Gigantin keittiö avaimet käteen- periaatteella

Anonyymi

Hei! Kannan nyt oman korteni kekoon ja kerron omasta keittiöprojektistamme. Muutin keväällä uuteen kotiin, joten tarkoitus oli uusia koko keittiö. Otin tarjouksen Kalustetukusta, Ikeasta, Gigantista sekä Keittiömaailmasta. En remontoi itse, joten asennus oli saatava mukaan.

Kalustetukun myyjä oli todella nyhverö, ehdotteli meille vain halvinta ja tylsintä. Olisin kaivannut jotain otetta myymiseen. Suunnitelma sinänsä ihan kelpo.

Ikean suunnitelma maksoi 50,- mutta oli koko rahan arvoinen. Myyjä kävi tarkkaan läpi kaikki, kodinkoneet ja muut. Hän kierrätti meitä myymälässä ja näimme paikan päällä mitä olimme ostamassa.

Keittiömaailman tarjous oli olemattomin. Myyjä näytti meille eri vaihtoehtoja, laittoi rasteja paperiinsa enkä saanut edes suunnitelmaa heti kotiin vaan se luvattiin viikon päähän kun olisi pitänyt mennä sinne uudestaan katsomaan suunnitelmaa. Myöskään hintoja ei ollut ollenkaan, oli vain hintaluokkia. Aika erikoista kun maksan kuitenkin euroilla.

Loppujen lopuksi otimme keittiön Gigantista rahoituksen tähden. Sieltä sai nimittäin todella edullisesti keittiöremonttilainaa, jota on mukava maksella vähän kerralla korottomasti. Olen muutenkin ostanut Gigantista kaikenlaisia koneita, joten kauppa oli minulle entuudestaan tuttu. Myyjä oli mukava ja suunnitelma ihan toimiva. Ainakin aluksi. Kiinnitin kylläkin huomiota siihen, että hän ei kierrättänyt meitä katsomassa kodinkoneita, ei hanoja vaan hiljaa napsutteli suunnitelmaa koneelleen. Näppärää, mutta minulle jäi vähän epämääräinen olo, mitä olen tilaamassa. Luotin kuitenkin myyjään sillä ajattelin että hän osaa asiansa. Kovin erilaista kuitenkin, verrattuna Ikeaan.

Mutkia matkaan alkoi kuitenkin tulla heti, kun sovimme Kokodiilin kanssa asennuksesta. Asennusaikaa siirrettiin kaksi kertaa. Kolmannella kerralla se vasta onnistui. Keittiöstä puuttui osia, joita sitten tilasin remontin ollessa käynnissä. Siitä tuli lisähintaa, jota en tietenkään saanut enää ns. luotolle. Myyjä ei ollut tilannut meille keittiön hanaa ollenkaan vaikka lupasi. Hain itse hanan toisesta kaupasta. Taas tuli lisähintaa. Kaikki tehtiin kovalla kiireellä ja informaation puutteen vuoksi eräs hylly asennettiin ihan päin p***tä ja eräs ovi aukeaa väärinpäin. Sovimme että lattia ja katto myös uusitaan. Katon maalaus sujui moitteetta ja samoin lattian asennus. Yllättävää kyllä, vanhat listat eivät enää käyneet keittiöön, eivätkä kynnykset. Ne piti uusia. Remonttimies vei kaiken tavaran pois, varmasti osan sellaisiakin, mitä olin maksanut; kuten levyjä. Noh, lattialistoista ja kynnyksistä sekä väärin asennetusta kaapista tuli lisätyötä, mistä laskutettiin erikseen. Tuli sellainen olo että remppamies teki itse itselleen lisätyötä....Putkimiestä enkä sähkömiestä edes nähnyt, mutta hekin tulivat 150 km päästä vaikka lähempänäkin olisi ollut. Keittiöön asennettiin uudet valot, ne olivat vääränlaiset ja jouduin vaihtamaan ne viime tingassa. Onneksi asun Gigantin vieressä. En ymmärrä miten nekin oli tilattu ihan päin P***tä.

Kaiken kaikkiaan keittiön ostosta sen valmiiksi saattamiseen meni 3 kk. Olin lukenut teidän kokemuksianne jo aikaisemmin ja tuntuu siltä että jokaisesta firmasta on jotain huonoa sanottavaa. Rahoituksen tähden päädyin Giganttiin. Pidän kyllä kovasti keittiöstäni ja minusta se on aivan upea! Mutta ihan mutkitta ei sekään sujunut.

1

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tilasin Kokodiilistä Ikea-keittiön asennuksen. Keittiö kyllä purettiin, mutta yhtäkkiä meidän neljän päivän asennusaika on annettu muualle ja 4 viikon päästä tarjoutuvat jatkamaan. Todella vastuutonta jättää pikkulapsiperhe tällaiseen pulaan, täysin ilman keittiötä. Ikea pilaa maineensa tekemällä vastuuttomasti toimivan yrityksen kanssa yhteistyötä, mutta eivätköhän havahdu, jos ihmiset alkavat valittaa. Ja Kokodiilinhan ”menestys” perustuu näihin diileihin Ikean ja Gigantin kanssa. Ammattitaidolla ja hinnalla eivät ole kilpailukykyisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe