Vaippojen käytön salaaminen

Anonyymi

Miten hyvin pystytte arjessa salaamaan ja kätkemään teippivaipan käytön töissä ja opiskelupaikalla, arjessa ja sosiaalisessa elämässä? Entä vaihtaminen julkisella paikalla - invavessassa vai tavallisessa? Koetteko koskaan häpeää tai epävarmuutta, että joku huomaa vaipan tai onko vaippojen käyttö paljastunut jotenkin jollekin henkilölle, jonka ette tahtoisi asiasta tietävän? Kuinka monta teippivaippaa teillä menee päivässä / kuinka monen tunnin välein joudutte vaihtamaan uuden vaipan keskimäärin?

16

1674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös useimmilla naisilla ole joskus jos jonkinlaista vaippaa ja sidettä housussaan. Ei kai siinä mitään häpeilemistä ole.

      • Anonyymi

        Mitä jos kysymyksessä on mies?Silloin kun naisella on kuukautiset niin on pakko pitää sidettä tai tampoonia,koska muuten se veri tulee läpi ja sotkee kaiken.Kuukautiset on ihan eri asia kuin inkontinenssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos kysymyksessä on mies?Silloin kun naisella on kuukautiset niin on pakko pitää sidettä tai tampoonia,koska muuten se veri tulee läpi ja sotkee kaiken.Kuukautiset on ihan eri asia kuin inkontinenssi.

        Oletko itse mies ja vaipoissa? Mielummin vaipat jalassa kun pissa housussa. Ainakaan kukaan ei vielä ole nähnyt mitään?
        Uskallatko itse kuinka paljoa liikkua julkisilla paikoilla vaipat jalassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse mies ja vaipoissa? Mielummin vaipat jalassa kun pissa housussa. Ainakaan kukaan ei vielä ole nähnyt mitään?
        Uskallatko itse kuinka paljoa liikkua julkisilla paikoilla vaipat jalassa?

        minä olen nainen ja 43-vuotias ja tiedän naisena mitä kuukautiset ovat. Itse käytän kuukautisten aikana sidettä koska en osaa käyttää tampoonia. Kuukautiset kuuluvat naisen elämään kunnes tulee vaihdevuosi-ikään.Inkontinenssi ei kuulu terveen ihmisen elämään. Jos haluat tietää kuukautisista enemmän niin voit googlettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä olen nainen ja 43-vuotias ja tiedän naisena mitä kuukautiset ovat. Itse käytän kuukautisten aikana sidettä koska en osaa käyttää tampoonia. Kuukautiset kuuluvat naisen elämään kunnes tulee vaihdevuosi-ikään.Inkontinenssi ei kuulu terveen ihmisen elämään. Jos haluat tietää kuukautisista enemmän niin voit googlettaa.

        tai jos et jaksa googlettaa niin voinhan mä sulle täälläkin kertoa kuukautista joka on ihan eri asia kuin pidätyskyvyttömyys. Ja ensinnäkin tulevat ihan eri reijistä.Virtsa tulee virtsaputkesta ja kuukautisvuoto tulee emättimestä.Miehet on näköjään vielä tänkin päivänä tietämättömiä naisten kuukautisista. Kuukautisilla on naisen elämässä tarkoitus mutta inkontinenssilla ei ole. Naisella alkaa murrosiässä kuukautiset joka tarkoittaa sitä että nainen voi tulla raskaaksi. Pitääkö mun oikeesti kertoa sulle miksi naisella tulee kuukautiset kerran kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai jos et jaksa googlettaa niin voinhan mä sulle täälläkin kertoa kuukautista joka on ihan eri asia kuin pidätyskyvyttömyys. Ja ensinnäkin tulevat ihan eri reijistä.Virtsa tulee virtsaputkesta ja kuukautisvuoto tulee emättimestä.Miehet on näköjään vielä tänkin päivänä tietämättömiä naisten kuukautisista. Kuukautisilla on naisen elämässä tarkoitus mutta inkontinenssilla ei ole. Naisella alkaa murrosiässä kuukautiset joka tarkoittaa sitä että nainen voi tulla raskaaksi. Pitääkö mun oikeesti kertoa sulle miksi naisella tulee kuukautiset kerran kuukaudessa.

        Ei kaikilla naisilla kuukautiset ala. On siitäkin tietoa. M52


    • Anonyymi

      Minä tämän ketjun aloittaja olen mies - ja vaipoissa. Aluksi ei tuntunut niin helpolta liikkua vaipaat housuissa julkisilla paikoilla, mutta nyt siitä on tullut jo arkea.

      Harmi, että keskustelu on mennyt hieman kinaamiseksi ja väittelyksi. Toivottavasti täällä eri ikäiset miehet ja naiset voivat kertoa ja jakaa kokemuksiaan - sekä saada tukea, ettei kukaan ole ainut ja yksin pidätyskyvyn ongelmien tai vaippojen käytön kanssa.

      • Anonyymi

        No ei olla. Minkä ikäinen olet? Ja kauanko olet vaipoissa ollut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei olla. Minkä ikäinen olet? Ja kauanko olet vaipoissa ollut?

        No, johan menee trollaaminen törkeäksi, vielä kyseenalaistetaan toista! Mitä tuo tuollainen ihmeellinen toisten nokkiminen on, jota tällä palstalla jotkut näyttävät harjoittavan?! Jos joillakuilla on asenne ja suhtautuminen tuollaista, niin miten täällä tukea ja apua saavat ihmiset? Ilmankos on palsta hiljentynyt, monet aprikoivat yksinänsä pidätyskyvyn ongelmien ja vaippa-asioiden kanssa, kun niin monissa ketjuissa ja keskusteluissa näkyy hyvin epäystävällistä kommentointia, eivätkä ihmiset saa kaipaamansa apua, tukea, neuvoja ja myötäelämistä, jota vilpittömästi toivon, että Suomessa voisivat kaikenikäiset pidätyskyvynongelmista kärsivät ja vaippoja käyttävät henkilöt saada, niin miehet kuin naisetkin. En yhtään ihmettele, jos osalla on vaikea tällä palstalla avautua ja keskittyy vain hiljaa palstaa seuramaan ja lukemaan.

        Erityisesti minua harmittaa, miten nuorten aikuisten pidätyskyvynongelmat ja vaippojen käyttö ovat tabuja, etenkin nuorten miesten, vaikka kyllä meitä on, koska kyllä sitä toisinaan itsekin kaipaisi enemmän vertaistukea. Joskus on vaikeampia hetkiä ja asioita mietityttää.

        Kerron sen verran, että olen nyt 3 0-vuotias mies ja että useamman vuoden ovat jo olleet vaipat käytössä. Taustalla on eräs harvisempi mm. lihaksistoon ja hermostoon vaikuttava sairaus. Pääsääntöisesti liikun toistaiseksi ilman apuvälineitä, mutta jos käveltävävää ja liikkumista on enemmän, kuten iso ostoskeskus, niin pyörätuolia ja pahenemisvaiheissa, huonompina aikoina.

        Ensin ajattelin turhautuneena ja loukkaantuneena, että antaa olla, että viitsinkö edes vaivautua vastaamaan, että hankalien terveysongelmien ja hieman tabun pidätyskyvyn / vaippojen käytön takia, että tarviiko tuollaista tueksi ja neuvonnaksi tarkoitetulla palstalla kokea, mutta ehkä tämä rohkaisee ja antaa voimaa jollekin toisellekin nuorelle aikuiselle ja miehellekin, ettei ole yksin ja ainut. On muitakin nuoria, elämässä ja arjessa aktiviisia aikuisia, jotka käyttävät arjessaan vaippoja. Soisin tämän palstan hengen korjaantuvan ja parantuvan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, johan menee trollaaminen törkeäksi, vielä kyseenalaistetaan toista! Mitä tuo tuollainen ihmeellinen toisten nokkiminen on, jota tällä palstalla jotkut näyttävät harjoittavan?! Jos joillakuilla on asenne ja suhtautuminen tuollaista, niin miten täällä tukea ja apua saavat ihmiset? Ilmankos on palsta hiljentynyt, monet aprikoivat yksinänsä pidätyskyvyn ongelmien ja vaippa-asioiden kanssa, kun niin monissa ketjuissa ja keskusteluissa näkyy hyvin epäystävällistä kommentointia, eivätkä ihmiset saa kaipaamansa apua, tukea, neuvoja ja myötäelämistä, jota vilpittömästi toivon, että Suomessa voisivat kaikenikäiset pidätyskyvynongelmista kärsivät ja vaippoja käyttävät henkilöt saada, niin miehet kuin naisetkin. En yhtään ihmettele, jos osalla on vaikea tällä palstalla avautua ja keskittyy vain hiljaa palstaa seuramaan ja lukemaan.

        Erityisesti minua harmittaa, miten nuorten aikuisten pidätyskyvynongelmat ja vaippojen käyttö ovat tabuja, etenkin nuorten miesten, vaikka kyllä meitä on, koska kyllä sitä toisinaan itsekin kaipaisi enemmän vertaistukea. Joskus on vaikeampia hetkiä ja asioita mietityttää.

        Kerron sen verran, että olen nyt 3 0-vuotias mies ja että useamman vuoden ovat jo olleet vaipat käytössä. Taustalla on eräs harvisempi mm. lihaksistoon ja hermostoon vaikuttava sairaus. Pääsääntöisesti liikun toistaiseksi ilman apuvälineitä, mutta jos käveltävävää ja liikkumista on enemmän, kuten iso ostoskeskus, niin pyörätuolia ja pahenemisvaiheissa, huonompina aikoina.

        Ensin ajattelin turhautuneena ja loukkaantuneena, että antaa olla, että viitsinkö edes vaivautua vastaamaan, että hankalien terveysongelmien ja hieman tabun pidätyskyvyn / vaippojen käytön takia, että tarviiko tuollaista tueksi ja neuvonnaksi tarkoitetulla palstalla kokea, mutta ehkä tämä rohkaisee ja antaa voimaa jollekin toisellekin nuorelle aikuiselle ja miehellekin, ettei ole yksin ja ainut. On muitakin nuoria, elämässä ja arjessa aktiviisia aikuisia, jotka käyttävät arjessaan vaippoja. Soisin tämän palstan hengen korjaantuvan ja parantuvan.

        Täällä alle 30v mies ja vaipoissa ollaan terveydellisistä syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä alle 30v mies ja vaipoissa ollaan terveydellisistä syistä.

        Kiva, että viestiini vastaisi toinen vertainen. Tahdotko lisää kertoa tilanteestasi? Millaisia vaippoja käytät? Itse käytän paljon arjessa Molicare Slip Maxia sekä muovipintainen Abena Abri-Form M4 on ollut myös yksi parhaista vaipoista. Muita käyttämiäni ovat mm. Drylife Slip Super, Tena Slip Active Fit Maxi, Tena Slip Active Fit Ultima ja BetterDry.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva, että viestiini vastaisi toinen vertainen. Tahdotko lisää kertoa tilanteestasi? Millaisia vaippoja käytät? Itse käytän paljon arjessa Molicare Slip Maxia sekä muovipintainen Abena Abri-Form M4 on ollut myös yksi parhaista vaipoista. Muita käyttämiäni ovat mm. Drylife Slip Super, Tena Slip Active Fit Maxi, Tena Slip Active Fit Ultima ja BetterDry.

        Selkä ongelmia on ollut. Välillä pärjään ihan vain Tenan miesten karkailusuojilla toisinaan joudun käyttämään paksumpia teippivaippoja. Yksi suosikeistani on tena slip fit active ultima tai max. Lisäksi Drylife on hyvä myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkä ongelmia on ollut. Välillä pärjään ihan vain Tenan miesten karkailusuojilla toisinaan joudun käyttämään paksumpia teippivaippoja. Yksi suosikeistani on tena slip fit active ultima tai max. Lisäksi Drylife on hyvä myös.

        Itse nuoruudesta saakka ollut vaipat käytössä. Inkontinenssi voi johtua monesta syystä
        eli ei pitäisi mollata toisia tuntematta asiaa paremmin.
        30v kokemuksella yksinäisyyttä ja sosiaalista eristämistä koettuna tsemppiä kaikille asianosaisille.
        Mies etelästä toivoo


    • Anonyymi

      Mun mielestä nämö on huomaamattomia käyttää.olen m 43v. Käytän teippi tai vyövaippaa koko ajan. Olen tosi tyytyväinen näihin vaippoihin ovat mukavan tuntuiset ja hyvä istuvuus ja erittäin varmoja. Nykyään nämä on tosi hyvin hengittäviä ja iho pysyy terveenä. Täyden 10 annan hoitotarvikejakelulle. Aluksi nuo oli tosi muovisia ja rapisevia mutta nykyään kuitukangaspinta joka on äänetön ja muotoilu niin että on huomaamaton housujen alla.

    • Anonyymi

      Itse käytän teippivaippoja yleensä. Tenan teippivaippoja.
      Öisin Better dryin vaippa . 3-4 vrk

      • Anonyymi

        Ei vaipan käyttöä tarvitse kenenkään hävetä, jos ei pysty eritteitään pidättämään, täytyyhän niitä käyttääja hyvä niin!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe