Superb bensa vai hybri

Anonyymi

Superb kiinnostaisi.
Kertokaa te jotka olette oikeasti ajaneet 1.5 bensa ja 1.4 hybrid Supebilla.
Kumpi olisi järkevämpi hankinta kun päivässä tulee alle 40 km ja vuodessa
alle 14 tkm.
Sitten mitään muuta merkkiä ei ole pakko haukkua tai kehua.

62

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei sulla ole varaa uuteen autoon. Turha edes haaveilla sellaisesta. Kolmrn tonnin pommi. Se on siinä. Sellaisen oikeasti tarviit.

      • Anonyymi

        SuperB on myös pommi. Kolmenkympin pommi.


    • Anonyymi

      joo samaa mieltä ,osta karkkia ja haaveile jostain muusta

      • Anonyymi

        On mulla rahaa. Älä ole lapsi huolissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mulla rahaa. Älä ole lapsi huolissasi.

        Älä valehtele. Sulla ei ole rahaa uuteen autoon. Piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Sulla ei ole rahaa uuteen autoon. Piste.

        Ei kaikki ole kuten sinä resuperse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mulla rahaa. Älä ole lapsi huolissasi.

        Skodisti ei ole tajunnut vielä, että santanderin myöntämä *rahoitus*ei ole sama kuin, että tilillä olisi rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Sulla ei ole rahaa uuteen autoon. Piste.

        Mutta ainahan voi ostaa Skeidan.
        1.5l Skeidassa pääsee nauttimaan hurjasta suorituskyvystä ja moottorin jumalaisesta väännöstä.


    • Anonyymi

      tuuli sinun huulia heiluttaa.sanoi istuva härkä jo 1750

    • Anonyymi

      Tuo on vaikea kysymys.
      Jos sinulla on kotona mahdollisuus ladata niin plugari on jossan määrin päteväkin vaihtoehto mutta koska matkaa tulee noinkin vähän niin kannattaa kyllä harkita kaksikin kertaa.

      Jos ajat palon lyhyitä asiointireissuja niin sähkö on erittäin pätevä. Sähkömoottorin kulutus on sama heti kuin 10min kuluttua. Bensakone taas vie ekat 5-10min tolkuttomasti ainetta suhteessa siihen kun on täysin lämmennyt.

      Tavallinen bensakoneinen on kuitenkin vaivattomin mydä eteenpäin.
      Se plugari on voimalinjaltaa paljon parempi. reagoi paljon paremmin kaasupolkimeen, eli ei viitettä. Voimaakin on reilummin tarjolla mutta koska kuitenkin yrittäisin ajaa mahdollisimman paljon sähköllä, alkaisi jossain vaiheessa harmitaa sähkömoottorin heikko teho. Se kyllä riittää täysin taajamissa mutta voima ei meinaa riittää kiihdyttämiseen maantiellä ollenkaan enkä tarkoita ohittamista.

      Lukaisi uusin Moottori-lehti siinä oli VAG plugari vertailussa mukana. Vertailivat vain kulutuksia ja ajoa normaalissa käytössä eri plugariratkaisuilla.

      • Anonyymi

        Normaali ajosuorite on 18 km työmatka ja sen reitillä pyritään tekemään myös kauppareissut.
        Toki vkl joutuu joskus ajamaan sen pari km suuntaansa.
        Kotona on mahdollista ladata 8A virralla suko-pistorasiasta. Esitteen mukaan siihen sopivaa johtoa ei tule mukaan!


      • Anonyymi

        Skoda on ainoa auto jota pitää pohtia, saako sen myytyä eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on ainoa auto jota pitää pohtia, saako sen myytyä eteenpäin.

        Vanha Bemari on vaikeampi myydä.


    • Anonyymi

      Mitenkäs DSG toimii nykyisin?
      Vielä vuosi sitten kirjoitti Autobild että nykii ja luistaa Superbin testissä.

      • Anonyymi

        Hybridissä erittäin hyvin koska sähkömoottori tasoittaa turbokoneen voiman puutetta (viive) j avaihteiston empimisiä.
        Oletettavasti myös hybridissä kestoikä on pidempi. Erityisesti jos pitää usein valuttaa erittäin hitaasti junnaavan melkein seisovan lotkan seassa.

        DSGeille tehdään 60tkm välein kallis öljynvaihto nykyään. Se ei ehkä ole huolto-ohjelman suositushinnoissa mutta se on elinehto jotta aski toimii pidempään.


      • Anonyymi

        Uudessa autossa kaikki toimii hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridissä erittäin hyvin koska sähkömoottori tasoittaa turbokoneen voiman puutetta (viive) j avaihteiston empimisiä.
        Oletettavasti myös hybridissä kestoikä on pidempi. Erityisesti jos pitää usein valuttaa erittäin hitaasti junnaavan melkein seisovan lotkan seassa.

        DSGeille tehdään 60tkm välein kallis öljynvaihto nykyään. Se ei ehkä ole huolto-ohjelman suositushinnoissa mutta se on elinehto jotta aski toimii pidempään.

        Sen verran olen ymmärtänyt että bensa versiossa on kuivakytkin ja hybridissä märkä kytkin.
        Väittävät jotkut että märkä kytkin olisi parempi kaikessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridissä erittäin hyvin koska sähkömoottori tasoittaa turbokoneen voiman puutetta (viive) j avaihteiston empimisiä.
        Oletettavasti myös hybridissä kestoikä on pidempi. Erityisesti jos pitää usein valuttaa erittäin hitaasti junnaavan melkein seisovan lotkan seassa.

        DSGeille tehdään 60tkm välein kallis öljynvaihto nykyään. Se ei ehkä ole huolto-ohjelman suositushinnoissa mutta se on elinehto jotta aski toimii pidempään.

        Joo mutta tuo tekniikkayhdistelmä on niin monimutkainen Skodassa että ikävyyksiä haet jos skoda hybrid-turbon hankit. Monta asiaa voi mennä pieleen ja näissä vempaimissahan se aina menee vikaan, jos vaan voi mennä. Niinsanottu Murphyn/Emil Škodan laki.


    • Anonyymi

      Kovasti ihmettelen, miksi persaukiset sekaantuvat jatkuvasti näihin keskusteluihin.

      • Anonyymi

        Siksi että heillä on ollut skodan romu ja sen takia ovat nykyään persaukisia.


      • Anonyymi

        On se kauheeta, kun toisilla ihmisillä ei ole rahaa. Kateellisina roikkuvat näillä palstoilla ja vittuilevat varakkaalle keskiluokalle.


      • Anonyymi

        Siksi koska sulla on tuulen huuhtoma takapuoli ja haaveilet uudesta autosta. Eiks se ole vähän eriskummallista. Häh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kauheeta, kun toisilla ihmisillä ei ole rahaa. Kateellisina roikkuvat näillä palstoilla ja vittuilevat varakkaalle keskiluokalle.

        Varakas keskiluokka pah. Sviik sviik jorma.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksi että heillä on ollut skodan romu ja sen takia ovat nykyään persaukisia.

        Mulla on SUPERB COMBI 4x4 Kaikilla mausteilla optimointi = todella mukava kyykyttää mersun ja pemarin paskoja ...rekankin eelle pääsee ennenkuin kerkiää kissaa sanua...HIENOA SKODA!!!!!


      • Anonyymi
        superbwon kirjoitti:

        Mulla on SUPERB COMBI 4x4 Kaikilla mausteilla optimointi = todella mukava kyykyttää mersun ja pemarin paskoja ...rekankin eelle pääsee ennenkuin kerkiää kissaa sanua...HIENOA SKODA!!!!!

        Että joku sitten viitsii hehkuttaa Skodaansa....mielenkiintoista!


    • Anonyymi

      Toyotan omasetä iski tähänkin ketjuun heti aamulla ja monella kommentilla ja jokainen niistä täyttä ...tulua ja valetta. Mikä sua oikeasti vaivaa ja ahdistaa?

    • Anonyymi

      Miksi skoodailija luulee että Toyotan omistaja sekaantuisi tällaiseen itäauto-ketjuun?
      Vaikka Toyota Hybrideineen on huiman paljon edellä skoodaa niin en usko että heillä (Toyotan omistajilla) huvittaisi riekkua täällä vähäosaisten parissa.

      Autothan sekä omistajat ovat niin kaukana toisistaan. Toyota on tämän päivän ykkösmerkki maailman suurimmalta valmistajalta ja skooda volkkarin sekundaosista koottu kötöstys, lend-lease kädenojennus entiselle kommunistimaalle.

      Ei ole muitten automerkkien omistajien vika skoodailijoitten heikolle itsetunnolle.

      Ja ei, minulla ei ole Toyotaa. Minulla on muu länsiauto.

      • Anonyymi

        Kerro autosi merkki ja vuosimalli. Jos autosi on vanha, niin olet persaukinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro autosi merkki ja vuosimalli. Jos autosi on vanha, niin olet persaukinen.

        Dacia Sandero Stepway, 2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia Sandero Stepway, 2019.

        Et ole persaukinen. Onnittelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dacia Sandero Stepway, 2019.

        Onnittelut laadukkaan itäauton ostosta. Skoda on kyllä myös aika hyvä.


    • Anonyymi

      Liian kapea ja pieni kinneri. Katselin vierekkäin olleita superpin farkkua (tilavaksi mainostettua), ja Volvo S80 merkkistä länsiautoa. Ei kannata ostaa.

      Volvo oli isompi ja tilavampi ja tietenkin paljon tyylikkäämmän näköinenkin.

      • Anonyymi

        No siinähän ne auton valinnan tärkeimmät argumentit tulikin; Isompia ja tyylikkäämmän näköinen.

        Tapansa kullakin...


    • Anonyymi

      Ei tällaisia keskusteluja käydä muualla kuin Suomessa, missä autoilijat ovat käsittämättömän persaukisia.

      • Anonyymi

        Suomalaiset ostajat on kaikkea muuta kuin köyhiä.
        Ensinnäkin meillä autot maksaa paljon enemmän ja silti niitä ostetaan.
        Toiseksi Suomessa ostetaan isompia autoja kuin euroopassa keskimäärin.
        Esimerkiksi Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa ostetut autot on hyvin pieniä ja myös halpoja.
        Saksassakin eniten myydään Golffiluokan hinnat alkaen malleja missä varusteita vähemmän kuin Suomessa. Automaatti-ilmastointikin on harvinaisuus Golfiluokan autoissa.

        Suomalaisilla on myös omistusasuntoja väkilukuun suhteutettuna enmmän kuina Saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ostajat on kaikkea muuta kuin köyhiä.
        Ensinnäkin meillä autot maksaa paljon enemmän ja silti niitä ostetaan.
        Toiseksi Suomessa ostetaan isompia autoja kuin euroopassa keskimäärin.
        Esimerkiksi Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa ostetut autot on hyvin pieniä ja myös halpoja.
        Saksassakin eniten myydään Golffiluokan hinnat alkaen malleja missä varusteita vähemmän kuin Suomessa. Automaatti-ilmastointikin on harvinaisuus Golfiluokan autoissa.

        Suomalaisilla on myös omistusasuntoja väkilukuun suhteutettuna enmmän kuina Saksassa.

        Suomen autokanta on keskimäärin varsin iäkästä ja saastuttavaa. Vanhoille autoille pitäisi säätää kovat haittaverot, jotta niistä päästäisiin eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ostajat on kaikkea muuta kuin köyhiä.
        Ensinnäkin meillä autot maksaa paljon enemmän ja silti niitä ostetaan.
        Toiseksi Suomessa ostetaan isompia autoja kuin euroopassa keskimäärin.
        Esimerkiksi Italiassa, Espanjassa ja Ranskassa ostetut autot on hyvin pieniä ja myös halpoja.
        Saksassakin eniten myydään Golffiluokan hinnat alkaen malleja missä varusteita vähemmän kuin Suomessa. Automaatti-ilmastointikin on harvinaisuus Golfiluokan autoissa.

        Suomalaisilla on myös omistusasuntoja väkilukuun suhteutettuna enmmän kuina Saksassa.

        "Suomessa ostetaan isompia autoja kuin euroopassa keskimäärin".
        Miksi? Onko suomalaisilla tarve elvistellä? Ja sitten rahat eivät riitä muuhun elämiseen van täytyy ottaa velkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa ostetaan isompia autoja kuin euroopassa keskimäärin".
        Miksi? Onko suomalaisilla tarve elvistellä? Ja sitten rahat eivät riitä muuhun elämiseen van täytyy ottaa velkaa.

        Ilmeisesti tarve elvistellä. Turhan iso auto on aikamoinen turhake.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen autokanta on keskimäärin varsin iäkästä ja saastuttavaa. Vanhoille autoille pitäisi säätää kovat haittaverot, jotta niistä päästäisiin eroon.

        Hiilidioksidi on kasvihuonekaasu jota kasvit käyttää yhteyttämiseen, ei saaste kuten rikki tms. Siis vanhemmat autot tuottaa enemmän kasvihuonekaasuja muttei välttämättä enemmän saasteita. Eipäs siis leimata väärin perustein. Vanha bensakone on usein puhtaampi kuin paljonkin uudempi diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiilidioksidi on kasvihuonekaasu jota kasvit käyttää yhteyttämiseen, ei saaste kuten rikki tms. Siis vanhemmat autot tuottaa enemmän kasvihuonekaasuja muttei välttämättä enemmän saasteita. Eipäs siis leimata väärin perustein. Vanha bensakone on usein puhtaampi kuin paljonkin uudempi diesel.

        Napamantereet sulavat kuitenkin nopeammin, kun ajetaan vanhoilla isoilla rohjakkeilla.


    • Anonyymi

      Juha-Teron tyhmyys hämmästyttää yhä.

    • Anonyymi

      Turbo ei kyllä tykkää yhtään jos tollain käynnistellään ja vedetään täysillä kylmällä mosalla?

    • Anonyymi

      Eikös nuo molemmat moottorit ole liian pieniä superbin raskaaseen koriin? Lopputuloksena laiska lotja josta ajonautinto on kaukana...

      • Anonyymi

        Skoda ja ajonautinto. Olipas hyvä läppä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ja ajonautinto. Olipas hyvä läppä!

        Skoda on yhtä hyvä ajettava kuin Audi.


      • Anonyymi

        Sitä voisit kysyä hiljaa itseltäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skoda on yhtä hyvä ajettava kuin Audi.

        Ei ole.... SE ON PAREMPI!!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ja ajonautinto. Olipas hyvä läppä!

        On se vain niin hyvä ,että on SUOMEN ENITEN MYYTY LÄNSIMAINEN AUTOMERKKI!!!!


    • Anonyymi

      Noilla kilsoilla diesel... On sen verran kookas auto kyseessä.

      • Anonyymi

        Noilla kilsoilla hankkisin Superbin 200-hepan tsi-moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla kilsoilla hankkisin Superbin 200-hepan tsi-moottorilla.

        Noilla kilsoilla hankkisin BMW 530 farkun 258hv moottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noilla kilsoilla hankkisin BMW 530 farkun 258hv moottorilla.

        Bemarissa ei ole hintalaatusuhde kohdallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarissa ei ole hintalaatusuhde kohdallaan.

        Ei ole Skodassakaan mutta väliäkös sillä mitä muut ajattelee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarissa ei ole hintalaatusuhde kohdallaan.

        Mitä väliä hinnalla on? Laatu maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä hinnalla on? Laatu maksaa.

        Bemarin laatu ei ole hintansa väärtti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bemarissa ei ole hintalaatusuhde kohdallaan.

        Hinta-laatusuhde on kohdallaan ainoastaan Daciassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta-laatusuhde on kohdallaan ainoastaan Daciassa.

        Ja Skodassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bemarissa ei ole hintalaatusuhde kohdallaan.

        Juuri näin se menee ... Tekevät nykyään ylivoimaisesti parhaita länsimaisia AUTOJA tsekissä ..jo n.25 vuotta ...saksalaisetkin haistoi hunajan ja ostivat SKODAN ,joka on ollut siitä lähtie n Euroopan paras automerkki , ja hommahan vain paranee......PARAS AUTO ,mitä ihmispoloiset osaavat tehdä .. meilläkin työmaan porukasta(n. 15 puolet ajaa SKODALLA) ja lisää on kuulemma tulossa....Suosittelen.......


      • Anonyymi kirjoitti:

        Bemarin laatu ei ole hintansa väärtti.

        Juuri niin ! Oli mullakin poikasena pemari 6 -koneella 320 sarja . Ei tuu enää tuota paskalittaautoa koskaan meijän pihaan ...työnnän pitkällä korennolla pemarin ja mersun paskat pois tontilta .... Täällä hallitsevat vain parhaat SUPERBIT!!!


      • Anonyymi
        superbwon kirjoitti:

        Juuri näin se menee ... Tekevät nykyään ylivoimaisesti parhaita länsimaisia AUTOJA tsekissä ..jo n.25 vuotta ...saksalaisetkin haistoi hunajan ja ostivat SKODAN ,joka on ollut siitä lähtie n Euroopan paras automerkki , ja hommahan vain paranee......PARAS AUTO ,mitä ihmispoloiset osaavat tehdä .. meilläkin työmaan porukasta(n. 15 puolet ajaa SKODALLA) ja lisää on kuulemma tulossa....Suosittelen.......

        Eihän se mitään todista jos joku porukka ajaa jollain merkillä.
        Eivät halua jäädä porukan ulkopuolisiksi ja painostuksen alle. Työpaikkaterroria on vasurit aina harrastaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Skodassa.

        Monesta Skoda on se paras itäauto. Se ainakin myy parhaiten.


      • Anonyymi
        superbwon kirjoitti:

        Juuri niin ! Oli mullakin poikasena pemari 6 -koneella 320 sarja . Ei tuu enää tuota paskalittaautoa koskaan meijän pihaan ...työnnän pitkällä korennolla pemarin ja mersun paskat pois tontilta .... Täällä hallitsevat vain parhaat SUPERBIT!!!

        Vähän sama vertaus kuin kuvaputki vs QLED.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1881
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1176
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      77
      948
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      825
    8. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      801
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe