Vesimeloni

Anonyymi

Viimekesänä oli taivasalla säkissä muutama vesimelonin taimi, jotka oli kasvatettu ruokakaupasta ostetun vesimelonin siemenistä. Eivät ehtineet tuottamaan hedelmää. Syynä lienee alkukesän kuivuus ja satunnainen kastelu. Tälle kesälle on tarkoitus tehdä uusi yritys, mutta kaupan taimilla, kasvatussäkillä, kastelualtaalla ja minikasvihuoneella.

Kasvihuoneeksi on valikoitumassa pienin Palram Hybrid 2,2m2, koska vastaavan kokoiset kertakäyttöiset PVC muoviset on myyty kaikkialta loppuun (Bauhaus ja Biltema). Tuohon mahtuu kaiketi neljä kasvatussäkkiä. Yhteen säkkiin vesimelonia ja yhteen tomaattia. Muu on vielä miettimättä.

Mistä saa vesimelonin taimia pääkaupunkiseudulla tai muualla Uudellamaalla? Olen käyttänyt taimimyymälänä Plantagenia ja Muhevaista (parempi) enkä ole nähnyt niissä vesimelonia. Milloin ne uskaltaa istuttaa ja milloin viimeistään pitää istuttaa? Mitä muuta pitää ottaa huomioon?

3

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meloni tarvitsee paljon enemmän lämpöä kuin tomaatti. Jotkut kehoittavat aloittamaan tuuletuksen vasta 30 asteessa.
      Pölytyksen kannattaa ehdottomasti itse hoitaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

No kun nostettiin: Muhevainen myi vesimelonien taimia paria lajiketta. En muista mitä, kun en itse ostanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82