Kun ihminen yskii aerosolipilvi säilyy ilmassa minuutteja. Siksi riittävän pitkän välimatkan säilyttäminen muihin ihmisiin on tärkeää ja vilkkaita julkisia tiloja pitää tietysti erikoisesti välttää, sen on ymmärtänyt jo "erkkikin". (Lähde:
Potilaan Lääkärilehti)
Virusta kantavat aerosolit voivat säilyä ilmassa luultua pitempään
12
59
Vastaukset
- Anonyymi
Siksi kauppaankin on hyvä mennä aamulla. Ilmassa ei leijaile enää mahdollisia
koronaviruksia, virukset on laskeutuneet alas, kertoi eräs lääkäri TV:ssä. - Anonyymi
Jos olisi heti tiedetty mitä kautta virus helpoiten tarttuu,
leviämistä olisi voitu estää,
mutta oltiin käsityksessä että se tarttuu herkimmin kosketuksessa
iholta iholle ja pinnoilta.- Anonyymi
Puhu vain omasta puolestasi:))))
Kyllä ainakin minä luin ensin sanotun, että pisaratartuntana, vasta myöhemmin alettiin puhua, että myös pinnoilta.
Niin ne taudin aiheuttajat yleensäkin tekee.
Ei tuossa ole edes mitään uutta.
- Anonyymi
Miten rotasta tai lepakosta lähtenyt virus oikein siirtyy ihmiseen
ja alkaa tappaa meitä, rotat ei taida itse kuolla siihen. Huhut kertovat Pohjois-Ghanassa, tai jostain sielläpäin.
Naapuri-maista oli lennähtänyt parvi yhden-laisia raato-Koppa-Kuoriaisia.
Ne keskittyvät erityisesti ihmis-hikeen.
Monta isoa-Varvasta ovat joutuneet poistamaan tulehduksen takia.
Oletetaan Kuoriaisilla olevan Viruksia Verissään.
Joten siellä ovat nyt Sand-aalit kiellettyjä.
Tutkivat Kynsi-Lakkoja.
Joissakin lakoissa on muikea tuoksu, josta Kuoriaiset eivät näytä pitävän.
Tai sitten niillä on huono näkö.
H.Toisaalla sanottu, että tuo aerosolileviäminen on todennettu laboratoriossa, eikä sillä muka ole käytännön merkitystä.
Mihin sitten uskoa.
Silti on viisasta pitää reilua välimatkaa, lentäähän niitä pisaroita mahdollisesti jo puhuessakin.- Anonyymi
Laboratorio-olosuhteet voidaan luoda todellisuutta vastaaviksi.
Taivun sille kannalle, että viruksia yskäisyn jälkeen leijuu ilmassa metrien päähän jonkun aikaa.
- Anonyymi
"Riittävän pitkän välimatkan säilyttäminen" ei auta yyyhtään mitään. Yskäyksen ja varsinkin aivastuksen pöpöpilvi lentää monen metrin päähän. Jotta opetelkaa yskimään ja aivastelemaan hihaan tai nenäliinaan eikä ilmaan ilman mitään suojaa. - Nm. Vieläkö kangesta
- Anonyymi
Kai nyt sentään suojamaski suojaa paremmin kuin hihaan aivastus ja räkiminen.
Ei mulla ole takkejakaan niin monta, että voisin niitä jatkuvasti pesettää pesulassa.
Päällekin pitää olla joku laittaa.
Riittävän pitkä välimatka auttaa taatusti. Kolme metriä ei ole riittävän pitkä välimatka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla ole takkejakaan niin monta, että voisin niitä jatkuvasti pesettää pesulassa.
Riittävän pitkä välimatka auttaa taatusti. Kolme metriä ei ole riittävän pitkä välimatka.Läähättävät juoksijat koen vaaraksi, välillä heittävät pitkiä roikkosylkyjä sivulle, naama vinossa irvistäen kuin Zatopekki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittävän pitkä välimatka auttaa taatusti. Kolme metriä ei ole riittävän pitkä välimatka.Suojamaski on paree, muttei mikään autuaaksi tekevä sekään. Eivätkä kaikki tahdo niitä(kään) jostain syystä käyttää. Kun itse yskäisen tai aivastan 'hihaan' tai puseron kauluksen sisälle, niin ei sinne muuta eritettä jää kuin ne pöpöt, jotka paineen kanssa tulevat ulos. Siis jos niitä on. - Nm. Ei niin limainen tyyppi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1895544- 1005009
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?954542Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182754Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412748- 442257
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian332185Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2301934- 921917
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121841