnantajat arvostavat sellaista, eivätkä halua missään tapauksessa luopua hänestä! Sen sanon vielä lopuksi, että tein aivan oikean päätöksen parikymmentä vuotta sitten, että karistin Kajaanin pölyt kannoiltani ja lähdin maailmalle, vaikka siellä olin töissä koko ajan ja HUOM! Raksatyönjohtajana! Minun puolestani tehkää mitä haluatte ja kuulukaa mihin liittoihin haluatte, se on teidän murheenne, kun elätätte niitä liittojen möhömahoja! Hyvää kevään jatkoa kaikille! Sorotnoo..

        Mulle isä sanoi aina että köyhällä ei ole muuta myytävää kuin työvoima ja se on myytävä niin kaliilla kuin voi ja sitä noudatin nyt eläkkeellä ja eläke 3000€ enkä ole kouluja käynyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle isä sanoi aina että köyhällä ei ole muuta myytävää kuin työvoima ja se on myytävä niin kaliilla kuin voi ja sitä noudatin nyt eläkkeellä ja eläke 3000€ enkä ole kouluja käynyt..

        Köyhien lapsille pitääkin opettaa talousoasaamista, ettei köyhyys kierre jatkuisi. Onhan tuo 3tonnia brutto?


    • Anonyymi

      No tulihan se sieltä että entinen Kajaanilainen nykyinen etelän narsisti pelle. Pysykkin siellä etelässä ja kommentoi niitä stadin sivuja kun et ymmärrä Kainuun työllisyydestä yhtään mitään jos olet 20 vuotta sitten täältä onneksi jo lähtenyt. Jokainen siellä stadissa voi vaihtaa sitä työpaikkaa vaikka joka viikko. Se kuukausipalkkasi on etelän palkkoja jossa maksaa ruoka ja asuminenkin pian tuplat mitä täällä.

      • Anonyymi

        Valetta se palkka, etelän pelle laittanut lapinlisät omasta päästään!

        Ennemmin veikkaan kuitenkin jonkun työnantajan satuiluksi, juttu muuttui sitä mukaa kuin perustelut menivät läskiksi.


    • Anonyymi

      sammaa mieltä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe