Hiukset, miten teit kun harmaantuu.........

Anonyymi

Aika vaisu on tämä ryhmä, samaa jauhetaan koko ajan. No nyt olen eläkkeellä ollut vajaan vuoden , kesällä tulee 64 v. Nyt mun kysymys, varsinkin naispuolisille, HIUKSET. Olen tykännyt pitää niitä tummina joka on oma väri, nyt harmaata pukkaa, ihan liikaakin, alkaa vain tuo kampaajan maksu hirvittää kun väliä pitäis tiuhentaa. Tän koronan takia en ole käynyt, ja se kyllä näkyy, mietin laitanko koko pää harmaalla kerralla , kyllähän se aluksi on aika kova juttu, mutta pitkässä juokussa, sentit säästyy. Miten sie olet ratkaissut asiat? toivon vain asiallisia vastauksia. tämä vaan on mulle kova juttu.

22

436

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lue Saimi Harmajan runoja, hiukset alkaa harmaantua tasaisesti.

Ei, en tiedä. Olen mies. En tekisi mitään kemiallista hiuksilleni. Antaisin luonnon ratkaista ja päättää niin hiukset kuin elinaika.

• Anonyymi

Anna värjäyksen kasvaa ulos. Leikkauta kiva lyhyt tukka, niin pääset värjätyistä latvoista nopeammin eroon. Nyt on ihan hyvä ajankohta kasvattaa värjäys ulos,
      kun ei tarvitse välttämättä tavata juuri ketään.
      Kivoja lyhyitä tukkamalleja on kaikille sopivia ja ne nuorentaa ja on helppoja.
      Niihin pystyy helposti itse laittamaan kevytsävyjä,
      jos tuntuu liian radikaalilta heti "harmaantua".

Olin aika tummatukkainen, mutta blondasin. Tukkani oli puolipitkä.
      Tyvestä kasvaa harmaa väri niin nopeasti, että kyllästyin värjäämään.
      Leikkautin ihan lyhyen tukan ja sain vain kehuja.
      Oli siihen harmaaseen itselläni vähän tottumista,
      mutta ajattelin, että olen itsetunnoton lälly luuseri jos en kykene ikäiseni värisellä
      tukalla olemaan.

• Anonyymi

Värjäys on myös vaarallista kun sitä tekee säännöllisesti. Tuttavarouva alkoi käydä luonnonaineilla värjäävällä kampaajalla, kun haluaa peittää harmaata. Itse en moiti harmaata ollenkaan, otin vaaleita raitoja, ihan sopivan hyvä tuli.
      Vaatii pokkaa alkaa kasvattaa pois tummempaa väri, pitkä aika menee jos hius kasvaa 1.5 cm/kk. Tukka laelta harmaa ja puolivälistä tumma, oudon näköistä on. Ehkä poistaisin värin kokonaan, varmaan siinäkin totuttelemista, ehkä puolessa vuodessa toipuu.

• Anonyymi

Googlaa:
      harmaa lyhyt tukka
      ja kuvahaku päälle

tulee pilvin pimein fantastisia oman tai eri harmaansävyisiä tukkamalleja
      ole rohkea, muuta tyylisi !
      Minkälainen tukkasi on malliltaan, pitkä , lyhyt, kiharainen ?
      Etsi ennenkaikkea hyvä kampaaja, joka osaa leikata kasvoihin sopivia
      lyhyitä malleja.
      Ne on älyttömän helppohoitoisia ja kivannäköisiä.
      Hyvin leikatuille ei tarvitse pesun jälkeen tehdä muuta kuin kammata, harjata muotoon ja jos haluaa käyttää geelejä "asetteluun", niitä löytyy erilaisia,
      älä osta mitään tahmeaa.

• Anonyymi

No Heh ma sanon. Jos suot mun sanovan:)
      Kirjoitit ensi töikses, että tämä ryhmä on vaisu ja samaa jauhetaan koko ajan.
      Voi olla, en tahdo suuresti kantaa ottaa, kun harppailen palstalle harvakseltaan, enkä aloituksia availe kuin vain "pienesti". Mutku, aloittajakin alkaa sitä vanhaa "jankkaamaan" ja vielä kun ihan just on hiuksista tehty aloitus. Olisit voinut ehkä? sinne vetästä kysymyksesi hiuksistasi.
      Noh, mua ei haittaa pahemmin ainaskaan. Pakko oli kuiteskin sanoa, kun nyt tryykäsin tähän koneen äärelle katsomaan, josko joku olisi minulle vastannut tuolla "hius"-aloituksessa. Ei ollunna. Pah!

Minusta harmaat hiukset eivät ole huonon näköiset. Itse ajattelen niin, että kun ihminen vanhenee ja harmaita pukkaa, niin se ei haittaa. Liian värjätyt hiukset vanhemmalla ihmisellä on teennäisyyttä. Ehkä ei hyväksy omaa ikäänsä? En tiedä onko noin, mutta mieleen on tullut että onks kuitenkin. ? Tai että tahtoisi näyttää nuoremmalta?

Minulle ei tule harmaita hiuksia koskaan. Ei haittaa vaikka tulisikin.
      Olen punatukkainen ja meille ei hiukset harmaannu, mutta-mutta hiusten punaisuus vähenee. Vaalenee ja vaalenee, kunnes ei enää voi. Sit on "väritön". Vaaleat, valkoiset hiukset. Vois sanoa noin. Yhtään ei harmaata, vaan valkoista.
      Minun hiukseni ovat vielä punaiset. Ei enää aivan niin räiskyvän punaiset kuin nuorempana.
      Veljeni on minua 14-vuotta vanhempi. Hänellä on nykyään vaaleat hiukset. En muista laisinkaan, koska hänen hiuksensa ovat noin vaaleiksi tulleet, mutta jossakin välissä kuitenniin. Monet nuoret ihmiset värjäävät hiuksensa hänen hiustensa värisiksi. Olen pannut merkille.

Kun omat hiukseni aikanaan "lähdettävät" värinsä tuuleen tuiskuun ja jäljelle jää vieno hiusten vaaleus, niin se ei haittaa. Se kuuluu sitten minun ikääni kuuluvana.

Jos rehellinen olen, niin mieluummin valitsisin kauniin hopeanharmaan hiusvärin itselleni tulevaisuudessa, kuin lättänän värittömän vaaleuden. Minusta tuntuu, että ihan vaaleat hiukset eivät tulle minulle sopimaan. Mutta minkä voin. En voi, niin olkoot:)

Heikunkeikku

• Anonyymi

Minä olen 69 vuotias entinen blondi ja minulla tukka vain tummuu, mutta ei harmaannu yhtään. Jos tukkani harmaantuisi, luulen että antaisin sen rauhassa harmaantua, enkä värjäisi sitä. Nyt kun tukka vain tummuu, kaipaan nuoruuteni vaaleita hiuksia ja niinpä laitatan hiuksiini vaaleita raitoja jotta en liian tummaksi tule.

• Anonyymi

Aloittaja on oikeassa siinä että tämä on vaisu ryhmä. Onko 60 ihmiset tosiaan jo niin tallukoita, ettei ne enää mitään älyllistä ajattele. Aiheet on enimmäkseen surkeita.
      Jos perunanakeittoa korkeampitasoisia juttuja tänne kirjoittaa kukaan ei kommentoi, menee yli 60 älyn ja rasistit hyökkää joka ketjuun asiattomuuksineen.

• No kannattanee miettiä myös omia kommenttejaan. Onko fiksua tulla sisään mittimaan toisten kirjoittajien kommentteja. Joka itsensä ylentää se alennetaan.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

No kannattanee miettiä myös omia kommenttejaan. Onko fiksua tulla sisään mittimaan toisten kirjoittajien kommentteja. Joka itsensä ylentää se alennetaan.

Just nii, kerropa pari aloitustasi, joihin 60sten rahkeet ei olisi riittäneet. En yhtään hyökkää, ystävällisesti kysyn vaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Just nii, kerropa pari aloitustasi, joihin 60sten rahkeet ei olisi riittäneet. En yhtään hyökkää, ystävällisesti kysyn vaan.

No hö. En ymmärrä kommenttiasi. Minä en ole aloittaja.
        Minun aloitukseni ovat sen tasoisia et kaikkien rahkeet yltää niihin.

• siilivain kirjoitti:

No hö. En ymmärrä kommenttiasi. Minä en ole aloittaja.
        Minun aloitukseni ovat sen tasoisia et kaikkien rahkeet yltää niihin.

Ja joo. Olen tallukka jonka rahkeet ei juurikaan riitä muuhun kuin perunankeittoon ja mihinkään älylliseen ei rahkeet riitä. Mutta onneksi täällä on muitakin ryhmiä joissa sinäkin voit löytää tasoistasi seuraa.

• Aloitukseen:
      Aika hennot vaaleat suomalaiset hiukset jotka ainakin lähisuvun naisilla muuttuvat iän myötä valkoisiksi. Pitkään aikaan ja muutoinkaan aika harvoin olen jotain raitaa päähäni ottanut mutta sen jälkeen kun sairastuin syöpään, en ole väriin koskenut kuin yhden kerran raitojen muodossa. Värjäysaineiden kun sanotaan olevan syöpää aiheuttavia.

Syöpähoitoon kuuluva viiden vuoden hormonilääkitys harventaa hiuksia joten peruukkikin on harkinnassa kunhan tämä tästä etenee jote sellaisin hiusajatuksin täällä ;). Tosin parta ei vielä kasva joten sitäkään en voi kasvattaa :D.

• En tehnyt mitään, katselen muutosta edestä ja takaa.
      Tuttavarouvalla 73v. on ongelmia näin korona-aikaan, kun punertavanruskean polkkatukan juurikasvua pitää käydä värjäyttämässä säännöllisin väliajoin.
      Kaupassa hän ei ole käynyt kai pariin kuukauteen, sinne ei uskalla mennä.

• Anonyymi

Minä sävytän tummiksi, siis sellaisen värisiksi kuin ne luonnostaankin ovat olleet.
        Välillä vähän pidentyy sävytysaika ja silloin ilmestyy harmaita raitoja, hmmm.
        Tavallaan ihan ok. Muttei vielä.
        Jos ihmisellä on vahvat hiukset ja niissä on hyvä leikkaus, näyttää tyylikkäältä.
        Minulla on silkkitukka, mikä on heti läts, jossei niiden kanssa vehtaa vähän.
        Työajan vìimeisinä vuosina laitatin vaaleita raitoja, pikkuhiljaa enemmän, koska halusin jäädä blondina eläkkeelle. Vitsi, vitsi, mutta totta.
        Leikkuutan kampaajalla.
        Lopuksi: jokaisen omaa persoonallisuutta, mitä tekee.
        Miehet voivat olla hyvinkin charmantinnäköisiä hopeahiuksineen. Mutta hyvä parturi parantaa lopputulosta.

Beng

• Anonyymi

Mä lopetin värjäämisen kun jätin vakituisen työni 17 vuotta sitten ja sen jälkeen lopetin myös pehmennysten laiton ja aloin kasvattamaan hiuksiani pitemmiksi kun ei enää tarvinnut niin tälläytyä edes työn takia. Harmaata pukkasi jo silloin mutta onneksi on harmaantunut hyvin tasaisesti niin moni luulee että mulla hienoisia raitoja. Nyt on jo vuosia hiukseni olleet pitkät alle olkapäiden ja todella helpot hoitaa kun ei tarvii kun pestä ja pitää, pesen aina niin että on aikaa antaa itsekseen kuivuakin ja kun johonkin lähden niin sitaisen jollain kiinni tai annan liehua vapaana. Kampaajallakaan ei tarvitse käydä kun latvat pystyy itsekin leikkaamaan tarvittaessa, tosin en käynyt kampaajalla lyhyt tukkaisenakaan vaan laitoin värit ja pehmennykset itse ja myös leikkasin kun kampaajat täällä ei koskaan osannut leikata sellaiseksi kuin halusin, muutaman kerran kokeilin ja kyllästyin kun aina sai korjata jäljet.

vn

• Anonyymi

"""aloin kasvattamaan hiuksiani pitemmiksi kun ei enää tarvinnut niin tälläytyä edes työn takia."""

Mistä saakka suomessa on ollut laki, että pitää tälläytyä töihin hiuksin tai vaattein?
        Akkojen turhamaisuutta ja hömpötyksiä, sanon ma´

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"""aloin kasvattamaan hiuksiani pitemmiksi kun ei enää tarvinnut niin tälläytyä edes työn takia."""

Mistä saakka suomessa on ollut laki, että pitää tälläytyä töihin hiuksin tai vaattein?
        Akkojen turhamaisuutta ja hömpötyksiä, sanon ma´

Kuule, ei varmaan työpaikkani esimies eikä myöskään asiakkaat olisi tykänneet jos aamuisin olisin laittamattomana tukka pystyssä ilmestynyt työpaikalle. Ei se turhamaisuutta ole vaan on pakko siinä tilanteessa ajatella muitakin ja siistillä ulkomuodolla olla siellä ihmisten nenän edessä. Työvaatteet onneksi oli talon puolesta ja joissakin työvuoroissa joutui suojamyssyä pitämään ettei hiuksia löytynyt sieltä mistä niitä yleensäkään ei saisi löytyä.

Katselisitko sinä mieluummin epäsiistin näköistä asiakaspalvelijaa jolla tukkakin kuin harakanpesä laittamattomana kun turhamaisuudeksi tälläytymistä väität.
        Kysyn vaan

• Anonyymi

Kevytsävy, joka kylläkin menee pois muutamassa pesussa,
      on kätevä siinä mielessä, että ei tule kasvurajaa.
      Väri häipyy tasaisesti. Ostan kampaajaltani niitä,
      sävyt on paremmat kuin marketin tuotteissa.

• Anonyymi

Ai mitä teen, kun hiukset harmaantuu? En yhtään mitään. Olen sellainen kuin oikeastikin olen.
      Terveisin: Puolireuho

• Anonyymi

Laitatin kiharat harmaantuneisiin hiuksiini. Tänään olin pyöräilemässä kirkolla 5-vuotiaan kanssa. Pyysin häntä olemaan pihassa kun haen kaupasta jätskit. Yx pyörätuoli-ihminen sanoi siinä, että hän voi olla tässä ja katsoa ettei mitään 5-vuotiaalle sillä aikaa satu, kun kiipeili betoniaidoissa. Kun sitten jätskin kanssa lähdettiin, lapsi sanoi, se sanoi sinua mun äidiksi. No joo tiedän että hassua mutta nauratti kumminkin.

• Värjään välillä itse, välillä kampaajalla.
      Kun värjää iäkkäämpänä ei kannata ottaa ainakaan omaa väriä tummempaa, mieluummin vaikka vähän vaaleampi sävy.
      Minulla on onnistunut itsellänikin värjäys oikein hyvin, ei tule kalliiksi.

• Anonyymi

Olen mies, annan hiusten vain olla. Viimex parturissa lokakuussa 2018.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe