Plantaarifaskiitti hyvät kengät

Anonyymi

Mitkä kengät olisivat hyvät plantaarifaskiittista kärsivälle. Itselle parhaiten ovat sopineet toistakymmentä vuotta vanhat todella retuiset lenkkarit, jotka pitäisi uusia. Oletteko saaneet apua mbt tai paljasjalkakengistä? Töissä joutuu käyttämään turvakenkiä, jotka ovat todella murhaa jalkapohjille, ilman kantakuppia ei pystyisi pitämään lainkaan. Jalat aina hieman palautuvat kun saa käyttää noita retulenkkareita, alkavat vaan olla niin puhkikuluneet, että kohta eivät pysy enää jalassa. Kiitollinen olisin jos löytäisin hyvät kengät niiden tilalle, monia kenkiä on ostettu, mutta ei ole löytynyt parempia jallalle... Myös hyvä turvakenkä kyseiseen vaivaan olisi hyvä löytää...

4

3543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse ostin kesäkengät joissa jalkapohjan alla pehmustetta. ..mutta 2 kk meni ennenkuin jalkapohja toipui.

• Anonyymi

Korkoa vähän enemmän kuin aikaisemmissa kengissä, jotta varpaat nousee edes hiukan pystympään. Paras kenkä on sellainen johon mahtuu, (tai saa pois irtopohjallisen) plantaarifaskiitin avuksi tarkoitetun silikonisen hoitokorokkeen kantapään alle. Näissä on vielä erillinen pehmeämpi kohta tulehduspisteen kohdalle. Ilman kenkiä ei saa kävellä kovalla alustalla, siis mukavat sisäkengät käyttöön.

Tällainen venytyshoito (varpaat koholle) on todennäköisesti ainoa varma hoitokeino plantaarifaskiitille ja sekin kestää useamman kuukauden ennen kuin tulehdus on parantunut jalkapohjan jännekalvosta.

• Anonyymi

Minulle jalkaterapeutti ohjasi jalan kinesioteippauksen, joka vakauttaa holvin. Auttanut jo parissa päivässä (aamu)aristukseen. Samaa teippausta voi käyttää parikin viikkoa, jos pysyy hyvänä ks.esim. Youtube, poikittainen, hieman päällekkäinen teippaus, 3-4 x 15cm. Seuraava askel on sitten tarvittaessa silikonikantakupit pohjallisen alle.
        Myös pohkeita tulisi venytellä erillään kantakalvosta (isot jänteet kiinnittyvät kantapäähän, kiristykset ylläpitävät epätasapainoa). Pelkkä kantakalvon venyttely ei riitä, voi jopa lisätä alueen tulehdussoluja. Tein itse aiemmin tennispallopyörittelyjä ja rappusvenyttelyjä, mutta nyt olen vähentänyt. Passivointi on parempi.
        Mulle vaiva syntyi kovien vaelluskenkien ja kumppareiden kuukausien käytön jälkeen. En yhdistä jalat paljaana esim. kotona kävelyä vaivan pahenemiseen, ainakin nyt teipattuna tuntuu ihan hyvältä. Parhaat kengät mulle ovat olleet Reebokin ikivanhat kangastennarit. Niiden pohja on joustava, lähinnä neutraali. Pientä korkoa kävelykenkiin suositti terapeuttikin. Katsoin kyllä netistä erilaisia kalliita erityisjalkineita, mutta onneksi kävin ensin jalkaterapeutilla. Toki jos vuosikausia ollut sama vaiva, niin saattaa olla kehittynyt luunokka, tai repeämää. Eli tarvittaessa ortopedin kautta. Luulisi, että työkengät ovat sulle tarpeellinen apuväline, ja siten ainakin osin korvattavat.

• Anonyymi

Myös jalat kipeytyneet, ostin Ähhka-merkkiset beesin väriset, kokoni 39 mutta onneksi otin koon 40, tismalleen sopivat ja mukavat jaloissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      156
      6899
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4033
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2022
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      61
      1906
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1446
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      193
      1444
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      13
      984
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe