Radburg Power -pinnoitetut renkaat KOKEMUKSIA?

Anonyymi

Ajattelin säästää tämän kauden ajan renkaissa ja löyty kärkkäiseltä tuollaiset Radburg pinnoitetut koolla 195 65 15 ja lompakko ystävälliseen hintaan 31,-€ KPL!
Kellään kokemuksia kyseistä renkaasta?
Jos sitten 2v päästä satsais sitten niihin Nokian Hakka kesä renkaisiin....

37

13667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhaan runkoon veistetyt. Jos et melusta ja tärinästä välitä, on sinun renkaat.

      • Anonyymi

        Tärinästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärinästä?

        Tasapainotus kun ei ole kohdillaan.


    • Anonyymi

      Tässä video linkki, Radburg pinnoitus renkaan eri vaihde menetelmät. Radburg käyttää vain laatu merkin renkaita pinnoitukseen, michelin, continental jne..
      Pari sarjaa ollut ja ihan positiivinen käyttö fillis jäänyt pinnoitetuista Radburgeista!
      https://www.youtube.com/watch?v=J842ZsvE3aw

      • Anonyymi

        Itellä ollu nyt yks kesä käytössä ja toinen lähtee käyntiin, eikä mitään moitittavaa. Ehkä kuluu hieman nopeammin kuin 150€ kalliimpi rengas ja mutkissa kovaa ajaessa pientä löysyyttä havaittavissa, mutta nämä eivät ole merkittävästi ajoa haitannut. Hinta laatusuhde ihan kohdillaan.


    • Anonyymi

      Pinnoitettu rengas säästää 100 prosenttia käytetystä kudosteräksestä ja 70 prosenttia raakaöljystä.
      Porukka vaan muistelee noita 80-luvun pinnoitus rengas pajoja jota ei silloin valvottu sieltä syötettiin ties minkälaista pinnotettua rengasta tosin nyt on toinen juttu jokaista näitä valvotaan ja tarkasti ajat on muuttunut noista vanhoista ajoista, tosin porukka vaan muistelee noita 80-luvun pinnoitus renkaita......

      • Anonyymi

        Siinä ei valvonta auta, kumiseos on mitä on. Pito on sitten mitä on. Runkohan noissa pinnoitetuista pettää yleisemmin.


      • Anonyymi

        Ei edes viherpiiperryspuolla pinnoitettujen henkilöauton renkaiden ostoa. Halpikset ja paremmat saa jo muutaman euron lisäyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes viherpiiperryspuolla pinnoitettujen henkilöauton renkaiden ostoa. Halpikset ja paremmat saa jo muutaman euron lisäyksellä.

        Tilanne onkin radikaalisti muuttunut, kun paljon halpoja renkaita on tullut markkinoille eli ei enää kannata ostaa pinnattuja, kun niiden kumiseos ei ole välttämättä niin laadukasta ja kuluvat selkeästi nopeammin kun nk. laaturenkaat. Kokemusta on parista sarjasta.
        Silloin -80-luvulla vielä pinnatut maksoivat vain puolet muiden hinnoista, joten niitä kannatti jopa ostaa, vaikka laatu ei ollut yhtä hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne onkin radikaalisti muuttunut, kun paljon halpoja renkaita on tullut markkinoille eli ei enää kannata ostaa pinnattuja, kun niiden kumiseos ei ole välttämättä niin laadukasta ja kuluvat selkeästi nopeammin kun nk. laaturenkaat. Kokemusta on parista sarjasta.
        Silloin -80-luvulla vielä pinnatut maksoivat vain puolet muiden hinnoista, joten niitä kannatti jopa ostaa, vaikka laatu ei ollut yhtä hyvä.

        Aivan sama mitkä vanhan kärryni alla pyörii. Pelkästään kaupunkiajoa 30-60 km/h rajoitusalueella. Näillä nopeuksilla on aivan sama on siellä alla Misukat, tai pinnatut halpikset. Per Saukiselle, jolla invan takia on pakko olla auto, pinnatut Radburg renkaat kelpaavat mainiosti. Nettotulot 1200 e kuussa, joten ostele siinä sitten huippumerkkisiä kudjöörejä, tai kontinentaalia. Olen kyllä monesti parkkipaikoilla nähnyt, kun vaikkapa hlvetin hieno uudehko mersu on parkkeerattu viereiseen ruutuun ja näen että siinä on alla jotkut ping-pong renkaat. Jos on varaa hienoon meseen, niin luulis olevan varaa myös auton arvoon sopiviin renkaisiin. Minulla ei ole, siksi etsin halvimmat mahdolliset renkaat. Hyvin olen niillä pärjännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama mitkä vanhan kärryni alla pyörii. Pelkästään kaupunkiajoa 30-60 km/h rajoitusalueella. Näillä nopeuksilla on aivan sama on siellä alla Misukat, tai pinnatut halpikset. Per Saukiselle, jolla invan takia on pakko olla auto, pinnatut Radburg renkaat kelpaavat mainiosti. Nettotulot 1200 e kuussa, joten ostele siinä sitten huippumerkkisiä kudjöörejä, tai kontinentaalia. Olen kyllä monesti parkkipaikoilla nähnyt, kun vaikkapa hlvetin hieno uudehko mersu on parkkeerattu viereiseen ruutuun ja näen että siinä on alla jotkut ping-pong renkaat. Jos on varaa hienoon meseen, niin luulis olevan varaa myös auton arvoon sopiviin renkaisiin. Minulla ei ole, siksi etsin halvimmat mahdolliset renkaat. Hyvin olen niillä pärjännyt.

        Järkipuhetta! Mietin juuri itse pinnoitettujen Radburgien hankintaa. Työttömyyttä ja viimeksi pitkään sairauslomalla, tulot minimissä. Auto pakko olla, kun toisinaan fyysiset kivut sen verran hankalia että kauppaan menokaan ei oikein muuten onnistu. Autokorjaamolla hinta koko sarjalle alle vaihdettuna yht. 250 euroa ja Svea:lta on jo myönteinen rahoituspäätös (kun luottotiedot kunnossa). Asiat edistyvät köyhälläkin fiksusti! Ja voihan merkkirenkaat hankkia myöhemmin, jos rahatilanne parantuu.


      • Anonyymi

        Olet oikeassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan sama mitkä vanhan kärryni alla pyörii. Pelkästään kaupunkiajoa 30-60 km/h rajoitusalueella. Näillä nopeuksilla on aivan sama on siellä alla Misukat, tai pinnatut halpikset. Per Saukiselle, jolla invan takia on pakko olla auto, pinnatut Radburg renkaat kelpaavat mainiosti. Nettotulot 1200 e kuussa, joten ostele siinä sitten huippumerkkisiä kudjöörejä, tai kontinentaalia. Olen kyllä monesti parkkipaikoilla nähnyt, kun vaikkapa hlvetin hieno uudehko mersu on parkkeerattu viereiseen ruutuun ja näen että siinä on alla jotkut ping-pong renkaat. Jos on varaa hienoon meseen, niin luulis olevan varaa myös auton arvoon sopiviin renkaisiin. Minulla ei ole, siksi etsin halvimmat mahdolliset renkaat. Hyvin olen niillä pärjännyt.

        Mercedes-Benz mies on todennut myös että ei tarvitse parempia renkaita. Normaali ajossa jokaiselle riittää halpa renkaat. Voi olla myös lyhyttä kaupunki ajoa mercedes benz autoilijalla. Ei auto merkillä ole mitään tekemistä renkaiden kanssa. Outoa suomalaista Ajattelelua. Köyhä voi säästää rahaa ja ostaa hyvät ja kalliit renkaat


    • Anonyymi

      Osta nyt edes lingge langgelit

    • Anonyymi

      Hyvin ovat pelittäneet Skoda Fabian alla. Kaupunkiajoa 99%. Kauppaan ja takaisin, aivan sama mitkä renkaat siellä pyörii. Kilsoja tulee 4000 vuodessa, joten aika turhaa maksaa ykkösluokan merkkirenkaista yli tuplahintaa.

      • Anonyymi

        Niin mutta kun jarrutusmatka kaupan pihaan saattaa venyä 10 metriä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun jarrutusmatka kaupan pihaan saattaa venyä 10 metriä :)

        Ei pidä paikkaansa! Ostin nuo renkaat ja ajellut parisen viikkoa.Tosi hiljaiset ja toimii niinkuin pitääkin.Tottakai voit laittaa rahasi 5-7 saturaisen renkaisiin mutta miksi maksaa turhasta.Kokeilin n 130 km h vauhtia, mökille mennessä ja ookoo rengas tuohon hintaan.Ei kannata uskoa kaikkia joilla ei ole edes autoa.. Nykyään osaavat tehdä halpiksistakin hyviä.Tuolla on video jonka voitte katsoa romanian tehtaasta ja näyttävät alusta loppuun valmistuksen.Tuskin Kärkkäinen itsekään huonoja myy ihan huvikseen.


    • Anonyymi

      ei pahat:) hinta 10 poits ja alla kaupunkiautossa jolla ajetaan keskinopeutta jotain 40kmh.Laitoin jo toiseen autoon aiemmin fiestassa nyt fiat evossa .Meluisat? joo varmaan mutta sitähän varten on radio.Ovat kyllä tosiaan eri laatua kuin 20v sitten ja ei muutes täristä:)nimimerkki euron venyttäjä.

    • Anonyymi

      Pinnoituskumin toimittaa yleensä joku rengasvalmistaja. Se ei ole laadullisesti sen huonompaa.

    • Anonyymi

      Olen ajanut nyt kaksi kesaa Radburgin kumeilla n. 30 000 km yhteensä (työmatka 150 km paivässä) ja olen tyytyväinen valintaani. Ovat riittävän hiljaiset eivätkä täristä ajaessa. Radburg tekee pinnoituksen painevaluna eikä perinteisenä kulutuspintamaton liimauksena. Ihan hyvät käyttörenkaat, jos ego antaa myöten pinnattujen hankinalle ja muistaa ajaessa, että alla on pinnatut kumit. Miksi maksaisin merkkirenkaasta satasen tai yli kappaleelta kun 24 euron rengas ajaa saman asian?

      • Anonyymi

        Ja koko oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja koko oli?

        185/65-15


    • Anonyymi

      No jep jep. Kukakohan täällä viitsisi esiintyä omalla nimellään tälläisen jutun jälkeen https://www.is.fi/autot/art-2000008697017.html


      Ihmettelin, että millä ihmeen rengasmerkillä lähtee kumit kuoriutumaan jossain 4 vuodessa. Itse en oo saanut koskaan aikaiseksi.

      • Anonyymi

        Kuvasta päätellen ajettu kummi tyhjänä. Pienikin ajoneuvon siirto rikkoo tyhjän tai lähes tyhjän kummin runkorakenteen. Voi olla ettei vaurio näy heti ulos päiväyskin , kun oikeat rengaspaineet voi ajoa jatkaa, mutta vaurio tulee esiin jossain vaiheessa, ja rengas näyttää kuvan mukaisesta. Olen palvelu vastaajana isossa rengasketjun liikkeessä, emme paikkaa renkaita ottamatta niitä ensiksi pois vanteelta ja sisäpuolen tarkastusta. Monesti renkaan sisällä puolikahvikuppia kumin murusia, asiakkaat silti sanoo, en ajanut tyhjällä kummilla.


      • Anonyymi

        Ylemmän kuvan mukaan rengas on kyllä loppuunajettu, sillä kulutusvaroittimet (TWI)
        ovat tasan renkaan pinnan kanssa, joten rengas oli selkeästi vaihtokuntoinen.
        Minun mielestä asiakkaan vaatimus oli lähes turha vaikka saikin vaatimukselleen
        puoltavan lausunnon.


    • Anonyymi

      Laitoin juuri sarjan Radburgeja vanteille. Kolmeen pyörään inhimilliset painot ( 90-120g) ja yhteen meni 240g painoja. Kaksi kertaa revin painot pois ja pyöräytin rengasta vanteella mutta ei auttanut, painojen paikka vain vaihtui. Aluvanteet ja renkaskoko oli 215/55R16.

      • Anonyymi

        Vannetukun takuu vaihtaa, jos 240g painoja tarvii..


    • Anonyymi

      Pelkästään kumhoissa oli 5 milliä vielä kulutuspintaa ja takarenkaat oli muuttunut kottikärryn renkaiksi kun tärinä lisääntyi melko nopeaan ja auraukset oli ok?
      Varmaankin päihittää sitten nuo.

    • Anonyymi

      ei huono ostos ovat kestävempiä kulutukseltaan kuin moni rengas .

    • Anonyymi

      Kolmas kesä alkaa radburgeilla volvo v70 mk2 alla koossa 205 55 r 16. Ei ole valittamista. Minun vaatimustaso renkaissa on että ovat mustat ja pyöreät ja pintaa yli 1.6 milliä. 33 euroa kipale maksoivat on ollut rengasta koko rahalla. Ajettu nyt jotain 20 tkm

      • Anonyymi

        Kulutuspintaa uutena alle 7mm, pehmeän tuntuista kumia.. Kärkkäiseltä 225/55r16. Harkitsen palauttamista koska tuskin kestää kilometrejä/hinta. Eli kalliit ovat?


    • Anonyymi

      Ihan täyttä paskaa nuo radburgerit on niin vetelä ratas ettei meinaa tiellä pysyä 225-45-18 ei saatana tuommosta paskaa pitäs kellekkään myydä

      • Anonyymi

        Laita enemmän ilmaa. Laita oikea ilmanpaine


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1798
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      179
      1301
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1158
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      34
      1053
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      81
      977
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      806
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe