Suomen kielellä yli 5000 vuotta historiaa ja tällä niemellä niistä 2500 vuotta

silti svekojen mukaan olimme kielettömiä ja historiattomia, kunnes ruotsalaiset...

18

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä palstan svekonäkemys:

      "Suomenkieli tuo pierunlaskijoiden hillitön mokellus, onko siitä mihinkään? Kalliiksi se on käynyt kuin fan, onko siinä kaikki?"

      Mikä näitä piinaa. Oma historiattomuusko?

      • Kateus? Katkeruus?


      • Kateus? Katkeruus?


      • Tulipa svekoilta aito tunnepurkaus. Tämä näyttää, miten vaikeaa suomanmaalaisen on hyväksyä suomalaisuuden olemassaolo.


    • Ajatelkaa, miten upea asia suomen kieli ja sen kantama tuhansien vuosien historia on. Ja tapa, jolla svekot sitä käsittelevät...

      • Anonyymi

        On ala-arvoinen ja törkeä.


    • Minkälaista "suomenmaalaisten" historiaa svekoilla olisi tarjota tämän sijaan?

      • Anonyymi

        Ei taida tulla vastauksia.


    • Mikä on se "suomenmaalaisten" historia, jota meille tarjotaan tämän suomalaisuuden historian sijaan?

      • Anonyymi

        Voimme adoptoida raa'at viikingit melkein omiksi?


    • Svenska är bättre språk än finska.

      • Anonyymi

        Saa valita muttei saa olla pakko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saa valita muttei saa olla pakko.

        Miksi ei saisi olla pakko?
        Ruotsi on todennäköisesti hyödyllisempää sinulle kuin esimerkiksi saksa.


      • Anonyymi
        Persu12 kirjoitti:

        Miksi ei saisi olla pakko?
        Ruotsi on todennäköisesti hyödyllisempää sinulle kuin esimerkiksi saksa.

        Englanti on se kieli jota on kaikille tärkeä. Sekin on valinnainen.

        Todennäköisesti lapselle tärkeä kieli on lisäksi perheen lähipiirissä jo oleva kieli (esim. isovanhempien venäjä, tädin perheen saksa tai äidin työssään käyttämä espanja - tai voihan se olla ruotsikin). Tämän tulisi siis olla valinnaiskieli myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti on se kieli jota on kaikille tärkeä. Sekin on valinnainen.

        Todennäköisesti lapselle tärkeä kieli on lisäksi perheen lähipiirissä jo oleva kieli (esim. isovanhempien venäjä, tädin perheen saksa tai äidin työssään käyttämä espanja - tai voihan se olla ruotsikin). Tämän tulisi siis olla valinnaiskieli myös.

        Realismia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Englanti on se kieli jota on kaikille tärkeä. Sekin on valinnainen.

        Todennäköisesti lapselle tärkeä kieli on lisäksi perheen lähipiirissä jo oleva kieli (esim. isovanhempien venäjä, tädin perheen saksa tai äidin työssään käyttämä espanja - tai voihan se olla ruotsikin). Tämän tulisi siis olla valinnaiskieli myös.

        Miksei tätä nyt voida myöntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei tätä nyt voida myöntää?

        Tervejärkinen myöntää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksei tätä nyt voida myöntää?

        Kyllä, englanti on tärkeä mutta miksi ruotsi ei ole? Ruotsi on kuitenkin aika tärkeä kieli sillä täällä asuu hyvin paljon ruotsalaisia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2202
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      854
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      9
      775
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      67
      713
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      711
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      620
    8. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      81
      514
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      44
      510
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      479
    Aihe