Pleksit asiakkaan ja kassan välillä ja mitätöitte sen lähikontakteja kun kaksi asiakasta pakkaa ostoksiaan lähikontaktilla kassaan jälkeen.
Ranskan malli. Ostokset kulkevat, asiakas pakkaa. Palaa maksamaan.
Haloo kaupat!
15
66
Vastaukset
- Anonyymi
Pakkokkoo koko pakko sinne on nenäsä työnttee, sillon ku paljo muittaa? Mää sillon ku on hiljasemppoo, tai voet olla mänemätäkkii. Ei se kaappa siitä miinekkää hävvii.
- Anonyymi
Haloo! Rautakauppaan myös palvelua muuallekkin kuin kassalle.
- Anonyymi
Voihan tuossa hommassa käyttää myös järkeä ja laittaa ne tavarat kärriin ja pakata autolla eikä jäädä siihen kassalle tumpeloimaan toisten eteen.
- Anonyymi
Todellakin. Rautakaupassa saa seisoa vaikka päivän, myyjät kulkevat edestakaisin eikä kenelläkään ole aikaa pysähtyä. Puhelimet kovassa käytössä ja puhelut kestävät ja kestävät. Myyjät istuvat asiakkaiden kanssa puoli päivää neuvottelemassa jostakin. Jos sattuu saamaan myyjän kiinni, hän viittaa kädellään vain, että tuolta päin löytyy, jos löytyy. Ihan uskomatonta. Ei ainakaan naispuolinen, eikä moni mieskään löydä mitään eikä tiedä paljoakaan maaleista eikä ruuveista eikä monesta muustakaan.
Pitäisikö varata aika, että saisi jotain neuvoja ja ohjeita ja edes ostettua ne tarvitsemansa jutut? Myyjämäärä tuplattava, kyseessä on yleensä ihan hyvänhintaisia tavaroita myyvä kauppa. Jos ei käy, pitänee lähteä Joensuusta etsimään rautakauppa, jossa tavoittaa myyjän kohtuuajassa tai jättää remontit tekemättä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin. Rautakaupassa saa seisoa vaikka päivän, myyjät kulkevat edestakaisin eikä kenelläkään ole aikaa pysähtyä. Puhelimet kovassa käytössä ja puhelut kestävät ja kestävät. Myyjät istuvat asiakkaiden kanssa puoli päivää neuvottelemassa jostakin. Jos sattuu saamaan myyjän kiinni, hän viittaa kädellään vain, että tuolta päin löytyy, jos löytyy. Ihan uskomatonta. Ei ainakaan naispuolinen, eikä moni mieskään löydä mitään eikä tiedä paljoakaan maaleista eikä ruuveista eikä monesta muustakaan.
Pitäisikö varata aika, että saisi jotain neuvoja ja ohjeita ja edes ostettua ne tarvitsemansa jutut? Myyjämäärä tuplattava, kyseessä on yleensä ihan hyvänhintaisia tavaroita myyvä kauppa. Jos ei käy, pitänee lähteä Joensuusta etsimään rautakauppa, jossa tavoittaa myyjän kohtuuajassa tai jättää remontit tekemättä.Kannattaa mennä Joensuuhun jos ne siellä antaa palvelua jos seisoksit siellä kysymättä myyjältä, siellä kun on enempi ihmisä ja myyjillä enempi aikaa. Yleensä jos mennään rautakauppaan ja myyjä neuvottelee edellisen asiakkaan kanssa niin on turha olettaa että myyjä syöksyy jonkun rouvan eteen että mitä siaisi olla, ja jättää edellisen asiakkaan homman kesken! Luulisi olevan aikaa odottaa vuoroaan jkaisella tai sitten on parempi jos ei mene ollenkaan jos on kiire.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan tuossa hommassa käyttää myös järkeä ja laittaa ne tavarat kärriin ja pakata autolla eikä jäädä siihen kassalle tumpeloimaan toisten eteen.
En pakkaa taivasalla vesisateessa, en halua kastella ruokatarvikkeita enkä auton takaboksia.
Jos on niin kiirus, että ei jouda odottamaan vuoroaan, menee toiseen kauppaan tai tilaa romppeet ovelleen.
Mihin käyttäisi ne muutamat minuutit, jotka säästyisivät, jos kukin palkkaisi ulkona?
Kyllä esim. apteekissa odotetaan kiltisti , samoin monessa muussa paikassa. Mikä ruokakaupassa odottamisesta tekee niin tunteita kuohuttavan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa mennä Joensuuhun jos ne siellä antaa palvelua jos seisoksit siellä kysymättä myyjältä, siellä kun on enempi ihmisä ja myyjillä enempi aikaa. Yleensä jos mennään rautakauppaan ja myyjä neuvottelee edellisen asiakkaan kanssa niin on turha olettaa että myyjä syöksyy jonkun rouvan eteen että mitä siaisi olla, ja jättää edellisen asiakkaan homman kesken! Luulisi olevan aikaa odottaa vuoroaan jkaisella tai sitten on parempi jos ei mene ollenkaan jos on kiire.
Eipä näy myyjää, jolta kysyä. Ymmärrän toki, että neuvotellaan, mutta ikävä odotella parikin tuntia neuvottelun loppumista, sittenhän alkaa jo ruokis. Eihän tilanne ole vain myyjien syytä, heitä ei vain ole tarpeeksi.
Tosin olen nähnyt, että osa myyjistä rallattelee puhelimeen ja muut ovat nokikkain haastellen mukavia naureskelusta päätellen.
Kyllä rautakauppa, jos mikä on vaikea asiaa tuntemattomalle. Kun ei tiedä mikä ruuvi tai nippeli käy mihinkin, maalit ovat myös tuntemattomia, tapetit, lattian päällysteet jne. En varmasti ole ainoa, joka ei tiedä juuri mitään näistä.
Toivon kuitenkin edes lisää henkilökuntaa, ettei tarvitsisi seisoa naama häpeästä punoittaen pitempiä aikoja tyhmänä asiakkaana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En pakkaa taivasalla vesisateessa, en halua kastella ruokatarvikkeita enkä auton takaboksia.
Jos on niin kiirus, että ei jouda odottamaan vuoroaan, menee toiseen kauppaan tai tilaa romppeet ovelleen.
Mihin käyttäisi ne muutamat minuutit, jotka säästyisivät, jos kukin palkkaisi ulkona?
Kyllä esim. apteekissa odotetaan kiltisti , samoin monessa muussa paikassa. Mikä ruokakaupassa odottamisesta tekee niin tunteita kuohuttavan?Kaupassa voi käydä myös pautasäällä eikä aina sateella.
- Anonyymi
Riittää että ukot kassalle ja kassanaiset palvelemaan, kun kerta niin kiva istua pöydän takana näkemättä ketään.
- Anonyymi
Eihän naiser sovi rautakauppaan töihin. Kuulema. Miesten mielestä naiset eivät tiedä mistään rautakaupan asioista mitään ja toisekseen miehet eivät osaa suhtautua naisiin asiallisesti joten rautakauppaan vain miehiä töihin.
Joskus oon käynyt rautakaupassa ja huomasin saman kuin edeltäjä. Pitkään kesti ennen kuin löytyi jostain myyjä jolta pystyi kysymään neuvoja. Neuvontapisteissä näytti olevan meneillä mukavat juttutuokiot jotka jatkui ja jatkui. Onneksi ei tarvii käydä tässä kaupassa usein.
- Anonyymi
Menkää valittajat kaupan alalle töihin mallia näyttämään! Ihan oikein että joudutte odottamaan vuoroanne kuten toisetkin ja ottakaa alunperin selvää mitä haluatte ostaa, on siellä hintalaput hyllyjen reunoissa senkun otatte tuotteen ja menette kassalle maksamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Menkää valittajat kaupan alalle töihin mallia näyttämään! Ihan oikein että joudutte odottamaan vuoroanne kuten toisetkin ja ottakaa alunperin selvää mitä haluatte ostaa, on siellä hintalaput hyllyjen reunoissa senkun otatte tuotteen ja menette kassalle maksamaan.
Rautakaupan tuotteita ei tarvii niin usein ja niiden ostamisessa voi tarvita vähän enemmän neuvoa jos ei ole asiantuntija. Ei välttämättä pelkkä hintalappu riitä ostopäätökseen varsinkin jos liikkeeseen mennessä on vielä tarkoitus kysyä jotain myyjältä. Mutta en valita, kunhan totesin.
- Anonyymi
JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:
Rautakaupan tuotteita ei tarvii niin usein ja niiden ostamisessa voi tarvita vähän enemmän neuvoa jos ei ole asiantuntija. Ei välttämättä pelkkä hintalappu riitä ostopäätökseen varsinkin jos liikkeeseen mennessä on vielä tarkoitus kysyä jotain myyjältä. Mutta en valita, kunhan totesin.
Luulisi joka alan asiantuntijan pärjäävän rautakaupassakin, tai sitten kannattaa vaihtaa nimimerkkiä jos ei pärjää.
- Anonyymi
No sillähän se ratkeaa, ukkokaarti joutaakin työttömäksi istuskelemasta sieltä piilopaikastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631812- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281297- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten340854Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82744Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50663Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j66638