yli 70v.karanteenin hyödyt ja haitat-Lukekaa Iltasanomista Profesori Sirkka Kivelän haastattelu.Kiitos,että terveitä näkökulmia tuodaan esille!
Yli 70v. ja korona
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minä menin ulos ni alko heti orveltaa! Onkohan se koronan aiheuttamaa olotilaa?
Oon kuitenkin melkein 70 vuotias. Orveltaa ikävästi!- Anonyymi
2 vaihtoehtoa .joko menet kaupoille ,kylille niin kuolet teholle . Tai pysyt kotosalla vuoden ,saat rokotteen ja elät vielä kauan . Rutto ei anna armoa .
- Anonyymi
Tämä 70-vuotiaiden suojelu on perseestä. Ketä suojellaan, kun ihmiset kopitetaan. Ei se ole niin yksinkertaista. Minäkin tarvin sapuskaa ja asioiden hoitoa. Ajan autoa ja käyn asioillani. Ihan. Itse.
Teholle joutuu se, joka joutuu. Ei sinne kaikkia edes viedä. Pitää olla nimeä ja eliittiä. Ihmisiä kuollut pääosin laitoksissa, joista ei edes mihinkään tehoille jouduta/päästä! Hoitajat tartuttajia, koska niitä löytyy. jatkuvasti.
Kyllä lääkäri Sirkka-Liisa Kivelän kirjoitus valotti hyvin ikäihmisten tilannetta. Samoin asiaa valotti lääketieteen tohtori Marja Jylhä A-studiossa, joka latasi asian niin hyvin, että HUSin johtajakin meni koko lailla sanattomaksi vanhusasiassa. Ja lopuksi minä en ole "vanhus", helvetti.
Liikun autollani Helsingissä ja missä vain. Silleen!- Anonyymi
Ei muutaku siitä vaan . Omapa on valintasi .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muutaku siitä vaan . Omapa on valintasi .
Miljoonia ihmisiä kuolee. Jos ei rokotetta saada tehtyä. Alkaa julma näytös. Seuraavan vuoden aikana.
- Anonyymi
Tähän asti koronavirukseen kuolleista puolet on yli 70-vuotiaita, mutta näistä kuolleista yli puolet on 80-vuotiaita ja hoivakodin asukkaita. Ei pidä niputtaa kaikkia yli 70-vuotiaita samaan kastiin. Moni heistä on hyvässä kunnossa ja huolehtivat itsestään ja terveydestään. Terveydentila saattaa olla hyvinkin erilainen, mutta nyt kaikki yli 70-vuotiaat on tasapäistetty.
Olen sitä mieltä, ettei terveen maalaisjärjen käyttäminen ole kielletty. Itse hoidan asiani itse - käyn kaupassa ja apteekissa, mutta kertakäyttöhanskat kädessä ja huolehdin turvavälistä. Otan etäisyyttä, jos joku tulee liian lähelle tai huomautan ystävällisesti turvavälin pitämisestä.
Ulkoilen päivittäin ja käyn säännöllisesti kävelylenkeillä. Siitä saan virkeyttä ja hyvää mieltä.
Kaikki muut harrastukset ja vapaaehtoistoiminta onkin sitten koronan takia katkolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835