Haydn: KAikkien aikojen tylsin säveltäjä

Anonyymi

ei lahjattomin mutta tylsin, sopivaa " kuolen huomenna musiikkia köyhille", sillä heidän on taivasten valtakunta.

SIb Forever

10

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unohdit Vivaldin. Se vasta tylsää on.

• Anonyymi

Vivaldihan stravinskyn mukaan sävelsi saman konserton 500 kertaa.

• Anonyymi

Olen aikoinaan ylioppilaskokeisiin valmistautuessa kuunnellut hurmiossa Haydnin oratorioita Luominen ja kokenut katharsiksen.

• Anonyymi

lentikö mällit pitkälle?

• Anonyymi

Haydyni Tissit, suurin sävellys ihmiskunnan historiassa

• Anonyymi

Haydn lähti kohtuullisen vaatimattomasta taustasta, aloitti kuoropoikana vieraassa kaupungissa, etäällä perheestään, jäi kuorovuosien jälkeen kodittomaksi, mutta aloitti sitkeän työnteon oman säveltäjäuransa eteen, toimi erilaisissa viroissa kehittäen jatkuvasti omaa säveltyyliään. Paitsi omaa tyyliään, Haydn kehitti koko länsimaista musiikkia. Hänet mainitaan sinfonian ja jousikvartetin isänä. Hänen mestaruutensa monotemaattisen sonaattimusiikin parissa oli esikuva Mozartille (joka omisti joukon teoksia Haydnille) ja Beethovenille, toki myös esimerkiksi romantikolle Brahmsille. Haydnin mestariteokset, kuten kypsät Lontoon-sinfoniat ja Luominen-oratorio suurenmoisessa taituruudessaan tekevät hänestä yhden top10, ehkä jopa top4 säveltäjän musiikin historiassa. Tosi etevä ja tuottelias mies.

• Anonyymi

Barokin säveltaide on musiikkitieteilijä Kai Maasalon mukaan monotemaattista ja monorytmistä käsitellen yhtä affektia kerrallaan aikakauden teoksissa, kun klassismin säveltaidetta ja sävelteoksia leimaa teemojen ja rytmien moninaisuus rytmin irtautuessa niissä hienosyiseen tematiikkaan.

• Anonyymi

Taidokas ja monipuolinen säveltäjä oli. Amen.

• Anonyymi

ja emmä ny tiiä oliko hän tylsä säveltäjä?? Ei kai. ei ainakaan mun mielestä.

• Anonyymi

Joo, Amen oli oikein hyvä säveltäjä. Haydn sen sijaan oli pelkkä p**ka.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      163
      7322
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4218
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      3728
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      147
      3210
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2966
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      49
      2559
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2356
    8. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      273
      2049
    9. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      55
      2005
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1906
    Aihe