Kuinka poistan ubuntun koneesta niin ettei tarvitse asentaa windowssia uudestaan? Asennus on molemmilla tehty efi-osiota käyttäen.
Kuinka poistan Ubuntun
13
77
Vastaukset
- Anonyymi
Onko Windows yhtä osaamaton kuin käyttäjänsä niin ettei osaa korjata käynnistystä?
- Anonyymi
No miten se käynnistys korjataan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
gksu gedit /etc/default/grub
grub-install --target=i386-pc /dev/sdX
grub-install --target=x86_64-efi --efi-directory=esp --bootloader-id=GRUB
grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg
komennot tehdään terminaalissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linuxissa ajetaan "Käynnistyksen korjaus"-ohjelma ( tai Boot repair".
- Anonyymi
Pystyykö Dbanilla poistamaan/ylikirjoittamaan koneen, jossa on käyttöjärjestelmä?
- sivullinen - - Anonyymi
Poistin omani viemällä sen kierrätyskeskukseen. Eipä ole sen koommin vaivannut.
- Anonyymi
Itse pudotin koko värkin mereen heti Suomenlinnan ulokpuolella.
Ei ole sen koommin sähköposteja tullut.- Anonyymi
Minä taas, kiltti kun olen, vien romut sinne mistä ne päätyvät purkuun ja romutettavaksi.
- Anonyymi
Tein saman mutta se pirulainen kellui jonnekin Lauttasaaren rantaan ja joku nörtti rupesi sitä tutkimaan ja lähetteleeminulle sähköpostejaan minun nimellä!
- Anonyymi
On se elämä hankalaa tuon windowsin vuoksi.
- Anonyymi
Ongelmahan aloittajalla oli että Linux asennus kötöstelee myös WIndows puolta mihin ei pitäisi olla mitään tarvetta.
Ite luovuin Linuxista kun Ubuntun päivitys hukkasi koko WIndowsin. Toki Linux löytyy Rasbista ja NASsista mutta ei samasta koneesta missä WIndows, mikä on se pääympäristö.
Jos halua kaksi käyttistä kannattaa ne asentaa eri levyille ja niin että vain yksi käyttislevy on liitettynä kun käyttistä asentaa. Eli jos Winukka on alunperin niin sitten sen levy irti ja Linukkaa varten olevan levy kiinni ja sennus perään.
Tämän jälkeen molemmat levyt kiinni ja Biosin buuttivalinnalla (Esim Asusin emoissa F8 napilla) valitaan kumpi käyttis lähtee tulille.
Näin ovat täysin erillään eivätkä sössi toisiaan. Harmi että Ubuntu silti sössi ja meni kirjoittamaan WIndows levy 0/0 uran uusiksi eli käytännössä rikkoi bootloaderin. No UEFI buutin kanssa näin ei varmaan pitäisi enää käydä mutta parempi pitää Linux erillään varmuuden vuoksi.- Anonyymi
Samalle levylle voi asentaa useampia käyttöjärjestelmiä.
Pitää tietää mitä tekee, ja varsinkin mihin käynnistyslataajan asentaa.
Ja tietenkin päivittää GRUB. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalle levylle voi asentaa useampia käyttöjärjestelmiä.
Pitää tietää mitä tekee, ja varsinkin mihin käynnistyslataajan asentaa.
Ja tietenkin päivittää GRUB.Mutta kun on vain yksi levy nii ei onnaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217870- 2322712
- 262601
- 1631979
- 1191835
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61626Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621188IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41165