Toyotan Atkinson moottori ei rakenteeltaan ole James Atkinson:in patentissa kuvattu laite, vaan ihan muuta. Toyotan moottorin toiminnan kannalta oikeampaa olisi puhua Miller-moottorista, mutta markkinointiosasto jostain syystä haluaa käyttää väärää nimeä.
Toyotan Atkinson moottori huijausta
125
5043
Vastaukset
- Anonyymi
Naputtelet anonyyminä suomi24:lle vaikka sinulla olisi mahdollisuus haastaa toyota oikeuteen. Miksi näin?
- Anonyymi
Moderni Toyota on valoittanut maailman vanhanaikaisilta pikkuturboilta:
https://tekniikanmaailma.fi/kiristyvat-paastorajat-ahdistavat-autovalmistajia-edessa-voi-olla-markkinoiden-radikaali-uusjako/?fbclid=IwAR0Q0L4Hp8GI6wpok0LiBGPk57srsf28CwIHvRapK0-jLrMQvEn6V7SFeR8 - Anonyymi
Olet aika monta vuotta myöhässä. Jaksat spämmäillä vanhoja juttuja kun uusia et löydä, noloa.
Entä jos puhuttaisiin Toyotan älyttömän nopeasta ruostumisesta, se on aihe tästä päivästä ja todellinen ongelma ja kusetus. - Anonyymi
Miksi kenenkään pitäisi haastaa Toyotaa oikeuteen tästä asiasta. Miller - ja Atkinson patentit ovat jo vuosikymmeniä sitten vanhentuneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kenenkään pitäisi haastaa Toyotaa oikeuteen tästä asiasta. Miller - ja Atkinson patentit ovat jo vuosikymmeniä sitten vanhentuneita.
eikä maahanmuuttoa saa sotkea tähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika monta vuotta myöhässä. Jaksat spämmäillä vanhoja juttuja kun uusia et löydä, noloa.
Entä jos puhuttaisiin Toyotan älyttömän nopeasta ruostumisesta, se on aihe tästä päivästä ja todellinen ongelma ja kusetus.Toyotan nopeasta ruostumisesta ei voi puhua, koska se ei ole totta. Toyota on vähiten ruostuvia autoja. Vielä 20v vanhoina ne on liikenteessä. Tällöin ne ovat melkein ruosteettomia. Muun merkkiset on jo aikoja sitten paalattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika monta vuotta myöhässä. Jaksat spämmäillä vanhoja juttuja kun uusia et löydä, noloa.
Entä jos puhuttaisiin Toyotan älyttömän nopeasta ruostumisesta, se on aihe tästä päivästä ja todellinen ongelma ja kusetus.Uusimmat on toyotalla jotka toimii myös uusia ei ole nyt keksitty joten nolo on vain kommenttisi,noloa. Ruostuminen on hitaampaa kuin mb ruostuminen. Kaikki ruostuu se on noloa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moderni Toyota on valoittanut maailman vanhanaikaisilta pikkuturboilta:
https://tekniikanmaailma.fi/kiristyvat-paastorajat-ahdistavat-autovalmistajia-edessa-voi-olla-markkinoiden-radikaali-uusjako/?fbclid=IwAR0Q0L4Hp8GI6wpok0LiBGPk57srsf28CwIHvRapK0-jLrMQvEn6V7SFeR8Nyt 2021 nuo artikkelin päästörajoitukset ovat voimassa, eikä Toyotalla ole myynnissä kuin kolme omaa rajan alittavaa mallia. Ladattavat Prius ja Rav4 sekä Yaris Hybrid. Muut mallit ylittävät 95g/km rajan reilusti. Niin, toki Stellantikselta ostettu Proacen sähkömalli alittaa myös rajan. Nyt Toyotalla mennään Teslalta ostettuilla päästöoikeuksilla. Omat eivät enä riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt 2021 nuo artikkelin päästörajoitukset ovat voimassa, eikä Toyotalla ole myynnissä kuin kolme omaa rajan alittavaa mallia. Ladattavat Prius ja Rav4 sekä Yaris Hybrid. Muut mallit ylittävät 95g/km rajan reilusti. Niin, toki Stellantikselta ostettu Proacen sähkömalli alittaa myös rajan. Nyt Toyotalla mennään Teslalta ostettuilla päästöoikeuksilla. Omat eivät enä riitä.
Ja höpö höpö! Toyota ei ole ostanut mitään päästöoikeuksia vaan myynyt! Toyotat ovat niin taloudellisia, että esim. Mazda menee Toyotan siivellä päästörajoista ali - rahaa vastaan tosin.
- Anonyymi
Tuosta ylempää poistetiin viesti, joka kertoi kuinka risoja ja kehnoja moottoreita pikkuturbot ovat.
- Anonyymi
Tuollainen asian sivuun ohjaamisyrityksessä ei ole fiksua ja siksi tuo mainosviesti poistettiin.
- Anonyymi
Eihän niissä mitään vikaa olekaan. Toyotallakin on oma 1,6 kolmesylinterinen pikkuturbo myynnissä Yaris GR:ssä.
- Anonyymi
Miksi te pelaatte näillä samoilla vanhoilla korteilla vuodesta toiseen? Tämän päivän autotekniikka ei perustu sen enempää tojon höpöhybrideihin kuin pikkuturboihinkaan.
Nyt auto on ladattava ja siinä ei välttämättä ole fossiilipoltinta lainkaan. Herätkää tähän päivään heinäkengät.- Anonyymi
Tämän päivän infra vaatii vielä ylivoimaisen hybriditekniikan jonka vain Toyota tarjoaa. Sähköauto on vielä kaukana tavallisen kansan näpeistä, hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän päivän infra vaatii vielä ylivoimaisen hybriditekniikan jonka vain Toyota tarjoaa. Sähköauto on vielä kaukana tavallisen kansan näpeistä, hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan.
Se vähän riippuu miten määrittelee "tavallisen kansan". Kaikki uudet autot ovat kaukana tavallisen kolmen tonnin Corollalla ajavan risaperseen näpeistä.
Siinä mielessä olisi turhaa tehdä uusia autoja ollenkaan.
Kun puhutaan uusista autoista niin 15.000€ Mii/Citogo/UP! ja 35.000€ ID.3 ovat varsin kilpailukykyisiä.
Ja tuo infrasta höpöttäminen on niin turhaa. Suomi on sähköistetty jo 100 vuotta sitten. Sähköauton voi ladata kaikkialla missä autoon saa lohkolämppärin sisätilan lämppärin. Ei tämä homma kaadu sähkönpuutteeseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se vähän riippuu miten määrittelee "tavallisen kansan". Kaikki uudet autot ovat kaukana tavallisen kolmen tonnin Corollalla ajavan risaperseen näpeistä.
Siinä mielessä olisi turhaa tehdä uusia autoja ollenkaan.
Kun puhutaan uusista autoista niin 15.000€ Mii/Citogo/UP! ja 35.000€ ID.3 ovat varsin kilpailukykyisiä.
Ja tuo infrasta höpöttäminen on niin turhaa. Suomi on sähköistetty jo 100 vuotta sitten. Sähköauton voi ladata kaikkialla missä autoon saa lohkolämppärin sisätilan lämppärin. Ei tämä homma kaadu sähkönpuutteeseen.Kyllä sähköä riittää vielä toistaiseksi. Mutta ongelmaksi muodostuu vanhempien talojen sähkökeskukset ja syötöt autojen lämmityspaikoille.
Uudemmissa kerrostaloissa on sähkökeskuksen sulakkeet mitoitettu niin että periaatteessa autoja voidaan ladata 8A virralla. Tosin ongelmia voi tulla jos kaikki pistävät myös saunan kiukaat kuumenemaan samaan aikaan kun autot ovat latauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sähköä riittää vielä toistaiseksi. Mutta ongelmaksi muodostuu vanhempien talojen sähkökeskukset ja syötöt autojen lämmityspaikoille.
Uudemmissa kerrostaloissa on sähkökeskuksen sulakkeet mitoitettu niin että periaatteessa autoja voidaan ladata 8A virralla. Tosin ongelmia voi tulla jos kaikki pistävät myös saunan kiukaat kuumenemaan samaan aikaan kun autot ovat latauksessa.Vuonna 2035 ollaan varmaan lähempänä sähkökäyttöistä autoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2035 ollaan varmaan lähempänä sähkökäyttöistä autoa.
Ei olla, silloin ajetaan jo puhtailla vetyautoilla made by Toyota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuonna 2035 ollaan varmaan lähempänä sähkökäyttöistä autoa.
On täysin päivän selvää ja kiistatonta, että vuonna 2030 ei ole myynnissä ainuttakaan autoa, joissa olisi pelkkä polttomoottori.
Ensimmäinen Tesla valmistui vuonna 2008 ja Ny Tesla oli maaliskuussa neljänneksi rekisteröidyin automerkki. Kymmenen vuotta. Koeta tajuta mitä tapahtuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täysin päivän selvää ja kiistatonta, että vuonna 2030 ei ole myynnissä ainuttakaan autoa, joissa olisi pelkkä polttomoottori.
Ensimmäinen Tesla valmistui vuonna 2008 ja Ny Tesla oli maaliskuussa neljänneksi rekisteröidyin automerkki. Kymmenen vuotta. Koeta tajuta mitä tapahtuu.Ei ole Tesla neljänneksi rekisteröidyin automerkki maailmassa. Lopeta paskan jauhaminen !
- Anonyymi
TOYOTASSA ON TURKKILAINEN KAMELINKARVA NOOTTORI.
- Anonyymi
Miltä "Noottorista" tuntui kun koulu jäi kesken?
- Anonyymi
"Tämän päivän infra vaatii vielä ylivoimaisen hybriditekniikan jonka vain Toyota tarjoaa. Sähköauto on vielä kaukana tavallisen kansan näpeistä, hinnaltaan ja ominaisuuksiltaan."
Onneksi tämä Suomen tasapäistäminen ei ole mennyt niin pitkälle että se loppuosa väestöstä voi ostaa autoja jotka eivät ole mahdollisia aivan jokaiselle kansalaiselle.
Muutenhan Suomeen ei tuotaisi uusia autoja ollenkaan vaan tänne rahdattaisiin loppuunajettuja raatoja muualta niinkuin johonkin Afrikan maahan.- Anonyymi
Tännehän rahdataan loppuun ajettuja fossiilipolttiksia ja pienhiukkasdieseleitä Saksasta. Se on aivan sama asia.
Sille pitäisi saada sentäs joku roti.
- Anonyymi
Jos olet tarkka, huomaat, että Toyotan kansainvälinen organisaatio puhuu Atkinsons-syklin moottorista, ei Atkinson-moottorista. Tämä tosin sitten yksinkertaistuu myyntiorganisaatioissa ja lehdistössä Atkinson-moottoriksi. Ihme juttu sinällään, kun voisivat puhua Miller-moottorista. Ilman Tollolootan markkinointia, suuri yleisö ei tuntisi Atkonson-termiä, joten ihan sama, miten pannuaan nimittävät.
Kaupallisessa tuotannossa ei taida olla yhtään aitoa Atkinson-moottoria?
Nissanin Infiniteissä käyttämä vaihtuvan puristustekniikan rakenne taitaa olla lähinnä sitä rakennetta, jolla ensimmäinen sellainen pystytään massatuotannossa toteuttamaan.- Anonyymi
"Jos olet tarkka, huomaat, että Toyotan kansainvälinen organisaatio puhuu Atkinsons-syklin moottorista, ei Atkinson-moottorista. Tämä tosin sitten yksinkertaistuu myyntiorganisaatioissa ja lehdistössä Atkinson-moottoriksi. Ihme juttu sinällään, kun voisivat puhua Miller-moottorista."
Ei ne voi, koska Volkswagen käyttää Miller-sykliä uudemmissa TSI-moottoreissaan. Pitäähän niiden jotenkin erottautua toisistaan. Miller-sykli soveltuu ahdettaviin moottoreihin, toisin kuin Atkinson. Milleriä on käytetty laajasti isoissa paikallismoottoreissa, laivoissa ja vetureissa.
Toyotan Atkinson-sykli ei ole sama kuin aito Atkinson-moottori. Atkinson-moottori vaatii monimutkaisen kampikoneiston jota Toyotassa ei ole. Toyotassa pelataan vain vanttiilien ajoituksella, jolloin kaikkia Atkinsonin hyötyjä ei saavuteta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olet tarkka, huomaat, että Toyotan kansainvälinen organisaatio puhuu Atkinsons-syklin moottorista, ei Atkinson-moottorista. Tämä tosin sitten yksinkertaistuu myyntiorganisaatioissa ja lehdistössä Atkinson-moottoriksi. Ihme juttu sinällään, kun voisivat puhua Miller-moottorista."
Ei ne voi, koska Volkswagen käyttää Miller-sykliä uudemmissa TSI-moottoreissaan. Pitäähän niiden jotenkin erottautua toisistaan. Miller-sykli soveltuu ahdettaviin moottoreihin, toisin kuin Atkinson. Milleriä on käytetty laajasti isoissa paikallismoottoreissa, laivoissa ja vetureissa.
Toyotan Atkinson-sykli ei ole sama kuin aito Atkinson-moottori. Atkinson-moottori vaatii monimutkaisen kampikoneiston jota Toyotassa ei ole. Toyotassa pelataan vain vanttiilien ajoituksella, jolloin kaikkia Atkinsonin hyötyjä ei saavuteta.Toisaalta Tollolootan ratkaisussa käytetään "ylimääräistä" männän matkaa puristustahdissa kompressorin kaltaisesti pienentämään pumppausvastusta. Se sinällään parantaa hyötysuhdetta, mutta ei sovellu turbon kanssa käytettäväksi. Siksi Tolloloota on enemmän tai vähemmän dead endissä teknologiansa kanssa.
Sen sijaan bensaturboissa rekuperaatiota ei ole juurikaan käytetty hyötysuhteen parantamiseen, vaan litratehon nostoon. Siksi siellä on ihan eri tavalla kehityspotentiaalia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos olet tarkka, huomaat, että Toyotan kansainvälinen organisaatio puhuu Atkinsons-syklin moottorista, ei Atkinson-moottorista. Tämä tosin sitten yksinkertaistuu myyntiorganisaatioissa ja lehdistössä Atkinson-moottoriksi. Ihme juttu sinällään, kun voisivat puhua Miller-moottorista."
Ei ne voi, koska Volkswagen käyttää Miller-sykliä uudemmissa TSI-moottoreissaan. Pitäähän niiden jotenkin erottautua toisistaan. Miller-sykli soveltuu ahdettaviin moottoreihin, toisin kuin Atkinson. Milleriä on käytetty laajasti isoissa paikallismoottoreissa, laivoissa ja vetureissa.
Toyotan Atkinson-sykli ei ole sama kuin aito Atkinson-moottori. Atkinson-moottori vaatii monimutkaisen kampikoneiston jota Toyotassa ei ole. Toyotassa pelataan vain vanttiilien ajoituksella, jolloin kaikkia Atkinsonin hyötyjä ei saavuteta.Atkinson keksi useita moottoreita ja Atkinson-cycle oli yksi patentoiduista. Toyotan moottori ei ole lähellekään samanlainen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisaalta Tollolootan ratkaisussa käytetään "ylimääräistä" männän matkaa puristustahdissa kompressorin kaltaisesti pienentämään pumppausvastusta. Se sinällään parantaa hyötysuhdetta, mutta ei sovellu turbon kanssa käytettäväksi. Siksi Tolloloota on enemmän tai vähemmän dead endissä teknologiansa kanssa.
Sen sijaan bensaturboissa rekuperaatiota ei ole juurikaan käytetty hyötysuhteen parantamiseen, vaan litratehon nostoon. Siksi siellä on ihan eri tavalla kehityspotentiaalia.> Toisaalta Tollolootan ratkaisussa käytetään "ylimääräistä" männän matkaa puristustahdissa kompressorin kaltaisesti pienentämään pumppausvastusta.
Tyhmä, tyhmempi, tojohönö.
Periaatteessa polttomoottorin hyötysuhde kasvaa puristussuhteen kasvaessa, koska korkeapuristeinen moottori höydyntää paremmin pakokaasujen energia. Vaan bensakoneessa korkea puristus voi aiheuttaa nakutusta.
Oikea Atkinson ratkaisee ongelman käyttämällä muuttuvaa iskunpituutta. Mikä vaatii hyvin monimutkaisen kampikoneiston. Männän liikerata puristustahdissa on lyhyempi kuin työtahdissa. Näin ei tule nakutusta, mutta "pakokaasuista otetaan kaikki irti".
Oikea Atkinson on kallis valmistaa.
Tollolootan muka-atkinson yrittää jäljitellä samaa pitämällä imuventtiilit auki puristustahdin alussa. Eli ensin imetään sylinteri täyteen ilmaa ja sitten painetaan osa ilmasta takaisin imusarjaan. Ilmaa siis vatkataan edestakaisin. Imuventtiili suljetaan vasta puristustahdin lopulla, joten tehollinen puristussuhde jää matalaksi.
Em. tempun avulla voidaan käyttää korkeaa puristussuhdetta, millä saadaan hyvä hyötysuhde.
Kaikki OK?
No ei ihan. Koska tehollinen puristussuhde on pieni, niin moottori toimii tavallaan vajaateholla koko ajan. Teholukemat ovat vaatimattomia moottorin nimelliseen iskutilavuuteen verrattuna. No, se iskutilavuus pitäisikin näissä laskea eri tavalla - täytyisi huomioida vain se tehollinen tilavuus (imuventtiilin viivästetyn sulkemisen jälkeen).
Se pumppausvastuksen pienentäminen (pumping loss) on taas eri juttu, sitähän ratkotaan ns kaasuläpättömillä moottoreilla. Osakuorman juttuja, samoin sylinterien lepuutus.
Bensakoneissa ei turbolla hyötysuhde parane, teoriassa. Käytännössä kyllä, koska turbon ansiosta pärjätään 1-1,6 l koneilla, joiden kylmäkulutus on pienempi kuin 1,6-2,5 l vapareilla, jotka ne korvasivat.
Dieselit taas tykkää isosta ilmaylimäärästä ja tässä turbo auttaa.
Nykyään turboa käytetään enemmänkin väännön kasvattamiseen kuin tehon maksimointiin. Mukavampia ajaa, kun ei tarvi vinguttaa yli 3000 rpm.
Ne 30 vuoden takaiset turbot oli toista lajia, tehoa paljon enemmän kuin vaparissa, mutta potkuakin löytyi vasta 3000 rpm alkaen. Eli saattoi olla max. teho 6000 rpm ja vääntöhuippu liki 4000 rpm, kuten vapareissakin.
Nyt turbokoneilla max. teho 5000-5500 rpm ja max. vääntö jopa alle 2000 rpm. Turbot tavallaan "alimitoitettuja", jotta saadaan ahtopaineet & vääntö ylös jo normaaleilla käyttökierroksilla (vajaa 2000 rpm), mutta "ahdistaa" sitten kovilla kierroksilla -> max teho alemmilla kierroksilla kuin vaparissa. Näkyy hyvin, jos samaa konetta sekä ahdettuna että vaparina.
Ajettavuudessa melkoinen ero, jos vapari "potkii" 130 ja turbokone 230 Nm normaaleilla käyttökierroksilla.
Ottaen huomioon senkin, että joskus ennen ajeltiin 1000 kg painoisilla autoilla ja nyt on läskiä 300-400 kg enemmän. Nihkeää on, jos vääntö silti "reilu satku". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Toisaalta Tollolootan ratkaisussa käytetään "ylimääräistä" männän matkaa puristustahdissa kompressorin kaltaisesti pienentämään pumppausvastusta.
Tyhmä, tyhmempi, tojohönö.
Periaatteessa polttomoottorin hyötysuhde kasvaa puristussuhteen kasvaessa, koska korkeapuristeinen moottori höydyntää paremmin pakokaasujen energia. Vaan bensakoneessa korkea puristus voi aiheuttaa nakutusta.
Oikea Atkinson ratkaisee ongelman käyttämällä muuttuvaa iskunpituutta. Mikä vaatii hyvin monimutkaisen kampikoneiston. Männän liikerata puristustahdissa on lyhyempi kuin työtahdissa. Näin ei tule nakutusta, mutta "pakokaasuista otetaan kaikki irti".
Oikea Atkinson on kallis valmistaa.
Tollolootan muka-atkinson yrittää jäljitellä samaa pitämällä imuventtiilit auki puristustahdin alussa. Eli ensin imetään sylinteri täyteen ilmaa ja sitten painetaan osa ilmasta takaisin imusarjaan. Ilmaa siis vatkataan edestakaisin. Imuventtiili suljetaan vasta puristustahdin lopulla, joten tehollinen puristussuhde jää matalaksi.
Em. tempun avulla voidaan käyttää korkeaa puristussuhdetta, millä saadaan hyvä hyötysuhde.
Kaikki OK?
No ei ihan. Koska tehollinen puristussuhde on pieni, niin moottori toimii tavallaan vajaateholla koko ajan. Teholukemat ovat vaatimattomia moottorin nimelliseen iskutilavuuteen verrattuna. No, se iskutilavuus pitäisikin näissä laskea eri tavalla - täytyisi huomioida vain se tehollinen tilavuus (imuventtiilin viivästetyn sulkemisen jälkeen).
Se pumppausvastuksen pienentäminen (pumping loss) on taas eri juttu, sitähän ratkotaan ns kaasuläpättömillä moottoreilla. Osakuorman juttuja, samoin sylinterien lepuutus.
Bensakoneissa ei turbolla hyötysuhde parane, teoriassa. Käytännössä kyllä, koska turbon ansiosta pärjätään 1-1,6 l koneilla, joiden kylmäkulutus on pienempi kuin 1,6-2,5 l vapareilla, jotka ne korvasivat.
Dieselit taas tykkää isosta ilmaylimäärästä ja tässä turbo auttaa.
Nykyään turboa käytetään enemmänkin väännön kasvattamiseen kuin tehon maksimointiin. Mukavampia ajaa, kun ei tarvi vinguttaa yli 3000 rpm.
Ne 30 vuoden takaiset turbot oli toista lajia, tehoa paljon enemmän kuin vaparissa, mutta potkuakin löytyi vasta 3000 rpm alkaen. Eli saattoi olla max. teho 6000 rpm ja vääntöhuippu liki 4000 rpm, kuten vapareissakin.
Nyt turbokoneilla max. teho 5000-5500 rpm ja max. vääntö jopa alle 2000 rpm. Turbot tavallaan "alimitoitettuja", jotta saadaan ahtopaineet & vääntö ylös jo normaaleilla käyttökierroksilla (vajaa 2000 rpm), mutta "ahdistaa" sitten kovilla kierroksilla -> max teho alemmilla kierroksilla kuin vaparissa. Näkyy hyvin, jos samaa konetta sekä ahdettuna että vaparina.
Ajettavuudessa melkoinen ero, jos vapari "potkii" 130 ja turbokone 230 Nm normaaleilla käyttökierroksilla.
Ottaen huomioon senkin, että joskus ennen ajeltiin 1000 kg painoisilla autoilla ja nyt on läskiä 300-400 kg enemmän. Nihkeää on, jos vääntö silti "reilu satku".Polttomoottori on lämpövoimakone. Diesel-moottorissa hyötysuhdetta perinteisesti parannettiin nostamalla prosessin huippulämpötilaa (josta tuli tarpeeksi korkea hapettamaan jopa typen, valitettavasti).
Atkinson-tyyppisessä nelitahtimoottorissa hyötysuhdetta pyritään parantamaan alentamalla pakokaasun jäännösenergiaa. Ideaalisesti pakokaasun paine ja lämpötila ei poikkeaisi sisään imetyn ilman arvoista. Tällöin koko polttoaineen energia olisi käytetty mekaaniseksi työksi ( muuta, jäähdytettävää lämpöä). Tähän pyritään muuttuvalla efektiivisellä iskutilavuudella imu- ja työtahtien aikana. Imutahdin pienempi näennäinen iskutilavuus suhteessa suurempaan työtahdin reaaliseen iskutilavuuteen, mahdollistaa sekä pakokaasun lämmön että paineen alenemisen, parantaen hyötysuhdetta.
Toyota-hybrideissä, tämän lisäksi sähkömoottori toimii modulaattorina polttomoottorille, tarkoituksenaan pitää polttomoottori paikallismoottorin kaltaisena voimanlähteenä. Polttomoottori pyritään pitämään mekaanisesti mitoitetulla kaasunvaihdon resonanssitaajuudellaan (kierrosluvulla), jolloin kaasunvaihtohäviöt osaltaan minimoituvat.
"Tekniikan taso"
- Anonyymi
"Kyllä sähköä riittää vielä toistaiseksi. Mutta ongelmaksi muodostuu vanhempien talojen sähkökeskukset ja syötöt autojen lämmityspaikoille."
Vain niille jotka asuvat sellaisissa. Ja niissäkin asian pystyy fiksaamaan suht pienellä rahalla. Ei mikään kynnyskysymys.
Ja täytyy myös pitää mielessä että 200.000 sähköautoa tarkoittaa vain yhden prosentin nousua Suomen sähkönkulutuksessa. Käytännössä ei mitään.- Anonyymi
Ota ensin selvää miten AsOy taloissa tämä asia menee. Ei riitä että joku viherpiipertäjä antaa määräyksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota ensin selvää miten AsOy taloissa tämä asia menee. Ei riitä että joku viherpiipertäjä antaa määräyksen.
Kun tämä viherpiipertäjä on Suomen eduskunta niin se riittää. Tulossa on uusi laki joka takaa sen ettei AsOyn jäärät pysty estämään osakkaan rakentavan itselleen sähköautolle latauspaikkaa. Laki on aina vahvempi kuin yhtiöjärjestys.
Ja jos puhutaan itse asiasta eikä takerruta lillukanvarsiin niin tilanne Suomessa 2020 on se että meillä on satojatuhansia kuluttajia joille sähköauton lataaminen ei ole mikään ongelma. Voisi jopa sanoa että enemmistölle latauksen järjestäminen on aivan pikkujuttu.
Täällä on vaan joitain huutelijoita jotka yrittävät tehdä suurta numeroa siitä että kaikilla ei ole mahdollisuutta lataamiseen.
Turhaa änkyröintiä. Tietysti on totta ettei kaikilla ole mahdollisuutta ladata mutta se ei estä millään tapaa sitä seitsemännumeroista populaa siirtymästä sähköautoihin.
Hyvä että uusi laki vetää maton alta näiltä elämäntapajääriltä ja taloyhtiöt voivat toimia järkevästi. Ei tarvitse koko taloyhtiön jäädä vangiksi näiden jarrumiesten vanhaan maailmaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tämä viherpiipertäjä on Suomen eduskunta niin se riittää. Tulossa on uusi laki joka takaa sen ettei AsOyn jäärät pysty estämään osakkaan rakentavan itselleen sähköautolle latauspaikkaa. Laki on aina vahvempi kuin yhtiöjärjestys.
Ja jos puhutaan itse asiasta eikä takerruta lillukanvarsiin niin tilanne Suomessa 2020 on se että meillä on satojatuhansia kuluttajia joille sähköauton lataaminen ei ole mikään ongelma. Voisi jopa sanoa että enemmistölle latauksen järjestäminen on aivan pikkujuttu.
Täällä on vaan joitain huutelijoita jotka yrittävät tehdä suurta numeroa siitä että kaikilla ei ole mahdollisuutta lataamiseen.
Turhaa änkyröintiä. Tietysti on totta ettei kaikilla ole mahdollisuutta ladata mutta se ei estä millään tapaa sitä seitsemännumeroista populaa siirtymästä sähköautoihin.
Hyvä että uusi laki vetää maton alta näiltä elämäntapajääriltä ja taloyhtiöt voivat toimia järkevästi. Ei tarvitse koko taloyhtiön jäädä vangiksi näiden jarrumiesten vanhaan maailmaan.Bensiiniä ja dieseliä saa kaikilta huoltoasemilta, ei tarvitse miettiä missä "tankkaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tämä viherpiipertäjä on Suomen eduskunta niin se riittää. Tulossa on uusi laki joka takaa sen ettei AsOyn jäärät pysty estämään osakkaan rakentavan itselleen sähköautolle latauspaikkaa. Laki on aina vahvempi kuin yhtiöjärjestys.
Ja jos puhutaan itse asiasta eikä takerruta lillukanvarsiin niin tilanne Suomessa 2020 on se että meillä on satojatuhansia kuluttajia joille sähköauton lataaminen ei ole mikään ongelma. Voisi jopa sanoa että enemmistölle latauksen järjestäminen on aivan pikkujuttu.
Täällä on vaan joitain huutelijoita jotka yrittävät tehdä suurta numeroa siitä että kaikilla ei ole mahdollisuutta lataamiseen.
Turhaa änkyröintiä. Tietysti on totta ettei kaikilla ole mahdollisuutta ladata mutta se ei estä millään tapaa sitä seitsemännumeroista populaa siirtymästä sähköautoihin.
Hyvä että uusi laki vetää maton alta näiltä elämäntapajääriltä ja taloyhtiöt voivat toimia järkevästi. Ei tarvitse koko taloyhtiön jäädä vangiksi näiden jarrumiesten vanhaan maailmaan.On olemassa myös laki mikä koskee as Oyn osakkaiden tasavertaista kohtelua.
Sitä ei voi edes Hutisalo ohittaa.
Vanhempiin taloihin tämä tietäisi luokkaa kymmeniä tuhansia €- sata tuhatta € kustannuksia. Alkaen isommasta syötöstä, uudet keskukset, uudet kaapeloinnit ja se pienin juttu on itse latauslaitteet. Plus päälle pihojen kaivuu ja uudet asfaltti.
Tämän shown maksajiksi joutuisivat myös autottomat mummot ja papat, opiskelijat ja työttömät.
Aivan järjetöntä köyhemmän kansanosan riistämistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa myös laki mikä koskee as Oyn osakkaiden tasavertaista kohtelua.
Sitä ei voi edes Hutisalo ohittaa.
Vanhempiin taloihin tämä tietäisi luokkaa kymmeniä tuhansia €- sata tuhatta € kustannuksia. Alkaen isommasta syötöstä, uudet keskukset, uudet kaapeloinnit ja se pienin juttu on itse latauslaitteet. Plus päälle pihojen kaivuu ja uudet asfaltti.
Tämän shown maksajiksi joutuisivat myös autottomat mummot ja papat, opiskelijat ja työttömät.
Aivan järjetöntä köyhemmän kansanosan riistämistä.Lisätään vielä kun nyt ei edes ole kaikille tilaa tai lämpöpaikkaa, niin mihin ajattelit ne loput latauspaikat sijoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisätään vielä kun nyt ei edes ole kaikille tilaa tai lämpöpaikkaa, niin mihin ajattelit ne loput latauspaikat sijoittaa?
Et nyt taida oikein ymmärtää mistä tässä on kysymys. Laki ei velvoita rakentamaan sähköauojen latauspaikkoja kaikille. Se vain takaa sen että osakas saa rakentaa itselleen omalla kustannuksellaan latauspaikan ja estää AsOyn torppaamasta latauspaikan rakentamista.
Se mikä tulee taloyhtiöille pakolliseksi on latausvalmiuden rakentaminen.
Eihän tuo ole sen kummempi asia kuin valokaapelit tai vastaava. Taloyhtiöissä investoidaan paljon asioihin jota kaikki osakkaat eivät tarvitse tai käytä. Enemmistö päättää ja kaikki maksavat. Hyvin yksinkertaista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et nyt taida oikein ymmärtää mistä tässä on kysymys. Laki ei velvoita rakentamaan sähköauojen latauspaikkoja kaikille. Se vain takaa sen että osakas saa rakentaa itselleen omalla kustannuksellaan latauspaikan ja estää AsOyn torppaamasta latauspaikan rakentamista.
Se mikä tulee taloyhtiöille pakolliseksi on latausvalmiuden rakentaminen.
Eihän tuo ole sen kummempi asia kuin valokaapelit tai vastaava. Taloyhtiöissä investoidaan paljon asioihin jota kaikki osakkaat eivät tarvitse tai käytä. Enemmistö päättää ja kaikki maksavat. Hyvin yksinkertaista.Kuinka latauspaikkojen hintoihin hinnoitellaan mukaan taloyhtiön verkkoliitännän kasvattaminen ja paksummat kaapelit, koska nämä eivät seuraa vielä ensimmäisestä patteriauton latailijasta? Joka tapauksessa on iso vaara, että kohonneita kiinteistökustannuksia ollaan työntämässä myös autottomille. Yhdenvertaisuus edellyttää oikeanlaista kustannusjakoa (tarvitsijat maksavat - myös tulevat korkeammat liittyntämaksut) ja tasapuolisia mahdollisuuksia latailla autoaan - käytännössä mahdoton toteuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tämä viherpiipertäjä on Suomen eduskunta niin se riittää. Tulossa on uusi laki joka takaa sen ettei AsOyn jäärät pysty estämään osakkaan rakentavan itselleen sähköautolle latauspaikkaa. Laki on aina vahvempi kuin yhtiöjärjestys.
Ja jos puhutaan itse asiasta eikä takerruta lillukanvarsiin niin tilanne Suomessa 2020 on se että meillä on satojatuhansia kuluttajia joille sähköauton lataaminen ei ole mikään ongelma. Voisi jopa sanoa että enemmistölle latauksen järjestäminen on aivan pikkujuttu.
Täällä on vaan joitain huutelijoita jotka yrittävät tehdä suurta numeroa siitä että kaikilla ei ole mahdollisuutta lataamiseen.
Turhaa änkyröintiä. Tietysti on totta ettei kaikilla ole mahdollisuutta ladata mutta se ei estä millään tapaa sitä seitsemännumeroista populaa siirtymästä sähköautoihin.
Hyvä että uusi laki vetää maton alta näiltä elämäntapajääriltä ja taloyhtiöt voivat toimia järkevästi. Ei tarvitse koko taloyhtiön jäädä vangiksi näiden jarrumiesten vanhaan maailmaan."Tulossa on laki joka" tuollaista höpötystä, eikä mitään lakiesitystäkään ole vielä olemassa.
- Anonyymi
Toyotan pieni kulutus on huijausta ! Nimittäin vain huijaamalla auto voi kuluttaa näin vähän.
- Anonyymi
Näsäviisaudella ei pitkälle potkita. Tojo fossiilipoltin ja sillä selvä.
Nämä jokapäiväiset hehkuttamiset täällä eivät muuta mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näsäviisaudella ei pitkälle potkita. Tojo fossiilipoltin ja sillä selvä.
Nämä jokapäiväiset hehkuttamiset täällä eivät muuta mitään.Summasummarum. Toyota on kuitenkin merkki jota kansa ostaa ja itselataava on systeemi josta kansa tykkää meillä Suomessa. Trafin tilastosta katsoin. VW on merkki joka on suunnitellusti ja tarkoituksellisesti huijaamisesta ja petoksesta tuomittu kymmenien miljardien sanktioihin ja korvauksiin huijatuille asiakkailleen eikä loppua ole edes vielä näkyvissä. VW saastutti todellisuudessa aivan järkyttävästi ja kärähti noloimmalla tavalla niinsanotusti housut kintuissa ja nyt pyrkii henkitoreissaan viherpesemään mainettaan sähköauto-puolivalmisteilla. Pitäisikö kiinnostua tällaisen valmistajan tuotteesta? Kymmenen vuoden kuluttua sähköauto saattaa olla jo varteenotetava vaihtoehto kun tekniikka , akut ja infra ovat kehittyneet riittävästi ja hinnat asettuneet kilpailukykyisiksi. Hybridi on tämän päivän auto ja makuasia on haluaako itselataavan vai piuhasulkeisversion. Jos nyt pitäisi päättää, niin itselataava ja Toyota, ilman muuta niinkuin Trafinkin tilastosta on helppo päätellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Summasummarum. Toyota on kuitenkin merkki jota kansa ostaa ja itselataava on systeemi josta kansa tykkää meillä Suomessa. Trafin tilastosta katsoin. VW on merkki joka on suunnitellusti ja tarkoituksellisesti huijaamisesta ja petoksesta tuomittu kymmenien miljardien sanktioihin ja korvauksiin huijatuille asiakkailleen eikä loppua ole edes vielä näkyvissä. VW saastutti todellisuudessa aivan järkyttävästi ja kärähti noloimmalla tavalla niinsanotusti housut kintuissa ja nyt pyrkii henkitoreissaan viherpesemään mainettaan sähköauto-puolivalmisteilla. Pitäisikö kiinnostua tällaisen valmistajan tuotteesta? Kymmenen vuoden kuluttua sähköauto saattaa olla jo varteenotetava vaihtoehto kun tekniikka , akut ja infra ovat kehittyneet riittävästi ja hinnat asettuneet kilpailukykyisiksi. Hybridi on tämän päivän auto ja makuasia on haluaako itselataavan vai piuhasulkeisversion. Jos nyt pitäisi päättää, niin itselataava ja Toyota, ilman muuta niinkuin Trafinkin tilastosta on helppo päätellä.
"ilman muuta niinkuin Trafinkin tilastosta on helppo päätellä"
Jos jättää valehtelun pois ja katsooTrafin tilastoja niinkuin ne ovat niin sieltä näkyy että Suomen kansa on ostanut VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan tekemiä jo vuosikymmenet.
Taktisesti erittäin huono veto puhua myyntiluvuista koska VW on ollut täysin suvereeni sillä saralla kohta jo yhden sukupolven ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ilman muuta niinkuin Trafinkin tilastosta on helppo päätellä"
Jos jättää valehtelun pois ja katsooTrafin tilastoja niinkuin ne ovat niin sieltä näkyy että Suomen kansa on ostanut VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan tekemiä jo vuosikymmenet.
Taktisesti erittäin huono veto puhua myyntiluvuista koska VW on ollut täysin suvereeni sillä saralla kohta jo yhden sukupolven ajan.Väärin:
"VW:n valmistamia autoja"
Oikein :
Volkswagen konsernin valmistamia autoja.
Miksi ne koko konsernin autot pitää laskea yhteen, että Toyota tulisi voitettua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näsäviisaudella ei pitkälle potkita. Tojo fossiilipoltin ja sillä selvä.
Nämä jokapäiväiset hehkuttamiset täällä eivät muuta mitään.Onko jätteistä tehty etanoli fossiilia? Jos on niin olkoon sitten, hyvin pyörittää Priuksen Atkinson-Miller-Stirling moottoreita.
- Anonyymi
Missä sitä on muka väitetty Atkinson-moottoriksi - suomi24:ssä kenties, ei missään muualla? Toyotassa on Atkinson-tyyppinen työkierto, joka on saatu aikaan venttiilien ajoitusta muuttamalla.
- Anonyymi
Senpäs takia Toyota onkin ylivoimainen hybrideissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senpäs takia Toyota onkin ylivoimainen hybrideissä.
Toyota on ylivoimainen hybrideissä koska kaikilla muilla on jo parempia ratkaisuja. Hybridejä ei muut tee vaikka Tojo tarjoaa patenttejaan ilmaiseksi.
Muilla on parempia ratkaisuja kuten ladattavat, sähköautot ja kaasuautot. Tojo on jämähtänyt vanhaan maailmaan. Aivan sama kuin olisi ylivoimainen höyrykoneissa tai Wankeleiden tekemisessä.
Tai maailman paras sosialistinen yheuiskunta. Ei vaan pärjää vanhan maailman touhuilla kun muilla on parempi peruskonsepti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on ylivoimainen hybrideissä koska kaikilla muilla on jo parempia ratkaisuja. Hybridejä ei muut tee vaikka Tojo tarjoaa patenttejaan ilmaiseksi.
Muilla on parempia ratkaisuja kuten ladattavat, sähköautot ja kaasuautot. Tojo on jämähtänyt vanhaan maailmaan. Aivan sama kuin olisi ylivoimainen höyrykoneissa tai Wankeleiden tekemisessä.
Tai maailman paras sosialistinen yheuiskunta. Ei vaan pärjää vanhan maailman touhuilla kun muilla on parempi peruskonsepti.Sanoppa yksikin merkki, joka pärjää paremmin.
- Anonyymi
Toyotan työkierto on Miller-syklin mukainen. Atkinson-patentti sisälsi myös rakenteellissia asioita, ei pelkkää proisessikuvausta.
- Anonyymi
"Summasummarum. Toyota on kuitenkin merkki jota kansa ostaa ja itselataava on systeemi josta kansa tykkää meillä Suomessa."
Summasummarum on se että VW laaja paletti eri käyttövoimia on ylivoimainen Tojon "kaikki munat yhteen koriin"-konseptiin verrattuna. Suomen kansan lompakkoäänestys kertoo vuosi toisensa jälkeen että VW:tä ostetaan kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan fossiilipolttimia.
Jos Suomen kansan valinnalle antaa arvoa niin VW on aivan omassa luokassaan. taitaapa olla niin että VW on suositumpi kuin sijoilla 2-4 olevat kilpailijat yhteensä. Tuo on dominointia jos joku.- Anonyymi
Sinä puhut Volkswagen-konsernin autoista joita on kaikkiaan 11, etkä automerkistä Volkswagen. Noita vastassa pitäisi mielestäsi olla yksi automerkki Toyota. Älä vääristele asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä puhut Volkswagen-konsernin autoista joita on kaikkiaan 11, etkä automerkistä Volkswagen. Noita vastassa pitäisi mielestäsi olla yksi automerkki Toyota. Älä vääristele asioita.
Minä ja kaikki muut voivat puhua autoista valmistajatasolla, merkkitasolla tai mallitasolla. Mikä siitä tekee sinulle vaikean asian? Jokaiselle normaalijärjellä varustetulle tämä pitäisi olla erittäin helppo ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ja kaikki muut voivat puhua autoista valmistajatasolla, merkkitasolla tai mallitasolla. Mikä siitä tekee sinulle vaikean asian? Jokaiselle normaalijärjellä varustetulle tämä pitäisi olla erittäin helppo ymmärtää.
Yrität antaa tahallasi väärän kuvän. Aivan tahallasi. Asia tullaain aina ja iankaikkisesti oikaisemaan.
- Anonyymi
"Noita vastassa pitäisi mielestäsi olla yksi automerkki Toyota. Älä vääristele asioita."
Myös Toyota tekee autoja usean eri merkin alla. Täysin samalla tavalla kuin VW.
Se nyt vaan on niin että valmistajana VW on maailman suurin ja Suomessa ksi kerta suyrempi kuin Toyota. Siinä ei sun itkupotkuraivarit auta. Näin tää maailma makaa, totu siihen.- Anonyymi
Toyota on edelleen maailman suurin autovalmistaja vaikka k-auton mauton trolli ikknä muuta väittäisi.
- Anonyymi
Todellakin Toyota on todella suurella lukemalla edellä Volkswagenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on edelleen maailman suurin autovalmistaja vaikka k-auton mauton trolli ikknä muuta väittäisi.
Ja näin tämä samavalehtelu jatkuu.Tojohönö valehtelee ja ja jättää valheensas täysin ilman päälle. Voiko typermpää tapaa valehdella olla olemassa?
Tojohönön kakski todella surkealla tasolla olevaa asiaa on kyky trollata ja kyky valehdella. Lunta tulee tupaan kunnolla molemmissa asioissa.
https://www.carlogos.org/reviews/largest-car-companies.html
Tästä voi lukea että VW on suurin. Tojo jää ruikuttamaan ja katselemaan perävaloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin Toyota on todella suurella lukemalla edellä Volkswagenia.
Nyt kiinnostaisi tietää miten noin huonoksi valehtelijaksi pystyy kasvamaan? Kai ymmärrät että olet todella huono tuossa asiassa? Se että väittää jotain valheellista netssä ilman mitään perusteluja on kaikkein huonoin tapa valehdella. Täytyy olla melko idiootti että edes kokeilee sellaista. Ja kun sitä kokeilee monta kertaa niin liikutaan megaidiootti-liigassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin tämä samavalehtelu jatkuu.Tojohönö valehtelee ja ja jättää valheensas täysin ilman päälle. Voiko typermpää tapaa valehdella olla olemassa?
Tojohönön kakski todella surkealla tasolla olevaa asiaa on kyky trollata ja kyky valehdella. Lunta tulee tupaan kunnolla molemmissa asioissa.
https://www.carlogos.org/reviews/largest-car-companies.html
Tästä voi lukea että VW on suurin. Tojo jää ruikuttamaan ja katselemaan perävaloja.Erityisesti Volkswagenin Kiinan myynti on romahtanut pahasti.
Syötä Googleen tä,ä teksti.
Who is the largest car manufacturer in the world 2020?
Vastaus jokaisessa linkissä on: Toyota. - Anonyymi
Suomessa ei tietääkseni valmisteta mitään Volkkareita sen enempää kuin Toyotaakaan.
Onko trolli paniikissa kun noin pacga lentää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa ei tietääkseni valmisteta mitään Volkkareita sen enempää kuin Toyotaakaan.
Onko trolli paniikissa kun noin pacga lentää?VW:llä on tehdas Lahdessa. Scania on osa VW:tä.
- Anonyymi
"Erityisesti Volkswagenin Kiinan myynti on romahtanut pahasti."
Autonvalmistaja tai minkään muun alan toimija jonka myynti ei olisi romahtanut Kiinassa. Tai oikeastaan missään tahansa maailmassa.
Tällaiset trollaukset ei mene missään läpi. Kehoitus googelttamaan ilman linkkiä on noloin kaikista. Olet täysi pelle.- Anonyymi
Kaikkein nolointa on puolin tai toisin kinata jostain niin triviaalista asiasta kuin automerkkien myynti. Miten se vikuttaa minuun ja sinuun auton käyttäjänä, kuinka monta kippoa jokin valmistaja/tai merkki myi-
Aika nolon lapsellista. "kyllä meidän iskä ..."
- Anonyymi
"Who is the largest car manufacturer in the world 2020?
Vastaus jokaisessa linkissä on: Toyota."
Olet edelleen todella surkea valehtelija. Kannattaisiko sun vaihtaa harrastusta kun olet todella surkea tässä nykyisessäsi?
Jos vaikka alkaisit treenaamaan pitsinypläystä. Se on kuuminta hottia tietyissä piireissä Rauman eläkeläisten kesken. - Anonyymi
Toyota, suurin ja kaunein!
- Anonyymi
Tojohönö ei saa edes sitkeydellään muutettua valhetta todeksi. Ei valheen jatkuva toistaminen muuta mitään.
Kysymys kuuluu miksi tojohönön kasetti eikestä totuutta? - Anonyymi
Toyota ja Hönö ovat kauneimmat - tosin ainoastaan niiden omasta mielestä.
- Anonyymi
"Yrität antaa tahallasi väärän kuvän. Aivan tahallasi. Asia tullaain aina ja iankaikkisesti oikaisemaan."
En ole koskaan sanonut että VW oli suurin merkkinä. Puhun aina suurimmasta valmistajasta. Siinä on ero, mutta jotenkin sun on on mahdotonta ymmärtää että asioista voi ja saa puhua eri tasoilla. Et sinä voi kieltää sitä.
On erityisen kummallista että joku edes kuvittelee että hänellä olisi oikeus määritellä että autoista saa puhua vain merkkeinä. Mikä saa ihmisen sanomaan noin? - Anonyymi
Toyota ei ole huijausta.
https://www.youtube.com/watch?v=I4fAUu7iCNk- Anonyymi
"Jos jättää valehtelun pois ja katsooTrafin tilastoja niinkuin ne ovat niin sieltä näkyy että Suomen kansa on ostanut VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan tekemiä jo vuosikymmenet."
Etkä osaa lukea tai ymmärtää lukemaasi? Merkeistä oli kyse eikä valmistuskonserneista.
Trafin tilastossa Toyota seisoo piikkipaikalla ja VW on sijalla ynnämuut. Ei siellä kerrota mistään valmistajakonserneista mitään. Siellä ovat vertailussa merkit ja mallit. Ei kuluttajaa kiinnosta pätkääkään mikään konserni. Niinkuin sieltä myös näkyy että VW on melkoisessa syöksykierteessä ja alamessa ollut jo aika kauan kun huijasi ja laatu on kaikkea muuta kuin priimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos jättää valehtelun pois ja katsooTrafin tilastoja niinkuin ne ovat niin sieltä näkyy että Suomen kansa on ostanut VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan tekemiä jo vuosikymmenet."
Etkä osaa lukea tai ymmärtää lukemaasi? Merkeistä oli kyse eikä valmistuskonserneista.
Trafin tilastossa Toyota seisoo piikkipaikalla ja VW on sijalla ynnämuut. Ei siellä kerrota mistään valmistajakonserneista mitään. Siellä ovat vertailussa merkit ja mallit. Ei kuluttajaa kiinnosta pätkääkään mikään konserni. Niinkuin sieltä myös näkyy että VW on melkoisessa syöksykierteessä ja alamessa ollut jo aika kauan kun huijasi ja laatu on kaikkea muuta kuin priimaa.Niin mutta viherpesu on käynnissä ja likapyykkiä kyllä riittää kun sen päästöhuijausyrityksen kanssa tehtiin täydellinen mahalasku ja nyt yritetään viritellä sähköautojen puolivalmisteita kun se puolivalmistediesel todetiin nolosti suunnitelmallisen saastutajan kuninkaaksi housut kintuissa.
Toiveiden tynnyri ja kristallipallo kerovat kyllä luotettavasti loistavasta tulevaisuudesta.
Luottavaisin mielin kurkoitellaan tähtiin ja roskat lakaistaan maton alle. Tekemisen meininkiä riittää kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos jättää valehtelun pois ja katsooTrafin tilastoja niinkuin ne ovat niin sieltä näkyy että Suomen kansa on ostanut VW:n valmistamia autoja kaksi kertaa enemmän kuin Toyotan tekemiä jo vuosikymmenet."
Etkä osaa lukea tai ymmärtää lukemaasi? Merkeistä oli kyse eikä valmistuskonserneista.
Trafin tilastossa Toyota seisoo piikkipaikalla ja VW on sijalla ynnämuut. Ei siellä kerrota mistään valmistajakonserneista mitään. Siellä ovat vertailussa merkit ja mallit. Ei kuluttajaa kiinnosta pätkääkään mikään konserni. Niinkuin sieltä myös näkyy että VW on melkoisessa syöksykierteessä ja alamessa ollut jo aika kauan kun huijasi ja laatu on kaikkea muuta kuin priimaa.Minä olen aina kertonut puhunko merkeistä vai yhtiöistä. Muilla kuin sinulla ei ole mitään vaikeaa ymmärtää että on olemassa auton valmistajia, automerkkejä ja automalleja. Miksi sinulle on niin vaikeaa antaa toisten puhua näinkin selkeästä asiasta?
Automerkkinä Toyota on ostetuin Suomessa mutta valmistajana VW on kaksi kertaa ostetumpi kuin Toyota. Merkkipuolellakin VW:llä menee hyvin koska kaksi kolmesta ostetuimmasta merkistä on VW:n merkkejä. Kaikki tuo tieto löytyy Trafin tilastoista vaikka siellä ei lasketakaan valmistajakohtaisia lukuja. Ei se silti tarkoita sitä etteikö VW olisi kaksi kertaa tojoa suurempi Suomessa. Kai sinä sen ymmärrät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen aina kertonut puhunko merkeistä vai yhtiöistä. Muilla kuin sinulla ei ole mitään vaikeaa ymmärtää että on olemassa auton valmistajia, automerkkejä ja automalleja. Miksi sinulle on niin vaikeaa antaa toisten puhua näinkin selkeästä asiasta?
Automerkkinä Toyota on ostetuin Suomessa mutta valmistajana VW on kaksi kertaa ostetumpi kuin Toyota. Merkkipuolellakin VW:llä menee hyvin koska kaksi kolmesta ostetuimmasta merkistä on VW:n merkkejä. Kaikki tuo tieto löytyy Trafin tilastoista vaikka siellä ei lasketakaan valmistajakohtaisia lukuja. Ei se silti tarkoita sitä etteikö VW olisi kaksi kertaa tojoa suurempi Suomessa. Kai sinä sen ymmärrät.Katsopas tuosta mikä automerkki siellä on huhtikuun lopussa ykkösenä. Ja aivan JUMALATTOMAN SUURELLA ensirekisteröintimäärällä.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2020 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas tuosta mikä automerkki siellä on huhtikuun lopussa ykkösenä. Ja aivan JUMALATTOMAN SUURELLA ensirekisteröintimäärällä.
http://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2020Trolli kyllä hermostuu vähemmästäkin kun vilppivaaken on kanveesissa joka kerta kun Trafi nostaa voittajana Toyotan kättä. Jos trolli kävisi täysillä niin olisi heittänyt jo pyyhkeen kehään ja tunnustanut vajavaisuutensa, eikä tyrmättynä sopertelisi sekavia jostain huijaavan konsernin erinomaisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trolli kyllä hermostuu vähemmästäkin kun vilppivaaken on kanveesissa joka kerta kun Trafi nostaa voittajana Toyotan kättä. Jos trolli kävisi täysillä niin olisi heittänyt jo pyyhkeen kehään ja tunnustanut vajavaisuutensa, eikä tyrmättynä sopertelisi sekavia jostain huijaavan konsernin erinomaisuudesta.
Ei tojosta ole Suomessa koskaan VW:n kilpailijaksi. VW:n suosio on kaksinkertainen Tojoon verrattuna. Ei edes kunnon kisaa, ei mitään syytä olla huolissaan.
Toyotan käyttämä metodi imuventtiilin sulkeutumisen viivyttämisessä ahtamattomassa ottomoottorissa on nimenomaan Atkinsonin sykliä hyväkseen käyttävä konstruktio.
En ymmärrä, mistä joku on saanut päähänsä väittää tätä Millerin patenttiin pohjautuvaksi.
No, sama se: jatkakaa te vaan lapsellista vinkumistanne Toyota-palstalla! :D- Anonyymi
> Toyotan käyttämä metodi imuventtiilin sulkeutumisen viivyttämisessä ahtamattomassa ottomoottorissa on nimenomaan Atkinsonin sykliä hyväkseen käyttävä konstruktio.
Tollolootan viivästetty imuventtiilin sulkeutuminen on halpa wannabe-atkinsson jäljitelmä.
Aidossa atkinsonissa on erilainen iskunpituus puristus- ja työtahdeissa, mikä vaatii monimutkaisen kampikoneiston. Muka-atkinssonissa kaasua ensin imetään syliteriin ja sitten osa siitä painetaan puristustahdin alussa takaisin imusarjaan, koska venttiili pidetään auki normaalia pidempään.
Tehollinen puristussuhde jää pienemmäksi ja samon moottorin teho suhteessa sen iskutilavuuteen. Anonyymi kirjoitti:
> Toyotan käyttämä metodi imuventtiilin sulkeutumisen viivyttämisessä ahtamattomassa ottomoottorissa on nimenomaan Atkinsonin sykliä hyväkseen käyttävä konstruktio.
Tollolootan viivästetty imuventtiilin sulkeutuminen on halpa wannabe-atkinsson jäljitelmä.
Aidossa atkinsonissa on erilainen iskunpituus puristus- ja työtahdeissa, mikä vaatii monimutkaisen kampikoneiston. Muka-atkinssonissa kaasua ensin imetään syliteriin ja sitten osa siitä painetaan puristustahdin alussa takaisin imusarjaan, koska venttiili pidetään auki normaalia pidempään.
Tehollinen puristussuhde jää pienemmäksi ja samon moottorin teho suhteessa sen iskutilavuuteen.Olkoon se sitten Nouno-Tada-Takaoka -moottori! :D
- Anonyymi
Toyotan tekninen tietämys peittoaa täysin kilpailijoitten kyhäelmät. Toyotalla on tuotannossaan pienipäästöisimmät ja vähiten kuluttavat autot tinkimättä suorituskyvystä.
- Anonyymi
Miksi kirjoittaa näin ilmiselvää potaskaa päivästä toiseen? Kaikki tietävät että muilla on ladattavia hybridejä ja sähköautoja jotka eivät tuota päästöjä lainkaan. Tojotan latauskelvottomat tuottavat aina päästöjä.
Sitä ei jankkaamalla ja valehtelemalla pysty muuttamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoittaa näin ilmiselvää potaskaa päivästä toiseen? Kaikki tietävät että muilla on ladattavia hybridejä ja sähköautoja jotka eivät tuota päästöjä lainkaan. Tojotan latauskelvottomat tuottavat aina päästöjä.
Sitä ei jankkaamalla ja valehtelemalla pysty muuttamaan.Toyotalla on kaikkein pienipäästöisimmät ladattavat hybridit.
Niiden päästöt ovat vain 29 g/km. Miksi sinä jauhat sähköautoista tässä yhteydessä.
Ladattavien hybridien päästöt
Toyota Prius Plug In Hybrid 29 g/km
Toyota RAV4 Plug In Hybrid 29g/km
Mitsubishi Outlander PHV 46g/km
Volkswagen Golf GTE Plug-In Hybrid 43g/km
Volvo XC40 T5 TwE Inscription 48g/km
Volvo XC 60 T8 AWD 54g/km
Volvo XC90 T8 HYBRID AWD 76–85 g/100km
- Anonyymi
OIKEASTI! Jos joku avaruusolento lukisi suomi24:ää, hän toteaisi, ettei maassa ole älyllistä elämää. Tässäkin ketjussa suomi24 väki on ihan itse onnistunut huijaamaan itseään.
- Anonyymi
Aivan. Uskomatonta kehua noita saksalaiskonsernin romuja, joissa eivät kestä, moottorit, vaihteistot eikä korit. Lisäksi niissä on moottoreina todella vanhanaikaiset paljon kuluttavat ja saastuttavat pikkuturbot.
Tosiaankin miksi ihmiset huijaavat itseään. - Anonyymi
Toyota Corolla on eniten myyty auto maan päällä. Avaruudessa taitaa Tesla olla vielä johdossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota Corolla on eniten myyty auto maan päällä. Avaruudessa taitaa Tesla olla vielä johdossa.
Onko miljardi kärpästä oikeassa - syö paskaa.
- Anonyymi
Se on Watsonmoottori. Vai oliko se Wotkinsmoottori.
- Anonyymi
Markkinoinnillisista syistä Toyota haluaa puhua Atkinson-moottorista ja se jonkun korvaan kuullostaa ilmeisesti hienolta ja myyvältä. Vanhoja keksintöjä ja patentit ovat jo aikoja sitten vanhentuneet.
- Anonyymi
Toyotan Wotkins moottori on maailman paras.
- Anonyymi
Kuulin luotettavalta taholta, että muutkin kuin Tojo on siirtymässä Wotkins-moottoreihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulin luotettavalta taholta, että muutkin kuin Tojo on siirtymässä Wotkins-moottoreihin.
Kuulin luotettavalta taholta että Tojokin siirtyy pikkuhiljaa turbo moottoreihin.. Se Votkinson syö 10 litraa sadalla jos se jatkuvasti käy.. Kun 5 menee siltikin vaikka sähköllä mennään puolet.
- Anonyymi
Toyotan Wotkins-moottori on Toyotan markkinointiosaston keksimä aivopieru.
- Anonyymi
Maailman suurimman autovalmistajan, Toyotan Rowan Atkinson kierrolla varustettu ihmemoottori käy 100 km/h vauhdissa jopa 1100 kierrosta minuutissa. Brushless-sähkömoottori vie loistovaunua äänettömästi veturimaisesti sähkön voimalla hetkittäin puolet matkasta.
Kulutus on yli puolet pienempi kuin kilpailijoitten alaväännöttömissä rikkoutumisherkissä pikkuturboissa. - Anonyymi
Sanokaas nyt perkules, millä Corolla 2.0 Hybrid TS kulutus saadaan käytännössä normaalissa työläisen ajossa laskemaan alle 5,3 l/100km.
- Anonyymi
Ei millään muulla kun vaihtamalla pieniruokainen diesel.. Se Votkinson on bensarosvo ja laiska, kulkee sähkömoottorin avustamana ja siltikin bensa kelpaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei millään muulla kun vaihtamalla pieniruokainen diesel.. Se Votkinson on bensarosvo ja laiska, kulkee sähkömoottorin avustamana ja siltikin bensa kelpaa
TOJON 2.0 votkins 190 nm 4000-5000krm ja VW 1.0 tsi 200 nm 1500krm.
VW 2.0 TSI 350NM >1500 KRM. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TOJON 2.0 votkins 190 nm 4000-5000krm ja VW 1.0 tsi 200 nm 1500krm.
VW 2.0 TSI 350NM >1500 KRM.Höpön pöpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpön pöpö.
Ei mitään höpön pöpöjä totta on, on Tojon Atkins väännötön mylly.
- Anonyymi
Minä voin tulla ajamaan,niin kulutus on 4,8.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TOJON 2.0 votkins 190 nm 4000-5000krm ja VW 1.0 tsi 200 nm 1500krm.
VW 2.0 TSI 350NM >1500 KRM.Unohdit sähkömoottorin väännön.Se vääntää pikkuturboilta niskat nurin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit sähkömoottorin väännön.Se vääntää pikkuturboilta niskat nurin.
Siitä varmaan johtuu, että tollootien 0-100 kiihtyvyys on todella verkkainen verrattuna huikeisiin teho- ja vääntölupauksiin.
- Anonyymi
Toyota ei huijaa vokkelo huijaa.
- Anonyymi
väitelkää vapaasti...
- mutta ongelma on se akku, akun hinta, jestävyys.
tai pariston hinta ja kestävyys..
-odottelemme edelleen kestävää akkua!!! - Anonyymi
Taas on yksi tyhmä huijannut ihan itse itseään ja luulee tulleensa huijatuksi.
- Anonyymi
Tollolootalla on huijaus verissä.
Japaninponit ovat jo käsite. Mitatut tehot yleensä reilut 10 % luvattua pienemmät. Turbovehkillä on ollut päinvastaista ongelmaa eli tehoa vähän luvattua enemmänkin. Ei ihme, että tollolootan suorituskyky on todella tuhnu lupauksiin verrattuna.
Turvatyynyjen määrääkin on ollut tapana liioitella. Mainostetaan 8 tyynyä, kun autossa on täysin normaali setti eli 2 etuturvstyynyä, 2 sivuturvatyynyä ja 2 ikkunaverhotyynyä .... jotka jatkuvat takapenkille asti, kuten tapana on.
Tollolootan kantavuus on surkea. Testistä toiseen takajousitus pohjaa hidastetöyssyissä, jos takapenkilläkin on matkustajia. TM farkkuvertailussa paljastui, ettei tollolootan omamassaan sisältynyt 70 kg painoinen kuljettaja, kuten pitäisi. Auton kantavuus siis 70 kg ilmoitettua pienempi ja tähän mahtifarkkuun jos lastasi 5 aikuista miestä ja pari koppaa kaljaa takakonttiin, niin maksimikuorma ylittyi.
Erityisen surkea kantavuus on hypetyksissä. Muilla merkeillä on tapana, että kantavuus, mikä on suurimman sallitun massan ja omassan erotus, on likimain vakio ts. painavalla dieselillä automaattivaihteistolla varustettujen autojen suurin suurin sallittu massa on kokeampi kuin karvalakeilla (pienin bensakone manuaali).
Tollolootalla on monessa mallissa ollult suurin sallittu massa ihan sama kaikissa versioissa, siis bensa manuaali ... hypetys isolla ja laiskalla muka-atkinssonilla akuila yms. tlpehöörillä. Ei siis ole viitsitty laittaa jämäkämpiä jousia yms. autoon omamassan kasvaessa. Kaikki hyppetystekniikan tuoma lisäpaino on siis pois auton kantavuudesta ja jos kuskin paino puuttuu lukemista, niin auton kantavuus voi ylittyä jo 5 aikuisen miehen kuormalla. Siihen ei tarvi edes matkatavaroita eikä talvivaatteita. Terveisten kuljetukseen nämä itäautot ainoastaan soveltuvat. Eikä saa olla kiire.
- Anonyymi
Toyotan hybridikoneisto tuo suuret tehot ja pienet kulutukset kuluttajan ulottuville.
Kansa kiittää.- Anonyymi
Toyotan mukahybridejä myydään kansalle sähköautoina.
Toyotan kassa kiittää. - Anonyymi
Toyotan hybrideissä on vähemmän tehoa, kuin kilpailijoiden hybrideissä.
Toyotan itsetyydyttävät hybridit eivät ole sähköautoja, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybrideissä on vähemmän tehoa, kuin kilpailijoiden hybrideissä.
Toyotan itsetyydyttävät hybridit eivät ole sähköautoja,Tarkkuutta, tarkkuutta, tollootan hybridit ovat itsesyttyviä.
https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/toyota-recall-prius-and-c-hr-hybrids-uk-over-fire-risk
https://money.cnn.com/2018/09/05/news/companies/toyota-prius-recall/index.html
https://www.caranddriver.com/news/a35683821/toyota-rav4-battery-fire-risk-investigation/
https://www.edmunds.com/car-news/toyota-recalls-two-million-vehicles-in-us-for-fire-risk.html
https://www.bbc.com/news/business-26950970
- Anonyymi
Atkissön-kiertomoottori saa Toyotan kuluttamaan miltei 4 litraa sataselle.
- Anonyymi
Tuo 4 litraa oli tosiaan kova juttu 90-luvulla.
Sinne se tekniikan kehitys sitten jäikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo 4 litraa oli tosiaan kova juttu 90-luvulla.
Sinne se tekniikan kehitys sitten jäikin.Hihii, Toyota yhä edellä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihii, Toyota yhä edellä!
Totanoin, edelläkävijyyttä ei ole se, että firman visiot ja tekniset ratkaisut ovat kaikki 90-luvulla kehitettyjä.
Maailma on mennyt eteenpäin ja esim. Suomen tavoitteena on liikenteen päästöt 2030 mennessä ja nimellisesti nollaan pitäisi päästä 2045 mennessä
https://valtioneuvosto.fi/-/liikenteen-paastot-puoleen-2030-mennessa-tarvitaan-laaja-keinovalikoima
Siinä ei mikään itsesyttyvien hypetysten -30 % riitä. Kun pitäisi saada koko liikenteen päästöt puoleen ja autokanta uusiutuu hitaasti.
Siinä ei auta mitkään "tämä on tulevaisuuden tekniikkaa" sössötykset. NYT pitää ottaa käyttöön vähäpäästöisiä autoja, jotta niiden osuus saadaan kasvamaan päästöihin vaikuttavaksi 2030 mennessä. Ei jollain vuosikymmenen lopun vehkeillä ehdi olla mitään vaikutusta.
Onneksi meillä on ymmärretty ajoissa panostaa mm. biopolttoaineisiin. Tämä on se kikka, millä päästöt on jo 2008 alkaen saatu loivaan laskuun. Siksi ei tarvita mitään paniikkiratkaisuja ja kuolleen hevosen (vety) piiskaamista, kuten tämän puolen sössineessa Saksassa ja USAssa.
Vaan mitä on tollolootalla tarjolla? Eioota biopolttoaineiden ja kaasun suhteen. Hybriditkin valtaosin latauskelvottomia. Ei täyssähköautoja, ei edes lähivuosina, kun tällä hetkellä myydään pelkkiä konsepteja. Kertoo, ettei mitään ole vielä aikoihin myynnissä ja näillä vain yritetään houkutella merkkiuskovaisia odottamaan vielä vuosi tai kaksi tai kolme...
Oman autoiluni päästöt tiputin 75 % pienemmiksi jo yli 2 vuotta sitten hankkimalla kaasuauton. Huom. päästöt laskettuna todellisesta kulutuksesta eikä valmistajan lupauksista. Kuten tojohönöjen on pakko toimia, kun ne todelliset kulutukset tuppaavat olemaan 50 % luvattua suuremmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totanoin, edelläkävijyyttä ei ole se, että firman visiot ja tekniset ratkaisut ovat kaikki 90-luvulla kehitettyjä.
Maailma on mennyt eteenpäin ja esim. Suomen tavoitteena on liikenteen päästöt 2030 mennessä ja nimellisesti nollaan pitäisi päästä 2045 mennessä
https://valtioneuvosto.fi/-/liikenteen-paastot-puoleen-2030-mennessa-tarvitaan-laaja-keinovalikoima
Siinä ei mikään itsesyttyvien hypetysten -30 % riitä. Kun pitäisi saada koko liikenteen päästöt puoleen ja autokanta uusiutuu hitaasti.
Siinä ei auta mitkään "tämä on tulevaisuuden tekniikkaa" sössötykset. NYT pitää ottaa käyttöön vähäpäästöisiä autoja, jotta niiden osuus saadaan kasvamaan päästöihin vaikuttavaksi 2030 mennessä. Ei jollain vuosikymmenen lopun vehkeillä ehdi olla mitään vaikutusta.
Onneksi meillä on ymmärretty ajoissa panostaa mm. biopolttoaineisiin. Tämä on se kikka, millä päästöt on jo 2008 alkaen saatu loivaan laskuun. Siksi ei tarvita mitään paniikkiratkaisuja ja kuolleen hevosen (vety) piiskaamista, kuten tämän puolen sössineessa Saksassa ja USAssa.
Vaan mitä on tollolootalla tarjolla? Eioota biopolttoaineiden ja kaasun suhteen. Hybriditkin valtaosin latauskelvottomia. Ei täyssähköautoja, ei edes lähivuosina, kun tällä hetkellä myydään pelkkiä konsepteja. Kertoo, ettei mitään ole vielä aikoihin myynnissä ja näillä vain yritetään houkutella merkkiuskovaisia odottamaan vielä vuosi tai kaksi tai kolme...
Oman autoiluni päästöt tiputin 75 % pienemmiksi jo yli 2 vuotta sitten hankkimalla kaasuauton. Huom. päästöt laskettuna todellisesta kulutuksesta eikä valmistajan lupauksista. Kuten tojohönöjen on pakko toimia, kun ne todelliset kulutukset tuppaavat olemaan 50 % luvattua suuremmat.Ei hyvää päivää näitä amispoikia ....
- Anonyymi
Toyota ei huijaa koskaan, Toyota on maailman luotettavin ja luotetuin autovalmistaja.
- Anonyymi
Kahteen asiaan voi luottaa
Kepu pettää aina
Tolloloota huijaa aina
https://www.nytimes.com/2021/01/14/climate/toyota-emissions-fine.html
- Anonyymi
Vaan mitäpä väliä on tuolla. Polttomoottori on tiensä päässä. Ei niitä enää kukaan osta.
- Anonyymi
Toyota hybrid lataa itsensä alamäissä ja jarrutuksissa. Toyota eniten sähköisiä kilometrejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota hybrid lataa itsensä alamäissä ja jarrutuksissa. Toyota eniten sähköisiä kilometrejä.
Ilmankos tollolootan itsesyttyvät ovat aina tientukkoina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota hybrid lataa itsensä alamäissä ja jarrutuksissa. Toyota eniten sähköisiä kilometrejä.
Bensalla mäelle ja sitten ladataan sähköä polttomoottorilla ja alamäestä. Sitten päästään 800m sähköllä ja sitten aletaan taas polttaa bensaa...😁 Anna mun kaikki kestää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensalla mäelle ja sitten ladataan sähköä polttomoottorilla ja alamäestä. Sitten päästään 800m sähköllä ja sitten aletaan taas polttaa bensaa...😁 Anna mun kaikki kestää!
Ymmärrän hyvin kateutesi koska koslasi polttaa jo öljyä runsain mitoin oli ylä- tai alamäki. Ainoa sähköajoon viittaava on moottorihäiriövallo joka kiiluu mittaristossa.
Toyotalla taas ajetaan eniten sähköisiä kilometrejä koko maailmassa.
Kasetti on sen suhteen kovilla.
- Anonyymi
Upeaakin upeampi voimalinja Toyotan atkinssöns hybrid.
Ei hytkytä kuten helposti rikkoutuva dsg-hyppyloota.- Anonyymi
Nyt voimme kaikki hytkyä naurusta, tojohönöt kans, kai teillä huumorintaju riittää?
https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HA - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt voimme kaikki hytkyä naurusta, tojohönöt kans, kai teillä huumorintaju riittää?
https://www.youtube.com/watch?v=8U1rs3bI-HAKateelliset kilpailijat ovat sabotoineet luotettavan Toyotan moottorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateelliset kilpailijat ovat sabotoineet luotettavan Toyotan moottorin.
Se on ihan totta minäkin ole n nähnyt niitä tihulaisia rikkomassa Toyotia.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632