Corona aikana kotona olo, vaikkeeta?

Anonyymi

En minä tiijjä ennee ounko viärässä vae mitenkä. Minusta on hirvveen mukavvoo olla kotona ja on aena ollunna.
Sitä on mualimassa ja Suomessaa paljo semmossii immeissii, joilla ei ou kottii.
Uatelkkoopa iha ite miltä se tuntus.
Oun ite muanna ulukona aekonnaan kännissä pakkasessa ulukomaella. Arvatkkeepa miltä tuntu, ku heräsin vielä kuitennii? Sitten sen arvon vasta tiettää...Koti, vaikka vaatimaton, on ihmiselle tärkein ja jos vielä toinen ihminen siinä lähellä..

19

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotona on ihmisen parasta olla. Ihan turha on huijella ympäri mualimmoo ja hankkii sieltä koronoota ihtesä riesaksi.

      • Nuorisolla on tietysti vielä mualima näkemäti, mutta kun ikkee tulloo niin alakkaa arvosttoo kotoahi.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Nuorisolla on tietysti vielä mualima näkemäti, mutta kun ikkee tulloo niin alakkaa arvosttoo kotoahi.

        Koti on rakas ja ihana paikka. En haaveile,en ole koskaan haaveillut lähteväni ulkomaille. Jos matkustaa haluaa niin suomesta löytyy aivan mahtavia paikkoja reissuta. Esim. Lappi, Pohjanmaan alueet, ja kyllä lieksassa löytyy ihania paikkoja,Ruunaa.
        Olen aina viihtynyt,rakastanut olla kotona ja jotenkin tämä korona-aika on lisännyt rakkauden tunnetta kotiin. Kotona tunnen olevani turvassa,kuin pesässä.
        Toki on ollut mukavaa reissata esim Pohjanmaalla( mm Tuuri,Ähtäri, Kalajoki), Lappi (siellä se karuus,luonto ja hiljaisuus rentouttaa).
        Kyllä kotimaa voittaa kaikki ulkomaan rantaloma paikat yms. Varsinkaan nyt lähteä
        "merta edemmäksi kalaan" ja saaliiksi viruksia ei todellakaan kiinnosta.
        Paljon mietteitä kesälomaa ajatellen et josko uskaltas lähteä lomalla esim Tuurin kyläkaupassa käymään parin päivä reissulle kun siellä kuitenkin aina niin julmetusti ihmisiä.
        No saas nähdä minne tie vie vai viekö minnekkään lomalla. Mutta ihan senkin vuoksi matkalle tekisi mieli että ajatukset tästä kauhujen kevät-talvesta ja keväästä,piristäisi mieltä kun pääsisi jonnekkin sinne missä mieli lepää.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Nuorisolla on tietysti vielä mualima näkemäti, mutta kun ikkee tulloo niin alakkaa arvosttoo kotoahi.

        Eipä enää tarvitse immeisen matkustella ympäri mualimmoo, kun se mualima tulee tänne, iha saattaa tulla naapuriin, jos asustaa vuokralla kerrostalossa.
        On kaikenväristä immeistä, osa ei ilikkee näyttää nuamoonsa, ovat kiärineet rätin piäsä ympärille. Se hajujen kirjo on kai sieltä isosta mualimasta peräisin, immeiset lemuaa, heidän pöperönsä hajut on ihan toista kuin läskisoosin.
        Äänenkäyttö on toista kuin meidän alkuperäisten. Huudetaan ja karjahdellaan kuin aina oltaisi hemmetin äkäisiä. Juoksennellaan rappuja ylös-alas mahdottomassa kiireessä, vaikka muuten näyttää elo olevan oleskelua.
        Niin se mualima on lähestynyt omituisine tapoineen ja kummallisine molotuksineen ihan käden ulottuville.
        Vaikka luulisi, että tämä "ilo" olisi ilmaista, niin eipä ole. Niillä rahoilla tekisi pari matkaa vuodessa sinne paikanpäälle. No se hyvä puoli tässä on, että saa kotoa käsin nähdä ja kuulla ison mualiman meininkiä.


    • Anonyymi

      Mustia pikkuhousunsuojia jo rakentavatten. Kuka niistä sitten pittää. Mustista.

      • Anonyymi

        Minut on koulutettu valtion taholta pysymään kotona, koska eläke on niin pieni ettei sillä kannata edes elokuvalippua ostaa muista huvituksista puhumattakaan, kuten ravintolassa syömässä käynti! kiitos kuuluu pitkälti Paavo Lipposelle joka rukkasi eläkkeet työväestöltä vituksi, mutta tietäähän sen kun se on demari että miten työläistä kiusataan!
        Kaikkeen tottuu kun on pakko ja varsinkin kun sille et voi tehdä itse mitään, varsinkaan korottaa ominpäin eläkettäsi! Mutta olishan se mukavaa jos ihmisllä olisi varaa käydä joskus jossain muuallakin kuin paskalla.


    • Anonyymi

      Kotona on ihan ok olla, mutta kyllä talvella iskee kaipuu lämpimään eli vaihtelu virkistää. Tuskin ensi talvena, mutta saahan sitä haaveilla 🌴

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin he muuttavat pakkasen lämmöksi, kirnupiimän cavaksi, humpan merengueksi tai pyttipannun paellaksi joten ei, ei helpota. Tahdon kylmästä lämpimään..

        Minä haluaisin kylmästä lämpimään jo nyt.
        #toukokuu


    • Anonyymi

      Kävin aikoinaan 8 kertaa tuolla Välimeren rannalla. Mulle ois yks kerta riittännä.
      Nyt en mene. Minun takkii ei ilima paskkaannu ennee siltä osin ja käytän elakkeeni kotimaassa enkä vie mehmettilöille.

    • Italiiaan piässöö tuas matkustammaan kesäkuussa. Sieltä voipi hakkee lissee koronnoo.

      • Anonyymi

        Tuotko pankko matuja tullessas vaikka käsimatkatavarana? Niitä kun on tullu aaton kojelauvassahi! Kokkeileppa pankko montako tulloo sinun matkalaukussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotko pankko matuja tullessas vaikka käsimatkatavarana? Niitä kun on tullu aaton kojelauvassahi! Kokkeileppa pankko montako tulloo sinun matkalaukussa?

        Mittee mieltä pankko on kun tulloo vierraita sieltä etelästä, jotta pitäskö ottoo lissee valtonvelekkoo jotta jäes tulevillehi sukupoloville maksettavvoo? Outko arvellu asijjoo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mittee mieltä pankko on kun tulloo vierraita sieltä etelästä, jotta pitäskö ottoo lissee valtonvelekkoo jotta jäes tulevillehi sukupoloville maksettavvoo? Outko arvellu asijjoo?

        Niihän nuo lehessä arveli, jotta varmmaan nuoret mielluummin perrii semmosen Suomen jolla on velekkoo ja joka vielä toimmii kun jotta ei oteta yhttään velekkoo ja annetaan tallouven romahttoo kokkonnaan. Kaipa minä oon sammoo mieltä ainahi suurinpiirttein.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuotko pankko matuja tullessas vaikka käsimatkatavarana? Niitä kun on tullu aaton kojelauvassahi! Kokkeileppa pankko montako tulloo sinun matkalaukussa?

        Mulla on niin pienet matkalaukut jotta ei sinne kukkaan mahu. Enkä oo muitenkkaan mihinkkään Italijjaan lähössä kun sieltä suapi vain koronoota.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Niihän nuo lehessä arveli, jotta varmmaan nuoret mielluummin perrii semmosen Suomen jolla on velekkoo ja joka vielä toimmii kun jotta ei oteta yhttään velekkoo ja annetaan tallouven romahttoo kokkonnaan. Kaipa minä oon sammoo mieltä ainahi suurinpiirttein.

        Nuorethan arvosttaa sitä jotta suavat makssoo ulukomaelta tulleihen elämmee, ja varsinkkaan jos niistä itesttään ei ou töehen kun puolet on jo hulluuseläkkeellä masennuksen tähe? Sittenpähän saekkaroevat matujen kansa jotta misttee sitä rahhoo elämisseen suapi kun ulukomuan rahahanat männöö kiinni? Eli eii ne sieltä ulukomaelta loputtommiin sitä rahhoo anna, ja varmmaan jossaen vaehheessa sitä velekkoo pitäs makssoo takasihhin päen.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Mulla on niin pienet matkalaukut jotta ei sinne kukkaan mahu. Enkä oo muitenkkaan mihinkkään Italijjaan lähössä kun sieltä suapi vain koronoota.

        Kyllä sinne aina puolenkymmentä pikkumustaa saa survottua. Kaikkein pienin tulee vaikka perperin sivutaskussa. Äläpä nyt rupea mamoilemaan ja turhan vaatimattomaksi. Ole mies!


      • Anonyymi

        Pittäähän se käyvä kun kerta piässöö lähtemmään. Enkä kyllä huutele kellekkään, voitta sitten kaupassa jännittee, että onkohan se just tuo joka kävi just Italiassa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe