"Vastapainoksi" jotain hyvää ja kaunista - ketjulle 😉
Mikä sua suututtaa, kiukuttaa tai ketuttaa, nyt tai yleensä?
Kiukkuketju
160
1079
Vastaukset
- Anonyymi
Työ aina ja ikuisesti. Välillä on tullut mietittyä ihan tosissaan, pitäisikö alkaa elämäntapatyöttömäksi (en kyllä sitäkään toivoisi), kun siedettävän palkan takia menee niin paljon aikaa kankkulan kaivoon ja vielä päälle mielenterveys ja varmasti iän karttuessa fyysinenkin.
Alanvaihtoakin tullut mietittyä, mutta sitten pitäisi kitkuttaa opiskelijana useamman vuoden, että voisi hypätä taas seuraavaan hirteen 🙄 nykyään pitää olla niin tehokas ja vaikka mitä, etten osaa kuvitella hommaa, mistä ei olisi jo rutistettu pieninkin ilo pois.
Olisi ihanaa tehdä työtä, joka tuntuisi edes neutraalilta jatkuvan hampaiden kiristelyn sijaan. Ja jolla olisi oikeasti joku tarkoitus.
Tulipas avautuminen :/Ei haittaa yhtään avautuminen 😉
Työttömyys nyt ei varmasti ole se mielekkäin vaihtoehto, vaikka välillä tekiskin mieli iskeä hanskat naulaan. Mä oon ite sitä työttömyyttäkin muinoin maistanu ja kyllä työnteko siihen verrattuna maistuu kuitenkin paremmalta.
Ehkä sun kannattaisi kuitenkin pohtia vielä sitä alanvaihtoa jos keksit semmosen alan/homman, mikä tuntus paremmalta 😉 Eihän se opiskelukaan tylsää ole jos opiskelee semmosta, mikä itteä oikeesti kiinnostaa. Se on kyllä totta, jotta aika tiukilla sitä sitten saattaa rahojen kanssa olla.- Anonyymi
En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Ei haittaa yhtään avautuminen 😉
Työttömyys nyt ei varmasti ole se mielekkäin vaihtoehto, vaikka välillä tekiskin mieli iskeä hanskat naulaan. Mä oon ite sitä työttömyyttäkin muinoin maistanu ja kyllä työnteko siihen verrattuna maistuu kuitenkin paremmalta.
Ehkä sun kannattaisi kuitenkin pohtia vielä sitä alanvaihtoa jos keksit semmosen alan/homman, mikä tuntus paremmalta 😉 Eihän se opiskelukaan tylsää ole jos opiskelee semmosta, mikä itteä oikeesti kiinnostaa. Se on kyllä totta, jotta aika tiukilla sitä sitten saattaa rahojen kanssa olla.Opiskelu on aina ollut mukavaa, mutta rahallinen puoli on se, mikä huolettaa. En mielellään tekisi töitä samaan aikaan, koska en yksinkertaisesti jaksaisi. Sellainen ongelma myös vaivaa, että kaikkein huonoiten työllistävät alat kiinnostavat eniten, ja päin vastoin...😅 noh, jos jonkun alan keksisi vaikka ensi kevään hakuihin mennessä 😊
Anonyymi kirjoitti:
Opiskelu on aina ollut mukavaa, mutta rahallinen puoli on se, mikä huolettaa. En mielellään tekisi töitä samaan aikaan, koska en yksinkertaisesti jaksaisi. Sellainen ongelma myös vaivaa, että kaikkein huonoiten työllistävät alat kiinnostavat eniten, ja päin vastoin...😅 noh, jos jonkun alan keksisi vaikka ensi kevään hakuihin mennessä 😊
Joo, opiskelujen kanssa jos joutuu samaan aikaan tekemään töitä, niin kyllähän se raskasta on. Muutaman vuoden olen tuotakin aikoinaan testannut ja pakko sanoa, että enää en tällä iällä jaksas 😅 Mutta eipä toisaalta ollut tuolloin nukahtamisen kanssa koskaan ongelmia, vaan uni tuli ennenku Matti. Eikä tarttenu miettiä, että mitäs sitä harrastas 😄 Ootko muuten koskaan käyny ammatinvalintapsykologilla? Mä kävin nuorempana ja se täti sitten ehotti päivän päätteeksi niin kummallisia aloja ja ammatteja, että aika ihmeissäni olin 😅 Mihinkään niistä en sitten päätynyt, vaan ihan muunlaisia hommia oon työkseni tehny.
- Anonyymi
Joo, opiskelujen kanssa jos joutuu samaan aikaan tekemään töitä, niin kyllähän se raskasta on. Muutaman vuoden olen tuotakin aikoinaan testannut ja pakko sanoa, että enää en tällä iällä jaksas 😅 Mutta eipä toisaalta ollut tuolloin nukahtamisen kanssa koskaan ongelmia, vaan uni tuli ennenku Matti. Eikä tarttenu miettiä, että mitäs sitä harrastas 😄 Ootko muuten koskaan käyny ammatinvalintapsykologilla? Mä kävin nuorempana ja se täti sitten ehotti päivän päätteeksi niin kummallisia aloja ja ammatteja, että aika ihmeissäni olin 😅 Mihinkään niistä en sitten päätynyt, vaan ihan muunlaisia hommia oon työkseni tehny.
Itselläni myös rakas harrastus tuo nukkuminen :’D vapaapäivinä onneksi jaksaa muutakin.
Ammatinvalintapsykologilla ei ole tullut käytyä, ihan ”tavallisella” psykologilla senkin edestä. Sopisin luonteeni puolesta hommaan, jossa saisin määrätä itse ja olla mahdollisimman vähän tuntemattomien ihmisten kanssa tekemisissä. Yrittäjyyttäkin on tullut mietittyä, mutta vähän epäilyttää jaksaminen, kun palkkatyökin jo vie mehut :/ ja pelottaa se, ettei sitten onnistukkaan ja saa vain velat vaivoiksi.
Juu,,voi olla, että psykologi arvioi henkisten ominaisuuksien mukaan sopivia aloja. Mutta oma kysymys on sitten se, mikä työllistää ja mikä kiinnostaa :D Anonyymi kirjoitti:
Itselläni myös rakas harrastus tuo nukkuminen :’D vapaapäivinä onneksi jaksaa muutakin.
Ammatinvalintapsykologilla ei ole tullut käytyä, ihan ”tavallisella” psykologilla senkin edestä. Sopisin luonteeni puolesta hommaan, jossa saisin määrätä itse ja olla mahdollisimman vähän tuntemattomien ihmisten kanssa tekemisissä. Yrittäjyyttäkin on tullut mietittyä, mutta vähän epäilyttää jaksaminen, kun palkkatyökin jo vie mehut :/ ja pelottaa se, ettei sitten onnistukkaan ja saa vain velat vaivoiksi.
Juu,,voi olla, että psykologi arvioi henkisten ominaisuuksien mukaan sopivia aloja. Mutta oma kysymys on sitten se, mikä työllistää ja mikä kiinnostaa :DMä en oo käyny "tavallisella" vaan ainoastaan semmosilla erikoistuneilla psykologeilla eli tuolla aiemmin mainitulla ammatinvalintapsykologilla ja sitte yhessä vaiheessa tein muutaman visiitin työterveyspsykologilla. Ensimmäisen luona en itkeny kertaakaan ja toisen luona sitte senkin edestä eli joka kerta 😄 No itkuhan on sillä tavalla vaan hyvästä, samalla tavalla kuin nauraminen (jos ei naura ihan väärässä paikassa). Sekin olis hyvästä kun nukkus riittävästi, eikä kukkus pitkin yötä näin kuin esim. mie 😅 No voin kertoa, jotta aamulla kun kello soi, niin yleensä ei kukuta vaan sillo nukuttas.
Tuosta yrittäjyydestä mulla ei ole sillä tavalla kokemusta, mutta oon kattonu sitä kyllä läheltä ja vierestä. Ja kyllähän se normi palkkatyöhön verrattuna rankalta näytti. Ei oo yleensä yrittäjällä varaa/mahdollisuutta samalla tavalla lomailla, eikä työaika oo mikkään kaheksasta neljään. Mutta toisaalta, on siinä yrittäjyydessäkin omat hyvät puolensa.
Nyt pitää mennä nukkumaan, kun onhan se jo puoliyö 😅
Hyviä öitä!Onhan työ suuri osa arkea, mutta jos vastapainoksi on vaikka edes yksi kiva harrastus, niin eikö se riitä?
Anonyymi kirjoitti:
Opiskelu on aina ollut mukavaa, mutta rahallinen puoli on se, mikä huolettaa. En mielellään tekisi töitä samaan aikaan, koska en yksinkertaisesti jaksaisi. Sellainen ongelma myös vaivaa, että kaikkein huonoiten työllistävät alat kiinnostavat eniten, ja päin vastoin...😅 noh, jos jonkun alan keksisi vaikka ensi kevään hakuihin mennessä 😊
Työn mielekkyys on kyllä sellainen asia, että mielummin hetken kituuttelee opiskelijana ja vaihtaa vaikka pienempi palkkaukseen hommaan kun hampaat irvessä kärvistelee.
Olen alan vaihtaja, ei siitä sen enempää. Työpaikkapsykologi ehdotti kahden päivän testien jälkeen sairaalaglowniksi ryhtymistä 😂, vähän turhan freelancer hommaa, vaikka luonteen puolesta sopis. Ei ihan pois suljettu, vaikka sitten hainkin eri kouluun.
Työkkäri järjestää testit, jos pyytää. 👍- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Onhan työ suuri osa arkea, mutta jos vastapainoksi on vaikka edes yksi kiva harrastus, niin eikö se riitä?
Toki riittää yksi harrastus, itselläni on muutamakin mielekäs. Mutta työ on vaan todella rasittavaa ja vie mehut, ettei aina jaksa harrastaakaan, harmittaa :/
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Työn mielekkyys on kyllä sellainen asia, että mielummin hetken kituuttelee opiskelijana ja vaihtaa vaikka pienempi palkkaukseen hommaan kun hampaat irvessä kärvistelee.
Olen alan vaihtaja, ei siitä sen enempää. Työpaikkapsykologi ehdotti kahden päivän testien jälkeen sairaalaglowniksi ryhtymistä 😂, vähän turhan freelancer hommaa, vaikka luonteen puolesta sopis. Ei ihan pois suljettu, vaikka sitten hainkin eri kouluun.
Työkkäri järjestää testit, jos pyytää. 👍Itsekin tulen aika varmasti alaa vaihtamaan, rupean vaan jo olemaan vähän kyyninen hyvän työn löytymisen suhteen. Pelottaa, että näkee hirveän vaivan opiskelemalla ja sitten ala on kuitenkin yhtä huono kuin edellinen :’D no yrittänyttä ei laiteta, ei sitä voi ainakaan etsimättä löytää.
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin tulen aika varmasti alaa vaihtamaan, rupean vaan jo olemaan vähän kyyninen hyvän työn löytymisen suhteen. Pelottaa, että näkee hirveän vaivan opiskelemalla ja sitten ala on kuitenkin yhtä huono kuin edellinen :’D no yrittänyttä ei laiteta, ei sitä voi ainakaan etsimättä löytää.
Irtisanouduttuani valituksesta työstäni, jouduin tekemää vuoden verran riipien raapien pätkätöitä, se oli raskasta. Pääsin haluamaani opiskelupaikkaan vasta toisella kerralla. Se oli kova pettymys silloin, kun ei voinut nähdä tulevaisuuteen, että vuoden päästä ovet aukeaa. Sain onnekseni ihan siedettävän määräaikaisen työn siihen väliin.
Onhan se aika ruljanssi ja vie mehut, mutta kannattaa ainakin harkita. Epätietoisuus tulevaisuudesta on yksi pahimpia vastuksia. (Tuli turvauduttua Luojaan, monet kerrat😄) En olis yhtään tressannut, niin paljon jos joku olisi näyttänyt kristallipallosta vuoden päähän, kaikki menikin hyvin ja kannatti tehdä kaikki mitä se vaati. Aika vie kohti tavoitetta.- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Irtisanouduttuani valituksesta työstäni, jouduin tekemää vuoden verran riipien raapien pätkätöitä, se oli raskasta. Pääsin haluamaani opiskelupaikkaan vasta toisella kerralla. Se oli kova pettymys silloin, kun ei voinut nähdä tulevaisuuteen, että vuoden päästä ovet aukeaa. Sain onnekseni ihan siedettävän määräaikaisen työn siihen väliin.
Onhan se aika ruljanssi ja vie mehut, mutta kannattaa ainakin harkita. Epätietoisuus tulevaisuudesta on yksi pahimpia vastuksia. (Tuli turvauduttua Luojaan, monet kerrat😄) En olis yhtään tressannut, niin paljon jos joku olisi näyttänyt kristallipallosta vuoden päähän, kaikki menikin hyvin ja kannatti tehdä kaikki mitä se vaati. Aika vie kohti tavoitetta.Ihanaa, että kaikki meni lopulta hyvin ☺️ Ja että kuitenkin riitti töitä. Opiskelemaan pääseminen ei tosiaan aina ole ihan läpihuutojuttu.
Olen monet kerrat toivonut, että voisin uskoa johonkin jumalaan, jopa jotenkin yrittänyt, mutta olen siihen jo liian paatunut sielun riekale 😂 Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa, että kaikki meni lopulta hyvin ☺️ Ja että kuitenkin riitti töitä. Opiskelemaan pääseminen ei tosiaan aina ole ihan läpihuutojuttu.
Olen monet kerrat toivonut, että voisin uskoa johonkin jumalaan, jopa jotenkin yrittänyt, mutta olen siihen jo liian paatunut sielun riekale 😂Paatunut sielun riekale kuule, ei sun tarvii uskoa, voin uskoa sun puolesta 😊. Ei tarvitse kuin seisahtua ja katsoa. Niin alkaa tapahtumaan. Se riittää, kun tietää mitä itse tahtoo, tekee mitä pitää, niin ei huomaakaan, kun aika on vienyt tavoitetta kohti.
Sitä usein jälkeen päin miettii, että turhaan tressasi. Nykyään olen taipuvainen ajattelemaan jo sen tulevan kuvan silmieni edessä ja se Jumalan kanssa kulkien tapahtuu. Voi kun tietäisit! Ja vaiket tiedäkkään, niin sittenpä näet.Anonyymi kirjoitti:
Toki riittää yksi harrastus, itselläni on muutamakin mielekäs. Mutta työ on vaan todella rasittavaa ja vie mehut, ettei aina jaksa harrastaakaan, harmittaa :/
Jos työ vie mehut, niin sitten vaan lepäät. Ihmiset nykyään vaatii itseltään ihan kohtuuttomia, harrastaa voi, jos se antaa enemmän kuin ottaa. Lepoa ja rauhaa!
- Anonyymi
Ei kiukuta mikään, kun on täydellinen nainen vierellä! Tsemppiä kaikille ja rohkeasti aloitteita kehiin, ette voi menettää mitään yrittämällä!
🤔olipa vaikea, piti kaivella. Ivallisuudesta tai suoranaisesta ilkeydestä tunnen lähinnä sääliä sellaisen harjoittajaa kohtaa ja herää kysymysmerkkejä henkilön omasta hyvinvoinnista, joten se ei kelpaa vastaukseksi tähän...
Mikä ärsyttää🤔...
1) Liian nopeat ja yksinkertaistavat johtopäätökset (analyysit), toisen ihmisen yhdestä lauseesta tai mielipiteestä tosi elämässä. Todella ärsyttävää!
2) liikenteessä turhat ohitukset 😅, sellaiset joissa ei pidetä turva/kuran roiskimis väliä ja jokatapauksessa seistään seuraavissa valoissa samalla viivalla.
3) kotona asuvat nuoret, jotka eivät muista laittaa muoveja muovinkeräykseen 😄. Kaivelen niitä sitten sieltä roskiksesta, olen sanonut, että saa jättää pöydälle, jos ei viitsi nähdä enempää vaivaa.
4) bonari ärsyyntymisenä keksin vielä tälle listalle korona aikana keski-ikäisten miesten välinpitämättömyys ja itsekäs toiminta julkisissa paikoissa😅..ei turvavälejä jne.Mua ärsyttää kans turvavälittömyys eli mm. nyt korona-aikaan kassajonossa selässä roikkuminen ja sitten kaikkina aikoina liikenteessä auton takapuskurissa roikkuminen (autolla tai ilman).
Mä kiehahdan muutenkin liikenteessä erityisen hyvin ja nopeesti 😅 Eli jos mua tahtoo ärsyttää, niin kannattaa ottaa auto alle, kiilailla, ohitella, roikkua puskurissa, ajaa satasen rajotuksella viittäkymppiä mun eessä ja unohtaa vilkku joka käännöksessä. Sitten voi vielä soitella torvea pari kertaa, niin kiehumispiste on saavutettu 😁En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mua ärsyttää kans turvavälittömyys eli mm. nyt korona-aikaan kassajonossa selässä roikkuminen ja sitten kaikkina aikoina liikenteessä auton takapuskurissa roikkuminen (autolla tai ilman).
Mä kiehahdan muutenkin liikenteessä erityisen hyvin ja nopeesti 😅 Eli jos mua tahtoo ärsyttää, niin kannattaa ottaa auto alle, kiilailla, ohitella, roikkua puskurissa, ajaa satasen rajotuksella viittäkymppiä mun eessä ja unohtaa vilkku joka käännöksessä. Sitten voi vielä soitella torvea pari kertaa, niin kiehumispiste on saavutettu 😁Samat on kiukunaiheet täälläkin :) Kun ei oteta toisia ihmisiä huomioon, oli tilanne mikä tahansa.
Käytöskukka kirjoitti:
Samat on kiukunaiheet täälläkin :) Kun ei oteta toisia ihmisiä huomioon, oli tilanne mikä tahansa.
Sepä se 😑 Sulla on muuten kiva ja vähän myös aiheeseen liittyvä nimmari 👍😊
Sepä se 😑 Sulla on muuten kiva ja vähän myös aiheeseen liittyvä nimmari 👍😊
Ehkei sattumaa 😊
Vaan kyllä omatkin käytöstavat tuppaavat joskus rapistumaan kun kohdalle osuu törppöjä.Käytöskukka kirjoitti:
Ehkei sattumaa 😊
Vaan kyllä omatkin käytöstavat tuppaavat joskus rapistumaan kun kohdalle osuu törppöjä.Joo, kyllä se joskus kiristää pinnaa niin, että mutkalle menee 😅 Törpöt pitäs ohittaa ku pujottelussa, mutta vaikeeta se on kun mutkalla olevat pinnat vettää vanteetkin kieroon.
Joo, kyllä se joskus kiristää pinnaa niin, että mutkalle menee 😅 Törpöt pitäs ohittaa ku pujottelussa, mutta vaikeeta se on kun mutkalla olevat pinnat vettää vanteetkin kieroon.
Naulan kantaan 😁
- Anonyymi
Vituttaa nämä rajat kii , ei pääse Suomeen eikä Saksaan :(
No ei nämä tilanteet onneksi ikuisesti kestä, mutta ymmärrän kyllä ketutuksen 😉 Hyvää yötä
- Anonyymi
Mua kiukuttaa perättömät puheet ja niihin uskovat. Ja ihmiset jotka vetävät johtopäätökset jostain toisesta kuuntelemalla jonkun muun mielipiteitä ja ottavat samat mielipiteet käyttöönsä. Ihmettelen aina, et miksi ? Eikö olisi fiksumpaa itse tutustua ja sitten vetää ihan omat päätelmänsä.
- Anonyymi
Ja vielä se, et miks kysellää joltai toiselta jonku ihmisen asioita. Eiköhän asiat pitäs kysyy siltä jota asiat koskee. Paras asiantuntija olis vastaamaan kysymyksiin.
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä se, et miks kysellää joltai toiselta jonku ihmisen asioita. Eiköhän asiat pitäs kysyy siltä jota asiat koskee. Paras asiantuntija olis vastaamaan kysymyksiin.
Ymmärrän hyvin, että tuommonen kiukuttaa 😑
- Anonyymi
Tällä hetkellä elämän rajoittuneisuus.
Ei voi mennä liikuntapaikkoihin, harrastukset kiinni, ei voi mennä lääkäriin, kaikki juhlat ja bileet peruttu, ei voi käyttää museokorttiakaan.No, niinkuin tuossa ylempänä laitoin, niin ei tämä tilanne (kaiketi) ole onneksi ikuinen 😉
Tuosta lääkäriin menemisestä onkin ollu paljon puhetta, kun moni jättää nyt menemättä, vaikka vaivaa oliskin. No ainahan sinne ei tietysti pääse vaikka tahtoskin, paitsi yksityiselle jos on kattava työterveys tai sitte ihan seteleillä.
Museokorttien voimassaoloaikaa ovat vähän jatkaneet 👍
https://museot.fi/koronavirus
Mulla on kasa käyttämättömiä leffalippuja ja niidenkin voimassaoloaikaa on onneks jatkettu. Jospa syksymmällä tai talvella pääsis sitte leffaanki.
- Anonyymi
Harmittaa kun tuntuu toivottomalta löytää samanhenkistä kumppania kun omat kiinnostuksen kohteet eivät tavallisesti löydy miltään suosituimmat top 10-listalta.
- Anonyymi
Ajaisitko hieman sun kiinnostuksen kohteita?
- Anonyymi
Epätasa-arvoisesti jaettu työmäärä suututtaa. Miksi annetaan enemmän töitä kuin mistä on mahdollista selviytyä. Sama palkka kuitenkin kaikilla saman työn työntekijöillä on. En halua tehdä työtä juosten kusten. Perästä sekin kuuluu ja näkyy, jos huitasee paljon. Haluan tehdä laadukkaasti työni.
Korona aika harmittaa. Lomilla kikkaillaan viimeiseen saakka. Kyllä työtä tekevä lepoa tarvitsee vastapainoksi. Kaikkihupi on peruttu elämästä. Kosketuksen ja rakkauden nälkä paisuu paisumistaan.Oikeessa oot, mielummin kerran kunnolla, kuin monta kertaa korjaillen. Onneks "paperinpyöritys" -ammateissa (joita itsekin teen) korjaaminen on kuitenkin yleensä mahdollista. Sitten on niitä ammatteja, joissa hosuminen ja kiire saattaa johtaa paljon vakavampiin juttuihin, semmoisiinkin joita ei sitten korjaa mikään. Korona-aika nyt on mitä on ja sen kanssa tässä on mentävä. Parempia aikoja odotellessa. Tsemppiä sulle!
- Anonyymi
Harmittaa, kun uudet housut on hukassa.
Järkyttävät menkat ja niiden hoitoon käyttämäni lääke on tukusta loppu.
(Kyllästyttää, että toista vuotta lääkkeen saatavuus ongelmia.)
Kolme päivää huimausta ja huonoa oloa, sekä vessa rallia.
Kivaa olla nainen.Parempi sekin kun olis vanhat housut keturallaan 😅
No, oikeesti ei kuulosta kivalta 🙄 Mä olen kans viime vuonna törmännyt tuohon saatavuusongelmaan. No onneks ei kestäny kun pari kuukautta, mutta silti. Odottavan aika on pitkä, niinhän ne sanovat.
Menkat on kyllä semmonen keksintö, jotta ei oo naisten päästä tuo idea lähteny. Niistä kun pääsee, niin sitte alkaa kuumat aallot. Ilosesti voi sitte surffata hiki hatussa vuoden päivät. Sitä odotellessa. Tsemppiä sulle, mulle ja muillekin naisille 😉
- Anonyymi
Miehet
Miehet
Miehet - Anonyymi
Työpaikkani, jossa olen arvokas kuin kasa p*skaa. Koko työsuhteeni on perustunut kiltteyteni hyväksikäyttöön. Olen tehnyt määräaikaisuuksia 8 vuotta, mutta vakituiset paikat menevät muille.
Minulle on muodostunut erikoinen riippuvuussuhde työhöni. En uskalla lähteä pois enkä hakea muualle töihin. Pelkään muutosta. Olen varma, etten saa töitä mistään muualta. Nuo jostain syystä jaksavat katsoa tällaista turhaketta vuodesta toiseen, vaikka olisi kaikki mahdollisuudet päästä minusta eroon.
Ärsyttää, että olen tällainen.- Anonyymi
Ehkä sun pitäis hankkia mies? 😞
- Anonyymi
Ota yhteyttä ammattiliittoon ja vaadi vakituista tai korvauksia työsyrjinnästä.
Vanhapiikuus ei ole hyväksyttävä syy syrjintään.
Just nyt kiehun kateudesta ja tunnen omistushalua, vaikkei mulla ole mitään oikeutta.
- Anonyymi
Liittyy siihen musiikinopettajaan?
Anonyymi kirjoitti:
Liittyy siihen musiikinopettajaan?
Ei, siihen ei liity enään mikään.
Liittyy siihen, että puoli Prinssi taisi löytää kypsemmän hedelmän.
Mulla on kaikki niin kesken, enkä voi antaa itseäni näin raakana kenellekkään. Se olisi kitkerää.TiuhtinWau kirjoitti:
Mulla on kaikki niin kesken, enkä voi antaa itseäni näin raakana kenellekkään. Se olisi kitkerää.Ei voi mitään... ÄRSYTTÄÄÄää, niin tekis mieli huutaa tärykalvot puhki😤 ja laittaa kaikki mahdolliset tyhmät emojot putkeen, eikä lopettaa sitä koskaan, juosta tuhat kilometriä tai niin että on aamu ja taas huutaa keuhkot pihalle tonne metsään.
TiuhtinWau kirjoitti:
Ei voi mitään... ÄRSYTTÄÄÄää, niin tekis mieli huutaa tärykalvot puhki😤 ja laittaa kaikki mahdolliset tyhmät emojot putkeen, eikä lopettaa sitä koskaan, juosta tuhat kilometriä tai niin että on aamu ja taas huutaa keuhkot pihalle tonne metsään.
Ihan on vaan teetä mukissa, niin ei tarvitse kenenkään kysyä.
TiuhtinWau kirjoitti:
Ei voi mitään... ÄRSYTTÄÄÄää, niin tekis mieli huutaa tärykalvot puhki😤 ja laittaa kaikki mahdolliset tyhmät emojot putkeen, eikä lopettaa sitä koskaan, juosta tuhat kilometriä tai niin että on aamu ja taas huutaa keuhkot pihalle tonne metsään.
Lähetäänkö yhessä mehtään huutamaan? Huuva sä siellä, niin mä huuvan täällä ja sitte kuulostellaan kumman ääni tavottaa ensin toisen 😅
TiuhtinWau kirjoitti:
Ihan on vaan teetä mukissa, niin ei tarvitse kenenkään kysyä.
Mulla on jo kuppi 🥤nurin
Lähetäänkö yhessä mehtään huutamaan? Huuva sä siellä, niin mä huuvan täällä ja sitte kuulostellaan kumman ääni tavottaa ensin toisen 😅
Kiitos yrityksestä EoEt, Mul on oikeesti Hermot pinnassa.
Olen herännyt kuudelta, en tiedä käynkö oikeasti vielä juoksemassa tuolla sateessa virlä juoksemassa ja sitten äkkiä nukkumaan, etten vaan jatka ole huomenna ihan morkkiksissa tästä mun teineilystä.TiuhtinWau kirjoitti:
Kiitos yrityksestä EoEt, Mul on oikeesti Hermot pinnassa.
Olen herännyt kuudelta, en tiedä käynkö oikeasti vielä juoksemassa tuolla sateessa virlä juoksemassa ja sitten äkkiä nukkumaan, etten vaan jatka ole huomenna ihan morkkiksissa tästä mun teineilystä.Joo, eipä mittään. Tuo on aika tuttua itellekin eli välillä kiristää hermot ja pinna. Mulle ei sovi huonot ja liian lyhyet unet ollenkaan. Sillon ei tartte paljonkaan ärsyttää kun hermo menee. Joskus se ulos lähteminen voi olla ihan hyvä idea. Raitis ilma ja liikunta auttaa varmasti ainaki vähän. Toivottavasti sun fiilis on jo huomenna parempi 😉 Kauniita unia
Joo, eipä mittään. Tuo on aika tuttua itellekin eli välillä kiristää hermot ja pinna. Mulle ei sovi huonot ja liian lyhyet unet ollenkaan. Sillon ei tartte paljonkaan ärsyttää kun hermo menee. Joskus se ulos lähteminen voi olla ihan hyvä idea. Raitis ilma ja liikunta auttaa varmasti ainaki vähän. Toivottavasti sun fiilis on jo huomenna parempi 😉 Kauniita unia
Ps. Katon just Euroviisuja vuodelta 2006 kun Lordi voitti. Olin ihan ihmeissäni, että onko siitä jo niin kauan 🤔 No näyttäs olevan...
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Nyt hae heti apua itsellesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt hae heti apua itsellesi.
Nyt on virkeä olo. Viini on hyvä unilääke, mulla se toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä taidat juoda sitä teetäsi töissäkin
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei toimi viini ollenkaan, siis unilääkkeenä. Mutta oon kyllä kuullut, että joillakuilla se toimii ja mikä ehkä vielä oudompaa, niin joillakin toimii myös kahvi 😅 Itellä menee unet moneks tunniks, jos hörppään ees puol kuppia.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Mulla on kaikki niin kesken, enkä voi antaa itseäni näin raakana kenellekkään. Se olisi kitkerää.Kuulostat kypsän ikäiseksi naiseksi tosi lapsekkaalta etkä ilmeisesti ole käyttänyt internetiä kovin paljon? Johtuukohan uskonnollisesta taustasta? Täällä kuka vaan voi esittää olevansa kuka vaan, eikä yhden tekstin perusteella kannata ihastua tai muutakaan, anonyymit kirjoitukset on vain kirjoituksia. Jos joskus pääset naisten deittailun pariin, kannattaa kasvattaa vähän paksumpi nahka ja kriittisempi ajattelu, koska sitä tarvitaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostat kypsän ikäiseksi naiseksi tosi lapsekkaalta etkä ilmeisesti ole käyttänyt internetiä kovin paljon? Johtuukohan uskonnollisesta taustasta? Täällä kuka vaan voi esittää olevansa kuka vaan, eikä yhden tekstin perusteella kannata ihastua tai muutakaan, anonyymit kirjoitukset on vain kirjoituksia. Jos joskus pääset naisten deittailun pariin, kannattaa kasvattaa vähän paksumpi nahka ja kriittisempi ajattelu, koska sitä tarvitaan.
Tunnistan itsekkin, että tältä osin en ole ihan kypsyny ihmisenä, olen tosi naivi ja lapsellinen ja kärsin siitä. Uskonnollinen tausta, kokemattomuus ja ylisuojattu elämä varmasti vaikuttaa asiaan. Järjentasolla tiedän asiat, mutta tunnepuolelle menee hommat, kuin lapsella.
Someiluihin tms ei ole yksinkertaisesti ollut aikaisemmin aikaa, eikä kiinnostusta koskaan ennen. Nyt on, kun heräämistä ja vertaistukea puutetta. Hakeudun heti Sateenkaari ihmistenilmoille, kun korona tilanne helpottaa.
Tajuan järjentasolla, että saatan särkeä sydämeni helposti niissäkin tilanteissa. Uskon aina ihmisten vilpittömyyteen ja sen mitä ihmiset sanovat, koska itse pyrin puhumaan totta ja tarkoittamaan joka sanaa. Tutkin omaatuntoani herkällä sydämellä, tunnistaakseni Itsessäni vaikuttavat inhimilliset väärät vaikuttimet tai motiivit esim.ahneus.
Ajattelen, että on muiden ihmisten oma asia pitää sydämensä vilpittömänä, enkä käytä aikaa miettimällä muiden tekojen tai sanojen motiiveja. Ajallaan tekojen ja sanojen ristiriita paljastaa jokaisen todellisen luonteen ja vielä senkin jälkeen haluan uskoa, että ihminen oppii ja muuttuu. Itsekkin tehnyt paljon virheitä ja joutunut katsomaan peiliin, luulinko liikoja, en olekaan niin hyvä ihminen ja sitten taas matka jatkuu...Anonyymi kirjoitti:
Kuulostat kypsän ikäiseksi naiseksi tosi lapsekkaalta etkä ilmeisesti ole käyttänyt internetiä kovin paljon? Johtuukohan uskonnollisesta taustasta? Täällä kuka vaan voi esittää olevansa kuka vaan, eikä yhden tekstin perusteella kannata ihastua tai muutakaan, anonyymit kirjoitukset on vain kirjoituksia. Jos joskus pääset naisten deittailun pariin, kannattaa kasvattaa vähän paksumpi nahka ja kriittisempi ajattelu, koska sitä tarvitaan.
Auta siskoa hädässä,
Kuulostat siltä, että sulla on elämänkokemusta ja olet joutunut käymään vaikeita asioita elämässäsi läpi, realistinen maailmankuva.
Olen 37v. Kirjoitin aijemmin pitkät pätkät tähänkin ketjuun. Olen myöhäänherännyt ja prosessioin kovasti elämääni. Hyvä mies, jonka kanssa ei koskaan minkäänlaista vastavuoroista (miltein 20v aikana) emotionaalista tai muutakaan syvempää tunneyhteyttä syntynyt, luulin ja odotin että sellainen tapahtuisi, kunhan elätään, ei tapahtunut. Olin vasta 20v.kun menimme lyhyen seurustelun jälkeen nopeasti naimisiin, muutimme yhteen vasta papin aamenen jälkeen, joten emme tunteneet toisiamme yhtään. Tulen avioero perheestä ja tämä tempaus oli typerää naivia kapinaa omaa rikkinäistä lapsuuden kotia kohtaan. ”Ikuisesti yhdessä kunnes kuolema erottaa”jne.keskenkasvuisen asenteella, että näytän miten eletään hyvin tämä elämä ja naiivilla asenteella, ”kunhan vaan itse riittävästi tahdon”niin asiat menevät sen mukaan, eipä mennyt. On talot, lapset, autot, työ jne.
Ongelma: olen todella kokematon, naivi ja tunteideni vietävissä. Sisimmän kaipaukset ja emotionaaliset tarpeet niin valtavat Mua vois viedä, joku häntäheikki lesbo ihan kuus nolla. Olen tukahduttanut seksuaalisuuttani ja yrittänyt vai keskittyä perheeseen ja lapsiin. Nyt on ruutitynnyrit täynnä ja aijon huolehtia itsestäni ja tämän elämänosa-alueen sallimisesta omassa elämässä. En missään tapauksessa voi mennä ja paneskella itselleni helpotusta, niin niitä en mun psyykelle saa purettua ja helpotettua. Olen niin herkkä taiteilija sielu, että en syty ilman niitä romanttisia tunteita ja kiintymystä. Nämä kansi asiaa on mun psyykkeen rakenteessa niin vahvasti yhdessä, että myös jos sytyn johonkin tyyppiin, alan heti sisimmässäni sitoutua ja sitoa tunteita siihen naiseen, tämähän ennustaa sydänsuruja.
Olen todella herkkä ja olis paljon annettavaa, myös vastaanottokykyä. Kun olen elänyt puolet elämästäni hyvän lojaalin ihmisen ympäröimänä ( myös ystävät ja muut lähipiiri ) ja itse vähän ylikiltti ajattelemaan muiden tunteita, en osaa varoa. On hyvin vaikea uskoa kenesyäkään mitään pahaa. Vaikka tiedostan tämän, tunteet vievät, suojeluvaisto olematon, jos ollenkaan! En ole tässä suhteessa kasvanut Ihmisenä yhtään, toisaalta en myöskään paatunut.
Nyt kun pikkuhiljaa muutosprosessi etenee ja jossain vaiheessa alan tapailla naisia, miten ihmeessä tulen selviämään.
Vaikka olen herkkä syttymään, niitä jotka sytyttää ei ole vastaan tullut, kuin muutama. Minuun on naiset ihastuneet, mutta sellaiset on helppo torjua, jotka ei itseä sytytä. En lähde kenen tahansa mukaan, mutta kun jossain tyypissä on särmää, tosiaan rationaalinen ajattelu kytkeytyy pois päältä.
Haluan vielä heittäytyä elämään ja sitoutua, mutta miten ihmeessä voisin kasvattaa kuorta? Ja miten ihmeessä tunnistan, jos joku käyttääkin mun rakastumisen kykyä hyväkseen? Jos pystyisi jotenkin välttämään suurimmat sydänsurut.
Olen tosi pulassa itseni ja näiden tunteiden kanssa.Anonyymi kirjoitti:
Tiedostan puutteesta ja kärsin siitä itsekkin, tämä taitaa vaan olla sellainen asia jonka kanssa on elettävä ja sitä kautta opittava.
” Pään sumentuminen onkin mun ongelma, menee niin helposti nopeasti syvään päähän. En tiedä sitten voisiko sekin vaikuttaa, kun on niin pitkään ollut ilman, niin latausta on vähän liikaakin. Rationaalisuus on hyvä juttu, sitä itsekkin tarvitsen enemmän. Arvot ja periaatteet on säädellyt pitkälti elämänkulkua, muutos niissä vaikuttaa nyt tunnepuolellekkin, tarvii uudelleen ohjelmoitua.”- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Auta siskoa hädässä,
Kuulostat siltä, että sulla on elämänkokemusta ja olet joutunut käymään vaikeita asioita elämässäsi läpi, realistinen maailmankuva.
Olen 37v. Kirjoitin aijemmin pitkät pätkät tähänkin ketjuun. Olen myöhäänherännyt ja prosessioin kovasti elämääni. Hyvä mies, jonka kanssa ei koskaan minkäänlaista vastavuoroista (miltein 20v aikana) emotionaalista tai muutakaan syvempää tunneyhteyttä syntynyt, luulin ja odotin että sellainen tapahtuisi, kunhan elätään, ei tapahtunut. Olin vasta 20v.kun menimme lyhyen seurustelun jälkeen nopeasti naimisiin, muutimme yhteen vasta papin aamenen jälkeen, joten emme tunteneet toisiamme yhtään. Tulen avioero perheestä ja tämä tempaus oli typerää naivia kapinaa omaa rikkinäistä lapsuuden kotia kohtaan. ”Ikuisesti yhdessä kunnes kuolema erottaa”jne.keskenkasvuisen asenteella, että näytän miten eletään hyvin tämä elämä ja naiivilla asenteella, ”kunhan vaan itse riittävästi tahdon”niin asiat menevät sen mukaan, eipä mennyt. On talot, lapset, autot, työ jne.
Ongelma: olen todella kokematon, naivi ja tunteideni vietävissä. Sisimmän kaipaukset ja emotionaaliset tarpeet niin valtavat Mua vois viedä, joku häntäheikki lesbo ihan kuus nolla. Olen tukahduttanut seksuaalisuuttani ja yrittänyt vai keskittyä perheeseen ja lapsiin. Nyt on ruutitynnyrit täynnä ja aijon huolehtia itsestäni ja tämän elämänosa-alueen sallimisesta omassa elämässä. En missään tapauksessa voi mennä ja paneskella itselleni helpotusta, niin niitä en mun psyykelle saa purettua ja helpotettua. Olen niin herkkä taiteilija sielu, että en syty ilman niitä romanttisia tunteita ja kiintymystä. Nämä kansi asiaa on mun psyykkeen rakenteessa niin vahvasti yhdessä, että myös jos sytyn johonkin tyyppiin, alan heti sisimmässäni sitoutua ja sitoa tunteita siihen naiseen, tämähän ennustaa sydänsuruja.
Olen todella herkkä ja olis paljon annettavaa, myös vastaanottokykyä. Kun olen elänyt puolet elämästäni hyvän lojaalin ihmisen ympäröimänä ( myös ystävät ja muut lähipiiri ) ja itse vähän ylikiltti ajattelemaan muiden tunteita, en osaa varoa. On hyvin vaikea uskoa kenesyäkään mitään pahaa. Vaikka tiedostan tämän, tunteet vievät, suojeluvaisto olematon, jos ollenkaan! En ole tässä suhteessa kasvanut Ihmisenä yhtään, toisaalta en myöskään paatunut.
Nyt kun pikkuhiljaa muutosprosessi etenee ja jossain vaiheessa alan tapailla naisia, miten ihmeessä tulen selviämään.
Vaikka olen herkkä syttymään, niitä jotka sytyttää ei ole vastaan tullut, kuin muutama. Minuun on naiset ihastuneet, mutta sellaiset on helppo torjua, jotka ei itseä sytytä. En lähde kenen tahansa mukaan, mutta kun jossain tyypissä on särmää, tosiaan rationaalinen ajattelu kytkeytyy pois päältä.
Haluan vielä heittäytyä elämään ja sitoutua, mutta miten ihmeessä voisin kasvattaa kuorta? Ja miten ihmeessä tunnistan, jos joku käyttääkin mun rakastumisen kykyä hyväkseen? Jos pystyisi jotenkin välttämään suurimmat sydänsurut.
Olen tosi pulassa itseni ja näiden tunteiden kanssa.En tiedä, osaanko neuvoa yhtään, mutta kun kysyit, niin yritän. Ensinnäkään et ole yksin ja ainoa myöhäisherännyt, kuten voit nettikirjoittelusta lukea. Aiheesta on kirjoitettu lähiaikoina myös kirja, ”Entiset heterot”. Olet ehkä uskosi vuoksi erilainen, uskonnollisuus on monille vierasta ja ehkä jopa punainen vaate. Suosittelen vertaistukea, kunhan ne avataan, osa järjestetään nyt myös virtuaaliversiona. Sateenkaariperheet ry:llä on ainakin ryhmä ja myös virtuaalisia. Omia tarkkoja tietoja ei kannata netissä kovin paljon levittää, vaan olla varovainen. Luin joskus myös Facebook-ryhmästä nimeltä Projekti Q, jossa myöhäisheränneitä.
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, osaanko neuvoa yhtään, mutta kun kysyit, niin yritän. Ensinnäkään et ole yksin ja ainoa myöhäisherännyt, kuten voit nettikirjoittelusta lukea. Aiheesta on kirjoitettu lähiaikoina myös kirja, ”Entiset heterot”. Olet ehkä uskosi vuoksi erilainen, uskonnollisuus on monille vierasta ja ehkä jopa punainen vaate. Suosittelen vertaistukea, kunhan ne avataan, osa järjestetään nyt myös virtuaaliversiona. Sateenkaariperheet ry:llä on ainakin ryhmä ja myös virtuaalisia. Omia tarkkoja tietoja ei kannata netissä kovin paljon levittää, vaan olla varovainen. Luin joskus myös Facebook-ryhmästä nimeltä Projekti Q, jossa myöhäisheränneitä.
Taidan olla vähemmistön vähemmistöä 😏. Pitää olla jatkossa tarkempi mitä kirjoittelee. Olen lukenut tuon kirjan, oli todella hyvä!
Kiitos netti vinkeistä, otan selvää ja tosiaan olen aktiivisesti hakeutumassa sateenkaari yhteisöihin.Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, osaanko neuvoa yhtään, mutta kun kysyit, niin yritän. Ensinnäkään et ole yksin ja ainoa myöhäisherännyt, kuten voit nettikirjoittelusta lukea. Aiheesta on kirjoitettu lähiaikoina myös kirja, ”Entiset heterot”. Olet ehkä uskosi vuoksi erilainen, uskonnollisuus on monille vierasta ja ehkä jopa punainen vaate. Suosittelen vertaistukea, kunhan ne avataan, osa järjestetään nyt myös virtuaaliversiona. Sateenkaariperheet ry:llä on ainakin ryhmä ja myös virtuaalisia. Omia tarkkoja tietoja ei kannata netissä kovin paljon levittää, vaan olla varovainen. Luin joskus myös Facebook-ryhmästä nimeltä Projekti Q, jossa myöhäisheränneitä.
Myöhäänheränneidrn yhteisö olisi varmaan just mulle oikea paikka. Epäilyttää vaan jollain tavalla se niiden/meidän touhu, aika surullisia pettämistarinoita, sen vuoksi haluaisin hakeutua myös ihan nuoruudestaan saakka itsensä lesboksi omaksuneiden seuraan.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Myöhäänheränneidrn yhteisö olisi varmaan just mulle oikea paikka. Epäilyttää vaan jollain tavalla se niiden/meidän touhu, aika surullisia pettämistarinoita, sen vuoksi haluaisin hakeutua myös ihan nuoruudestaan saakka itsensä lesboksi omaksuneiden seuraan.
Kyllä myöhäisheränneet ovat varmasti oikea viiteryhmä kun ymmärtävät tilannettasi paremmin. Heitäkin on erilaisia, eivät kaikki pettäjiä.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Turhaa luoda mielessään jakolinjoja, niitä ei nimittäin todellisuudessa ole olemassa. Kannattaa hakeutua avoimin mielin kaikkiin mahdollisiin tilaisuuksiin, tapahtumia ei ole liiaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Turhaa luoda mielessään jakolinjoja, niitä ei nimittäin todellisuudessa ole olemassa. Kannattaa hakeutua avoimin mielin kaikkiin mahdollisiin tilaisuuksiin, tapahtumia ei ole liiaksi.
Totta, avoimella mielellä! Kiitos sulle👍
TiuhtinWau kirjoitti:
Auta siskoa hädässä,
Olen tosi pulassa itseni ja näiden tunteiden kanssa.Hienoa että avaudut täällä. Tunnistat heikkoutesi ja prosessoit mieltäsi aktiivisesti. Saat vertaistukea. Uskon että olet valmiimpi kohtaamaan seuraavan ihastuksesi kypsemmin. Opit kyllä vielä vaistoamaan ihmisistä heidän tarkoitusperänsä, vaikka muutaman kerran voi kolahtaakin.
Jos sydän särkyy siksi että toinen on vain käyttänyt hyväksi tai muuten ollut ääliö, voisiko ne tunteet kääntää häntä kohtaan negatiivisiksi ja sitä kautta päästä irti?Käytöskukka kirjoitti:
Hienoa että avaudut täällä. Tunnistat heikkoutesi ja prosessoit mieltäsi aktiivisesti. Saat vertaistukea. Uskon että olet valmiimpi kohtaamaan seuraavan ihastuksesi kypsemmin. Opit kyllä vielä vaistoamaan ihmisistä heidän tarkoitusperänsä, vaikka muutaman kerran voi kolahtaakin.
Jos sydän särkyy siksi että toinen on vain käyttänyt hyväksi tai muuten ollut ääliö, voisiko ne tunteet kääntää häntä kohtaan negatiivisiksi ja sitä kautta päästä irti?Hei kiitos,
Ehkä sitä ennemminkin vaan pelkää, kun tiedostaa oman herkyytensä. Toisaalta onhan se tuuria (minulle johdatusta) millaisiin ihmisiin elämässään törmää.
Olen huomannut että minilla toimii kuitenkin toi ”pettyminen” ihmisen sanojen ja tekojen ristiriitakohdassa.
Pienet jutut on helppo pyytää ja antaa anteeksi, mutta jos niitä jää paljon pinnanan alle alkaa epäilyttää ihmisten luotettavuus ja etääntyminen tulee luonnostaan. Niin kauan kun sanat ja teot on johdonmukaisesti yhtä, katson toista naivien lasien läpi ja sattumisen riski on olemassa.
Ihmisenä koen olevani itse niin täynnä ristiriitaisuuksia, että väkisinkin tulee loukanneeksi toisia, mutta sellaista tämä ihmisen elo taitaa olla, vajavaista.
Kiitos että saan palsta tukea! Yritän olla vastavuoroinen, luen ja kommentoin mielelläni muidenkin juttuja.TiuhtinWau kirjoitti:
Hei kiitos,
Ehkä sitä ennemminkin vaan pelkää, kun tiedostaa oman herkyytensä. Toisaalta onhan se tuuria (minulle johdatusta) millaisiin ihmisiin elämässään törmää.
Olen huomannut että minilla toimii kuitenkin toi ”pettyminen” ihmisen sanojen ja tekojen ristiriitakohdassa.
Pienet jutut on helppo pyytää ja antaa anteeksi, mutta jos niitä jää paljon pinnanan alle alkaa epäilyttää ihmisten luotettavuus ja etääntyminen tulee luonnostaan. Niin kauan kun sanat ja teot on johdonmukaisesti yhtä, katson toista naivien lasien läpi ja sattumisen riski on olemassa.
Ihmisenä koen olevani itse niin täynnä ristiriitaisuuksia, että väkisinkin tulee loukanneeksi toisia, mutta sellaista tämä ihmisen elo taitaa olla, vajavaista.
Kiitos että saan palsta tukea! Yritän olla vastavuoroinen, luen ja kommentoin mielelläni muidenkin juttuja.Minäkin olen vasta tajunnut että se riski on vain otettava, kävi miten kävi 😊
Käytöskukka kirjoitti:
Minäkin olen vasta tajunnut että se riski on vain otettava, kävi miten kävi 😊
Kyllä, toisinaan hulluuskin palkitaan.
TiuhtinWau kirjoitti:
Kyllä, toisinaan hulluuskin palkitaan.
Kyllä, ollaan vaan omia hulluja itsejämme 🤸🏽♀️
Käytöskukka kirjoitti:
Kyllä, ollaan vaan omia hulluja itsejämme 🤸🏽♀️
Liekö mie oon ainut kellä tämä sivusto nyt temppuilee 🙄
Sepä lähti 😳
No, mä yritin vastata sulle Käytöskukka tuonne toiseen ketjuun, mutta liekö se on ylipitkä kun ei antanu enää mitään laittaa 😄 Nimmari on siis mitä on. Ei ehkä ihan loppuun mietitty, vaan hetkessä hutastu ja sillä tässä on nyt sitten pitäny mennä.En_osaaEn_tunne kirjoitti:
No pahus, ei mulle ole temppuillut.
Onko nettiyhteydessä häikkää?En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Sepä lähti 😳
No, mä yritin vastata sulle Käytöskukka tuonne toiseen ketjuun, mutta liekö se on ylipitkä kun ei antanu enää mitään laittaa 😄 Nimmari on siis mitä on. Ei ehkä ihan loppuun mietitty, vaan hetkessä hutastu ja sillä tässä on nyt sitten pitäny mennä.Hyvä se on, pistää arvuuttelemaan kaikenlaista. Ainakin on käynyt minulle selväksi että Osaat ja Tunnet 😌
Käytöskukka kirjoitti:
No pahus, ei mulle ole temppuillut.
Onko nettiyhteydessä häikkää?Ei pitäs olla. Se on varmaan tekoälli nyt päättäny deletoija mun viestit jo ennen julkasua 😅
Ei pitäs olla. Se on varmaan tekoälli nyt päättäny deletoija mun viestit jo ennen julkasua 😅
Törkeää, kansalaisadressin paikka! No ei vaines, tekoälliä voi syystä syyttää. Algoritmit kun ei vielä ole ihan tarpeeksi kehittyneitä 😁
Käytöskukka kirjoitti:
Törkeää, kansalaisadressin paikka! No ei vaines, tekoälliä voi syystä syyttää. Algoritmit kun ei vielä ole ihan tarpeeksi kehittyneitä 😁
No nythän se on taas sitä mieltä, jotta on ihan julkasukelposta 😅 Miten sun päiväsi meni Käytöskukka?
No nythän se on taas sitä mieltä, jotta on ihan julkasukelposta 😅 Miten sun päiväsi meni Käytöskukka?
Kiitos kysymästä! Normaalit arkirutiinit, etätöitä kotona, pari palaveria, miljoona sähköpostia, muutama työpuhelu...
Sitten läheisiä tapaamaan, auttelemaan, ostoksia ’vanhuksille’ toimittamaan. Ihan hyvä päivä 😊
Entäs sulla Tulisielu?Käytöskukka kirjoitti:
Kiitos kysymästä! Normaalit arkirutiinit, etätöitä kotona, pari palaveria, miljoona sähköpostia, muutama työpuhelu...
Sitten läheisiä tapaamaan, auttelemaan, ostoksia ’vanhuksille’ toimittamaan. Ihan hyvä päivä 😊
Entäs sulla Tulisielu?Aika paljolti samanlaisissa merkeissä kuin sulla pl. yksi palaveri, puoli miljoonaa sähköpostia 😅 ja tuo läheisiin liittyvä. Metässä kävin itekseen tekemässä polkua.
Aika paljolti samanlaisissa merkeissä kuin sulla pl. yksi palaveri, puoli miljoonaa sähköpostia 😅 ja tuo läheisiin liittyvä. Metässä kävin itekseen tekemässä polkua.
No ehkä vähän liioittelin....🙄 Metsäretki olisi tehnyt päivästä täydellisen.
Polkua minne?Käytöskukka kirjoitti:
No ehkä vähän liioittelin....🙄 Metsäretki olisi tehnyt päivästä täydellisen.
Polkua minne?Taas kiukkuaa tämä ketju mulle eli on kyllä nimensä veroinen 😄
Älä huoli, mie sorruin sammaan 😉eli otetaan tuosta mun kohalla vielä neljäsattaayheksänkytyheksäntuhattayheksänsattaakaheksankymmentä pois tai jotenkin tuolleen 😄 Mä en tiiä vielä mihin se polku vie, koska en oo tehny sitä vielä loppuun. Käännyin takasi.
Nyt pitää mennä nukkumaan. Kauniita ja rauhallisia unia Käytös🌸 😊 liekö jo menit...En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Taas kiukkuaa tämä ketju mulle eli on kyllä nimensä veroinen 😄
Älä huoli, mie sorruin sammaan 😉eli otetaan tuosta mun kohalla vielä neljäsattaayheksänkytyheksäntuhattayheksänsattaakaheksankymmentä pois tai jotenkin tuolleen 😄 Mä en tiiä vielä mihin se polku vie, koska en oo tehny sitä vielä loppuun. Käännyin takasi.
Nyt pitää mennä nukkumaan. Kauniita ja rauhallisia unia Käytös🌸 😊 liekö jo menit...😁
Arvelinkin ettette oikein ole väleissä nyt tämän palstan kanssa.
Huomenta! Ihan hyvät unet. Itse asiassa näin unta että näin unta, mutta ne on jo muistista pois pyyhkiytyneet. Väsy vei joo illalla voiton. Iän myötä aamut on aikaistuneet ja illalla sitten nukuttaa varhemmin.
Tuo polku... Sepä tekee elämästä arvaamattomamman ja mielenkiintoisemman kun sitä ei ole valmiiksi tallattu ja karttaan piirretty 😉🦡Käytöskukka kirjoitti:
😁
Arvelinkin ettette oikein ole väleissä nyt tämän palstan kanssa.
Huomenta! Ihan hyvät unet. Itse asiassa näin unta että näin unta, mutta ne on jo muistista pois pyyhkiytyneet. Väsy vei joo illalla voiton. Iän myötä aamut on aikaistuneet ja illalla sitten nukuttaa varhemmin.
Tuo polku... Sepä tekee elämästä arvaamattomamman ja mielenkiintoisemman kun sitä ei ole valmiiksi tallattu ja karttaan piirretty 😉🦡Moikka Käytöskukka! 🌺
Nyt on päivän (ansio)työt pulkassa😊
Meillä meni eilen palstan kanssa sukset ristiin niin pahasti, jotta siinä olis tarttettu valtakunnan sovittelijaa tai ainaki jotaki selvitystyötä tekevää 😅
Mukava kuulla, että unet oli hyvät😊 Mä oon kans joskus nähny tuommosta unta unessa. Onko sulla mitään semmosta "vakiounta", mitä pruukaat kattoa usseesti, vai meneekö joka yö uusilla kuvilla?
Mä näin lapsena paljon unia mm. lentämisestä ja tippumisesta. Nyt iän myötä lentotaito on ruostunu, mutta tasapaino kehittyny.
En mä joka kerta poikkea polulta, mutta joskus on kiva kulkea omia polkuja 😉En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Moikka Käytöskukka! 🌺
Nyt on päivän (ansio)työt pulkassa😊
Meillä meni eilen palstan kanssa sukset ristiin niin pahasti, jotta siinä olis tarttettu valtakunnan sovittelijaa tai ainaki jotaki selvitystyötä tekevää 😅
Mukava kuulla, että unet oli hyvät😊 Mä oon kans joskus nähny tuommosta unta unessa. Onko sulla mitään semmosta "vakiounta", mitä pruukaat kattoa usseesti, vai meneekö joka yö uusilla kuvilla?
Mä näin lapsena paljon unia mm. lentämisestä ja tippumisesta. Nyt iän myötä lentotaito on ruostunu, mutta tasapaino kehittyny.
En mä joka kerta poikkea polulta, mutta joskus on kiva kulkea omia polkuja 😉🔥 Hei Tulisielu 🔥
Kiipeiletkö nykyunissasi sitten trapetsilla? 😁
Aivan samoja näin minäkin lapsena!😁
Leijailin jossain korkealla ja tulin hiljakseen alas, jännitti muttei suoranaisesti pelottanut. Ja maahan lasku oli pehmeä, taisin siinä kohtaa herätä.
Nykyisin on teema jossa kiipeän johonkin ylös, ja sieltä ei sitten pääsekään helposti alas. On hankalaa estettä, portaat puuttuu, liukasta. Joskus putoamisen vaara on suuri ☠️
Mutta ne eivät jää ahdistamaan heräämön jälkeen.
On myös muita teemoja, sellaisiakin mitä tässä ja nyt viitsi avata... 😉
Unet, ne on mahtava rikkaus. Kaikki ei niitä valitettavasti näe.
Toistuuko sulla joku stoori unissasi?Käytöskukka kirjoitti:
🔥 Hei Tulisielu 🔥
Kiipeiletkö nykyunissasi sitten trapetsilla? 😁
Aivan samoja näin minäkin lapsena!😁
Leijailin jossain korkealla ja tulin hiljakseen alas, jännitti muttei suoranaisesti pelottanut. Ja maahan lasku oli pehmeä, taisin siinä kohtaa herätä.
Nykyisin on teema jossa kiipeän johonkin ylös, ja sieltä ei sitten pääsekään helposti alas. On hankalaa estettä, portaat puuttuu, liukasta. Joskus putoamisen vaara on suuri ☠️
Mutta ne eivät jää ahdistamaan heräämön jälkeen.
On myös muita teemoja, sellaisiakin mitä tässä ja nyt viitsi avata... 😉
Unet, ne on mahtava rikkaus. Kaikki ei niitä valitettavasti näe.
Toistuuko sulla joku stoori unissasi?No tervehys vaan Käytös🌺
Ihan niin uhkarohkea en ole, että trapetsilla keikkusin 😄
Kiipeätkö sä niissä unissa aina ylös omin jaloin vai ootko menny hissillä? Mä näin joskus semmosta unta, missä menin hissillä yyylöööös ja yhä edelleen, vaikka kerrokset loppu 😅 Missään kohtaa ei kuitenkaan rysähtäny, joten luultavasti talosta puuttu katto.
Mä ehkä tiedän osin nuo sun muut teemasi 😉 Mulla on yks tietty teema, mikä herättää välillä öisin. Sillon on sielun lisäksi paikat 🔥:ssa 😄
En nää nykyään semmosia unia jotka toistuis usein. Aika monta kertaa oon kuitenkin nähny semmosta, jotta oon myöhässä jostain tai unohtanu jotain. Näitä mulle tapahtuu kyllä valveillakin 😅
Nyt pitää hommata, moikka 👋En_osaaEn_tunne kirjoitti:
No tervehys vaan Käytös🌺
Kiipeätkö sä niissä unissa aina ylös omin jaloin vai ootko menny hissillä? Mä näin joskus semmosta unta, missä menin hissillä yyylöööös ja yhä edelleen, vaikka kerrokset loppu 😅 Missään kohtaa ei kuitenkaan rysähtäny, joten luultavasti talosta puuttu katto.
Mä ehkä tiedän osin nuo sun muut teemasi 😉 Mulla on yks tietty teema, mikä herättää välillä öisin. Sillon on sielun lisäksi paikat 🔥:ssa 😄
En nää nykyään semmosia unia jotka toistuis usein. Aika monta kertaa oon kuitenkin nähny semmosta, jotta oon myöhässä jostain tai unohtanu jotain. Näitä mulle tapahtuu kyllä valveillakin 😅
Nyt pitää hommata, moikka 👋Kiva kuulla että muillakin on samanlaisia pula-unia, myöhästykset, unohdukset, tavaroiden vimmainen etsiminen, ja nuo muutkin jotka joskus öisin herättävät 😂
Jeeh, minäkin siirryn nyt ansiotöistä kotiaskareisiin. Hommaillaan...En_osaaEn_tunne kirjoitti:
No tervehys vaan Käytös🌺
Nyt pitää hommata, moikka 👋Ihmeellisiä unia te näette😃, ei ole kattoa, eikö edes lasikattoa? Mul on lasia vaan kenkä ja parikin on hukassa, vielä en tiedä onko se yöuni vai päiväuni. Sen verran on tullut unessa elettyä, et eihän näitä vuorokauden aikoja erota, välillä on aurinkokello ja mikronkello vaihtanut paikkaa.
Miten tästä päänsist pääsis? Pitäskö parikertaa johonki kupolli kolauttaa. Riittäisikö kaksi kertaa?Aina olen vältellyt kiipeilyä ja putoamista Ja vaan seisoskellut, mut olisko kuitenkin niin, et sil se lähtee mil on tullutkin, ihan silmästä silmään? 🤔
Kyl se taitaa olla mikronkello mitä silloin katson ku sielua kärventää polttavat unet, ihan olisko se sit kuitenkin päiväs aikaa. Välil oon miettinyt pitöskö vaan laittaa sanoista lihaks, jos sillä pääsis käsiks reaalimaailman, eikä noi kellot vaihtelis paikkoi. Se riski siihen viel jää, et yöt menee ryysyissä kun kello lyö keskiyötä. Pitäskö tehrä jottai vai jättäskö vaan Herran haltuun🤔TiuhtinWau kirjoitti:
Ihmeellisiä unia te näette😃, ei ole kattoa, eikö edes lasikattoa? Mul on lasia vaan kenkä ja parikin on hukassa, vielä en tiedä onko se yöuni vai päiväuni. Sen verran on tullut unessa elettyä, et eihän näitä vuorokauden aikoja erota, välillä on aurinkokello ja mikronkello vaihtanut paikkaa.
Miten tästä päänsist pääsis? Pitäskö parikertaa johonki kupolli kolauttaa. Riittäisikö kaksi kertaa?Aina olen vältellyt kiipeilyä ja putoamista Ja vaan seisoskellut, mut olisko kuitenkin niin, et sil se lähtee mil on tullutkin, ihan silmästä silmään? 🤔
Kyl se taitaa olla mikronkello mitä silloin katson ku sielua kärventää polttavat unet, ihan olisko se sit kuitenkin päiväs aikaa. Välil oon miettinyt pitöskö vaan laittaa sanoista lihaks, jos sillä pääsis käsiks reaalimaailman, eikä noi kellot vaihtelis paikkoi. Se riski siihen viel jää, et yöt menee ryysyissä kun kello lyö keskiyötä. Pitäskö tehrä jottai vai jättäskö vaan Herran haltuun🤔Se vissii o niin ku on emansipaatiossa eläny eikä o tarvinnu niska limassa vääntää hommia, o vähän niin ku uinahtanut ja sit onkin muut paikat limas pitkin päivii.
Eiks vanhakansa tiedä: ”Jos kroppa kippee rasita päätä, jos pää kippee rasita kroppaa”.😜
Alkaa pikkuhiljaa aukeamaan nämä salaisuudet, karhusta se lähti, mut mihin mahtaa johtaa, tähtikö mua ohjaa?TiuhtinWau kirjoitti:
Se vissii o niin ku on emansipaatiossa eläny eikä o tarvinnu niska limassa vääntää hommia, o vähän niin ku uinahtanut ja sit onkin muut paikat limas pitkin päivii.
Eiks vanhakansa tiedä: ”Jos kroppa kippee rasita päätä, jos pää kippee rasita kroppaa”.😜
Alkaa pikkuhiljaa aukeamaan nämä salaisuudet, karhusta se lähti, mut mihin mahtaa johtaa, tähtikö mua ohjaa?Voisko se prinsessa syndrooma löytyä tästä, ei ole päässy edes niin ylös et pääs vois kumahtaa, ei yht eikä kaht kertaa. Ain o vaan maannu.
TiuhtinWau kirjoitti:
Voisko se prinsessa syndrooma löytyä tästä, ei ole päässy edes niin ylös et pääs vois kumahtaa, ei yht eikä kaht kertaa. Ain o vaan maannu.
Kyl Täs ny jottai politikkoi tarvittas paikalle.
Käytöskukka kirjoitti:
Kiva kuulla että muillakin on samanlaisia pula-unia, myöhästykset, unohdukset, tavaroiden vimmainen etsiminen, ja nuo muutkin jotka joskus öisin herättävät 😂
Jeeh, minäkin siirryn nyt ansiotöistä kotiaskareisiin. Hommaillaan...Moikka Käytöskukka! 🌺
Saitko hommailtua?
Täällä palstoilla on sitte näköjään joku laajempikin ongelma 🙄
Kuulutko sä niihin joilla kaikki näkkyy ihan normaalisti?
Mä en. Joka toisen kerran kun tänne saapuu, ilmottaa jotta ei yhtään keskustelua (aihealueella) ja sitten melkeen puolet kerroista tarjoo yhtä ainokaista "vertaistukea ja neuvontaa..." Hetkittäin näkyy kaikki ihan ok...En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Moikka Käytöskukka! 🌺
Saitko hommailtua?
Täällä palstoilla on sitte näköjään joku laajempikin ongelma 🙄
Kuulutko sä niihin joilla kaikki näkkyy ihan normaalisti?
Mä en. Joka toisen kerran kun tänne saapuu, ilmottaa jotta ei yhtään keskustelua (aihealueella) ja sitten melkeen puolet kerroista tarjoo yhtä ainokaista "vertaistukea ja neuvontaa..." Hetkittäin näkyy kaikki ihan ok...Moikka taas 🔥
Kyllä, aivan samoja oireita täälläkin. Nyt näyttää taas pelittävän👍
Kotiaskareet on tältä päivältä hommailtu. Saitkos sie tehtäväsi tehtyä?Käytöskukka kirjoitti:
Moikka taas 🔥
Kyllä, aivan samoja oireita täälläkin. Nyt näyttää taas pelittävän👍
Kotiaskareet on tältä päivältä hommailtu. Saitkos sie tehtäväsi tehtyä?Mulla ei ollu tehtävälistaa ja parempi etten piäkkään, niin ei tartte pohtia, että mitä kaikkea jäi tekemättä 😅 Töissä tuo sama ei oikein toimi, vaan on oltava tarkka lista ja kaikki listalla olevat on tehtävä. Jos ei tee nii edestään löytää. 😉
Mulla ei ollu tehtävälistaa ja parempi etten piäkkään, niin ei tartte pohtia, että mitä kaikkea jäi tekemättä 😅 Töissä tuo sama ei oikein toimi, vaan on oltava tarkka lista ja kaikki listalla olevat on tehtävä. Jos ei tee nii edestään löytää. 😉
Samma här... Tehtävä ne kaikki on, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Tulee vähän skitso olo koska...
Käytöskukka kirjoitti:
Samma här... Tehtävä ne kaikki on, mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Tulee vähän skitso olo koska...
Näin on. Tuossa ei auta vaikka puhus kielillä, vaan tehtävä on se mikä tehtävä on.
Näin on. Tuossa ei auta vaikka puhus kielillä, vaan tehtävä on se mikä tehtävä on.
... koska mitä?
Aika jännän näköseks on tämä kiukkuketju menny 😅
Jos vaikka saisi sen Silvian linjoille 😂.
No mutta, onhan täällä erään😇 aikuisen naisen kunnon hermoromahdus/teini raivoaminen😂, että ihan hyvä saldo ja täydellinen ajoitus, että oli kiukku ketju mihin laittaa tunteita kirjainten muotoon.TiuhtinWau kirjoitti:
Jos vaikka saisi sen Silvian linjoille 😂.
No mutta, onhan täällä erään😇 aikuisen naisen kunnon hermoromahdus/teini raivoaminen😂, että ihan hyvä saldo ja täydellinen ajoitus, että oli kiukku ketju mihin laittaa tunteita kirjainten muotoon.Joo, tälle oli tilaus 😉 Tais olla mulla takaraivossa aavistus, että ihan justiinsa on joku tai jotkut alkamassa kiukkuumaan 😄Kivempi se on sitte elämöijä ja mököttää omassa poksissa, kuin vaikkapa jossain runoketjussa 😅
Mimmonen se siun olos ja lämmöt nyt on?
Ps. Tipahin Silviassa😄En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Joo, tälle oli tilaus 😉 Tais olla mulla takaraivossa aavistus, että ihan justiinsa on joku tai jotkut alkamassa kiukkuumaan 😄Kivempi se on sitte elämöijä ja mököttää omassa poksissa, kuin vaikkapa jossain runoketjussa 😅
Mimmonen se siun olos ja lämmöt nyt on?
Ps. Tipahin Silviassa😄Yritän parhaani mukaan välttää kaikkia runoketjuja, olen liian herkkä, menin kyllä just lankeamaan yhden lauseen verran yhteen😄
Tajuton tunne, kun joku osaa osua, mennä ihon alle, jää koukkuun, ei pääse irti vaikka järki käskisi. Lämmöt täysillä edelleen, ei voi mitään.TiuhtinWau kirjoitti:
Yritän parhaani mukaan välttää kaikkia runoketjuja, olen liian herkkä, menin kyllä just lankeamaan yhden lauseen verran yhteen😄
Tajuton tunne, kun joku osaa osua, mennä ihon alle, jää koukkuun, ei pääse irti vaikka järki käskisi. Lämmöt täysillä edelleen, ei voi mitään.Ei kaikki johdu mun hormooneista ja heräämisestä. Kyllä se runoilija oli taitava, terveisiä vaan 😉😘...ne oli kaikki hänen tekstejä, ei kenenkään muun.
TiuhtinWau kirjoitti:
Yritän parhaani mukaan välttää kaikkia runoketjuja, olen liian herkkä, menin kyllä just lankeamaan yhden lauseen verran yhteen😄
Tajuton tunne, kun joku osaa osua, mennä ihon alle, jää koukkuun, ei pääse irti vaikka järki käskisi. Lämmöt täysillä edelleen, ei voi mitään.Se on hyvä, että lämmöt on kohillaan 😅😉
Se on hyvä, että lämmöt on kohillaan 😅😉
No ei se ole, mut minkäs teet.
TiuhtinWau kirjoitti:
Tajuton tunne, kun joku osaa osua, mennä ihon alle, jää koukkuun, ei pääse irti vaikka järki käskisi. Lämmöt täysillä edelleen, ei voi mitään.Mä oon luultavasti alkanu nyt näkemään asiat kahtena 😉 mutta ehkä se on ihan normaalia tähän aikaa illasta 😄 Hyvää yötä!
Mä oon luultavasti alkanu nyt näkemään asiat kahtena 😉 mutta ehkä se on ihan normaalia tähän aikaa illasta 😄 Hyvää yötä!
Tippui😂
Tekis mieli kiukuta. Huonot unet, päähän sattuu ja väsyttää 😑
TiuhtinWau kirjoitti:
Voi ei! Nyt teetä tai tummaasuklaata tai jotain🙂
Joo, kuppia on otettu urakalla. Ensteks kahvia ja sitte Muumimamman voimajuomaa. Vettäkin oon juonu poreilla ja ilman. Jouduin ottamaan myös Panadolia, kun ei meinannu päänsärky asettua. Nyt on parempi. Ulkona ukkosti, liekö sillä oli vaikutusta. Mä oon aika herkkä kaikenlaiselle, muun muassa täysikuulle 🌕 ja sitte justiisa ukkoselle ⚡
En oo muuten koskaan tajunnu sitä "mulla on pää kippee" heittoa, kun toinen ehottelee. Ite oon sitä mieltä, jotta se on just oikea lääke (myös itsehoitona😅) tuohonkin vaivaan, kuin myös moneen muuhun. Mutta ei tästä aiheesta enempää, tulee muuten sanomista 😄😉En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Joo, kuppia on otettu urakalla. Ensteks kahvia ja sitte Muumimamman voimajuomaa. Vettäkin oon juonu poreilla ja ilman. Jouduin ottamaan myös Panadolia, kun ei meinannu päänsärky asettua. Nyt on parempi. Ulkona ukkosti, liekö sillä oli vaikutusta. Mä oon aika herkkä kaikenlaiselle, muun muassa täysikuulle 🌕 ja sitte justiisa ukkoselle ⚡
En oo muuten koskaan tajunnu sitä "mulla on pää kippee" heittoa, kun toinen ehottelee. Ite oon sitä mieltä, jotta se on just oikea lääke (myös itsehoitona😅) tuohonkin vaivaan, kuin myös moneen muuhun. Mutta ei tästä aiheesta enempää, tulee muuten sanomista 😄😉Putosin kärryiltä, olenko tyhmä?
TiuhtinWau kirjoitti:
Putosin kärryiltä, olenko tyhmä?
Missä kohtaa tipahit, menikö ekassa mutkassa vai kenties siinä yhen töyssyn kohalla? 😄
TiuhtinWau kirjoitti:
Putosin kärryiltä, olenko tyhmä?
Ootko sää Tiuhti jo toipunut siitä tömähyksestä? Alan olla jo vähän huolissani, kun mittään ei kuulu.
- Anonyymi
Ootko sää Tiuhti jo toipunut siitä tömähyksestä? Alan olla jo vähän huolissani, kun mittään ei kuulu.
Täällä ollaan elossa ja voimissa, reisiä myöden mustelmilla. Tipuin kyydistä ihan joka mutkassa. Onhan tämä opettelua kärrykyydillä meno, kun on elämänsä patsastellut kirkkojen portailla, välissä, jopa ihan itseään enkeliksi luullut😂, voi kauhia sentään. On se putoilu, sen arvoista, Jos saa olla oikeilla kärryillä ja kunnioitettavassa seurassa. Tietääpähän olessa olevan!
Kuule, kävi siinä sellainen juttu, ku tokassa mutkassa putosin, että edessä seisoikin Yht äkkiä karhu, ihan edessä takajaloillaan. Huh miten rupes jalkoja tutisuttamaan, oli se ylväs! Muistiin palautui vastaava tilanne, silloinen en vielä eläintä uskaltanut edes silmiin katsoa, mutta läsnäolossa tuntui se sama Pelon sekaista kunnioitusta herättävä ylväys, joka laittoi hampaat kalisemaan.
Kyllä on tällä tyttösellä vielä opittavaa, tasapainoharjoittelua ihan suoralla maalla kävelemisessä, ku meinaa niin helposti omiin jalkoihin kompuroida. Mietin jo hetken, et onkohan teekin liian vahvaa, pitäskö ihan vettä vaan juoda. Sit ku näin sen karhun, rupes ihan väkeviä tekemään mieli. Mut ei, ei näillä jaloilla vielä😂
Hyvä se on, että joku vähän perään katsoo! Anonyymi kirjoitti:
Täällä ollaan elossa ja voimissa, reisiä myöden mustelmilla. Tipuin kyydistä ihan joka mutkassa. Onhan tämä opettelua kärrykyydillä meno, kun on elämänsä patsastellut kirkkojen portailla, välissä, jopa ihan itseään enkeliksi luullut😂, voi kauhia sentään. On se putoilu, sen arvoista, Jos saa olla oikeilla kärryillä ja kunnioitettavassa seurassa. Tietääpähän olessa olevan!
Kuule, kävi siinä sellainen juttu, ku tokassa mutkassa putosin, että edessä seisoikin Yht äkkiä karhu, ihan edessä takajaloillaan. Huh miten rupes jalkoja tutisuttamaan, oli se ylväs! Muistiin palautui vastaava tilanne, silloinen en vielä eläintä uskaltanut edes silmiin katsoa, mutta läsnäolossa tuntui se sama Pelon sekaista kunnioitusta herättävä ylväys, joka laittoi hampaat kalisemaan.
Kyllä on tällä tyttösellä vielä opittavaa, tasapainoharjoittelua ihan suoralla maalla kävelemisessä, ku meinaa niin helposti omiin jalkoihin kompuroida. Mietin jo hetken, et onkohan teekin liian vahvaa, pitäskö ihan vettä vaan juoda. Sit ku näin sen karhun, rupes ihan väkeviä tekemään mieli. Mut ei, ei näillä jaloilla vielä😂
Hyvä se on, että joku vähän perään katsoo!Tippui
Minuu on viime päivinä kiukuttanut todella paljon se kuinka ihmisillä on hirveä kiire, kun tutustuu uuteen ihmiseen. Olen sellainen, joka ei osaa sanoa juuta tai jaata ihmisestä ennen kuin tutustun kunnolla ajan kanssa. Mutta olen jo usean vuoden ajan törmännyt vain sellaisiin ihmisiin, jotka ei vaivaudu edes tutustumaan minuun. Uudet tuttavuudet ovat ehdottanert heti alkumetreillä joko vakavempaa suhdetta tai sit toinen ääripää, on suoraan sanottu ei ilman oikeaa kunnon tutustumista. Itse kun olen sellainen, joka juoksee karkuun, jos ensimmäisten päivien jälkeen ehdotetaan suhdetta. Mutta en poiskaan sulje semmoinen mahdollisuutta, jos saa rauhassa tutustua ja oppia tuntemaan ihmisen.
Ongelma ja kiukun aihe ollut se jo oikeasti vuosia, onko olemassa ihmisiä, jotka oikeasti malttaisi tutustua ja haluaisi nähdä minusta kaikki puolet ennen kuin ehdottaa suhtetta tai sit heittää pyyhkeen kehiin heti alkuunsa 🤔
Tavallaan tässä vuosien saatossa usko kadonnut kokonaan sen suhteen, että tapaisin sen "oikean", mutta toivo on kuitenkin vielä jäljellä 😉
Meinaa vaan turhattaa ja kiukuttaa, kun kerta toisensa jälkeen törmää vaan niin "kiireisiin" ihmisiin.
Kun mihin tässä valmiissa maailmassa on kiire, kaikki kuollaan kuitenkin ennemmin tai myöhemmin 😂Se on tosiaan aika hektistä tämä meno nykyään monella tavalla. 🙄 Pitäs olla joku duracell-pupu ja hommata montaa juttua samanaikasesti ja tietenkin vielä sillä tavalla jottei tee virhettä missään. Ei kai siinä sitten osaa enää millonkaan pysähtyä ja olla rauhassa vaan koko aika on 🔥 persiissä.
Nykyään on vaikka mitä pikadeittiä ja ensitreffit alttarilla 😁 Jotku vielä tekkee lapsiaki ventovieraitten kans kun ei muute kerkiä 😅
Tuo sun nimmaris numero viitannee syntymävuotees, eli sie oot nuori vielä. Ei kannata missään nimessä menettää uskoa. Kyllä niitä vähemmän kiireisiä vielä löytyy ja se oikea niiden joukosta 😉Jollakin 😇 on peräpää niin tulessa, ettei järki kulje. Onneksi on tuollaisia fiksujakin vielä olemassa, sen puoleen ei usko eikä toivo kuole.
TiuhtinWau kirjoitti:
Jollakin 😇 on peräpää niin tulessa, ettei järki kulje. Onneksi on tuollaisia fiksujakin vielä olemassa, sen puoleen ei usko eikä toivo kuole.
Sullako ne pakarat on tulessa, vai meikäläisenkö kankkuja meinasit?😅 Jos ne on sulla kun roihuaa, nii mitä ihmettä sää oot Tiuhtiseni tehny (kärryiltä tippumisen lisäks)? 😁
Mä tipahin kans, vähän ennen puoliväliä. Siinä kohtaa missä Ursus arctos nous koivilleen ja nosti varmaan myös käpälät pystyyn 👐En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Sullako ne pakarat on tulessa, vai meikäläisenkö kankkuja meinasit?😅 Jos ne on sulla kun roihuaa, nii mitä ihmettä sää oot Tiuhtiseni tehny (kärryiltä tippumisen lisäks)? 😁
Mä tipahin kans, vähän ennen puoliväliä. Siinä kohtaa missä Ursus arctos nous koivilleen ja nosti varmaan myös käpälät pystyyn 👐Kyl se nyt taitaa olla niin, että omien kankkujen poltetta on vahdittava, eikä muuhun riittävää hahmotuskykyä, sit ku se alkaa löytymään, niin jo varmaan on oppinut, ettei toisten tuliperien periä tarvitse varoa.
Monta vuotta tuli uinuttua ruususenunta, niin eipä tässä ole vielä sen tornista alas kapuaminen jälkeen ehtinyt, muuta kuin yrittää pysyä kärryillä ja haparoida askelia. Jos nyt opettelis ihan alkuun kävelemään. Paras on, että ne jotka asemansa ansainneet ovat kärryn ohjaksissa.
Tälläisen tyttösenä jos lähden kokeilemaan, niin voi olla että on mustelmien lisäksi kärryt ojassa ihan tuhannen pillunpäreinä.En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mä tipahin kans, vähän ennen puoliväliä. Siinä kohtaa missä Ursus arctos nous koivilleen ja nosti varmaan myös käpälät pystyyn 👐En nyt siitä karhusta tiedä, mut omat käpälät on pystyssä ihan molemmat. 😁
TiuhtinWau kirjoitti:
Kyl se nyt taitaa olla niin, että omien kankkujen poltetta on vahdittava, eikä muuhun riittävää hahmotuskykyä, sit ku se alkaa löytymään, niin jo varmaan on oppinut, ettei toisten tuliperien periä tarvitse varoa.
Monta vuotta tuli uinuttua ruususenunta, niin eipä tässä ole vielä sen tornista alas kapuaminen jälkeen ehtinyt, muuta kuin yrittää pysyä kärryillä ja haparoida askelia. Jos nyt opettelis ihan alkuun kävelemään. Paras on, että ne jotka asemansa ansainneet ovat kärryn ohjaksissa.
Tälläisen tyttösenä jos lähden kokeilemaan, niin voi olla että on mustelmien lisäksi kärryt ojassa ihan tuhannen pillunpäreinä.😂 Kiitos kun sain just elonpäiviä muutaman lissää 😉 Ennen kävelyä konttaamme lähes kaikki. Jotkut saattaa vetää suorille jaloille samantein, mutta sitä ihmettä en ainakaan ite oo koskaan vielä päässy todistammaan.
Satavuotta kun nukkuu, niin saattaa olla vähän pöpperössä 😅 Ite oon jo puoltuntisten päikkäreidenki jälkeen. Ei niitä kärrejä kannata päreiksi panna, eikä niitä kannata muutenkaan liikaa poltella 😉En_osaaEn_tunne kirjoitti:
😂 Kiitos kun sain just elonpäiviä muutaman lissää 😉 Ennen kävelyä konttaamme lähes kaikki. Jotkut saattaa vetää suorille jaloille samantein, mutta sitä ihmettä en ainakaan ite oo koskaan vielä päässy todistammaan.
Satavuotta kun nukkuu, niin saattaa olla vähän pöpperössä 😅 Ite oon jo puoltuntisten päikkäreidenki jälkeen. Ei niitä kärrejä kannata päreiksi panna, eikä niitä kannata muutenkaan liikaa poltella 😉Niinpä juurikin, mitä tähän nyt edes muuta enään sanoisi. 😊
Hiljaiseksi vetää, jospa sitä siten vaan katselisi, kun ei sanojakaan enään löydy.TiuhtinWau kirjoitti:
Niinpä juurikin, mitä tähän nyt edes muuta enään sanoisi. 😊
Hiljaiseksi vetää, jospa sitä siten vaan katselisi, kun ei sanojakaan enään löydy.Mulla soi taas biisit päässä 🎶🎵 😁 mutta tällä kertaa en ole kehtaa sanoa mikä 😅
Taidanpa lähteä tästä mehtään rauhottummaan...
Ps. Kun oot taas löytäny ne sanat uuvestaan, niin tervetuloa visiitille tuonne uuteen taivaan ja maan väli -poksiin 😉En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mulla soi taas biisit päässä 🎶🎵 😁 mutta tällä kertaa en ole kehtaa sanoa mikä 😅
Ps. Kun oot taas löytäny ne sanat uuvestaan, niin tervetuloa visiitille tuonne uuteen taivaan ja maan väli -poksiin 😉😄ehdin jo ihastella sitä viestiketjua, mutta karhun näkeminen metsässä on nyt lamauttanut äänen. Olis kyl kiva tulla, enkä säiky karhua enään, jos en liiemmin uskalla liikahtaakkaan sellaisen läsnäollessa, jostain olis kerättävä rohkeutta.
Kyllähän sitä satumetsässä leikkii, mut tuollaisissa missä on oikeita lintuja Teeriä ja Pyytä, laittaa jännittämään. 😉En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mulla soi taas biisit päässä 🎶🎵 😁 mutta tällä kertaa en ole kehtaa sanoa mikä 😅
Ps. Kun oot taas löytäny ne sanat uuvestaan, niin tervetuloa visiitille tuonne uuteen taivaan ja maan väli -poksiin 😉Kehtaa vaan, en kai enään säiky ja siinähän sitten opettelen olemaan ihmisiksi.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
😄ehdin jo ihastella sitä viestiketjua, mutta karhun näkeminen metsässä on nyt lamauttanut äänen. Olis kyl kiva tulla, enkä säiky karhua enään, jos en liiemmin uskalla liikahtaakkaan sellaisen läsnäollessa, jostain olis kerättävä rohkeutta.
Kyllähän sitä satumetsässä leikkii, mut tuollaisissa missä on oikeita lintuja Teeriä ja Pyytä, laittaa jännittämään. 😉Mistäs karhusta naiset täällä juttelevat?
TiuhtinWau kirjoitti:
😄ehdin jo ihastella sitä viestiketjua, mutta karhun näkeminen metsässä on nyt lamauttanut äänen. Olis kyl kiva tulla, enkä säiky karhua enään, jos en liiemmin uskalla liikahtaakkaan sellaisen läsnäollessa, jostain olis kerättävä rohkeutta.
Kyllähän sitä satumetsässä leikkii, mut tuollaisissa missä on oikeita lintuja Teeriä ja Pyytä, laittaa jännittämään. 😉Mä en pelkää metässä ollenkaan, kun mun mielestä siellä ei oo mittään mitä tarttis jännittää. Enemmän täällä metän ulkopuolella on 😄😉
TiuhtinWau kirjoitti:
Kehtaa vaan, en kai enään säiky ja siinähän sitten opettelen olemaan ihmisiksi.
Mä meen niin nopee laulusta toiseen ja kohta jo kolmanteen, jotta tässä vaiheessa on jo vaikea sanoa mikä oli eka 😉 Tuosta sun kommentista mulla tuli mieleen Juicen "ollaan ihmisiksi". Siinä onkin aika nastat sanat 😄
Siitä voiki sitten hypätä kolmanteen ralliin... 😂
"Nyt on leikit leikitty ja lähdön aika on. Hei hei heipähei ja lähdön aika on. Toisen kerran tavatessa uudet leikit on. Hei hei heipähei ja uudet leikit on"En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mä en pelkää metässä ollenkaan, kun mun mielestä siellä ei oo mittään mitä tarttis jännittää. Enemmän täällä metän ulkopuolella on 😄😉
Onhan ne nyt oikeat eläimen ihan eri maata, kun mitä tällä puolella, tiedän kun omin silmin näin😳.
Etten sanoisi, metsän väki ja väellä voima! Hetken luulin et voima on sanoilla... mut nyt en tiedä enään kuusta enkä puusta😄😅En_osaaEn_tunne kirjoitti:
Mä meen niin nopee laulusta toiseen ja kohta jo kolmanteen, jotta tässä vaiheessa on jo vaikea sanoa mikä oli eka 😉 Tuosta sun kommentista mulla tuli mieleen Juicen "ollaan ihmisiksi". Siinä onkin aika nastat sanat 😄
"Nyt on leikit leikitty ja lähdön aika on. Hei hei heipähei ja lähdön aika on. Toisen kerran tavatessa uudet leikit on. Hei hei heipähei ja uudet leikit on"Olen ihan ällikällä lyöty... ei voi muuta kuin kiittää ja kumartaa!
"Nyt on leikit leikitty ja lähdön aika on. Hei hei heipähei ja lähdön aika on. Toisen kerran tavatessa uudet leikit on. Hei hei heipähei ja uudet leikit on"Juice biisi, mistä sä tän vedit😳, ihan mieletön, tähän kohtaan!
Olen todella hämmentynyt, niin että kehossa tuntuu ja sinä vain naurat.En_osaaEn_tunne kirjoitti:
"Nyt on leikit leikitty ja lähdön aika on. Hei hei heipähei ja lähdön aika on. Toisen kerran tavatessa uudet leikit on. Hei hei heipähei ja uudet leikit on"WAU!
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Onhan ne nyt oikeat eläimen ihan eri maata, kun mitä tällä puolella, tiedän kun omin silmin näin😳.
Etten sanoisi, metsän väki ja väellä voima! Hetken luulin et voima on sanoilla... mut nyt en tiedä enään kuusta enkä puusta😄😅Onko ajatus sekaisin? 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Onko ajatus sekaisin? 🤣
Vähän ku olis joku haaronu, kämmenet medessä ja syöttänyt metsän parhaat kanalintupaistinsa päälle. 😊
Onneksi heräsin sieltä kirkon portailta, vaikka vielä pitääkin harjoitella vauhdissa pysymistä. Hyvähän näillä eväillä on metsään lähteä, ku on saanu silmänsä auki,
ei tiedä vaikka vastaan tulis hauki, kettu tai jotain muuta ihasteltavaa. 😄
Ajatus ihmeen kirkas jo näin aamutuimaan, serkku sanoi puhelimessa, älä vielä lähde uimaan.😅😂
Rastaan huilu soi metsän takaa (eikä ole mikään kielikuva), aistit hereillä metsäpuluilla. 😄TiuhtinWau kirjoitti:
Vähän ku olis joku haaronu, kämmenet medessä ja syöttänyt metsän parhaat kanalintupaistinsa päälle. 😊
Onneksi heräsin sieltä kirkon portailta, vaikka vielä pitääkin harjoitella vauhdissa pysymistä. Hyvähän näillä eväillä on metsään lähteä, ku on saanu silmänsä auki,
Ajatus ihmeen kirkas jo näin aamutuimaan, serkku sanoi puhelimessa, älä vielä lähde uimaan.😅😂
Rastaan huilu soi metsän takaa (eikä ole mikään kielikuva), aistit hereillä metsäpuluilla. 😄*metsäpOluilla, vaiks sopiihan siihen toi metsäpuluillakin ihan mainiosti 😂
Anonyymi kirjoitti:
Onko ajatus sekaisin? 🤣
Kyllä tätä maatuskaa nyt kuoritaan, kerros kerrokselta😳.
Lumous lihassa niin suuri,
mahtuu tajuntaan juuri ja juuri.
Virren olen kuullut nyt väkevän.
-Juice ”ollaan ihmisiksi”
Ihossa noussut pystyyn jokainen karva,
Olen ihminen, siitä varma.
En pelkää enään, vaikka vapisen!
Väkevän edessä kunnioitus suuri, mahtuu maatuskaan juuri ja juuri.- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Rastaan huilu soi metsän takaa (eikä ole mikään kielikuva), aistit hereillä metsäpuluilla. 😄Taisit saada, *kröhm*, melkoiset kyydit. ;)
Anonyymi kirjoitti:
Taisit saada, *kröhm*, melkoiset kyydit. ;)
Miten joku voi ajatella kaikesta noin kaksimielisesti? No olihan se kyytiä🤫.
Anonyymi kirjoitti:
Olihan se heräämistä sekin, huh ☺️,mahdankohan vieläkin vähän uinua vai johtuukohan tämä olo aikaisista ylösnousemisista?
TiuhtinWau kirjoitti:
Miten joku voi ajatella kaikesta noin kaksimielisesti? No olihan se kyytiä🤫.
Helposti 😁
Anonyymi kirjoitti:
Se on sellaista joskus matkan teko vaik, kirkonportailt lähdetään, niin ei ole pappia kyydissä kummiskaan. Siinä voi mennä piiat ja karhut sekasi reessä.
Helposti 😁
Ei se vaikeaa olekaan ku vauhtiin pääse, alku kitka pahin ja jos tarvii yksinään työntää vauhtiin.
TiuhtinWau kirjoitti:
Ei se vaikeaa olekaan ku vauhtiin pääse, alku kitka pahin ja jos tarvii yksinään työntää vauhtiin.
Hmm, mistähän tässä puhuttiin 😄 Eikös se pieni kitka ole vain hyvästä.
Hmm, mistähän tässä puhuttiin 😄 Eikös se pieni kitka ole vain hyvästä.
En tiiä kitkasta, mut jännite olis hyvä pitää pinnoissa, muuten voi pyörät repsahdella tieltä. Vaik eipä siinäkään mitää, voihan sitä väliin vaan huilia pitää vaiks silmillä huovia.
- Anonyymi
Ihan kauheen kylmää mä oon talvi takki päällä aina! En mä totu tähän yhtään ja tää on kuukaa kesä ja sama ku muual talvi ja enemmän kylmä.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Tod on sulle paikka, jos on takki jo pääl:
Keko Salata -Lumilinna
Nätti ku kesä ☀️En oikein tajunnu? En kuuntele suomalaista musaa ja valitan sen aikaa ku päsen pois. Sun mielestä ei oo yhtään kylmä? Ärsyttää ku sanoo et ei enää kuulu yhtään suomee ja ihmist luulee et se ois jotain ärsyttävää. jos joku ajattelee et haluis lähtee ni mä oon sitä mieltä. Voi löytyy vaikse rakkauski ja kasvaa ihmisenä. Oppii kunniottaa muita kanssa!
Anonyymi kirjoitti:
En oikein tajunnu? En kuuntele suomalaista musaa ja valitan sen aikaa ku päsen pois. Sun mielestä ei oo yhtään kylmä? Ärsyttää ku sanoo et ei enää kuulu yhtään suomee ja ihmist luulee et se ois jotain ärsyttävää. jos joku ajattelee et haluis lähtee ni mä oon sitä mieltä. Voi löytyy vaikse rakkauski ja kasvaa ihmisenä. Oppii kunniottaa muita kanssa!
On kauheen kylmä, syväjäätä😳jos o väärässä maassa. En tiedä olen niin sekasi tästä keväästä, että ihan väärissä metsissä ollu itsekkin. Olen kyl tosi pahoillani, aina ei leikkaa törpöillä, ku laittaa jäähdyttimet päälle. Älä välitä, törpöt on törppöjä kalauttat jääpalikalla riittävän kovaa, jos järki on joillakin jäässä.
Nyt vois sanoa, että koko ajan paranee, eikä ainoostaan sää.
- Anonyymi
Minua kiukuttaa ja ahdistaa se etten pysty tekemään valintaa ja päätöstä tulevaisuuteni suhteen. Mitt enemmän mietin, sitä enemmän minua ahdistaa.
- Anonyymi
TiuhtinWau kirjoitti:
Herran haltuun 😉
Jaa, no... En tiedä.
- Anonyymi
Poissa mielestä, poissa silmistä on kohtalokas ketju.
- Anonyymi
Tarkoititko: "Poissa silmistä, poissa sydämestä"?
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoititko: "Poissa silmistä, poissa sydämestä"?
Kauheeta mitä täällä on tapahtunut😳! Ei kiva.
Nyt ei kiukuta mikkään. Seuraavat neljä päivää aion lepäillä ja ottaa mahollisimman rennosti.
- Anonyymi
Kauheen painostava ilma täällä Pieksemäellä, pit iha laittaa puuvillahanskat käsiin. Mieli on onneksi harvinaisen selkeä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1363512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen392763Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402566Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302535Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232508- 1161885
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3181575Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741498Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3151398- 661258