Moi! Olen ollut kahdeksan vuotta töissä ravintola-alalla keittiössä. Nykyään olen hoitamassa lasta kotona ja minulla oli aikaa miettiä, etten jaksa palata takaisin keittiöön hoitovapaan jälkeen... Liian raskasta. Kaikki yli viisikymppiset työkaverit kärsivät vartalon särkyistä, en toivo itselle samaa ongelmaa. Siksi haluan vaihtaa alaa. Täytän tänä vuonna vasta 26, enhän ole vanha, että muuttaa jotain elämässäni. Kaipaan periaatteessa sellaista ammattia, missä ei tule kovin raskaista töitä, missä voisin antaa itselle olla perusnaisena, eikä hikoilla niin kuin keittiössä koko päivää. Tarvittaisiin ammattineuvonta, joka auttaisi minulle löytää oikeata päätöstä.
Vastaukset 3
- Anonyymi
Tässä kokoelma hyviä linkkejä https://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/ammattia_koulutusta_valitsemassa/tietoa/index.html
- Anonyymi
Ammatinvalinta linkkejä https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/ammatinvalinta-mista-aloittaa/
- Anonyymi
hyvä että haluat uudistua ihmisenä. Nykyistä osaamista ei kannata heittää hukkaan. Opettele uusi ammatti johon voit yhdistää nykyisen ruuanlaitto-osaamisesi. Sopivan osaamisyhdistelmän löytäminen itselle on se jack pot. Opettele hyvin peruslaskutoimitukset eli yhteen,vähennys,kerto, jako ja prosenttilaskento. Ihan peruslakentotaito riittää. Miten olisi kodinhoitoala. Käyt apua tarvtsevien ihmisten luona. Kokkaat ruuat, siivoat ja autat. Oma auto on hyvä olla. Pieni paku esimerkiksi. Saat kuskattua tavarat samalla ihmisille. Oma pienimuotoinen yritystoiminta kenties. Opettele uusi ammatti johon voit yhdistää nykyisen ruuanalaittotaitosi. Olet silloin uniikki ja erilainen. Saat sellaisen elämän kuin haluat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4081757- 1451141
- 671083
- 881081
- 1011014
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku143847- 94741
- 45701
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50679En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57654