Olisiko jollain neuvoa antaa – olen työttömänä joutumassa käräjille, koska avioeron myötä osinkoa ei olla saatu sovittua keskenämme. Eli ilmeisesti käräjäoikeus määrää meille pesänjakajan, vai kuinka se meni. Pesänjakajan palkkio on kallis, ja kumpikin osapuoli joutuisi maksamaan puolet palkkiosta. Mutta entä kun olen työtön, korvaako silloin valtio minun osuuden? Eihän minulla sellaiseen ole varaa... Ja koska en oikein enää voi vaikuttaa siihen, etteikö asia etenisi käräjille, niin minua vähän huolettaa.
Pelkään myös, että kun olen työttömyyteni vuoksi joutunut myymään muutamia arvokkaampia tavaroita jotka oikeastaan oli yhteisiä, niin entinen puolisoni vaatii niistä jotain rahallista korvausta... Voiko hän niin tehdä, ja saako siihen työtön valtiolta apua?
Joutuuko työtön maksamaan?
4
160
Vastaukset
- Anonyymi
"koska avioeron myötä osinkoa ei olla saatu sovittua keskenämme."
Tarkoittanet tasinkoa.
" Mutta entä kun olen työtön, korvaako silloin valtio minun osuuden?"
Miksi ihmeessä maksaisi?
"Eihän minulla sellaiseen ole varaa..."
Valitettavasti riidat kannattaa sopia ennen tuomioistuinta, jos ei ole varaa hoitaa asiaa tuomioistuimessa.
"Pelkään myös, että kun olen työttömyyteni vuoksi joutunut myymään muutamia arvokkaampia tavaroita jotka oikeastaan oli yhteisiä, niin entinen puolisoni vaatii niistä jotain rahallista korvausta... Voiko hän niin tehdä, ja saako siihen työtön valtiolta apua?"
Siis valtion (lue: veronmaksajien) pitäisi korvata se, että sinä olet myynyt yhteistä omaisuutta ja kuluttanut rahat muualle? Oletko ihan tosissasi? Ja tietenkin jos olet myynyt yhteistä omaisuutta, niin olet siitä osuuden velkaa sille toiselle omistajalle. Et kai tätäkin kysynyt ihan tosissasi?- Anonyymi
Anteeksi... en halunnut vaikuttaa siltä, etten ottaisi vastuuta, mutta kun olen työtön niin minua vaan askarruttaa mihin asti minä saan valtion tukea. Oikeusaputoimiston oikeusavustaja on minulle työttömänä ilmainen, siksi ajattelin, että työttömillä on ehkä mahdollista myös muihin avustuksiin.
Eli olin sitten työtön tai en, mikäli asia siirtyy käräjien kautta pesänjakajalle, kaikki kustannukset tulevat minulle ja entiselle puolisolleni? - Anonyymi
Oletko muuten asianajaja tai kokenut henkilö, vai ovatko nuo vaan sinun omia mielipiteitä? Kaipaisin nimittäin oikeasti apua..
- Anonyymi
Oletko sinä tosissasi. Et hyväksy kysymyksiä, silti vastaat ja haukut päälle. Miksi olet ilkeä? Ei ole sinulta pois jos työtön kysyy neuvoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223760Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122891Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22870Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39856PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113712Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport35688- 35656
- 134625
- 104617