Isä aina haukku äitiä: - Helevetin natku!
Mitä se natku tarkottaa? Olis kiva tietää.
Mikä se on natku
24
6070
Vastaukset
- on kumma
natkuttaa joka asiasta on natku. Samaten se joka ruikuttaa on ruikku.
- Nimetön
oliskohan
kuitatkaa hyvät ihmiset
onko kellä parempaa tietoa
- Maalaismies*
Natku tarkoittaa huonoa naista, huoraa, myös saitaa kitupiikkiä.
- Anonyymi
Kalle Päätalo käytti tätä nimeä huonosta naisesta. Myös nimitystä sananalainen nainen.
- Suvi2
Itä- ja kaakkoismurteissa "natku" tarkoittaa pihiä ihmistä. Siis nuukaa, kitsasta, saitaa, itaraa, ts. ylettömän säästäväistä.
- antsala
esimerkiksi sanomme veljeni vaimoa nimellä natku. hän on kaikin puolin mukava ja miellyttävä tosin natkuttaa joskus asiasta kuten liiasta juomisesta ja lempinimi on juonnettu hänen nimestä.
ihmetyttää tuo maalaismiehen sanomat että nimeen voisi yhdistää huoran (naurettavaa) tai huonon naisen.
kyllä tietenkin kyseessä voi olla jokin murresana mutta meillä se on lempinimi joka johtuu nimestä.
tässä yhteydessä en voi myöskää paljastaa hänen nimeään.
valistakaa kumpi on väärässä minä vai tuo maalaismies.
Jos olen loukannut jotain henkilöä olen pahoillani koska tämä nainen on mielestäni aivan super.
anteeksi myös muiltakin natkuilta.
jatkakaa natkuttamista jos siihen on syytä.- Lorena*
Natku ja nitku sekä sitku ja mutku. Mitä ne meinaavat?
- Hintriika*
Nykysuomen sanakirja:
natku; 1. huono nainen, huora. 2. itara ihminen, kitupiikki.
Henk.koht. minäkin tunnen tuon sanan itaran synonyyminä, tuota toista merkitystä en olisi ainakaan heti ajatellut. - kksksjd
Hintriika* kirjoitti:
Nykysuomen sanakirja:
natku; 1. huono nainen, huora. 2. itara ihminen, kitupiikki.
Henk.koht. minäkin tunnen tuon sanan itaran synonyyminä, tuota toista merkitystä en olisi ainakaan heti ajatellut.etsin netistä tuota natku/ huono nainen, huora ilmaisua nykysuomen sanakirjoista muta en löytänyt.
voisitko kertoa tuon lähdetiedon. mielellään muun kuin wikipedian kun se on joskus hyvin kyseenalainen - Hintriika*
kksksjd kirjoitti:
etsin netistä tuota natku/ huono nainen, huora ilmaisua nykysuomen sanakirjoista muta en löytänyt.
voisitko kertoa tuon lähdetiedon. mielellään muun kuin wikipedian kun se on joskus hyvin kyseenalainenLähde on kirjahyllyssäni, siis Nykysuomen sanakirja, kuten jo ilmoitin.
- 1-Katleija
Mikä se on natku
olli h 30.3.2005 17:14
Toivottavaste olli on nyy saanu ymmärryksees mitä natku tarkoittaa. Ajatell, ku neljä vuatt toi natku on päätäns vaivannu.
ps. mää ihmetteli kauhiast aluks kui toi aloitus ol maalaismiehen* kiinnostukse herättäny.- nuuka.
on kohteliasta vastata. Hintriikka tuossa edempänä vastasikin ilman sarvia ja hampaita.
- katl...
nuuka. kirjoitti:
on kohteliasta vastata. Hintriikka tuossa edempänä vastasikin ilman sarvia ja hampaita.
Minäkin olen Hintriika-fani. Selkiäsanainen ja ymmärtää huumoria.
- H*
katl... kirjoitti:
Minäkin olen Hintriika-fani. Selkiäsanainen ja ymmärtää huumoria.
Älkää... tuommoisesta saa vain tiettyjen tahojen vainon niskaansa.
- varmasti.
näitten vanhojen ketjujen nosto, ei kannattaisi vastailla. Joku haluaa kaivella vanhoja.
- Hintriika*
kun ei huomaa aina katsoa aloituksen päiväystä. Minulla ei ole yhtä hyvä muisti kuin Katleijalla!
Olen minäkin sitä mieltä, että vanhojen nosto on mielikuvituksen puutetta. Eivät kai aiheet ole maailmasta loppu, että pitää vuosien takaisia jauhaa?
- N.Atku
Kuinka se haukkukin sun äitiäs aina milloin miksikin. Olisit lapsena kysnyt, mitä hän tarkoittaa, kun nyt vanhoilla päivilläsi jatkuvasti kyselet tällä palstalla.
- EDUSKUNTAVAALIT 2011
Kiitos kun korjasitte sivistämättömyyttäni !
Elin jo luulossa että natku tarkoittaa sdp:n politiikkoa !
Ihan vain sillä perusteella mitä yksi vanhempi mies erään sairaalan kahviossa tv-uutisia katselessaan kommentoi juuri tällä ärsyttävällä sanalla.
Kiitos kansa- pikku natku
Natku tarkoitti ketjun avaamisen aikaan 30.3. 2005 Isovittuista huoraa. Nyt onkin sitten ajan kanssa vittu vaan venynyt.
- Pär Pillhard
Meillä taas mutsi haukku faijaa natkuksi suunnilleen samoilla sanoilla. En tiedä mitä se tarkemmin ottaen tarkoitti, mutta jotenkin on jäänyt mulle mielikuva, että hän tarkoitti kansanvaltaista vätystä. En osaa tarkemmin sanoa miksi näin.
- just joo
Pär Pillhard
Oiskohan faijasi sitten ollut homo jota toiset olisi panneet perseeseen. Jonkinlainen huora hän kertomastasi päätellen oli joka tapauksessa.
- no joojoo
??
- Anonyymi
Persuakat on natkuja.
- Anonyymi
Natku on nalkuttaja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036