Minkälainen on hyvä satama ?

Anonyymi

Satamamieltymyksiä vaikuttaa olevan yhtä paljon kuin punkkilajeja rantapusikoissa, viitaten Turunsaariston Stenskärin 125 viestin keskusteluun, joten tuskin tämä aihe on kokonaan käsitely vaikka maapallo muuttaisi pyörimissuuntaa. Tosikkovastaajat, olette hiustähtäimessä jo valmiiksi ;)

22

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljonko niitä punkkilajeja on?

      • Anonyymi

        1500 lajia, mutta kaikkia ei ole vielä kartoitettu, kuten ei ihan kaikki "Eunuck-hamnen" itkaan eivät ole anoneet Trafilta palvelusatamamerkintää


    • Anonyymi

      Katso ensin siitä Stenskärin keskustelusta, ennenkuin rupeat lisää kyselemään.

      • Anonyymi

        Katso itse näsäviisas. Oliks muuta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso itse näsäviisas. Oliks muuta ?

        Ei mulla muuta.


    • Anonyymi

      Ainakin on hyvä saada tännekin muuta ruotimista kuin tuo kestoaihe, joka on täällä pyörinyt jo useamman vuoden ajan.

      Mielenkiinnolla odotan mitä mieltä maan hallitus on veneilystä tulevana kesänä.
      Joudummeko lähtemään vesille ikäänkuin ”luvatta” ja omatunto kolkuttaen kun merivartiostokin kehotti pysymään kotona.
      T. Vesille venosen mieli

      • Anonyymi

        Kyllä Kaunissaari nuo kaksi Saaristomeren saarta voittaa, kelillä kuin kelillä.


      • Anonyymi

        Mutta eikö kokoontumiskielto koske vain niitä joiden omalaatuisiin taipumuksiin on kuulunut veneiden köyttäminen kylki kylkeen pieneen itse jätelankuista pidennettyyn mökkilaituriin kuin uudet jännittävät tuttavuudet vähemmistöbaarissa, ja sitten kakarat kiljuu kilpaa etuhyteissä kenen ääni kantaa vastarannalle pelottelemaan joutsenet. Juopottelu terasseillakaan vierassatamissa ei nyt vetele, ja sitloorabileetkin on vähemmän suositusten mukaista.

        Tämähän voi opettaa vierassatamassa viihtyvät veneilijät käyttäytymään kuin oikeat veneilijät, rantautumaan ihan oikeisiin saariin. Ehkä heidän pitää ostaa jopa ikioma ankkuri ja köyttäkin enemmän kuin 3,5 metriä per pollari. Ja kirsikkana shortsin takasaumassa, ihan omat juomat, ruuat ja opetella paistamaan ruokaa, muutakin kuin pakastimesta sulatettua triplahintaista pikaruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Kaunissaari nuo kaksi Saaristomeren saarta voittaa, kelillä kuin kelillä.

        Onko tämä kaunisaar jossain Viron saaristossa, olen kuullut että se on joku Reinoilupaikka, mitä sekään tarkoittaa...asiasta tietävät tarkentakoot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö kokoontumiskielto koske vain niitä joiden omalaatuisiin taipumuksiin on kuulunut veneiden köyttäminen kylki kylkeen pieneen itse jätelankuista pidennettyyn mökkilaituriin kuin uudet jännittävät tuttavuudet vähemmistöbaarissa, ja sitten kakarat kiljuu kilpaa etuhyteissä kenen ääni kantaa vastarannalle pelottelemaan joutsenet. Juopottelu terasseillakaan vierassatamissa ei nyt vetele, ja sitloorabileetkin on vähemmän suositusten mukaista.

        Tämähän voi opettaa vierassatamassa viihtyvät veneilijät käyttäytymään kuin oikeat veneilijät, rantautumaan ihan oikeisiin saariin. Ehkä heidän pitää ostaa jopa ikioma ankkuri ja köyttäkin enemmän kuin 3,5 metriä per pollari. Ja kirsikkana shortsin takasaumassa, ihan omat juomat, ruuat ja opetella paistamaan ruokaa, muutakin kuin pakastimesta sulatettua triplahintaista pikaruokaa.

        Ne jotka ovat tottuneet rantautumaan ihan oikeisiin saariin, tietävät, että siellä ei kiinnittymiseen ole pollareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka ovat tottuneet rantautumaan ihan oikeisiin saariin, tietävät, että siellä ei kiinnittymiseen ole pollareita.

        Ja ne kellä on oma vene, tietää että ankkuriköyden toinen pää kiinnitetään yleensä pollariin, ja että veneessä on keskimäärin 3-4 pollaria. Eunuck-hamnenissa saattaa laituripollarin tehtävää ajaa lampaan lonkkaluurangosta taiteellisesti veistetty käsityö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä kaunisaar jossain Viron saaristossa, olen kuullut että se on joku Reinoilupaikka, mitä sekään tarkoittaa...asiasta tietävät tarkentakoot

        Ääni Sipoon Kaunissaarelle. Siellä on kaikki niin kauniita.


    • Anonyymi

      Sellainen on paras jossa on 1500 punkkilajia

      • Anonyymi

        Entä sellainen jossa on 5% varsinais-suomen poikivista naaraskyykäärmeistä ?


    • Anonyymi

      Halpa max 5€ yö, suojainen kaikilta aaloilta ja tuulilta. Ilta-aurinkoa, ei lapsi perheitä tai muitakaan mölyäjiä. 20 metrin turva väli. Sähköä ja hyvää vettä ja aamuksi muhkeita juustosämpylöitä halvalla, saunasta en perusta koska bakteeri/Virus fobia ja Nesteen dieseliä auto asema hintaan. Hyvät luontopolut.

      • Anonyymi

        Disney-Landissakin satumainen utopia kukoistaa.


      • Anonyymi

        Kutakuinkin tuollainen, mutta mitään viittä euroa en yöstä maksa. Ei kaikista suojaisin mutta aallokko on pientä. Ahtaimmassa poijupaikassa turvaväliä naapuriin pienimmillään vain 16m, siitä pieni miinus. Polttoaineet Nesteen kylmäaseman hintaan tietysti, mutta itse joutuu tankkaamaan, saunan lämmittämään ja kinkkusämpylät kasaamaan.


    • Anonyymi

      Sensuroija iski pelkkään viestiin pollareista laiturissa, vai tällainen palstapoliisi..

    • Anonyymi

      Muumimaailman tai Väskin seikkaulusaaren laiturit. Ehdottomasta parhaat satamat Suomessa.

    • Anonyymi

      Jospa ihan piruuttani vastaisin vakavissani:

      -hyväkuntoiset laiturit
      -mieluiten aisakiinnitys (kunnon päälläkäveltävät aisat), mutta peräpoiju tai tolpat käyvät myös
      -sähkö ja vesi laiturilla
      -sauna, mieluiten ilman varattavia vuoroja (seilaan usein yksin ja vaimo taas ei edes oikein ole saunaihmisiä, joten perhevuoro on meidän venekunnalle vähän tuhlausta)
      -septityhjennysmahdollisuus (ilman eri maksua)
      -tankkausmahdollisuus

      Lisäplussaa tulee kahvilasta/ravintolasta, pyykinpesumahdollisuudesta, kaupasta kävelyetäisyydellä. Paikasta riippuen fillarivuokraus voi olla hyvä lisä sekin.

      Uudet/uusitut satamat Viron rannikolla tarjoavat aika hyvän referenssin (esim. Kalev ja Kakumäe Tallinnassa ja Kärdla Hiidenmaalla).

    • Anonyymi

      Siellä missä on lapsiperhitä joten sieltä puutuu ördääjät.

    • Anonyymi

      Mitä hiton järkeä on jumittaa koko viikonloppu samassa satamalaiturissa. Luulis olevan mukavaa vaihtaa maisemaa. Ehkä olut maistuu paremmalta? Muistuttaa oleilua karavaanarialueelle. Yhtä tyhmää.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe