Mulla on BX:n kanssa ilmaantunut ongelma, että se syö ihan älyttömästi bensaa, kulutus on reilu 20 l satasella.
Kyseessä kaasari kone 1.6l
Citroen BX syö bensaa
13
1984
Vastaukset
- normaalia .
kun kyseessä on ranskan rapea. voit kohentaa tilannetta poraamalla reikiä tankin pohjaan, jos siihen tartee porata mitään koska jos se on yli vuoden vanha auto niin johan se on ruostunu puhki.
- tunpelo
Jaahas. no voi teitä poloisia, kun ootte niin kateellisia meijän "rapeista" mutta mystisesti silti samalla ruosteettomista ranskalaisista. Kyllä mä ymmärrän että kyllä se hermon päälle ottaa ajella korollalla tai sunnyllä joka kulkee kun kivireki... Ei se niin vaikeeta ole luopua siitä riisikiposta ja ostaa oikea auto.
Mitä minun kyseisen auton vikaani tulee, niin eikö ole normaalia että kaasariin tulee jo hieman vikaa 17 vuoden aikana?
Mutta sitä mä vaan ihmettelen että mikä tekee ihmisen niin vihreeksi kateudesta että pitää riisikipolla tulla citroen palstalle haukkumaan oikeita autoja. Japanissa kaikki autot ovat samaa kakkaa vain hieman eri paketissa. Ja mikä juuri citikasta tekee huonomman? se että citroen on nykyään lähes ainoa merkki joka tuo usein jotain uutta autoteollisuuteen? Kyllä ymmärrän että ottaa päähän että sitikka kehitti etuvedon kun itsellä on alla takaveto 1 litranen riisikippo vm.78.
Tai vaikkapa Citikan hydrauliikka joka on kelvannut esim. rolls roycelle... muttei teidän essonbaari huhuilijoille jotka on ihmeissään kun auto joustaa pelkillä kranaatin näkösillä häkkyröillä.
No, mutta, kyllähän tyhmiä aina maailmaan mahtuu, ja hyvä niin, pitäähän jonkun ruokkia niiden japanilaistenkin perheet jotka tuovat tänne mailman epämukavimpia ja tylsimpiä autoja. - Jamppa1
tunpelo kirjoitti:
Jaahas. no voi teitä poloisia, kun ootte niin kateellisia meijän "rapeista" mutta mystisesti silti samalla ruosteettomista ranskalaisista. Kyllä mä ymmärrän että kyllä se hermon päälle ottaa ajella korollalla tai sunnyllä joka kulkee kun kivireki... Ei se niin vaikeeta ole luopua siitä riisikiposta ja ostaa oikea auto.
Mitä minun kyseisen auton vikaani tulee, niin eikö ole normaalia että kaasariin tulee jo hieman vikaa 17 vuoden aikana?
Mutta sitä mä vaan ihmettelen että mikä tekee ihmisen niin vihreeksi kateudesta että pitää riisikipolla tulla citroen palstalle haukkumaan oikeita autoja. Japanissa kaikki autot ovat samaa kakkaa vain hieman eri paketissa. Ja mikä juuri citikasta tekee huonomman? se että citroen on nykyään lähes ainoa merkki joka tuo usein jotain uutta autoteollisuuteen? Kyllä ymmärrän että ottaa päähän että sitikka kehitti etuvedon kun itsellä on alla takaveto 1 litranen riisikippo vm.78.
Tai vaikkapa Citikan hydrauliikka joka on kelvannut esim. rolls roycelle... muttei teidän essonbaari huhuilijoille jotka on ihmeissään kun auto joustaa pelkillä kranaatin näkösillä häkkyröillä.
No, mutta, kyllähän tyhmiä aina maailmaan mahtuu, ja hyvä niin, pitäähän jonkun ruokkia niiden japanilaistenkin perheet jotka tuovat tänne mailman epämukavimpia ja tylsimpiä autoja.täälläkin on jouku syöny toisen eväät vai?
Muuten en halua sekaantua mutta meillä oli joskus tommonen bx ja siinä lähes vastaava kulutus johtui etujarrujen laahaamisesta. Siitä kämähti hydrauliikka jotenkin, en jaksanut perhtyä vaan möin pois. Mutta jarrut kannattaa tarkastaa jokatapauksessa. - Ci-Tikka
Hm... ruostuuko muovinen tankki todellakin puhki. Hmm...
- paljon?
Tuo on kyllä hurja kulutus. Miten se on alkanut? Äkkiseltään, vai hissun kissun lisääntynyt? Kyllä sen alle 10l/100km pitäisi mennä.
- tunpelo
Kyllä se tuntui hieman isolta jo aikasemmin semmone n.10l satasella, mutta nyt se on ihan yhtäkkiä pompannut 20 litraan, kaasarissa todennäkösesti vika, mutta kun en oikeen osaa korjata.
Vika ei ainakaan pitäs olla automaatti ryypyssä, koska kone ei ainakaan niin rankasti erilaisella äänellä käy.
- vuotaa
Katsoppas mistä se bensaputki vuotaa. Näissä ikäluokissa alkaa ne putket olal aika haperoita, omassa pösössänikin laski alleen.
- epäilen
Tuo bensaputkivuoto kyllä kannattaakin tarkistaa. Minulla muutama vuosi sitten oli juuri tuo sama vika, bensaputki oli syöpynyt puhki. Tuossa thatsit kirjoittaa muovisesta säiliöstä, mutta kun se on siellä auton takaosassa ja sieltä p-aine johdetaan kaasariin osin syöpyviä metalliputkia pitkin. Thatsit oli sekoittanut puurot ja vellit.
Bensa kun on vielä siitä ovelaa ainetta että haihtuu helposti, joten ei kovin kummoista kosteutta sinne putken kylkeen jätä. Ja ne putket kulkevat sitä auton oikeaa reunaa, siis sitä apumiehen puolta, heti helman alla.
Puhuvat noin. BX'n tnkki on muovia, mikä taatusti ei vuoda.
Vie autosi firmaan Kaasutin-Varma (H:gissä), niin homma hoituu. Kokemusta kantapään kautta autolla BX 19 TRS aut. 1987.- esa h
onko alinpaine kello ehjä oletaisin jos veto heikentyny johtuu tästä, paluu putki kunties tukossa ...kaasariin tulee liian suuri pensan paine joka johtaa kaasarin tulvimiseen,tai kohokammion neulaventiili vuotaa ... tässä yleisimmät syyt. t esa...
Jos sulla on joku muu kaasarimalli kuin BX16RE, niin :
Ensimmäinen, todennäköisesti ainoa (ja ikävä kyllä uutena kallis osa) joka moisessa tilanteessa tulee tarkistaa: kaasuttimen koho. Tuon Solexin kaasarin ongelmana on vettyvä koko, joka siis ei enää kellu kohokammiossa ja sulje neulaventtiiliä. Ehdottomasti yleisin syy BX:n polttoaineenkulutuksen nousuun. Onneksi uutta osaa ei tarvitse ostaa, koska veli venäläinen teki Samaraan lisenssiversion Solexin kaasarista, jossa on kuin onkin täysin identtinen koho. Paitsi laadukkaampi, elikkäs pitää bensat ulkopuolella. Joten mars purkamolle, etsi Samaran kaasari, ja ota koho siitä. Ja esim Motonetista saa tuohon kaasariin tiiviste/kalvosarjan, uusi ne kaikki samalla kun sen avaat. Ja putsaa se kaasari kunnolla :)
- seikku
Vie se rakkine Kuusaan Seolle ja kysy Peteä
- termostaatti
Minun vei 20 l kun termostaatti oli rikki ja kone aina kylmana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121421
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764