Kannattaako narsistille

Anonyymi

Paljastaa, että tietää tämän olevan narsisti? Miten narsisti reagoi tähän?

73

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei taida kannattaa.
      Ei hän usko sitä ja'
      saisi aikaan vain härdellein.

      • Anonyymi

        olen narsistisesti käyttäytyville vanhemmile sanonut suoraan näkemykseni. Vieraille narsisteille en sanoisi. Mielistelen heitä yleensä sen verran jotta pysyvät rauhallisina.

        "poiuytfghj"


    • Anonyymi

      Kannattavuudesta en tiedä, mutta narsistille ei ole mitään väliä sillä mitä sinä ajattelet tai mitä mieltä olet.

    • Anonyymi

      Meillä reagoi lyhyesti "Entä sitten". Narsisti kestää huonosti kritiikkiä ja ikävien luonteenpiirteiden ja parisuhdeongelmien esiintuominen ja niistä keskustelu rakentavasti on aika mahdotonta.

      • Anonyymi

        Joo, mistään ongelmasta ei voi keskustella millään tasolla, koska samantien esim. tämä oma läheinen nimittelee riidanhaastajaksi ja ottaa itse marttyyrin roolin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mistään ongelmasta ei voi keskustella millään tasolla, koska samantien esim. tämä oma läheinen nimittelee riidanhaastajaksi ja ottaa itse marttyyrin roolin.

        Juurikin näin siinä käy. Ensin helvetinmoinen kohtaus ja kostotoimet siihen perään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin siinä käy. Ensin helvetinmoinen kohtaus ja kostotoimet siihen perään.

        Olen myös sanonut hänelle, miten vielä joku päivä menen ja kerron hänen mielivaltaisista toimistaan. Reaktio on, että häntä ei kiinnosta. Läheiseni on monella tapaa tunnekylmä mikä näkyy juuri tuossa, ettei häntä todellakaan kiinnosta. Hän ei välitä miten vakavia seurauksia hänen käytöksellään on ja mitkä ovat jaksamiseni rajat.


    • Anonyymi

      Mistä sinä tiedät henkilön olevan narsisti? Paitsi sinun omasta mielestäsi ja sitä on turha mennä sanomaan!

      • Anonyymi

        Sanoisin että henkilö käyttätyy narsistisesti, kun voimakkaasti emotionaalisesti alistaa toista, ei huomioi että toinen on itse oman itsensä keskus . Vaikeampi sitten sanoa onko joku narsisti. Ehkä parempi sanoa että käytösmalli on sellainen.


        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin että henkilö käyttätyy narsistisesti, kun voimakkaasti emotionaalisesti alistaa toista, ei huomioi että toinen on itse oman itsensä keskus . Vaikeampi sitten sanoa onko joku narsisti. Ehkä parempi sanoa että käytösmalli on sellainen.


        "poiuytfghjk"

        ku sanoin äidilleni että oletettavasti olen kohdannut elämässäni keskivertoa enemmän psykopaatteja , äiti oli sitä mieltä että voi pitää paikkansa että selainen kuvio lähtee toistumaan..

        "poiuyghjkl"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ku sanoin äidilleni että oletettavasti olen kohdannut elämässäni keskivertoa enemmän psykopaatteja , äiti oli sitä mieltä että voi pitää paikkansa että selainen kuvio lähtee toistumaan..

        "poiuyghjkl"

        Ku sanoin tänään äidille että aion enää puhua ihmisille jotka puhuu minule hienotunteisesti, äiti sanoi että mitä jos sitä ilmestyykin tekemään juuri psykopaatti, no sanoin äidille että sehän on mahdollista kyllä.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ku sanoin tänään äidille että aion enää puhua ihmisille jotka puhuu minule hienotunteisesti, äiti sanoi että mitä jos sitä ilmestyykin tekemään juuri psykopaatti, no sanoin äidille että sehän on mahdollista kyllä.

        "poiuytfghj"

        huvittavaa että äiti itse nyt yhtäkkiä puhuu minulle aika kauniisti, nähtävä'ksi jää onko hän kehittynyt vaiko psykopaatti itse :)

        "poiuytfghj"


    • Anonyymi

      Selvää on että tunnet vihaa. Sitä voit hoitaa itsekin. Kannattaa selvittää onka hän mielestäsi pelkästään narsisti, pahantahtoinen narsisti vai psykopaatti. Sadistinen luonne ja ilkeys ja manipulointi on ominaista pahantahtoiselle narsistille ja psykopaatille.

      Kaikilla on myös tervettä narsismia, kuten että tuntee ylpeyttä jostain saavutuksesta ja on siitä tyytyväinen. Jos sillä lyttää muita niin on tyhmä tai ehkä sairas narsisti.

      Jos hän on tyypillinen narsisti tai psykopaatti, hänellä on joukko seuraajia, jotka odottavat häneltä ohjeita jatkuvasti hölmön koiran lailla. Joten jos sanot hänelle mitä mieltä olet, huomaat kohta että kaikki uskovat sinun itsesi olevan narsisti. Sen tuo henkilö järjestää helpostikin. Jos hän on aito niin et voi muuta kuin paeta hänen vaikutuspiiristään. Ellet sitten ole koukussa hänen rasvaisiin juttuihinsa.

      • Anonyymi

        Tarkoittanet tuolla aidolla narsistilla sitä, jolla on narsistinen
        persoonallisuushäiriö.
        Siihen liittyvät nuo; Sadistinen luonne ja ilkeys ja manipulointi.
        Toisaalta tuo käytös on vain uhria/uhreja kohtaan toteutettu.
        Muille esitetään sitä käytöstä, josta suurin osa ihmisistä
        ei tunne narsistia.
        Tuo kahtiajakoisuus on se vaikein osa narsismissa.
        Vasta sitten kun narsisti ei saa sitä hyötyä
        mitä hän haluaa, hän muuttaa käytöksensä toiseksi.
        Uhrit sen tietävät.


    • Anonyymi

      Ai että paljastaisit jollekulle tietäväsi hänen olevan narsisti.
      Mistä sinä tuollaisen tiedon olisit saanut? Onko lääkärin diagnoosi? Kai se henkilö asian sitten itsekin tietäisi. Vai oletko sinä vain itse diagnosoinut jonkun narsistiksi? Mikä tarve sinulla on siihen ollut?

      Älä ainakaan minulle tule tuollaisia paljastuksia tekemään! Se nimittäin kertoisi enemmän sinun sairaudestasi tai luonteestasi kuin minun.

    • Anonyymi

      Hmm, saattaisi manipuloida sinut tuntemaan itsesi jotenkin erityiseksi ja "rikoskumppanikseen" kun nyt olet niin fiksu, että olet tajunnut jonkin suuren salaisuuden tai erityispiirteen. Tosiasiassa sillä ei ole mitään merkitystä hänelle.
      Ärsyttää puhe terveestä narsismista, sellaista ei ole. Ei hyvä itsetunto ja itsensä arvostaminen ole narsismia.

    • Minun mielestäni ei kannata, varsinkaan jos et ole täysin varma, että ko. henkilön terveystiedoissa sellainen diagnoosi lukee.

      Kaikki muu on ihmisen itsensä omaa arvelua, mikä toki joissain tapauksissa osuu oikeaankin, mutta ei siltikään kannata lähteä ketään julkisesti, eikä henk. koht. leimaamaan.

      Kun toki on mahdollista, että jonkun mielestä leimaaja itse on narsisti, mikä sekin saattaa olla totta, kun narsistithan tunnetusti projisoivat huonot ominaisuutensa toiseen.

      Mutta joo, paljonhan puhetta tästä aiheesta on vuosien saatossa ollut, kun narsisti sana tuli suuren yleisön tietoon, jonka johdosta ihmiset alkoivat pohtimaan, että voisiko se ilkeä ihminen olla narsisti

      Totta on myös, että meissä kaikissa ihmisissä on sitä pahaakin narsismia, juurkin niitä samoja piirteitä joiden pohjalta narstisuuden tasoa diagnosoidaan.

      Joku tuolla ylempänä vastasikin hyvin tähän tapaan, että "narsistille ei ole mitään väliä sillä mitä sinä ajattelet tai mitä mieltä olet."

      Mikä mielestäni tukee sitä ajatusta ettei kannata.

    • Anonyymi

      Jos narsisti on fyysisesti vaarallinen niin ei kannata. Muuten voit jos haluat. Se on sitten eri asia onko sanomisesta mitään hyötyä. Narsisti ei muutu vaikka sanoisit häntä narsistiksi etkä saa hänessä heräämään mitään syyllisyydentunteita tai itseinhoa. Joko narsisti ei usko olevansa narsisti tai sitten hän uskoo mutta ajattelee että mitäs sitten vaikka olenkin. Hän saattaa myös sanoa että sinä olet narsisti.

      • Anonyymi

        Auttava puhelin tuntuu kauheelle taakalle. Kuin mulla olisi 20 vastaajaa kivireppuna selässä vieläkin

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttava puhelin tuntuu kauheelle taakalle. Kuin mulla olisi 20 vastaajaa kivireppuna selässä vieläkin

        "poiuytfdfgh"

        He osaa olla niin rassaavia että vieä viiden vuoden jälkeen tuntee sen kauhean vastahankaisuutensa milä puuttuvat toisen asiaan.

        "poiuytfdfghj"


    • Anonyymi

      Ei_missään_nimessä

      Ei missään nimessä. Ei sellaisesta ole mitään hyötyä ainakaan.
      Mieleeni tulee että tietenkin me voimme havaita jonkun narsistiksi kun olemme asiaan riittävästi vihkiytyneet, mutta asian todistaminen on sitten ihan toinen juttu.
      Myöskään se että joku käsittäisi itse olevansa narsisti, ei taida mitään tässä maailmassa edistää.
      Käsittääkseni narsismin perusteella ei ainakaan pelkästään saa sairaseläkettäkään, joten mitäpä hyötyä tuosta.

      Joskus omalla kohdallani ajattelin, että olisi täysin typerää mennä sanomaan omalle narsisti-psykopaatilleni havainnoistani, hän olisi voinut tosiaan vaikka hermostua siitä että olisin nähnyt hänen lävitseen liikaa... Kun nyt olen varmaan melko vaaraton hänen kannaltaan, kun en ole liikoja ymmärtänyt...

      Eikä se että joku on narsisti anna mitään ymmärrystä kenellekään siihen narsismiin edes itsessään.

    • Anonyymi

      Narsistiksi diagnosoitujahan on melko vähän. Miksi tuollainen täydellisyys ylipäätään menisi jonkun aivoinsinöörin vastaanotolle? Uskotteko tuollaisiin diagnooseihin , kun noita yleensä tehdään sen vuoksi, että saadaan antaa jotain lääkkeitä.

    • Anonyymi

      Mitä ap haluaa saavuttaa sillä että paljastaa henkilön X olevan narsisti? Mikä on prosessin tavoite ja toivottu lopputulos?

      Jos henkilö on todella narsisti, keskustelu "paljastaminen" ei johda mihinkään, koska narsisti on luonteeltaan autistinen ja infantiili. Hänellä ei ole kognitiiviisia kykyjä ja taitoja itsetutkiskeluun ja hän torjuu kaikki itsehavainnoinnin kautta saatavat tiedot ja tuntemukset. Lopputulos status quo.

      • Anonyymi

        Sorry, autistiset ovat usein neroja,


        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, autistiset ovat usein neroja,


        "poiuytfdfghj"

        Autistinen voi hyvinkin olla erityiskiinnostukseltaan itsetutkiskelija eli narsistin vastakohta. Viihtyy yksin itsetutkiskelun parissa,

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iidc.indiana.edu/irca/articles/genius-may-be-an-abnormality-educating-students-with-aspergers-syndrome-or-high-functioning-autism.html

        Tuossa siitä kuinka nerous voi olla nimenoaan "epänormaaliutta"


        "poiuytfghj"

        Kun kysyin tänään äiditäni mitä järkeä siinä on että he auttavassa puhelimessa hyökkäävät tajuntani kykyjä vastaan, sen sijaan että auttaisivat asioissa, joissa minulla on ongelmia. Äiti sanoi että, koska he ei tiedä auttavassa puhelimessa sellaisia tajunnan kykyjä edes olevan olemassa joita minua on.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kysyin tänään äiditäni mitä järkeä siinä on että he auttavassa puhelimessa hyökkäävät tajuntani kykyjä vastaan, sen sijaan että auttaisivat asioissa, joissa minulla on ongelmia. Äiti sanoi että, koska he ei tiedä auttavassa puhelimessa sellaisia tajunnan kykyjä edes olevan olemassa joita minua on.

        "poiuytrfgh"

        Perustelen tällä, että he eivät oikeasti auttaneet tai pyrkineet auttamaan minua auttavissa puheimissa: He hyökkäilivät kykyjäni vastaan kyseenalaistaakseen tai nujertaakseen ne , jättaen minut kokonaan auttamatta asiioissa, joissa koin hätää ja avuttomuutta .

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustelen tällä, että he eivät oikeasti auttaneet tai pyrkineet auttamaan minua auttavissa puheimissa: He hyökkäilivät kykyjäni vastaan kyseenalaistaakseen tai nujertaakseen ne , jättaen minut kokonaan auttamatta asiioissa, joissa koin hätää ja avuttomuutta .

        "poiuytrfghj"

        Tuo on silkkaa faktaa mitä tuossa kirjoitin.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on silkkaa faktaa mitä tuossa kirjoitin.

        "poiuytfghj"

        Ja ketjun aiheeseen. Kyllä mä saatan jutella psykopaattienkin kanssa psykopatiasta keskustelunaiheena teoreettisella tasolla.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi

        Eihän narsismiasiassa oikeastaan tarvitse osata tehdä mitään diagnooseja.
        Vaan voi tarkkailla omaa emotionaalista elämäänsä ja jos se tulee rankasti hyväksikäytetyksi jonkun taholta, tuo henkilö käyttäytyy narsistisesti,
        Eli itsetuntemuksenkin kauttaa voi tunnistaa toisen narsistisen käytöksen.

        "poiuyfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autistinen voi hyvinkin olla erityiskiinnostukseltaan itsetutkiskelija eli narsistin vastakohta. Viihtyy yksin itsetutkiskelun parissa,

        "poiuytrfgh"

        Minusta infantiilisuus on kuvaavampi narsistisesta käytöksestä kuin autistisuus. Hallitsemattomia raivokohtauksia ja lällättelevää ivaa, todella pelottavaa ja mahdotonta käytöstä, jota ei edes terveet lapset osoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta infantiilisuus on kuvaavampi narsistisesta käytöksestä kuin autistisuus. Hallitsemattomia raivokohtauksia ja lällättelevää ivaa, todella pelottavaa ja mahdotonta käytöstä, jota ei edes terveet lapset osoita.

        "Minusta infantiilisuus on kuvaavampi narsistisesta käytöksestä kuin autistisuus."

        Näin ajattelen itsekin, jostain muistin lokeroista muistan lukeneeni, että narsistin tunne elämä saattaa olla 3 -vuotiaan tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta infantiilisuus on kuvaavampi narsistisesta käytöksestä kuin autistisuus. Hallitsemattomia raivokohtauksia ja lällättelevää ivaa, todella pelottavaa ja mahdotonta käytöstä, jota ei edes terveet lapset osoita.

        Totta. Aika monet vähän niinku lällätti mulle auttavassa puhelimessa. Se oli hämmästyttävää.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta infantiilisuus on kuvaavampi narsistisesta käytöksestä kuin autistisuus. Hallitsemattomia raivokohtauksia ja lällättelevää ivaa, todella pelottavaa ja mahdotonta käytöstä, jota ei edes terveet lapset osoita.

        Vuosikymmeniä "kantapäänkautta opiskelleena"
        tunnistan kyllä tuon lapsenomaisuuden, mutta
        narsismiin liittyy paljon muutakin;
        Esim. Tarttuminen juuri käsillä olevaan hetkeen ja tilanteeseen,
        vaikka se ei kohdistuisi ollenkaan tai millään lailla narsistiin tai
        hänen lähipiiriinsä.
        Jos joku on ajanut vaikka kolarin, narsisti kyttää ja syyttää toista
        vaikka toiselle ei olisi tullut kolaria kymmeniin vuosiin.
        -Kolmevuotias tuskin osaisi kiukutella tapahtumattomasta.
        Narsistin projisointi on joskus aivan käsittämätöntä.
        Lisäksi narsistilla on valtava mielikuvitus ja
        näyttelijän ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Aika monet vähän niinku lällätti mulle auttavassa puhelimessa. Se oli hämmästyttävää.


        "poiuytrdfgh"

        Mulle lälläteltiin siitä, että mua ei kuunnella, ja että joudun turhaa soittamaan monta kertaa, koulutodistuksista, siitä että äitini ei ole mulle kiva vaikka heidän mielestään on kiva, siitä että on muita tärkeämpiä soittajia,siitä että mua on joku nimitellyt, siitä että alistavat kun en kerta pidä puoliani (aivovauriossa), että miten mä muka voisin osata mitään, siitä että voisin olla teini pilasoittaja, siitä että mitä mä vaitan asioista mitä on käynyt monelle muullekin, jne jne,

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosikymmeniä "kantapäänkautta opiskelleena"
        tunnistan kyllä tuon lapsenomaisuuden, mutta
        narsismiin liittyy paljon muutakin;
        Esim. Tarttuminen juuri käsillä olevaan hetkeen ja tilanteeseen,
        vaikka se ei kohdistuisi ollenkaan tai millään lailla narsistiin tai
        hänen lähipiiriinsä.
        Jos joku on ajanut vaikka kolarin, narsisti kyttää ja syyttää toista
        vaikka toiselle ei olisi tullut kolaria kymmeniin vuosiin.
        -Kolmevuotias tuskin osaisi kiukutella tapahtumattomasta.
        Narsistin projisointi on joskus aivan käsittämätöntä.
        Lisäksi narsistilla on valtava mielikuvitus ja
        näyttelijän ominaisuus.

        Mulle narsisti on melkein yhtäkuin emotionaalisesti epäkypsä henkilö

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle narsisti on melkein yhtäkuin emotionaalisesti epäkypsä henkilö

        "poiuygfghj"

        Henkiö joka ei osaa tuottaa omaa emotionaalista energiaa vaan se on riistettävä muilta.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkiö joka ei osaa tuottaa omaa emotionaalista energiaa vaan se on riistettävä muilta.

        "poiuytfghj"

        Se energia pitää hankkia vaikka sitten lällättämällä. Se hankitaan toista alentavalla kommentoinnilla. En itse ikinä harrastanut sellaista, Mutta nyt sanon noita lällättäjiä tyhmiksi ottaakseni energiani takaisin heiltä.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iidc.indiana.edu/irca/articles/genius-may-be-an-abnormality-educating-students-with-aspergers-syndrome-or-high-functioning-autism.html

        Tuossa siitä kuinka nerous voi olla nimenoaan "epänormaaliutta"


        "poiuytfghj"

        En usko, että autistinen ihminen kykenee niin systemaattiseen manipulointiin..autisteille ei ole olemassa interpersoonallisia suhteita kun taas narsisti on kuten sanoit infantiilin riippuvainen näistä suhteista "ravintonaan". Se miksi tekisi mieli sanoa narsistille tämä on se, että hän kuvittelee lapsenomaisilla satuiluillaan huijaavansa ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että autistinen ihminen kykenee niin systemaattiseen manipulointiin..autisteille ei ole olemassa interpersoonallisia suhteita kun taas narsisti on kuten sanoit infantiilin riippuvainen näistä suhteista "ravintonaan". Se miksi tekisi mieli sanoa narsistille tämä on se, että hän kuvittelee lapsenomaisilla satuiluillaan huijaavansa ihmisiä.

        Ja mun mielestä narsisti jos ajatellaan joogafilosofisesti elää niillä alemmilla tajunnan tasoilla, siellä chakroissa vatsalaukun tienoolla , niin ettei ylemmät chakrat ole avautuneet koskaan.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mun mielestä narsisti jos ajatellaan joogafilosofisesti elää niillä alemmilla tajunnan tasoilla, siellä chakroissa vatsalaukun tienoolla , niin ettei ylemmät chakrat ole avautuneet koskaan.

        "poiuytfdfghj"

        Mun mielestä mun vanhemmat on narsistisia ja se tekee kauheen pahaa mun tajunnalle, mutta mä en vihaa mun vanhempia. Mun on vaan vaikee sevitä kun he saa mun pään kuin karuselliin. Tää on näin . Jonkun kokeminen narsistiksi ja jonkun vihaaminen EI OLE sama asia, vaikka ne auttajat antaa niin ymmärtää. Mun mielestä mun vanhemmat jopa on kehittyneempiä tajuavat ettei ole lainkaan kyse vihaisuudesta siinä että koen heidät näin.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä mun vanhemmat on narsistisia ja se tekee kauheen pahaa mun tajunnalle, mutta mä en vihaa mun vanhempia. Mun on vaan vaikee sevitä kun he saa mun pään kuin karuselliin. Tää on näin . Jonkun kokeminen narsistiksi ja jonkun vihaaminen EI OLE sama asia, vaikka ne auttajat antaa niin ymmärtää. Mun mielestä mun vanhemmat jopa on kehittyneempiä tajuavat ettei ole lainkaan kyse vihaisuudesta siinä että koen heidät näin.

        "poiuytrfdfgh"

        Me ollaan niinku kokonaan eri maailmoista , eri tajunnantiloista. eikä me voida olla toistemme tajunnantiloissa , se on rankkaa

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ollaan niinku kokonaan eri maailmoista , eri tajunnantiloista. eikä me voida olla toistemme tajunnantiloissa , se on rankkaa

        "poiuytfghj"

        Äiti taitaa olla oikeessa etten koskaan taitais semmosista puhelimista tulla muuta kuin rasittumaan.
        Mulle se on tosi kummallinen se heidänkin tajunnantila missä he elää

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti taitaa olla oikeessa etten koskaan taitais semmosista puhelimista tulla muuta kuin rasittumaan.
        Mulle se on tosi kummallinen se heidänkin tajunnantila missä he elää

        "poiuytfghj"

        Siis ihan rehellisesti sanottuna mä koen ne puhelomet niin että ne puhelinvastaajat häiriköi mun tajuntaa kaikenlaisilla illusoorisilla jutuilla. Ei muuta.


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että autistinen ihminen kykenee niin systemaattiseen manipulointiin..autisteille ei ole olemassa interpersoonallisia suhteita kun taas narsisti on kuten sanoit infantiilin riippuvainen näistä suhteista "ravintonaan". Se miksi tekisi mieli sanoa narsistille tämä on se, että hän kuvittelee lapsenomaisilla satuiluillaan huijaavansa ihmisiä.

        Totta. Siinä tavallinen ihmettelee, kun narsisti on liikennevaloissa räikeän värisellä kulkuneuvolla perässäsi. Ei voi paeta punaisten valojen vuoksi tilanteesta. Taustapelistä näet, kuinka hän sivelee blondattuja hiuksiaan tekohymy naamalla - ilmeisesti yrittää iskeä samaa sukupuolta olevan. Tai sama narsisti saa apukuskin paikalla istuessaan manipuloitua kuskin törkeään ja vaaralliseen ohitukseen risteysalueella. Ei uskoisi ellei olisi kokenut. Kunpa luoja itseäni varjelisi sekoamasta tuonkaltaisesti ja jaksaisi aina ymmärtää näitä tempauksia ja sen jälkeistä naamioitumista liki euforiseksi enkelittäreksi. Huijaamisen mestari, sitä se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että autistinen ihminen kykenee niin systemaattiseen manipulointiin..autisteille ei ole olemassa interpersoonallisia suhteita kun taas narsisti on kuten sanoit infantiilin riippuvainen näistä suhteista "ravintonaan". Se miksi tekisi mieli sanoa narsistille tämä on se, että hän kuvittelee lapsenomaisilla satuiluillaan huijaavansa ihmisiä.

        Ei narsisti kuvittele, vaan jopa tietää;
        Hän saa uskomaan saduillaan mm. viranomaisia ja
        ympäristönsä ihmisiä etenkin hoviväkensä.
        Tuohon perustuu se, että suurin osa ihmisistä
        ei todellakaan tunnista narsistia ja narsismia.
        Vaikka suuret kansojen johtajat puhuvat
        täysin totuuden vastaisesti he saavat
        ylivoimaisen kannatuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle narsisti on melkein yhtäkuin emotionaalisesti epäkypsä henkilö

        "poiuygfghj"

        Tää on kyllä emotiaalisesti vahvan termi. Kiitos tästä. Ratkaisi minulle narsismin syvimmän olemuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se energia pitää hankkia vaikka sitten lällättämällä. Se hankitaan toista alentavalla kommentoinnilla. En itse ikinä harrastanut sellaista, Mutta nyt sanon noita lällättäjiä tyhmiksi ottaakseni energiani takaisin heiltä.

        "poiuytfghj"

        Narsistista kannattaa ottaa energia talteen. Sanoo vaan ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistista kannattaa ottaa energia talteen. Sanoo vaan ei.

        Korvatulpat saa laittaa, kun sanoo narsistille ei. 😄


    • Anonyymi

      narsistille ehkä mutta harvoin.. sosiopaatille ei.. ja psykopaatille ei missään
      nimessä.

    • Anonyymi

      "Jos henkilö on todella narsisti, keskustelu "paljastaminen" ei johda mihinkään, koska narsisti on luonteeltaan autistinen ja infantiili."
      - Huomasin tuossa dilemman :
      Toisaalta narsisti voi käyttäytyä uhriaan kohtaan autistisesti.
      Mitätöiden jättäen huomiotta uhrinsa ja vaieta.
      Toisaalta kertoen infatillisia satuja ja perättömiä
      kertomuksia hoviväelleen.
      -Tuohon narsisti kykenee sekunnin murto-osassa
      vaihtamaan rooliaan.

      • Anonyymi

        Ei autistinen toista mitätöi ja jätä huomiotta, jos ei ole aivan umpiautisti niin ettei osaa puhuakaan, eikä sitä tiedä jättääkö silloinkaan, ei vain voi ilmaista..

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei autistinen toista mitätöi ja jätä huomiotta, jos ei ole aivan umpiautisti niin ettei osaa puhuakaan, eikä sitä tiedä jättääkö silloinkaan, ei vain voi ilmaista..

        "poiuytfghj"

        Autisteilla on taipumus puhua totta ilman pelejä. Aistiärsykkeiden käsittely kuorimittaa siksi voivat sulkeutua omaan maailmaansa. Ei iity mitään mitätöimiseen tai huomiotta jättämiseen henkisesti. Narsisti tekee sitä henkisesti. Esim. mun äiti. Kun puhuin elä,'ni tärkeimmästä asiasta hän antoi minun puhua sydän juuria myötem ja vastasi: "Tota mul oli täs just viestin lähetys kesken....."

        "poiuyfdfgh"


      • Anonyymi

        Just näin. Narsistille ei ole mitään dilemmaa, tilanteen mukaan mennään . En kuulu hoviväkeen, vaan hyödykkeisiin ja täysin irrallaan hänen muusta elämästä, mutta tiedän satuilut/ patologisen valehtelun joka suuntaan.


    • Anonyymi

      Olen täällä lukenut kirjoituksia, joissa joku
      viittaa siihen , että on ilmoittanut jonkin
      olevan narsisti.
      Vaikutti siltä, että narsisti ei uskonut edes
      olevansa, eikä ainakaan tiennyt sanan merkitystä.
      Ehkä sana narsisti on tarpeeksi negatiivinen ja aito
      persoonallisuus häiriöinen ei voi tunnistaa/
      tunnustaa olevansa narsisti.

      • Anonyymi

        Mun isälle kun sanoo että hän on narsisti, ihan hymyillen hymähtää: "Myönnetään kaikki".
        Ja onhan professpri Sam Vakninkin myöntänyt olevansa narsisti ja psykopaatti. Nähdäkseni varsinkin älylliset narsistit voivat ihan hyvin myöntää olevansa narsisteja, koska hehän olisivat tyhmiä, jos eivät sitä tietäisi. Ja ei älyllinen narsisti välttis halua olla tietämätön. Hänhän on älykäs tietäessään olevansa,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isälle kun sanoo että hän on narsisti, ihan hymyillen hymähtää: "Myönnetään kaikki".
        Ja onhan professpri Sam Vakninkin myöntänyt olevansa narsisti ja psykopaatti. Nähdäkseni varsinkin älylliset narsistit voivat ihan hyvin myöntää olevansa narsisteja, koska hehän olisivat tyhmiä, jos eivät sitä tietäisi. Ja ei älyllinen narsisti välttis halua olla tietämätön. Hänhän on älykäs tietäessään olevansa,

        "poiuytrdfgh"

        Ehkä somaattiset narsistit ei niin helpoosti myönnä, koska heidän päämääränsähän on metsästää miethiä tai naisia ja se ei niin onnistuisi julkinarsistina ehkä. Mutta jos narsistin päämääräni on olla muira älykkäämpi, kyllä hän voi myöntää.

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä somaattiset narsistit ei niin helpoosti myönnä, koska heidän päämääränsähän on metsästää miethiä tai naisia ja se ei niin onnistuisi julkinarsistina ehkä. Mutta jos narsistin päämääräni on olla muira älykkäämpi, kyllä hän voi myöntää.

        "poiuygfghj"

        Mun isä on semmonen narsisti joka on aina kirjastossa,
        Jos oikein ymmärsin professori Sam vakninillekin on ollut tärkeitä kirjat,
        Ehkä ihmiset tuntee huonommin älyllisen narsistin tyypin,

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun isä on semmonen narsisti joka on aina kirjastossa,
        Jos oikein ymmärsin professori Sam vakninillekin on ollut tärkeitä kirjat,
        Ehkä ihmiset tuntee huonommin älyllisen narsistin tyypin,

        "poiuytfghj"

        Ja niin, koko perhettämme vähän tympii epä-älylliset ihmiset, minuakin turhauttavat.

        "poiuytfdcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin, koko perhettämme vähän tympii epä-älylliset ihmiset, minuakin turhauttavat.

        "poiuytfdcvbn"

        älylliset natsistit on ehkä siitä hankalampia, että kukaan tyhmempi ei ymmärrä' heistä mitään. Yleemsä kai nää narsismikeskustelut koskee somaattisa narsisteja ainakin mulle vähän kuuostaa siltä. Ei älyllinen narsisti ole semmonen vouhottaja. Isä ei edes suostunut ostamaan minulle lapsena barbieta, koska se oli humpuukihömppää mukaansa.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älylliset natsistit on ehkä siitä hankalampia, että kukaan tyhmempi ei ymmärrä' heistä mitään. Yleemsä kai nää narsismikeskustelut koskee somaattisa narsisteja ainakin mulle vähän kuuostaa siltä. Ei älyllinen narsisti ole semmonen vouhottaja. Isä ei edes suostunut ostamaan minulle lapsena barbieta, koska se oli humpuukihömppää mukaansa.

        "poiuytfghj"

        Tunnistatko itsessäsi? Jonkunmoinen oot. Teet rikoksia tosta noin vaan. Luulet, ettei lain sormi sinuun yllä. Joskus yltää.

        Näyttelet kilttiä, mutta haukut todella ikävästi lähimmäisiäsi.
        Täytyykö työpaikka mennä, tai viimeisetkin siteet katkaista, ennenkuin havahdut.
        Päihteet siinä sivussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnistatko itsessäsi? Jonkunmoinen oot. Teet rikoksia tosta noin vaan. Luulet, ettei lain sormi sinuun yllä. Joskus yltää.

        Näyttelet kilttiä, mutta haukut todella ikävästi lähimmäisiäsi.
        Täytyykö työpaikka mennä, tai viimeisetkin siteet katkaista, ennenkuin havahdut.
        Päihteet siinä sivussa.

        En ole koskaan kokeillutkaan mitään päihteitä enkä ole rikollinen,
        Ehkä sekoitat johokin toiseen henkilöön, kun joku täällä luulee minua mieheksi. En ymmärrä juttujasi joissa ei ole mitään järkeä. Ehkä henkistä ihmistä kohtaan koettua kateutta sotkea minuun kaikkea paskaa.

        "poiuygfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kokeillutkaan mitään päihteitä enkä ole rikollinen,
        Ehkä sekoitat johokin toiseen henkilöön, kun joku täällä luulee minua mieheksi. En ymmärrä juttujasi joissa ei ole mitään järkeä. Ehkä henkistä ihmistä kohtaan koettua kateutta sotkea minuun kaikkea paskaa.

        "poiuygfgh"

        Haluan elämässäni 100% ajastani suuntautua älyllisyyteen, henkisyyteen ja luovuuteen ja uuden oppimiseen


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan elämässäni 100% ajastani suuntautua älyllisyyteen, henkisyyteen ja luovuuteen ja uuden oppimiseen


        "poiuytfghj"

        Mikään muu ei minua kiinnosta

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään muu ei minua kiinnosta

        "poiuytfghj"

        En halua mitään paska-aiheita elämääni enää yhtäkään

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En halua mitään paska-aiheita elämääni enää yhtäkään

        "poiuygfghj"

        Jos sovimme niin että harrastan kiinnostuksiani vain omassa rauhassani yksinäni minun ei tarvitse kritisoida ketään, mutta sitten heidän täytyy auttaa itse itseään.,


        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Narsistin mielestä sinä olet koiranpaska joka osaa puhua.

      • Anonyymi

        Ylläoleva koskee uhria / uhreja.
        Muille voi makeilla sitäkin enemmän.


    • Anonyymi

      Tuskin kannattaa, sillä narsistihan kostaa, vaikka sen, että hänet jätetään? Narsistia ei saa arvostella, jättää, ei mitään poikkipuolista, tai hän ryhtyy kostamaan ja vaikeuttaa elämääsi entisestään? Jätettäessä, ottaa selvää missä liikut ja ilmestyy, muka sattumalta eteesi kaupan hyllyn takaa, siis täysin arvaamaton henkilö on. Kaiken huippu, että itse on pelannut toisella ihmisellä ja saanut hänet ns. koukkuun, kun halusi vain kokeilla kuinka pitkälle toinen on valmis menemään. Kun sitten tulee myöhemmin selväksi, että ns. sovittu panosuhde ei muutukaan/etenekään, vaan tulee jätetyksi, niin alkaa jopa kostamaan petetylle alunperin itseaiheuttamaansa peliä, soittelee uhkailupuheluita, jossa selittää, että tekee sitä ja tätä petetylle.

      Narsisti siis aiheuttaa sellaisen sekasotkun, että kannattaa pysyä kaukana.

    • Anonyymi

      Narsisti kostaa aina. Eräs kosto voi olla täydellinen hiljaisuus mikä tietysti on ihan ok.

      • Anonyymi

        Tuosta on vielä vaikuttavampi muoto:
        Kaikki muu kyllä kerrotaan paitsi uhria
        koskevat tärkeät asiat.


    • Anonyymi

      Tuntemani narsisti oli sen verran röyhkeä, että paljasti kyllä itse itsensä. Koko hänen suuri mahtavuutensa perustui puhtaasti valehteluun. Täysi luuseri oli, valikoi kaverit, joille voi valehdella tai käyttää hyväksi.

      Joku antoi rahaa, joku lainasi auton, joku siivosi kämpän, joku ulkoilutti koiran, joku antoi jopa sairaidensakin hänelle..

      Ja sitten se valehtelu.. Hän on menestyjä. Hänellä on rahaa, hänellä on oma auto, hän siivoaa päivittäin, ulkoiluttaa koiran kolmasti päivässä ja jos ei muuten saanut huomiota, keksi itselleen sairauksia, niitä samoja, mitä kavereillakin oli.

      Koskaan ei kavereita kiittänyt, koska oli itsestään selvää, että häntä palvellaan.

      En paljastanut häntä hovilleen, paitsi yhdelle, vaan laitoin kaveruuden poikki, koska kävi niin hermon päälle, että akoi tulla jopa väkivaltaisia ajatuksia häntä kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe