ken tietäis kui kallis remontti olis vm.98 2.4 ja 100t ajetun vojakkerin kansipahvin vaihto ja miten työläs lie .vuotaa siihen malliin ulospäin että jää läiskät missä seisoo.öljy tulee koneen takapuolelta vai voisko olla joku muu kohta josta öljy tulee ulos.auto on itelle ihan uusi merkki eikä ole ko.koneesta mitään kokemuksia .
muuten hyvä pirssi ajella.
kansipahviko vuotaa
11
4864
Vastaukset
- Samiii
Kyseessä on venttiilikopan tiiviste, eikä suinkaan kansipahvi. Asiat olisivat paljon huonommin jos olisi kansipahvi mennyt.
Uusi venttiilikopan tiiviste maksaa arviolta noin 15-20€. En tiedä miten työläs on vaihtaa, mutta luultavasti pikkuhomma kerta on kyse volkkarista.
Kysäisehän asiaa joltain korjaamolta. Ei ole kallis vika =) - Samiii
erehdyin merkistä, volkkarista ei siis ollut kyse.
Tiiviste ei siis ole kovinkaan kallis, mutta en ole varma millainen homma on chrysleriin vaihtaa venttiilikopan tiiviste. - voi98
kiitos vihjeestä mutta venttiilikopan tiiviste ei vuoda,vaan kyllä oljy näyttää tulevan kannen välistä takapuolelta ,etupuoli on ihan kuiva.
voi olla aika tyyris remontti edessä.hu hu- Grand2001
Se ongelma on aika yleinen vanhemman mallin neloskoneessa. Joillain se vika ei ole korjaantunut edes kannen tiivisteen vaihtamisenkaan jälkeen. jenkkien kiinnostus neloskoneeseen on ollut aika nuivaa, jos verrataan sitä vastaavan merkin kutos koneeseen. Pahimmassa tapauksessa edessä voi olla...koneremontti.
- jore
Vitut siinä kansipahvi vuotaa se on koneen takapään stefa se on lentänyt pois paikoiltaan kun huohotin on tukossa perseestä on suuniteltu koko huohotin talvella jäätyy ja kesällä tukkeutuu muuten. aika helppo vaihtaa. vaidoin juuri eilen yhden.
- Voy99
Voy99, 2.4. Vaihdettiin pahvi n. 115 000 kohdalla. Vuotaa moottorin takaa = tyyppivika. Vanha tiiviste pahvia - uusi monikerros tyyppinen - on pitänyt. Vaihdata jakopään hihna samalla koneen avauksella.
- Voy96
Sama homma tehtiin minunkin autoon. Öljyvuoto paheni ja paheni, kunnes kyllästyin siivoamaan autotallin lattiaa öljystä. Naapurin avustuksella vaihdettiin pahvin tilalle monikerrostiiviste, samalla vaihdettiin jakopään hihna sekä moniurahihnat. Oli muuten erittäin tiukassa kampiakselin päässä oleva hihnapyörä! Kaiken kaikkiaan työläs homma, joka itseltä olisi jäänyt tekemättä, mutta onneksi naapuri on hyvä autonasentaja.
Kaikki vuodot loppuivat kuin seinään sekä moniurahihnan kitinät loppuivat kerralla. Ainoa harmi oli se, että merkkiliike ei myy enää -96 malliseen 2.4L koneeseen erikseen kiristysrullia. Olisi pitänyt ostaa koko jakopääpaketti, yli 350e.
- Kmakkonen
..mulla oli vanhassa voikussa (G-Voyager -97 2.4 man. ml. 111tkm) muuten sama vika paitsi vuotoöljy kerkesi syövyttömään jakohihnan poikki (näin mulle korjaaja kertoi). Kone ei mennyt rikki (ilm. venttiilit pomppaa ylös kun hihna katkeaa??), mutta kustannukset oli luokkaa 10000 mk (kevät 2000). Maahantuoja maksoi osat, itse työn. Itse maksoin lisäksi uuden vesipumpun (hinta työ oli muist. luokkaa "joitain satoja markkoja"). Mun osuus koko urakasta oli n. 6000 mummonmarkkaa.
Eli jos itse joutuu maksumieheksi, niin osat työt tulee olemaan n. > 1500 €. Tuo mun hinta on Autokeskuksen hinta (kannattaa kilpailuittaa muitakin pajoja).- Jäähdytysnesteessä
On myös varma merkki kannentiivisteen vuodosta.
Kannentiivisteen vaihdon yhteydessä kansi kannattaa tarkistuttaa koneistamolla. Kannessa saattaa olla hiushalkeamia.
- saratoga
Nämä kannentiivisteen (ulospäin) vuotojutut vaivaavat jo aikaisempia chrysler moottoreita, kuten 2.5 nelosta. Mielestäni ongelma on lähinnä kosmeettinen ja rajana oikeaan ongelmaan on, jos auton alle alkaa tulla öljyä. Jakopään rasvautuminen on ongelma ja sitä kannattaa seurata. Ainakaan 2.5 ei hajoa vaikka jakohihna ajossa katkeaisikin, männät ei yllä venttiileihin millään kampiakselin asennolla. 2.4:ssa lienee sama juttu, ei ne venttiilit minnekkään siellä ponnahtele. Omassa 2.5 nelosessa vuoto alkoi n 10 tkm kannentiivisteen vaihdon jälkeen. Laitoin tosin Fel-Pro:n tiivisteen. Omassani vuodot ovat hiukan suurempia talvella kun kun käytän 5w-50 synteettistä moottoriöljyä. 5w-40 öljyllä vuoto hiukan rauhoittuu, kokeile.
- Pässi-Ram
Fel-pro asiallisin tiiviste, ilmeisesti. Kansivuoto on tosiaan ominaisuus, mutta saratogassa sitä on ollut vain jos päässyt kiehahtamaan/kuumenemaan eli ilmeisesti tiivisteet käryämään ym. Muuten ei syö öljyä lainkaan. Venttiilit kyllä syöpyvät bensan laadunkin vuoksi. 2.5 kestää ilmeisesti todella pitkään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632172Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."61826Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381334En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71970Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88960Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?196944Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21905Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39750- 19746
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93719