Suurentuneet imusolmukkeet nivusessa

Anonyymi

Moi, olen 16 vuotias poika ja mulla on tässä ollut sellainen outo olo, on kai ollut vähän kuumetta, mutta se on nyt taitanut lähtenyt. Olen huomannut 4 tulehtunutta imusolmuketta nivusessa ja ajattelin, että voisi olla joku vakavampi sairaus esim. leukemia tai jotain. Ei ole kuitenkaan mitään mustelmia eikä mitään vakavia verenvuotoja, on ollut vaan vähän nenässä veristä, mutta se ei vuotanut kuitenkaan. Sattuu vähän raajojen eri paikkoihin joskus, mutta skeittaan ja se voi johtua siitä. Pystyn kuitenkin tekemään kaikki jutut tehokkaasti jne.. Olen ennen myös syönyt aika huonosti ja ollut jonkin aikaa kipua myös ylävatsassa, mutta nämä oireet ovat olleet melko kauan. Nukun joskus ikkuna auki ja kylmä tuuli olisi ehkä voinut päästä vaikuttamaan, mutta en tiedä.

Eli kaikki oireet ovat kuumetta, kipu raajoissa ja 4 tulehtunutta imusolmuketta nivusessa.

Kiitos kaikille vastauksista.

8

2134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet vielä opiskelija, niin käy näyttämässä imusolmukkeita kouluterveydenhoitajalle tai terveyskeskuksessa. Tuskin on mitään vaarallista. Joku tulehdus ehkä, mutta niihikin on antibiotit keksitty. Kannattaa kuitenkin oman mielenrauhan takia tutkituttaa. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä näyttämässä asiantuntijalle, jos turvotus imusolmukkeissa ei laske. Ja puhu vanhemmillesi.

      • Anonyymi

        Olisko rauhaskuume ? mut nyt lääkäriin, älä jahkaile saat hermoillesikin rauhan. puhu. Tuskin mitään vakavaa.


    • Anonyymi

      joko oot hakeutunut lääkäriin, turvonneet imusolmukkeet voi olla lymfoomaa, mulla oikea nivus turposi, näytteissä non hodkinin lymfooma, ennuste oli hyvä, olen parantunut muutama vuosi sitten, kannattaa tarkistaa lääkärissä,

      • Anonyymi

        Suurentunut imusolmuke on kaikista epätodennäköisimmin juuri syöpää. Sen edeltä löytyviä syitä on iso kirjo, ja kaikki niistä on todennäköisempiä. Eli vältetään turhaa hysteriaa ja muistetaan, että internetistä löytyvät kauhutarinat ovat aina niitä pahimpia skenaarioita. Eli harvoin kukaan terve tulee varta vasten kertomaan tarinaa, jossa suurentunut imusolmuke ei johtunut yhtään mistään.

        Esimerkiksi sormin tunnettavia imusolmukkeita voi olla vasemmalla nivusessa vauvaiän tuberkuloosirokotuksen jäljiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurentunut imusolmuke on kaikista epätodennäköisimmin juuri syöpää. Sen edeltä löytyviä syitä on iso kirjo, ja kaikki niistä on todennäköisempiä. Eli vältetään turhaa hysteriaa ja muistetaan, että internetistä löytyvät kauhutarinat ovat aina niitä pahimpia skenaarioita. Eli harvoin kukaan terve tulee varta vasten kertomaan tarinaa, jossa suurentunut imusolmuke ei johtunut yhtään mistään.

        Esimerkiksi sormin tunnettavia imusolmukkeita voi olla vasemmalla nivusessa vauvaiän tuberkuloosirokotuksen jäljiltä.

        älä puhu pötyä. minulla syöpä oli muhinut jo hyvän aikaa ja alkoi leviämään nopeasti muun muassa juuri nivukseen joka turposi, kun diagnoosi tuli, oli luokka3, kun hoito alkoi, oli luokka jo 4 eli nopeakasvuista oli. turha väittää muuta koska nopea toiminta on ehdotonta, että keretään antamaan hoitoa ajoissa. ehdottomasti kannattaa mennä tutkituttamaan asia, jos en olisi itse mennyt tutkimuksiin, tuskin olisin enää hengissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä puhu pötyä. minulla syöpä oli muhinut jo hyvän aikaa ja alkoi leviämään nopeasti muun muassa juuri nivukseen joka turposi, kun diagnoosi tuli, oli luokka3, kun hoito alkoi, oli luokka jo 4 eli nopeakasvuista oli. turha väittää muuta koska nopea toiminta on ehdotonta, että keretään antamaan hoitoa ajoissa. ehdottomasti kannattaa mennä tutkituttamaan asia, jos en olisi itse mennyt tutkimuksiin, tuskin olisin enää hengissä.

        Mikä kohta kommentistani oli pötyä?


    • Anonyymi

      Ilman muuta jos on oireita jotka huolettavat pitää kääntyä lääkärin puoleen.
      Hyvin usein oireet osoittautuvat harmittomiksi, mutta koska sitä ei tutkimatta tiedä kannattaa oman mielenrauhansa ja ehkä -siis ehkä!- terveytensä takia mennä näyttämään ajoissa.
      Netissä ei diagnoosia tehdä eikä takuulla voida antaa varmaa vastausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe