Kun ihastun aina vain varattuihin

Anonyymi

Miksi näin käy? En tee sitä tieten tahtoen, en halua kenellekään pahaa. Joskus myös olen saanut vastakaikua ihastukseltani, mutta toki jompikumpi perääntyy tai alkaa vältellä, ettei homma mene liian vakavaksi. Tämä kuitenkin ärsyttää minua. Toistuva ongelma - mistä kertoo?

Olen myös itse tullut petetyksi, eikä tarkoitus ole rikkoa kenenkään suhdetta.

47

673

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan moni ”hyvä” on usein jo varattu. Vai hiveleekö itsetuntoasi edes pikkuisen, että saat varatulta vastakaikua?

Minulla on ystävä, joka ihastuu aina varattuihin. Hän ainakin itse ruokkii tunnetta flirttailemalla jne

• Anonyymi

Ei ainakaan tietoisesti en näin toimi mielestäni. Ehkä minun on vaikeaa aidosti ja syvemmin tutustua ihmisiin, koska se on pelottavaa. Siis vaikka olen aikuinen ja muuten ihan reipas. Siksi "kaukoihastukset" turvallisia, mutta samalla satuttavia, koska tiedostan oman osani.

• Anonyymi

Voi käydä myös toisin päin, että varattu flirttailee ja siksi ihastuu.

• Anonyymi

Keski-iässä lähes kaikki ovat varattuja, joten vapaita ei tule vastaan missään.

• Anonyymi

Totta, kaikki hyvät ja tasapainoiset ovat jo varattuja, kun ikää on yli 35..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollei ystäväpiirin kautta löydä, niin ei löydä mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, eihän missään edes ole ketään vapaita.

• Keksi-iässä suuntautumisesta riippumatta moni käy läpi avioeron. Osa löytää itsensä eri sukupuoli-identiteetistä. Vapautuva aika kodin velvoitteista mahdollistaa tilanteen tarkastella kuka oikeasti on ja mitä elämältä syvimmillään haluaa.

Itse myöhäänheränneenä, minua on heräämiseni alkumetreillä lähestynyt muutama nainen. Toinen kertoi fiksusti tunteensa ja otti torjunnan hyvin vastaan. Toinen kävi työtilanteen varjolla iholle, hänelle jouduin olemaan tyly, viileä ja vetäytyvä, mikä harmitti itseäkin, koska ihan kiva tyyppi, mutta ei kiinnostus mielessä. (Toinen hetero taustainen, toinen yksinhuoltaja ei miestä.)

En tiedä ihastuuko AP varattuihin hetosuhteessa oleviin vai lesbopareihin. Mikäli ihastukset varattuja hetero suhteessa eläviä, voiko olla että vaistota heissä käyvän seksuaalisuuden heräämisen kukkaan?

Kannattaa kyllä pysyä etäällä, niin kauan että hetero taustainen nainen löytänyt itsensä ja järjestänyt elämänsä, muuten saatat joutua sivulliseksi isoon kriisiin ja elämänmyllerrys kohtaan.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Keksi-iässä suuntautumisesta riippumatta moni käy läpi avioeron. Osa löytää itsensä eri sukupuoli-identiteetistä. Vapautuva aika kodin velvoitteista mahdollistaa tilanteen tarkastella kuka oikeasti on ja mitä elämältä syvimmillään haluaa.

Itse myöhäänheränneenä, minua on heräämiseni alkumetreillä lähestynyt muutama nainen. Toinen kertoi fiksusti tunteensa ja otti torjunnan hyvin vastaan. Toinen kävi työtilanteen varjolla iholle, hänelle jouduin olemaan tyly, viileä ja vetäytyvä, mikä harmitti itseäkin, koska ihan kiva tyyppi, mutta ei kiinnostus mielessä. (Toinen hetero taustainen, toinen yksinhuoltaja ei miestä.)

En tiedä ihastuuko AP varattuihin hetosuhteessa oleviin vai lesbopareihin. Mikäli ihastukset varattuja hetero suhteessa eläviä, voiko olla että vaistota heissä käyvän seksuaalisuuden heräämisen kukkaan?

Kannattaa kyllä pysyä etäällä, niin kauan että hetero taustainen nainen löytänyt itsensä ja järjestänyt elämänsä, muuten saatat joutua sivulliseksi isoon kriisiin ja elämänmyllerrys kohtaan.

*vaistoat, siksi ihastut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, eihän missään edes ole ketään vapaita.

Tuo juuri on ongelma, vapaita on tosi vähän eikä kaikkien kanssa voi synkata sillä lailla. Muutenkaan keski-iässä ei tapaa uusia ihmisiä juuri koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä muualta voi löytää kuin ystävien ystävät/tutut ja työpaikka? Deittipalveluista ja tapahtumista ei löydä seuraa kuin nuoret.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yli 40v kun menee, vaikeutuu kumppanin löytäminen. Sitä ennen oli vielä vapaita ihan kohtuullisesti. Vaikuttaa siltä että valtaosa pariutuu pysyvästi tuossa neljänkympin kieppeillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yli 40v kun menee, vaikeutuu kumppanin löytäminen. Sitä ennen oli vielä vapaita ihan kohtuullisesti. Vaikuttaa siltä että valtaosa pariutuu pysyvästi tuossa neljänkympin kieppeillä.

Ei voi kuin luovuttaa ja suunnitella elämänsä ilman parisuhdetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä muualta voi löytää kuin ystävien ystävät/tutut ja työpaikka? Deittipalveluista ja tapahtumista ei löydä seuraa kuin nuoret.

Hankalaa sekin jos ystäväpiirissä kaikilla muilla alkaa olla valmiit kuviot: pysyvä parisuhde, vakkarityöpaikka, talot ja mökit, tulevaisuuden suunnitelmat selvät ja itsellä kesken.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hankalaa sekin jos ystäväpiirissä kaikilla muilla alkaa olla valmiit kuviot: pysyvä parisuhde, vakkarityöpaikka, talot ja mökit, tulevaisuuden suunnitelmat selvät ja itsellä kesken.

Niinpä, tosi masentavaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä juuri, aika mahdotonta löytää kumppania enää yli 40v.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Keksi-iässä suuntautumisesta riippumatta moni käy läpi avioeron. Osa löytää itsensä eri sukupuoli-identiteetistä. Vapautuva aika kodin velvoitteista mahdollistaa tilanteen tarkastella kuka oikeasti on ja mitä elämältä syvimmillään haluaa.

Komppaan.

On vaikea hillitä itsensä kun olo on kuin teinitytöllä, tunteet ja tarpeet kiehuvat yli. En ole yli 10 v tuntenut tällaista. Mutta jos (en tiedä mutta oletan) hänellä on elämässä kaikki kunnossa ja saa läheisiltään kaiken tarvitsemansa, on pakko laittaa jäitä hattuun ja laskeutua takaisin maan pinnalle. Vaikka jotain sutinaa saisinkin aikaan, kaikki päättyisi enemmin tai myöhemmin katastrofiin.

Tahtoisin myös kipeästi tietää millainen kumppani hänellä on, mutta siitäkin ajatuksesta on luovuttava. Parempi etten tiedä.

• Anonyymi kirjoitti:

Komppaan.

On vaikea hillitä itsensä kun olo on kuin teinitytöllä, tunteet ja tarpeet kiehuvat yli. En ole yli 10 v tuntenut tällaista. Mutta jos (en tiedä mutta oletan) hänellä on elämässä kaikki kunnossa ja saa läheisiltään kaiken tarvitsemansa, on pakko laittaa jäitä hattuun ja laskeutua takaisin maan pinnalle. Vaikka jotain sutinaa saisinkin aikaan, kaikki päättyisi enemmin tai myöhemmin katastrofiin.

Tahtoisin myös kipeästi tietää millainen kumppani hänellä on, mutta siitäkin ajatuksesta on luovuttava. Parempi etten tiedä.

Maanpinta on paras ja kypsin vaihtoehto, jos aitoja tunteita pelissä. Jos ei ole paljon menetettävää, voihan niitä höyryjä ja tarpeitaan silloin purkaa vaan pois.

Itsellä se menee vähän niinkin, että tarpeet ja halut nousee pintaan vasta, kun huomaa toisessa jotain syvempää, sillon välttelee viimeiseen asti mitään epämääräistä toimintaa. Ei halua riskeerata sitä minkä edessään näkee. Pakko vaan pitää itsensä kurissa, niin voi saada moninverroin kestävämpää perustusta ihmissuhteisiin. Parhaat asiat tapahtuvan, kun aika on. Raa’at hedelmät on raakoja, ennenaikaisuudesta saa vain pahan maun ja vatsakipuja.

Eiköhän jokainen aikuinen ihminen pidä ihan itsestään huolen, turhaa sellaisia mietit. Muutenkin se aihealue, menee pois siltä tontilta joka sinulle ja ihastuksellesi kuuluu. Sille tontille ei kannata päästää turhia murheita raatelevaa metsänpetoa, jos haluat siitä rakentaa jotain yhteistä ja omaa.

Olisi paikallaan itsetutkiskella, katsoa sotilasta silmiin, mikä kipu aiheutuu siitä millaisen ihmisen kanssa ihastuksesi kohde on elänyt. Mitä se loppujenlopuksi sinuun liittyy. Parempi, ettet tiedä mitään, hyvää tai pahaa. Kannattaa ehkä yrittää välttää sen rotkon reunalla hyppelyä. Olisiko viisasta suunnata oma energia omaan hyvinvointiin.

• Anonyymi

Minä olen ihastunut vaan kerran varattuun, pelkkää sattumaa ketä kohtaa.

• Anonyymi

Ei tunteiden kohdetta voi valita.

• Anonyymi

Minäkin ihastun helposti varattuihin ja heteroihin, mutta en etene näissä jutuissa mitenkään. En kerro tunteistani enkä tee aloitteita. Ne jäävät kaukoihastuksiksi.

Ongelmani on sisäänpäinkääntynyt luonne, huono itsetunto ja itseni ympärille rakennetut suojamuurit. Pelkään, etten kelpaa kenellekään. Minun on vaikea tutustua ihmisiin ja päästää ketään lähelleni. Olen ajatellut, että tämän takia ihastun saavuttamattomiin ihmisiin ja ihastukseni jäävätkin kaukorakkaudeksi. Se on turvallista enkä voi satuttaa itseäni. Kuulostaisiko tällainen tutulta sinulle?

• Anonyymi

Tämä kuulostaa tutulta. Syvällisemmin tutustuminen ja sitoutuminen sekä kiintyminen itselleni haastavaa. Muuten kuviot elämässä kohdallaan, mutta jotenkin vaan surullisella tavoin liian pelottavaa. Ja huvittavaa, kun en ole enää teinityttö, mutta ihastumiset samanlaisia.

• Erittäin tutulta. Ihastun todella harvoin koska tuosta syystä en edes katsele ihmisiä ”sillä silmällä”.

Kunnes tämä yksi sai minut avaamaan silmäni ja näkemän hänet yhtäkkiä aivan eri ihmisenä kuin ennen. Onko hänessä tapahtunut joku muutos? Kuka tietää...

• Anonyymi

No ei sitä voi päättää keneen ihastuu. Sen voi päättää miten siihen reagoi. Olen varattuun ihastunut joskus myös. Sitten vaan odotellut tunteen haihtumista, joskus on saanut odottaa pitkäänkin..

• Anonyymi

Juuri näin se on minullakin.. joskus kestää kauemmin ❤

• Anonyymi

Toivonkin ja pyrin, että välttelen että tunteet viilenevät. Yleensä vaan pidemmän poissaolon jälkeen käy päinvastoin. Ja kun olen iloinen ja puhelias niin outoa olla vetäytyvä ja outo yhtäkkiä. En kuitenkaan halua olla myöskään epäkohtelias.

• Sama täällä. Harvoin kun ihastuu tai rakastuu, niin se on sitten päätöntä menoa kun kerrankin niin käy. Ja kestää kauan päästä irti. 18 kuukautta kestää rakastuminen, huoh. Toivottavasti loppuu nopeammin jos onnistun pysyttelemään hänestä etäällä.

• Anonyymi
        Käytöskukka kirjoitti:

Sama täällä. Harvoin kun ihastuu tai rakastuu, niin se on sitten päätöntä menoa kun kerrankin niin käy. Ja kestää kauan päästä irti. 18 kuukautta kestää rakastuminen, huoh. Toivottavasti loppuu nopeammin jos onnistun pysyttelemään hänestä etäällä.

Ei riitä 18 kk... kohta jo 24 kk täynnä :/

• Anonyymi kirjoitti:

Apua... 😕

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo on mennyt lähes kolme vuotta, nyt alkaa viimein vähän helpottamaan. Ehkä se tästä vielä onnistuu, että unohdan...

• Anonyymi kirjoitti:

No joo on mennyt lähes kolme vuotta, nyt alkaa viimein vähän helpottamaan. Ehkä se tästä vielä onnistuu, että unohdan...

Olet siis jatkuvasti tekemisissä hänen kanssaan?

Minä onneksi pystyn välttelemään vaikka halu nähdä edes vilaukselta vie usein voiton.

• Anonyymi
        Käytöskukka kirjoitti:

Minä onneksi pystyn välttelemään vaikka halu nähdä edes vilaukselta vie usein voiton.

No en ihan jatkuvasti ole tekemisissä vaan näkeminen on mahdollista arkisin päivittäin joko sattumalta tai tarkoituksella. Jonkun verran ollaan tekemisissä kyllä ihan olosuhteista johtuen joka tapauksessa.

• Anonyymi
        Käytöskukka kirjoitti:

Itse en edes halua vältellä. Kun johonkin ihanaan ihmiseen saa tutustua niin en tosiaan tahdo vältellä vaikka olis ykspuolista ihastusta. Kyllä sen kestää.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse en edes halua vältellä. Kun johonkin ihanaan ihmiseen saa tutustua niin en tosiaan tahdo vältellä vaikka olis ykspuolista ihastusta. Kyllä sen kestää.

Tietääkö hän tunteistasi?

• Anonyymi
        Käytöskukka kirjoitti:

Tietääkö hän tunteistasi?

En paljon tykkäämistäni peittele, että varmasti on huomannut että pidän hänestä ja luulisi sen olevan ilmiselvää että olen ihastunut mutta ei kai mikään ikinä ole täysin selvää ellei sitä ääneen sano.

• Anonyymi

Varmasti huomannut jotain, kun välillä menen niin sekaisin ja punastelen sekä säikähdän asioita, joita en edes normaalisti säikkyisi. Ja siis varmaan tämä aiheuttanut väärinkäsityksiäkin syystä, että kun vaikkapa minua ystävällisesti kosketetaan, olenkin ihan paniikissa/säikähdän. En tarkoita mitään lähentelyä, vaan normaaleja tilanteita mitä voi tulla eteen. En siksi, että toista pelkäisin vaan omia sekavia tunteitani.

Varmasti huomannut ja sekin ärsyttää toisaalta itseäni, miksi tunnen kuten tunnen.

• Anonyymi

Millä tavoin säikyt? Väistät, säpsähdät, jähmetyt paikallesi vai näkyykö paniikkisi ulospäin?

• Anonyymi

Yks työkaveri käyttäytyy noin kuten kuvaat. On kyllä silmiini tullut tuijoteltua ja sitten tota punastelua, takertelua sanoissa ym.Muuten varmakäytöksinen ihminen ja vieläkin myös minun seurassani, jos ei katso silmiini suoraan.

Jos on ihastunut, ja vapaa niin voisi kyllä lähestyä. Olen kiinnostunut hänestä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yks työkaveri käyttäytyy noin kuten kuvaat. On kyllä silmiini tullut tuijoteltua ja sitten tota punastelua, takertelua sanoissa ym.Muuten varmakäytöksinen ihminen ja vieläkin myös minun seurassani, jos ei katso silmiini suoraan.

Jos on ihastunut, ja vapaa niin voisi kyllä lähestyä. Olen kiinnostunut hänestä..

Voi olla, että on ihastunut tai sitten jännittää jostain syystä persoonaasi muuten vain.

Näin jännitän itsekin, ilahdun kun näen toisen, kiusaannun jossain tilanteissa, jos olemme kahden ja välillä tunnen, että toinen vaan ruokkii kiusaantuneisuuttani leikkimielisellä kuittailulla. No, minkäs teet.

• Anonyymi

Rumat ja huonotasoiset jäävät sinkuiksi, jos eivät valitse itsensä kaltaista vähäistä naista.

• Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi

En ole onneksi kumpaakaan ja tiedän sen kyllä itsekin. Olen vain arka.

• Anonyymi

Mikähän tarkoitus tuolla kommentilla on? Asiat näyttää siltä miten niitä katselee. Jokainen voi valita näkökulmansa. Valittu näkökulma kertoo eniten sen kirjoittajasta kuin näkökulman kohteesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Mikähän tarkoitus tuolla kommentilla on? Asiat näyttää siltä miten niitä katselee. Jokainen voi valita näkökulmansa. Valittu näkökulma kertoo eniten sen kirjoittajasta kuin näkökulman kohteesta.

Kyllä 😊 En ole koskaan tavannut ketään huonotasoista tahi vähäistä ihmistä. Ja ihmisiä olen tavannut aika monta...

• Anonyymi
        Käytöskukka kirjoitti:

Kyllä 😊 En ole koskaan tavannut ketään huonotasoista tahi vähäistä ihmistä. Ja ihmisiä olen tavannut aika monta...

Ainakin kymmenen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainakin kymmenen.

Ihminen peilaa kuvaa itsestään toisiin. Joskus se peili näyttää tuollaista kuvaa takaisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen peilaa kuvaa itsestään toisiin. Joskus se peili näyttää tuollaista kuvaa takaisin.

Hyvin sanottu 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3395
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2951
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2809
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1877
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1111
    6. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1040
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      869
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      854
    Aihe