Verenpainemittarit

Anonyymi

Oletko koskaan mitannut verenpainetta manuaalisella mittarilla?
Miten ne äänet kertoo sen verenpainearvon???

15

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun alkaa kohina ja syke kuulumaan sieltä löytyy yläpaine ja kun äänet häviää voidaan sanoa alipaine

      • Anonyymi

        Kiitos, täytyy yrittää kunnella!❤️


    • Anonyymi

      Maallikolle on aika hankalaa saada oikea mittaustulos stetoskoopilla kuuntelemalla. Kokenut lääkärikin joutuu "haarukoimaan" lukemaa ja moni lääkärikin luottaa mieluummin digitaaliseen mittariin. Senkin käytössä on oltava tarkkana, huoneen taustaäänet voivat antaa virheellisen lukeman.

      • Anonyymi

        KIItos vastauksesta! Ompa huojentavaa tietää, että joskus ei lääkäritkä kuule sitä.❤️


    • Anonyymi

      Paineko sen äänen aiheuttaa?

      • Anonyymi

        Veren virtaus suonessa aiheuttaa äänen.


    • Anonyymi

      Itse en ole enää aikoihin nähnyt lääkäriä, joka mittaisi verenpaineen manuaalisesti.

      Kaikilla kohtaamillani lääkäreillä on käytössään automaattinen digitaalinen mittari. Samanlainen mittari on kotona itsellänikin ja terveyskeskuksen ns. "itsepalvelu- pisteissä", joissa voit itsemitata oman verenpaineesi ammattitason mittareilla. Luotettavasti.

      Manuaaliset mittarit ovat historiaa ja mielestäni arvokkaita vai museoissa.

      • Anonyymi

        Minulta on viimeksi viimevuoden lopulla mitattu manuaalisesti verenpaine virolaisessa kylpylässä lääkärin vastaanotolla. Lääkäri taisi olla niitä "vanhan kansan" lääkäreitä joka on tottunut kyseiseen mittaukseen.


    • Anonyymi

      Nykyisin löytyy terveyskeskuksista (ainakin meillä) itsepalvelu-pisteitä, joissa voi rauhassa mitata oman verenpaineensa. Palvelu on maksuton ja jokaisen käytettävissä.

      • Anonyymi

        itse hankin Omron- verenpainemittarin, ja totean, on se tärkeä olla itsellä, on henkisestikin parempi, kun voi milloin vaan, seurailla verenpainetta, eikä stressata itseänsä, ja lähtee jonnekin mittaileen, hinta tällä mittarilla oli 40 e, (tarjous), lopetin myös verenpaine lääkkeen, kun lääkkeistä liian paljon haitta vaikutuksia, niin nyt on hyvä, että voi vaikka päivittäin mitata kotona, ei liian kallis "sijoitus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse hankin Omron- verenpainemittarin, ja totean, on se tärkeä olla itsellä, on henkisestikin parempi, kun voi milloin vaan, seurailla verenpainetta, eikä stressata itseänsä, ja lähtee jonnekin mittaileen, hinta tällä mittarilla oli 40 e, (tarjous), lopetin myös verenpaine lääkkeen, kun lääkkeistä liian paljon haitta vaikutuksia, niin nyt on hyvä, että voi vaikka päivittäin mitata kotona, ei liian kallis "sijoitus".

        Ihan ok lukemat kuten sanot. Mutta mutta, Omron verenpaineen mittari pitää kalibtroida kahjden vuoden välein, jotta se näyttäisi oikein.

        Itse käytän mieluummin terveyskeskuksen "itse-palvelu pistettä". Siellä on kalibroidut laitteet aina käytöässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        itse hankin Omron- verenpainemittarin, ja totean, on se tärkeä olla itsellä, on henkisestikin parempi, kun voi milloin vaan, seurailla verenpainetta, eikä stressata itseänsä, ja lähtee jonnekin mittaileen, hinta tällä mittarilla oli 40 e, (tarjous), lopetin myös verenpaine lääkkeen, kun lääkkeistä liian paljon haitta vaikutuksia, niin nyt on hyvä, että voi vaikka päivittäin mitata kotona, ei liian kallis "sijoitus".

        Vaikka verenpainetta pystyy mittaamaan kotona, se ei ole edellytys että voisi lopettaa verenpainelääkityksen jos siihen on tarvetta.

        Minulla jouduttiin etsimään kauan oikeaa lääkitystä, ennen kuin löytyi yhdistelmä ja annosmäärä jolla verenpaine on nyt pysynyt oikealla tasolla jo pitkään. Monella lääkkeellä oli haitallisia sivuvaikutuksia, mutta ne korvattiin toisella eikä vaan lopetettu.


    • Anonyymi

      Turhaa on meikäläisen mittailla paineita kun ei niistä välitetä yhtään mitään.
      Joskus on pyydetty tekemään 5 päivän seurantaa kotona ja kun oon tulokset vienyt niin ei oteta mitään kantaa.

      On ollut verenpainetauti hoitamattomana jo yli 10 vuotta, käytän kyllä lääkitystä joka ei toimi.
      Saa nähdä kauanko pumppu jaksaa, alkanut olla jo hieman ongelmaa.
      Toivon vaan että jos tilttaa niin tilttaisi sitten samantien perusteellisesti.

      • Anonyymi

        Jos ne kerätyt tulokset ovat riittävän hyvät, asiaan ei tarvitse erityisesti ottaa kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ne kerätyt tulokset ovat riittävän hyvät, asiaan ei tarvitse erityisesti ottaa kantaa.

        Sepä se , kun ne eivät olleet hyvät. Aika suurta heittelyä, korkeitakin paineita.
        Kun menen lääkäriin ja paineet on n. 190/110 eikä siihen puututa millään tavalla niin sillehän ei voi mitään.

        Olen vaan niin kurkkua myöten täynnä tätä koko terveydenhuolto systeemiä, liian usein v..tuttaa, harmittaa, turhauttaa jne...
        Mutta priorisointiahan se on, kakkosluokan kansalaisia ei tarvitse kauheasti hoitaa kun se on niin kallista.

        Mutta eihän siitä kärsi muut kuin ne sairaat itse, jotka ovat jo valmiiksi heikommassa asemassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe