ei lahjattomin mutta tylsin, sopivaa " kuolen huomenna musiikkia köyhille", sillä heidän on taivasten valtakunta.
SIb Forever
Haydn: KAikkien aikojen tylsin säveltäjä
10
268
Vastaukset
- Anonyymi
Unohdit Vivaldin. Se vasta tylsää on.
- Anonyymi
Vivaldihan stravinskyn mukaan sävelsi saman konserton 500 kertaa.
- Anonyymi
Olen aikoinaan ylioppilaskokeisiin valmistautuessa kuunnellut hurmiossa Haydnin oratorioita Luominen ja kokenut katharsiksen.
- Anonyymi
lentikö mällit pitkälle?
- Anonyymi
Haydyni Tissit, suurin sävellys ihmiskunnan historiassa
- Anonyymi
Haydn lähti kohtuullisen vaatimattomasta taustasta, aloitti kuoropoikana vieraassa kaupungissa, etäällä perheestään, jäi kuorovuosien jälkeen kodittomaksi, mutta aloitti sitkeän työnteon oman säveltäjäuransa eteen, toimi erilaisissa viroissa kehittäen jatkuvasti omaa säveltyyliään. Paitsi omaa tyyliään, Haydn kehitti koko länsimaista musiikkia. Hänet mainitaan sinfonian ja jousikvartetin isänä. Hänen mestaruutensa monotemaattisen sonaattimusiikin parissa oli esikuva Mozartille (joka omisti joukon teoksia Haydnille) ja Beethovenille, toki myös esimerkiksi romantikolle Brahmsille. Haydnin mestariteokset, kuten kypsät Lontoon-sinfoniat ja Luominen-oratorio suurenmoisessa taituruudessaan tekevät hänestä yhden top10, ehkä jopa top4 säveltäjän musiikin historiassa. Tosi etevä ja tuottelias mies.
- Anonyymi
Barokin säveltaide on musiikkitieteilijä Kai Maasalon mukaan monotemaattista ja monorytmistä käsitellen yhtä affektia kerrallaan aikakauden teoksissa, kun klassismin säveltaidetta ja sävelteoksia leimaa teemojen ja rytmien moninaisuus rytmin irtautuessa niissä hienosyiseen tematiikkaan.
- Anonyymi
Taidokas ja monipuolinen säveltäjä oli. Amen.
- Anonyymi
ja emmä ny tiiä oliko hän tylsä säveltäjä?? Ei kai. ei ainakaan mun mielestä.
- Anonyymi
Joo, Amen oli oikein hyvä säveltäjä. Haydn sen sijaan oli pelkkä p**ka.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984