Mikä ihme näitä siivousfirmoja oikeen vaivaa.Pokkaa vittuilla työnjäljestä /- 7e tuntipalkalla työtä tekeville.Kohteet laskettu viimeistä sekunttia myöten muka tarkkaan ja sanotaan,että kyllä ehtii tehdä työt koska on laskettu näin.
Sitten pitäisi kuitenkin olla hinkkaamassa joka nurkka suurinpiirtein hammasharjalla,että asiakaskohde olisi tyytyväinen!
Pienimmästäkin asiasta tulee negatiivistä palautetta välillä aivan turhasta koska pomot eivät vaivaudu tarkistamaan onko valituksessa mitään perää.Mielistellään vain asiakaskohdetta omien työntekijöiden kustannuksella ettei vaan kohde mene jollekkin kilpailijalle.
Positiivistä palautetta on turha odottaa vaikka käsillä kävelisit.
Mitta täynnä!
36
3732
Vastaukset
- just juu
etkös vielä käsitä ...NIIN kauvan kun siivoojia haukutaan huonosta jäljestä ei kiinnitetä huomiota siihen että "firma" vetää välistä koko rahan edestä.
Sinä raukka olet korvattavissa kunnes uusi haukuttava saapuu.
Näin on tehty jo vuosia ja asiakas käsittää että vika on AINA siivoojassa.- Ärsy
Joo saa mun puolesta määräaikaisen sopimuksen loputtua joku muu kuunnella sitä paskaa mitä tulee asiakaskohteista ja esimiehiltä.
Enpä ole ennen törmännyt tälläiseen alaan jossa ei työntekijöitä arvosteta paskan vertaa.
Sehän on nyt selvä ettei asiakkaita voi miellyttää millään,pointti olikin se miten nämä siivousfirmojen esimiehet suhtautuvat omiin työntekijöihinsä.
Tuliskohan parempaa jälkeä edes sillä,että pidettäisiin työntekijöiden puolta,kehuttais jos aihetta ja kannustettaisiin.
Palkkojen nousuahan on ihan turha toivoa.
Mulle tälläinen tosiaan riitti,mieluummin olen työttömänä ja eihän siinä edes ole taloudellisestikkaan suurta eroa ole näillä liksoilla. - käyttöohje
Ärsy kirjoitti:
Joo saa mun puolesta määräaikaisen sopimuksen loputtua joku muu kuunnella sitä paskaa mitä tulee asiakaskohteista ja esimiehiltä.
Enpä ole ennen törmännyt tälläiseen alaan jossa ei työntekijöitä arvosteta paskan vertaa.
Sehän on nyt selvä ettei asiakkaita voi miellyttää millään,pointti olikin se miten nämä siivousfirmojen esimiehet suhtautuvat omiin työntekijöihinsä.
Tuliskohan parempaa jälkeä edes sillä,että pidettäisiin työntekijöiden puolta,kehuttais jos aihetta ja kannustettaisiin.
Mulle tälläinen tosiaan riitti,mieluummin olen työttömänä ja eihän siinä edes ole taloudellisestikkaan suurta eroa ole näillä liksoilla.Ole kuuro, sokea, mykkä, näkymätön, hajuton, mauton, sinua ei ole olemassa, ainoastaan siivousjälkesi. Jos jälki on hyvää, kukaan ei puhu mitään jos huonoa kaikki puhuvat. Jos siivoat hyvin, firmasi on hyvä jos siivoat huonosti, sinä olet huono!!
- Jouni
Ärsy kirjoitti:
Mulle tälläinen tosiaan riitti,mieluummin olen työttömänä ja eihän siinä edes ole taloudellisestikkaan suurta eroa ole näillä liksoilla.Ainakin minä arvostan suuresti siivoojia, kuten myös muitakin ammattihenkilöitä (itse oon insinööri suunnitteluhommassa). Mitäs siitäkään tulisi, jos paikkoja ei siivottaisi?
Koskahan siivoisala menee lakkoon, huhhuh. - arvostus
Jouni kirjoitti:
Ainakin minä arvostan suuresti siivoojia, kuten myös muitakin ammattihenkilöitä (itse oon insinööri suunnitteluhommassa). Mitäs siitäkään tulisi, jos paikkoja ei siivottaisi?
Koskahan siivoisala menee lakkoon, huhhuh.ei elätä ! Meidän piiripäälikkökin aina hehkuttaa, miten hän meitä arvostaa, silti se ei näy missään. Kaikki varmaan tietävät nämä alle 7 euron tuntipalkat ja se on mielestäni arvostuksen mitta työnantajalta minkälaista palkkaa se maksaa. Pikkujoulu juhliin meidän siivousfirmassa kutsutaan vain työnjohdosta eli palveluesimiehistä ylöspäin olevat herrat ja niitä on niin että päät kolisee.
Siivoojia niissä juhlissa ei kestitä vaikka meidän mopinliikkeestä se raha firmalle tulee. Mitään tyky-toimintaa ei ole, ei virkistyspäiviä eikä edes työterveyslääkärille ole asiaa kuin joka kolmen vuoden välein. Joten aika tyhjää sanahelinää se arvostus... - Jouni
arvostus kirjoitti:
ei elätä ! Meidän piiripäälikkökin aina hehkuttaa, miten hän meitä arvostaa, silti se ei näy missään. Kaikki varmaan tietävät nämä alle 7 euron tuntipalkat ja se on mielestäni arvostuksen mitta työnantajalta minkälaista palkkaa se maksaa. Pikkujoulu juhliin meidän siivousfirmassa kutsutaan vain työnjohdosta eli palveluesimiehistä ylöspäin olevat herrat ja niitä on niin että päät kolisee.
Siivoojia niissä juhlissa ei kestitä vaikka meidän mopinliikkeestä se raha firmalle tulee. Mitään tyky-toimintaa ei ole, ei virkistyspäiviä eikä edes työterveyslääkärille ole asiaa kuin joka kolmen vuoden välein. Joten aika tyhjää sanahelinää se arvostus...Eikö parempi edes että arvostetaan. Älä mulle riehu jos johtoporras kohtelee huonosti.
Kuten sanoin, koskahan siivousalan ammattiliitot lakkoilevat...? - Mimmi
Jouni kirjoitti:
Eikö parempi edes että arvostetaan. Älä mulle riehu jos johtoporras kohtelee huonosti.
Kuten sanoin, koskahan siivousalan ammattiliitot lakkoilevat...?En tarkoittanut riehua, kirjoitin vain noin yleisesti, että muutkin tietävät millaista suurimmassa osassa siivousfirmoja on. Ei ollu tarkoitettu sulle henk.koht.
- Hanski67
Jouni kirjoitti:
Eikö parempi edes että arvostetaan. Älä mulle riehu jos johtoporras kohtelee huonosti.
Kuten sanoin, koskahan siivousalan ammattiliitot lakkoilevat...?koska on naisvaltanen ala,mut odotas jos miehiä tarpeeksi olisi niin kyllä lakkoiltas vaik kuin.
Niinhän paperiliitossakin kehdataan tehdä vaik saavat parempaa palkkaa mitä kukaan duunari siivoojatki sielä paljon parempaa. - tiedän
Hanski67 kirjoitti:
koska on naisvaltanen ala,mut odotas jos miehiä tarpeeksi olisi niin kyllä lakkoiltas vaik kuin.
Niinhän paperiliitossakin kehdataan tehdä vaik saavat parempaa palkkaa mitä kukaan duunari siivoojatki sielä paljon parempaa.Lakossa pitää liiton olla takana, ettei lakko ole laiton. Ja niin kauan kun järjestäytymisaste on todella heikko, lakkoa ei tule. Jotta älkää enää kehottako ihmisiä jäämään pois liitosta!
- Hanski67
tiedän kirjoitti:
Lakossa pitää liiton olla takana, ettei lakko ole laiton. Ja niin kauan kun järjestäytymisaste on todella heikko, lakkoa ei tule. Jotta älkää enää kehottako ihmisiä jäämään pois liitosta!
kukaan nyt sellasta kehota tai sit ovat vähä bimpoja,mutta mitäpä naiset uskaltaa asioille tehdä tyytyvät vaan mitä isommat herrat päättää.
- tiedän
Hanski67 kirjoitti:
kukaan nyt sellasta kehota tai sit ovat vähä bimpoja,mutta mitäpä naiset uskaltaa asioille tehdä tyytyvät vaan mitä isommat herrat päättää.
Esim tälläkin palstalla useasti sanottu että turha maksaa liitolle jäsenmaksuja. Toivottavasti kukaan ei ole sen takia eronnut liitosta...
Hanski67 kirjoitti:
Lueppas viestiketju ammattiliitot/Hei, siivellä eläjät, niin näet miten paljon niitä on jotkä kehottavateroamaan liitosta. Varsinkin Hjalmari niminen loimaan kassan värväri, on ottanut ihan sydämensä asiaksi"villiinnyttää" ihmisiä!
- olisi
Hanski67 kirjoitti:
koska on naisvaltanen ala,mut odotas jos miehiä tarpeeksi olisi niin kyllä lakkoiltas vaik kuin.
Niinhän paperiliitossakin kehdataan tehdä vaik saavat parempaa palkkaa mitä kukaan duunari siivoojatki sielä paljon parempaa.Meillä julkaistiin taas uudet tasetiedot ja fima on kympin firma eli kyllä olisi varaa maksaa ihan hyvätkin palkat. Ne on kuitenkin marginaalilla 6.86-8.34. Työtahti on hirmuinen, taukoja ei ole, pomot kyykyttää ihan kybällä.Järjestäytymisaste on kuitenkin siivousalalla niin surkea, että on turha edes ajatella lakkoa. Villejä siivoojia on pilvin pimmein tulossa lakonalaiseen työhön, joten eipä tosta mitään hyötyä olisi. Loimaan kassalaiset on jo kyselleet, että koska liittolaiset menis lakkoon, että hekin taas siinä siivellä sais parempaa liksaa.
- suututtaa
harrei-3 kirjoitti:
Lueppas viestiketju ammattiliitot/Hei, siivellä eläjät, niin näet miten paljon niitä on jotkä kehottavateroamaan liitosta. Varsinkin Hjalmari niminen loimaan kassan värväri, on ottanut ihan sydämensä asiaksi"villiinnyttää" ihmisiä!
Kyllä joskus tuntuu, että olisi parasta erota koko liitosta. Olen erittäin naisvaltaisessa työssä ja kysyi mitä hyvänsä liitosta, työnantaja on aina oikeassa! Minun rahat kyllä kelpaa!
- Rautalanganvääntäjä*
Meille sanoi eräs opettaja koulutuksessa, että jos jatkuvasti joutuu tekemään työtä yli annetun ajan (ja siihenhän ei saa suostua), voi pyytää esimiestä näyttämään miten annetussa ajassa ehtii siivota. Esimiehen pitää siis todella näyttää kädestä pitäen. Varmasti löytyy niitäkin jotka eivät suostu, mutta periaate on tämä.
Juuri tässä tulee taas mieleen koulutuksen tärkeys, sitä pitäisi työnantajien todella arvostaa. Koulutusta saanut siivooja yleensä paremmin tietää miten nopeiten selviytyy työstä, osaa siis suunnitella työjärjestyksen ja nopeasti valita menetelmät tarpeen mukaan sekä arvioida tärkeysjärjestyksen. Palkkaan edes pieni lisä koulutetuille siivoojille, koska sehän vähentää esimiehen työtä, kun ei tarvitse niin paljon opastaa. (Vaikka taitaa olla niin etteivät siltikään opasta tarpeeksi kouluttamattomia)- Mimmi
Ei meillä ainakaan työnjohto ketään opasta, vaan meidän muiden pitää siinä oman työn ohella opastaa uudet. Kantapään kautta sitten oppii aikaa myöten tai sitten ei!!
- Rautalanganvääntäjä*
Mimmi kirjoitti:
Ei meillä ainakaan työnjohto ketään opasta, vaan meidän muiden pitää siinä oman työn ohella opastaa uudet. Kantapään kautta sitten oppii aikaa myöten tai sitten ei!!
Näinhän se meilläkin suurimmaksi osaksi on, harvoin esimiehet opastavat, ja toisaalta paremminhan kohteen siivooja tunteekin kohteensa, kuin esimies. Alkuopastuksen aivan uusille siivoojille tekee kuitenkin aina esimies.
- häiriintyny
hitto kerrankin mä voin sanoa että olen tyytyväinen työhöni.olen siivooja valtiolla. palkka ei ole hyvä, tosin parempi kun siivousfirmoilla.tällä hetkellä 8,5 euroo tunnissa.työt ehtii tehdä annetussa ajassa ja monesti jää vähän ylimääräistäkin aikaa.pomo ei hengitä niskaan eikä hauku. virkistäytymispäiviä on ja jokaviikkoinen tyky tunti.työterveys hoito pelaa hyvin.jos siivoomisesta tulee valitusta asiakkaalta pomo selvittää asian sekä siivoojan että valittajan kanssa, eikä rupea syyttelemään siivoojaa ensimmäisenä.meillä siis asiat suhteellisen hyvin. juuri tänään puhuttiin pomon kanssa kuinka pimeetä meininkiä on siivousfirmoissa ja ettei voi ihmetellä ettei niiden hommissa kukaan kauaa viihdy. jos mä jäisin työttömäksi niin olisin mieluummin työttömänä vaikka maailman tappiin kun lähtisin raatamaan 7 eurolla tunti ja kuuntelemaan lisäksi vittuilua. mun mielestä kenenkään itseäesä arvostavan ei tartte alistua sellaseen.koska suomalaiset naiset oikein herää tekemään asioille jotain??musta tuntuu, että täällä voidaan maksaa vaikka euron tuntipalkkaa ja silti riittää idiootteja töihin.
- :-)
Tätä mäkin olen ihmetellyt, miten yksityisille saadaan työntekijöítä kun ne kerran kohtelevat niin huonosti. Olen kunnalla töissä ja tyytyväinen. Toisaalta tuntuu käsittämättömältä, miten kunta voi maksaa niin paljon parempaa palkkaa kuin yksityiset, mutta silti on valtava sijaispula ja avoimiin paikkoihinkaan ei tahdo löytyä ammattitaitoista työntekijää. Luulisi, että yksityiseltä puolelta tulisi porukkaa "kiljuen" hakemaan töitä kunnalta tai vastaavalta, jo pelkästään paremman palkan takia. Vai kokevatko yksityisillä työskentelevät saavansa arvoistansa palkkaa, koska siellä niin uskollisesti ovat, kunhan pomon selän takana työolojansa ja palkkaansa haukkuvat.
- häiriintyny
:-) kirjoitti:
Tätä mäkin olen ihmetellyt, miten yksityisille saadaan työntekijöítä kun ne kerran kohtelevat niin huonosti. Olen kunnalla töissä ja tyytyväinen. Toisaalta tuntuu käsittämättömältä, miten kunta voi maksaa niin paljon parempaa palkkaa kuin yksityiset, mutta silti on valtava sijaispula ja avoimiin paikkoihinkaan ei tahdo löytyä ammattitaitoista työntekijää. Luulisi, että yksityiseltä puolelta tulisi porukkaa "kiljuen" hakemaan töitä kunnalta tai vastaavalta, jo pelkästään paremman palkan takia. Vai kokevatko yksityisillä työskentelevät saavansa arvoistansa palkkaa, koska siellä niin uskollisesti ovat, kunhan pomon selän takana työolojansa ja palkkaansa haukkuvat.
no siis totuushan on se, että eihän yksityisellä juuri kukaan kauaa viihdy.vuosi on kuulemma yleinen maksimiaika minkä yksi työntekijä viihtyy siivousfirmassa.aina löytyy näitä jotka käy koittamassa ja toteevat sitten, että ompas perseestä ja haluavat vaihtaa alaa.ovat varmaan niin kurkkuaan myöten täynnä siivousta ettei siinä vaiheessa enää nappaa mikään...ja sitäpaitsi ei valtiolle ja kunnalle pääse ilman koulutusta.ja muutenkin on vaikeeta kun ulkoistavat , työntekijöitä vähennetään jatkuvasti.
häiriintyny kirjoitti:
no siis totuushan on se, että eihän yksityisellä juuri kukaan kauaa viihdy.vuosi on kuulemma yleinen maksimiaika minkä yksi työntekijä viihtyy siivousfirmassa.aina löytyy näitä jotka käy koittamassa ja toteevat sitten, että ompas perseestä ja haluavat vaihtaa alaa.ovat varmaan niin kurkkuaan myöten täynnä siivousta ettei siinä vaiheessa enää nappaa mikään...ja sitäpaitsi ei valtiolle ja kunnalle pääse ilman koulutusta.ja muutenkin on vaikeeta kun ulkoistavat , työntekijöitä vähennetään jatkuvasti.
Se minkä takia kunnilla ja valtiolla on oma siivous kertoo jo sekin, että vakituisen työpaikan saamiseksi vaaditaan ALAN KOULUTUS. Mä en vaan käsitä mitkä ihmeen peikko se ammattitutkinnon suorittaminen on niin monelle?!
Se minkä takia kunnilla ja valtiolla on oma siivous kertoo jo sekin, että vakituisen työpaikan saamiseksi vaaditaan ALAN KOULUTUS. Mä en vaan käsitä mitkä ihmeen peikko se ammattitutkinnon suorittaminen on niin monelle?!
ei pidä paikkaansa. itse olen päässyt suhteilla valtiolle töihin. sama juttu monen muun kanssa. mun työpaikassa on 12 siivoojaa ja niistä vain kahdella on tutkinto.ja lisäksi tietysti esimiehellä. suurin osa on ikää 40-63.tosin nämä ihmiset ovat olleet siivojina tässä laitoksessa jo parikymmentä vuotta suurin osa....si sillon joskus se koulutus ollut niin tärkee.nykyään kunnille ainakin vaaditaan koulutus. meiän yx siivooja meinaan haki kunnalle jostain syystä nii ei päässy vaikka on 20 vuotat työkokemusta koska vaativat koulutusta. eihän tuossa ole mitään järkeä. mutta ehkä halusivat vaan palkata nuoremman...valtion laitoksista en tiiä mikä on käytäntö.luulis olevan sama kun kunnalla, eli sillon harvoin kun työpaikka on auki niin valitsevat sellasen kellä on koulutus.tosin meille on muutama päässy duuniin äidin tai jonkun muun sukulaisen kautta eikä tartte olla koulutusta.aika äkkiä oppii kaiken oleellisen perushommista että pärjää yksin. en mä kyllä jaksais opiskella kahta vuotta siivousalaa, kun työ ei kuitenkaan ole kauheen monimutkasta. nopeasti oppii työnohessa.ei sillä etteikö koulutus aina olisi parempi, mutta itseäni ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa. jos maksaisivat vaikka parempaa liksaa niin olis motivaatiota lukeakkin kyseistä alaa.mutta kun suurimmassa osassa siivousfirmoissa duuni on hermoja rassaavaa touhua ja lisäksi saa kokoajan kuunnella vittuilua ja siitä ei makseta mitään niin minkä hiton takia pitäis kiinnostaa hommata mitään koulutustakaan...saakeli. ehkä olen vähän tyhmä, mutta kannattasi kaikkien vaan pyrkiä muille aloille. saisivat ruveta liitot ja päättäjät sitten miettimään että missä mahtaa olla vika kun ketään ei enää kiinnosta siivous.boikottiin vaan koko ala. ei kai tässä muukaan auta kun liitotkin on työnantajien nuoleskelijoita. itsekkin ajattelin lähtee metallialalle...siellä on kysyntää. ja maksavat kunnon palkan.vaikkakin mulla on siivooja paljon paremmin kun monilla muilla, mutta silti...aika rahat tiukilla on mullakin vaikka nyt saakin vähän enemmän kun siivousfirmassa.
niin ja toiseksi kuten sanoin valtio ainakin on kokoajan vaan ulkoistamassa enemmän siivoustaan. meidänkin leipää syö jo siivousfirmat. uusia työntekijöitä ei palkata vaan otetaan firma siivoomaan.no mun työpaikassa ei onneksi ole näkyvissä ainkaan nykyistä enemmän ulkoistamista, koska se sijaitsee sellasella alueella mikä on tarkkaan vartioitu eikä sinne voi päästää ketä vaan. mitää pelata kulkulupien ym kanssa, joten siinä mielessä tulee helpommaksi että on aina se sama siivooja mikä tekee eikä siivousfirma jossa työntekijät vaihtuu vähän väliä.- :-)
Shitter kirjoitti:
ei pidä paikkaansa. itse olen päässyt suhteilla valtiolle töihin. sama juttu monen muun kanssa. mun työpaikassa on 12 siivoojaa ja niistä vain kahdella on tutkinto.ja lisäksi tietysti esimiehellä. suurin osa on ikää 40-63.tosin nämä ihmiset ovat olleet siivojina tässä laitoksessa jo parikymmentä vuotta suurin osa....si sillon joskus se koulutus ollut niin tärkee.nykyään kunnille ainakin vaaditaan koulutus. meiän yx siivooja meinaan haki kunnalle jostain syystä nii ei päässy vaikka on 20 vuotat työkokemusta koska vaativat koulutusta. eihän tuossa ole mitään järkeä. mutta ehkä halusivat vaan palkata nuoremman...valtion laitoksista en tiiä mikä on käytäntö.luulis olevan sama kun kunnalla, eli sillon harvoin kun työpaikka on auki niin valitsevat sellasen kellä on koulutus.tosin meille on muutama päässy duuniin äidin tai jonkun muun sukulaisen kautta eikä tartte olla koulutusta.aika äkkiä oppii kaiken oleellisen perushommista että pärjää yksin. en mä kyllä jaksais opiskella kahta vuotta siivousalaa, kun työ ei kuitenkaan ole kauheen monimutkasta. nopeasti oppii työnohessa.ei sillä etteikö koulutus aina olisi parempi, mutta itseäni ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa. jos maksaisivat vaikka parempaa liksaa niin olis motivaatiota lukeakkin kyseistä alaa.mutta kun suurimmassa osassa siivousfirmoissa duuni on hermoja rassaavaa touhua ja lisäksi saa kokoajan kuunnella vittuilua ja siitä ei makseta mitään niin minkä hiton takia pitäis kiinnostaa hommata mitään koulutustakaan...saakeli. ehkä olen vähän tyhmä, mutta kannattasi kaikkien vaan pyrkiä muille aloille. saisivat ruveta liitot ja päättäjät sitten miettimään että missä mahtaa olla vika kun ketään ei enää kiinnosta siivous.boikottiin vaan koko ala. ei kai tässä muukaan auta kun liitotkin on työnantajien nuoleskelijoita. itsekkin ajattelin lähtee metallialalle...siellä on kysyntää. ja maksavat kunnon palkan.vaikkakin mulla on siivooja paljon paremmin kun monilla muilla, mutta silti...aika rahat tiukilla on mullakin vaikka nyt saakin vähän enemmän kun siivousfirmassa.
niin ja toiseksi kuten sanoin valtio ainakin on kokoajan vaan ulkoistamassa enemmän siivoustaan. meidänkin leipää syö jo siivousfirmat. uusia työntekijöitä ei palkata vaan otetaan firma siivoomaan.no mun työpaikassa ei onneksi ole näkyvissä ainkaan nykyistä enemmän ulkoistamista, koska se sijaitsee sellasella alueella mikä on tarkkaan vartioitu eikä sinne voi päästää ketä vaan. mitää pelata kulkulupien ym kanssa, joten siinä mielessä tulee helpommaksi että on aina se sama siivooja mikä tekee eikä siivousfirma jossa työntekijät vaihtuu vähän väliä.Tottakai kannattaa vaihtaa alaa. Onko sulla sellaiset suhteet, että lukematta pääset metallihommiinkin?
- Shitteri
Tottakai kannattaa vaihtaa alaa. Onko sulla sellaiset suhteet, että lukematta pääset metallihommiinkin?
ei ole sellasia suhteita, mutta metallialaa kannattaa jo lukeekkin.motivaatio on aivan toinen kun lähtee lukeen jotain siivousalaa.mä en koe saavani siitä tarpeeksi hyötyä että lukisin siivousalan perustutkinnon? mitä siitä muka kostuu? palkka ei nouse mihinkään, eikä sen puoleen arvostuskaan.
Shitteri kirjoitti:
ei ole sellasia suhteita, mutta metallialaa kannattaa jo lukeekkin.motivaatio on aivan toinen kun lähtee lukeen jotain siivousalaa.mä en koe saavani siitä tarpeeksi hyötyä että lukisin siivousalan perustutkinnon? mitä siitä muka kostuu? palkka ei nouse mihinkään, eikä sen puoleen arvostuskaan.
Sun vaihtaa alaa, koska sulta puuttuu oman työn arvostus siivousalalla. Minä olen kokenut saavani tarpeellista tietoa itseäni kouluttaessa, vaikka olisin voinut "hiihdellä" mukavasti ilman sitäkin. Mun mielestä ei kannata notkua alalla josta ei pidä, en minäkään notkuisi!
- Hanski67
häiriintyny kirjoitti:
missä minä olen töissä ylin johto on sanonut,että Laitoshuoltajien työpaikkoihin ei kosketa vaikka kuinka vaikeeta tulisi olemaan,että ketään vakkareita ei pihalle potkita ja jatkuvastihan ne hakee työntekijöitä nyt taas,kun saa palkata.
- lakkautetaan
Hanski67 kirjoitti:
missä minä olen töissä ylin johto on sanonut,että Laitoshuoltajien työpaikkoihin ei kosketa vaikka kuinka vaikeeta tulisi olemaan,että ketään vakkareita ei pihalle potkita ja jatkuvastihan ne hakee työntekijöitä nyt taas,kun saa palkata.
ja niin myös niiden siivouksia. Ehkä sinäkin sitten joskus joudut tulemaan siivousfirmalle töihin. Laitat sitten meidänkin työpaikan asiat kuntoon kun nyt meillä on vaan näitä nynnyjä naisia, jotka ei uskalla lakkoilla.
Sun vaihtaa alaa, koska sulta puuttuu oman työn arvostus siivousalalla. Minä olen kokenut saavani tarpeellista tietoa itseäni kouluttaessa, vaikka olisin voinut "hiihdellä" mukavasti ilman sitäkin. Mun mielestä ei kannata notkua alalla josta ei pidä, en minäkään notkuisi!
jep alanvaihtoo tässä oon vakavasti miettinytkin.byrokratia vaan tulee siinä esteeksi. pitää järjestää muutama asia ennenkun se on mahdollista.jep, kyllä mä osaan siivousta arvostaa ja jos työ olis NIIN HIRVEETÄ PASKAA niin en mä olis tätä yli 4 vuotta tehny...vika vaan on siinä, että vaikeeta se on itseänsä arvostaa kun ei sitä tee kukaan muukaan.tai no mulle on ihan sama vaikkei kukaan arvostaisikaan kuhan siitä edes maksettaisiin....mutta niin.en pidä siivousta työnä yhtään pahana kuhan palkkaukseen ja mitotuksiin yms saadaan jotain tolkkua. eli olen vaihtamassa alaa ihan vaan periaatteesta, en siksi että siivoustyö olis jotenkin vastenmielistä.jep. nyt pitää vaan tehdä jotain asian eteen, jos menisin siitä missä aita on matalin niin voisinhan jäädä nykyiseneen työhöni, toimeen tulen jotenkuten, on vakituinen työ missä kyllä kerkiää nenää kaiveleen jos haluttaa.monet pitävät mua hulluna kun oon puhunu, että vaihdan alaa.mutta elämässä on riskejä otettava. turha tässä on ruikuttaa jos ei meinaa mitään asioille tehdä.joten soronoo...
- Hanski67
lakkautetaan kirjoitti:
ja niin myös niiden siivouksia. Ehkä sinäkin sitten joskus joudut tulemaan siivousfirmalle töihin. Laitat sitten meidänkin työpaikan asiat kuntoon kun nyt meillä on vaan näitä nynnyjä naisia, jotka ei uskalla lakkoilla.
on sanonnut,että hän ei ikinä halua siivousfirmaa heille,kun kokemusta niillä puolestavuodesta oli niin meinasi niillä mennä hermot.
Jatkuvasti olivat pomolle soittamassa,et tekisivät asioille jotain,mut vaikee se näköjään on omia siivoojia saada,et ennemmin ovat firmoilla.
Nyt ovat tyytyväisiä,kun firma ei enään sielä sotke,kun saivat kaikki omat siivoojat. - sanani takaisin
Hanski67 kirjoitti:
on sanonnut,että hän ei ikinä halua siivousfirmaa heille,kun kokemusta niillä puolestavuodesta oli niin meinasi niillä mennä hermot.
Jatkuvasti olivat pomolle soittamassa,et tekisivät asioille jotain,mut vaikee se näköjään on omia siivoojia saada,et ennemmin ovat firmoilla.
Nyt ovat tyytyväisiä,kun firma ei enään sielä sotke,kun saivat kaikki omat siivoojat.tarkoitan sitä kun sanoin, että laitat sitten meidänkin asiat kuntoon. Unohda!!
- Hki moppi
Hanski67 kirjoitti:
Nyt ovat tyytyväisiä,kun firma ei enään sielä sotke,kun saivat kaikki omat siivoojat.Siinnä ei rehtorin sana paina kun meillä kilpailutetaan sen päättää ihan muut kaupungin tahot.
Oli koulu pohja mikä tahansa jos paikkaa ei löydy siivoojille on työvoimapankki yksi vaihtoehto ja sen jälkeen 9kk ja pai pai...
Kaupunki päättää meillä kilpailutuksesta eikä koulut ,päätökset siitä mitkä koulut (asteet) menee kilpailutettavaksi tekee muut kuin koulut itse.
Että meillä päin näin..
- paikallaan
Kuka täyspäinen siivousalalle edes hakee? kun on mahdollista hakea mille alalle tahansa, ellei sitten rakasta siivoustyötä.
Asia jonka kerroit pätee useimpiin ammatteihin. Kerroppa yksi varteenotettava vaihtoehto?
- selvää
Asia jonka kerroit pätee useimpiin ammatteihin. Kerroppa yksi varteenotettava vaihtoehto?
Siivoustyö on kaikkein huonointen palkattua ja raskastakin. Mikä muu ala tahansa jos ei nyt kevyempää nii anakin selvästi paremmat palkat.
selvää kirjoitti:
Siivoustyö on kaikkein huonointen palkattua ja raskastakin. Mikä muu ala tahansa jos ei nyt kevyempää nii anakin selvästi paremmat palkat.
Kaupan kassalla itsekkin aikoinani istuneena, voin sanoa että palkka on alkeellinen verrattuna siivoukseen. Samoin Suomen Postilla postinjakajana olleena, nykyinen siivoojan palkkani on huomattavasti parempi huomattavasti kevyempää ja ergonomisempaa kuin juosta rapuissa painavien nippujen kanssa.
- Hanski67
Kaupan kassalla itsekkin aikoinani istuneena, voin sanoa että palkka on alkeellinen verrattuna siivoukseen. Samoin Suomen Postilla postinjakajana olleena, nykyinen siivoojan palkkani on huomattavasti parempi huomattavasti kevyempää ja ergonomisempaa kuin juosta rapuissa painavien nippujen kanssa.
siivoon 10 kertaa,kuin istun kaupan kassalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793