Miten muslimit kohtelevat ex-muslimeita?
Voiko islamista erota turvallisesti?
10
193
Vastaukset
Toisin kuin esim. jehovan todistajilla, muslimeillahan ei ole edes mitään listaa tai rekisteriä muslimeista. Sitähän ei otsassa lue, jos joku kadulla vastaantulija on ex-muslimi. Sellaista tapahtuu joskus, että Paavo tai Liisa kiinnostuu islamista, alkaa käymään moskeijassa, lausuu uskontunnustuksenkin, ennemmin tai myöhemmin uskonto lakkaa näkymästä hänen elämässään, ei ole enää muslimi. Se ei ole meille muille joku draama tai sellaista. Nämä ihmiset eivät yleensä halua olla kanssamme juuri tekemisissä, mutta jos heitä on työ- tai koulutovereina tai he kutsuisivat meitä kahville tai muuta, olisimme heidän kanssaan tekemisissä siinä missä muutenkin kenen tahansa muun.
Tunnen kaksi suomalaista muslimia, jotka tulivat islamiin, toinen jossain vaiheessa julkisella ja paljon seuraajia omaavalla sometilillään ilmoitti, ettei ole enää muslimi. Ei ole mitään syytä, miksei hän olisi voinut sitä julkisesti ilmoittaa. (Syyt tähän olivat ulkoiset paineet jne.; myöhemmin hän ilmoitti kokoajan uskoneensa islamin opinkappaleisiin.) Toinen näistä kertoi minulle, ettei enää usko Jumalaan. Hän lakkasi käymästä moskeijalla ja pitämästä yhteyttä - joitain läheisimpiä lukuunottamatta - muslimituttuihin ja nämä alkoivat nähdä häntä kaupungilla ilman huivia ja näin, eikä hän enää tervehtinyt näitä muslimien tervehdyksellä, ja ei kukaan hänelle siitä mitään siis sanonut.
Koulussani oli aikoinaan maahanmuuttajaoppilas, joka oli kertonut minulle olevansa muslimi, ja eräänä päivänä tulikin tuomaan minulle muuan kristillisperäisen uskonyhteisön lentolehtisiä - hän oli liittynyt tähän uskontoon. Ihan avoimesti toi niitä lehtisiä minulle, koska hän tiesi, ettei hänellä ole syytä pelätä, että hänen henkilökohtaiset valintansa oli minulle joku kauhea ongelma.- Anonyymi
Harvoin tuo luopuminen onkaan ongelma meille länsimaalaisille, koska meidän ytimemme on länsimaalaisessa demokratissa, jossa ymmärretään se, että uskonnosta luopumisen takia ihmistä ei voi tappaa, lainsääntömme jo estää sen. Musliminahan sinä kyllä tiedät, että sharian mukaan asia on toisin.
- Anonyymi
Joku aika sitten julkaistiin kirja "Eronneet"Siinä ex-muslimit kertoivat että heitä vainotaan sen takia että erosivat islamista ja ryhtyivät kristityiksi.
- Anonyymi
ei varmaan oo Suomesta noi
(yritin googlaa tota kirjaa, en löytänyt, joten en tiiä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei varmaan oo Suomesta noi
(yritin googlaa tota kirjaa, en löytänyt, joten en tiiä)Sorry, se oli "KÄÄNTYNEET" kirja.
Entäpä ne jotka luopuvat uskonnosta kokonaan?
Olen huomannut, että aitokristittyjä kiinnostaa ainoastaan niiden ex-muslimien kohtalo, jotka ovat liittyneet heidän joukkoihinsa.
- Anonyymi
Ei voi, koska sharian mukaisesti islamista luopumisen rangaistuksena on kuolema.
Käytännössä länsimaalaisessa demokratiassa onnistunee, ellei joku uskonoppinut päätä ottaa asioita omiin käsiinsä ja julistaa fatwaa, jolloin joku ekstremisti saattaa tappaa ex-muslimin. Kannattaa olla varovainen, eik huudella siitä somessa. - Anonyymi
sharian mukaan tuomio on kuolema. päättele siitä.
- Anonyymi
Koskas tämä porukka laitetaan järestyksiin sivistyksen keskellä
- nää on mielipiteineen ja tapoineen laitetava seinää vasten
- Anonyymi
Pride liputus voi olla vuoden ainoa päivä, kun muslimi seksuaalivähemmistöt kokee olevansa hyväksyttyjä. ja sit tämänkin ilon haluaa viedä jotkut ihmiset. MIKSI?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244252Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132958Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141229Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22940Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43935PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117763- 37754
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38746- 107699
- 135667