Harrastuksena naapurin kiusaaminen

Anonyymi

Olen kohta 25-vuotias ja asunut 4 kerrostalossa.

Jokaiseen niistä on mahtunut mitä ihmeellisimpiä naapureita! Ensimmäisessä asunnossani naapurina oli vanha mummo joka kyyläsi ja kyttäsi missä koulussa olen tai mitä teen työkseni. Mitä se tuntemattomalle ihmiselle kuuluu! Paukutti myös seinään jos vähänkään klo 22 jälkeen kävin suihkussa tai kylvyssä.

Tokassa asunnossani seinänaapurina oleva mies laittoi jonkun 24/7 seinää hakkaavan laitteen päälle mielenosoituksena musiikin soitostani jota tapahtuu korkeintaan 2h päiväsaikaan kohtuullisella äänenvoimakkuudella!

Kolmannessa asunnossani oli naapureina nuori venäläinen nainen ja nuori suomalainen pariskunta. Tämä pariskunta naureskeli oudoille tavoilleni kuunnella monta kertaa samaa biisiä peräkkäin koska tykkäsin siitä niin paljon ja tuli seinän viereen laulamaan. Sänkyni puolestaan oli tämän venäläisen naisen seinän vieressä ja kun makasin siinä niin hän naputteli seinään ja kun kuuntelin musiikkia tai tv:tä, laittoi tämä venäläis nainen oman musiikkinsa ja tv:nsä huutamaan mielenosoitukseksi!

Sitten tämä nuori pariskunta ja venäläinen nainen muuttivat pois. Tilalle tulivat naapureiksi mummo ja nuori mies. Kerran se mummo kiroili kämpässään kun alakerran autotallissa pidettiin bändiharjoituksia, silläkään ei hermo kestänyt yhtikäs mitään! Nuori mies piti eläimellisiä bileitä ystäviensä kanssa hiljaisuusajan jälkeenkin ja soittivat mulle jotain Robinin " ei jäädä himaan jumittaa " biisiä mielenosoitukseksi koska viihdyn kotona paljon! Kai nyt ihminen saa omassa kodissaan olla niin paljon kuin haluaa vaikka koti ois kerrostalossa, että ei tarvii omasta kodistaan pakoon lähteä?

Naureskelin kun taloyhtiön puheenjohtajan vaimo kävi valittamassa sille nuorelle miehelle kun piti bileitä klo 22 jälkeen. Jotain se koitti siinä oven raossa mussuttaa että soittivat musiikkia mielenosoitukseksi muka mulle hahaha! Tolvana tajuais nyt että hänen mielenosoituksensa ei oo mitenkään tasoissa mun tekojen kanssa kun en melua yötä myöten ja kuuntelen päivässä ainoastaan 2 tuntia musiikkia tai tv.

Sitten tuli putkiremontti ja pääsin muuttamaan seuraavaan asuntoon. Ajattelin että täällä on varmasti mukavat naapurit! Naapureiksi sattuivat vanha eläkeläis pariskunta, nuori pariskunta ja yläkerrassa asuu nuori mies. Eka vuosi meni hyvin ilman minkäänlaista häirintää ja ajattelin että täällä on varmaan parempi äänieristys ja naapurit ovat tottuneet elintapoihini. No nyt on käynyt ilmi että eläkeläis pariskunnallakin on harrastuksena naapurien kiusaaminen... seinän vieressä tiputellaan marmorikuulia, kolistellaan, pidetään päällä 24/7 vinkuvaa tai piipittävää laitetta... kaikkea nuo vanhatkin keksii! Eilen yläkerran jätkä mölisi aamuyö 4 asti, 6 tuntia putkeen, 5 minuutin välein äänekästä räkänaurua... Matkii myös mun päivittäistä aivastelua (en tiedä miksi olen aivastellut jo pitkään päivittäin, vissiin olen allergisoitunut jollekin, mutta tahalleni en tätä tee) ja ne aivastelut kuulostaa kuin omassa asunnossa aivastettaisiin... En voi mitenkään uskoa että tämä jätkä olisi esim allergisoitunut samalla tavalla kuin minä, liian hyvä sattuma... kuuluu myös ihme ölinää ja karjahtelua! Mietin että onkohan monillakaan ihmisillä kaikki inkkarit kanootissa?

Ja miksi näitä kerrostaloja ei olla voitu rakentaa äänieristyksiltään niin hyviksi ettei kuulu naapurin tavalliset elämisen äänet läpi kuten normaali puhe, pissan lorotus, nauraminen, aivastelu, musiikki yms?

Sitten kun yks ärsyyntyy naapurin tavallisesta elämästä, hän alkaa tekemään kostoääniä ja pistää näin ahdistuksen kiertämään! Ei ole reilua. Olen ollut ahdistunut naapureideni takia niin monta kertaa että se on vaikuttanut pahasti terveyteeni.

Sitten kun käyn asiallisesti keskustelemassa asioista päin naamaa, ollaan silleen " ei meitä mikään häiritse " vaikka ovat myös hakanneet seinää kun kuuntelen musiikkia. Mitä v#ttua!? Törkeästi valehdellaan mulle päin naamaa, käytetään minun mielenterveyttä hyväksi ja luodaan hullun leima otsaan.

Eihän tämmösessä ympäristössä voi mitenkään elää menettämättä mielenterveyttään kun kuuluu kaikki äänet naapureista läpi ja olen perusluonteeltani sen verran mukava että annan jokaisen elää oman näköistään elämää mutta kun mä aistin että jollekkin tulee paha olo mun elintavoista niin se paha olo siirtyy sitten myös minuun.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän minusta tulee ihmisvihaaja. Ihmisyys on suurimmaksi osaksi sitä, että ei oteta muita ihmisiä huomioon, ei välitetä siitä mikä on normaalia elämistä kunhan saadaan vaan oma tahto läpi jos jokin ärsyttää ja hyvin harva ihminen on kykeneväinen sellaiseen positiiviseen asenteeseen että antaisi jokaisen elää vapaasti oman näköistä elämää!

Ja tässä on nyt kenenkään turha tulla sanomaan että minä kiusaan naapureita. En tee mitään muuta kuin tavallisia asioita, jos täällä kuuluu tavallinen puhekkin seinistä läpi niin tottakai kuuluu myös normaalin puheen voimakkuudella soitettu musiikki, enkä pidä ääntä hiljaisuusaikana...

24

1779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olisi syytä tarkistuttaa lääkityksesi, se ei tunnu olevan kohdillaan.

• Anonyymi

Aluksi itsekin mietin olisiko psyykessä jotain häikkää mutta ei välttämättä, olen itsekin asunut vähän samanlaisessa paikassa. Se oli y-säätiön kämppä, kyllä kyllä niissä taloissa on usein sitä jämäsakkia mutta minun piti päästä pois äkkiä umpihomeisesta asunnosta ja säätiö oli nopein..
        Olen hiljainen asukas,sairastan monia autoimmuunisairauksia joten meluaminen kantapäähyppely ja ördaaminen ei kuulu minun tapoihini. Minulle kerrottiin että kyseisessä talossa asuu eh,vähän kostoista porukkaa, muut luukut omistuskämppiä, suurin osa vanhempaa väkeä. Olivat kuulema häätäneet jokaisen aikaisemman asukkaan pois.

Ei mennyt kovin pitkään kun alkoi tapahtua, nimeni otettiin irti nimitaulusta jatkuvasti, käytetty kondomi(!) oli liiskattu oveeni, molemmilla puolilla olevat vanhukset huudattivat toosia vuorotellen niin että käytävä raikui, kun yksi lopetti toinen aloitti. Asuntoni oli juuri talon ulko-oven kohdalla ja stopperi oli pois päältä jatkuvasti, se siis piti järjetöntä meteliä(vanha talo) siinä sitten eräs papparainen ravasi joka 10nes minsa sisään ja ulos muistaen paukauttaa oven naurettavan lujaa.
        Minulla oli kämppiksenä sen aikainen poikaystävä joten en kuvittele tätä, hän todisti tätä aivan pimeää juttua..meidän vessa, joka kerta kun valon laittoi päälle rupesi seinän takaa pauhaamaan joku toosa. Kun valon samutti se loppui,testasimme tätä satoja kertoja ei voinut olla sattumaa. Sain tongittua netistä tietoa että siinä asunnossa asui joku "keksijä" eläkeläismies. Myöhemmässä vaiheessa kun poikaystävä lähti töihin rupesin saamaan pilareita puhelimeen, huomattavaa on se että numeroni oli salainen..Silloin tajusin että ihmiset voivat olla todella sairaita, en tehnyt mitään muuta kun muuttanut evakkoon hometta.
        Uskon että tällaisia taloja on suomessa useita koska kiusaaminen tuntuu olevan kansalaisharrastus tässä maassa.

• Anonyymi

Heti heräsi yksi lääkityksen tarpeessa oleva aloittelijan kirjoitukseen. Näin ne saadaa nostettua koloistaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heti heräsi yksi lääkityksen tarpeessa oleva aloittelijan kirjoitukseen. Näin ne saadaa nostettua koloistaan.

😂😂😂👍

• Anonyymi

Kerrostaloelämä ei ole elämää. Apinalaumat asetetaan sivuille, ylös ja alas. Tiiviin asuttamisen rakenne tekee ihmisistä stressaantuneita ja turhautuneita.
      Taloyhtiöille, kun vielä asetetaan kieltoja sekä rajoituksia asukkaiden miellyttämiseksi. Saadaan ahtaasti pakattuja käveleviä kuolleita, joilta on eläminen kielletty.
      Eipä ole taidettu tehdä tutkimusta jossa asutuksia ja mielenterveys häiriöisiä tutkittaisiin laajasti.

• Anonyymi

Joo,onneksi joillakin varaa valita miten ja missä asustella. Kaikillapa vaan ei ole ja pakko yrittää sopeutua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo,onneksi joillakin varaa valita miten ja missä asustella. Kaikillapa vaan ei ole ja pakko yrittää sopeutua.

Reilu kakskymppisenä ensimmäisessä omistusasunnossani aloin jo haaveilemaan hiljaisemmasta asunnosta, kun ulko-ovi paukkui ja seinänaapuri soitti puolenyön jälkeen mielikappalettaan. Nyt osaan arvostaa tätä omakotitalon rauhaa ja myötätuntoni on heidän puolellaan, joilla on meluisat naapurit.

• Anonyymi

Aloittaja ,,,en usko että on sattumaa että sua kiusataan eri taloissa.Kajellatko puhelimessa pitkään ja usein? Ehkä sun musiikkia vois hiljetää,,basson jytke kuulostaa inhota vaikka pienikin volyymi. Kuuntele kuulokkeilla musaa.Taidat olla itsekin ärsyttävä,,huomaamatta sitä itse.

• Anonyymi

Musta vaikuttaa et sulla aloittaja on henkisiä ongelmia paljon, ihan normaalia naapuri ääniä ja luulet et sulle kostetaan jos aivastat tai kuuntelet päivällä musiikkia?

• Anonyymi

Tämä tuli minullekin mieleen, kuulostaa vainoharhaiselta skitsofrenialta--että joka eri talossa kaikki alkaa kiusaamaan ei ole mahdollista. Aloittaja itsekin tietämättään saattaa häiritä muita musan kuuntelulla ,,jos usea siitä on häiriintynyt. Aloittaja ei ole kommentoinut häntä itseään koskevia kommentteja-vaan syyttää muita aina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä tuli minullekin mieleen, kuulostaa vainoharhaiselta skitsofrenialta--että joka eri talossa kaikki alkaa kiusaamaan ei ole mahdollista. Aloittaja itsekin tietämättään saattaa häiritä muita musan kuuntelulla ,,jos usea siitä on häiriintynyt. Aloittaja ei ole kommentoinut häntä itseään koskevia kommentteja-vaan syyttää muita aina.

Jos kukaan ei ole sanonut hänelle niin miten voi tietää häiritsevänsä. Pässi.

• Anonyymi

On se vahinko että joillain on kusta päässä eivätkä osaa ottaa muita huomioon. Sitä taitoa kun tarvittais kerrostaloasumisessa. Vaikuttaa koskevan myös aloittajaa.

• Anonyymi

Hankit kunnon kaiuttimet ja ennen kaikkea ison subbarin. Soitat niitä koko päivän, hiljaisuuden tullessa sammutat. Sanot naapureillesi suoraan päin naamaa, että tämä meno jatkuu jos heidän puoleltaan ei olla hiljaa.

• Anonyymi

Ei ihmisten tekemiset kaikki liity juuri sinuun mitenkään. Pitänee ymmärtää, että ihmisillä on monenlaista musiikkimakua, joku töllöttää aamuyöllä asti videoita tai katsoo TV ja naputtelee tahdissa tai paukuttaa esim. Pöytää. Niinpä kun minäkin olen yrittänyt olla mukava naapurien lapsille, niin soitan videolta lasten unilaulu ja 21:30-22:00 välillä ja pyrin lopettamaan heti kymmenen jälkeen hiljaisuuden alettua.

• Anonyymi

Ite omillaan yli 20vuotta oon asunut ja monessa vuokratalossa,työn perässä eri paikkakunnilla. Juu ja muistoja on. Yhdessä talossa vainoharhainen naapuri,kuunteli kuulema seinistä kuinka muut hänestä puhuu ja vainoaa. Öö joopa. Sitten yhdessä viereisen asunnon asukas,juoppo mies,sammui usein oveni eteen. No eikun työnsin aina oveani kunnolla,jotta pääsin ulos😂😂 Yhdessä koputteli vanha pariskunta seinään,vaikka olin hipihiljaa...

• Anonyymi

Ei niistä naapureista tarvitse vittu välittää elät vaan omaa elämää. En usko että jokaisessa kerrostalossa sinua kiusataan tai edes kuunellaan, tuo on vainoharhaisuutta jos yhdessä kerrostalossa tapahtuu se on eri asia. Mutta sinä sanot että joka kerrostalossa ei voi olla mahdollista ja myös että sinulle kostetaan. Ei voi olla mahdollista hanki lääkeet !!!

• Anonyymi

Jos ei ole vielä edes 25-vuotias ja on jo asunut neljässä eri asunnossa kotoa pois muutettuaan, ja syynä ovat jokaisessa taloyhtiössä "kiusaavat naapurit", niin hyvin todennäköisesti kyseessä on ihan mielenterveyden ongelma. Tiedän omasta lähipiiristäni samanlaisen tapauksen (tosin nyt jo eläkeikäinen ihminen) jolla oli kuulo- ja hajuharhoja, ja nimenomaan naapureihin kohdistuvia (poliisit puhuvat seinän takana, naapurit kaasuttavat ja ovat myös poliiseja, venäläinen mafia koputtelee seiniä jne).

Hänkin muutti asunnosta toiseen "päästäkseen eroon "kiusaavista naapureista"", jätti psyykelääkkeensä ottamatta, ja lopulta tilanne meni niin pahaksi että rupesi hajottamaan asuntoaan "kaiuttimien löytämiseksi". Häätö asunnosta ja suoraan suljetulle osastolle. Eikä enää ikinä asumaan yksin. Nykyään asuu palvelutalossa ja psyykelääkkeet annetaan pistoksena, jotta eivät jää ottamatta vahingossakaan.
      Tämä pätkä aloittajan kirjoituksesta vaikuttaa muuten varsin hälyttävältä: "Törkeästi valehdellaan mulle päin naamaa, käytetään minun mielenterveyttä hyväksi ja luodaan hullun leima otsaan." Ihan samalla tavalla tuolla lähipiirin ihmisellä ei ollut sairaudentuntua: kaikki muut olivat hänestä hulluja ja valehtelijoita.

Toivottavasti aloittaja ei joudu samaan tilanteeseen, on vielä sen verran nuori ihminen. (Muuten olen sitä mieltä, että mielenterveyspalveluihin pitäisi laittaa enemmän rahaa - olen täysin valmis vaikka maksamaan enemmän veroja, kunhan ne saataisiin toimimaan nykyistä paremmin.)

• Anonyymi

Toivon syvästi että saat samanlaisen sairauden. Oli se sitten muistisairaus tai vain skitsofrenia. 👍😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivon syvästi että saat samanlaisen sairauden. Oli se sitten muistisairaus tai vain skitsofrenia. 👍😁

Anna kiusata ei se sinulle kuuluu, minä jatkaisin vaan omaa elämääni enkä edes välittäisi. Jos sitten tuntuu että et halua enää asua niin muuta veke aika kummalliselta vaikuttaa että naapuri sinua kiusaa joka talossa hanki lääkkeet. Luuletko että naapuri on kotonaan ja sinua kiusaa 🤣

• Anonyymi

Jospa muuttaisit vaikka omakotitaloon. Köyhä.

• Anonyymi

Toivotaan että tämänkin alotus on vain trolli. Itse olen vain kerran kokenut juoruamista ja kiusaamista ja se on nykyisessä talossa. Jätän silti sen omaan arvoonsa ja elän omaa elämääni. Harvoin meillä juhlia on ja jos on niin kerrotaan se ilmoitustaululle. Ollaan joskus myös sanottu naapureille, että jos kuuluu meteliä niin sanokaa suoraan. Onneksi talossa asuu paljon musisoivia tapauksia. Ei kukaan metelöi hiljaisuuden ulkopuolella. Talon hyvät puolet on sijainti, osa naapureista tosi kivoja. Suurinta osaa nyt ei ees tunne eikä kiinnosta. Pari juorumummoa mutta kuten sanottu. Antaa niiden juoruta ja läpättää. Yksinäisiä ja tylsistyneitä. Tottakai se ärsyttää joskus ja oon kuullut toiselta naapurilta että on meistäkin keksitty yhtä sun toista. Kun on tylsää niin sitä keksii.
      Meteliongelmia ei ole. Rauhallista, aika hiljaista ja järkevää porukkaa. Hyvät äänieristykset.

Muutetaan täältä "maaseudun rauhasta" pian toki pois töiden takia. Oli täällä kivaa asua tavallaan, mutta ei täällä oo mulle mitään. En nauti. Nautin enemmän pääkaupunkiseudulla asumisesta.

Olen kyllä huolissani, jos oikeasti ajattelet noin. Menee kieltämättä vähän yli ja vaikuttaa Paranoialta. Kannattaa hakeutua hoitoon.. Nimenomaan ajoissa. Ja on ihan normaalia asua monessa paikassa sekä muuttaa.. Mutta tuo syysi on sairas.

• Anonyymi

Jos joku ns ihminen haluaisi vaikuttaa asumisyhteisönsä asukkaisiin niin, että oikeasti tutustuisi aivan kaikkiin, ja vaikuttaisi heihin puhumalla heille tai kuullensa jostain asukkaasta tavalla, joka saisi muut asukkaat sairastumaan joukkopsykoosiin ja joukkopsykopatiaan, niin tämmöinen ns. ihminen voisi ehkä ajatella, että häntä hyödyttää keksiä tämmöinen juttu tai enemmänkin tällaista juttuja, jossa maalaa sairaskertomuksen.

Oikeasti aikuiset ihmiset mekkaloisivat tahallisesti. Koska tämä yksi ihminen väittäisi sen olevan ok jos hänen mielestään asukkaassa on jotain parannettavaa, kuten joissakin kommenteissa todetaan, jotka tämä muihin vaikuttaja on kirjoittanut.

Hän hallitsee palstaa, eikä monikaan terve kykene edes kirjoittamaan tai lukemaan näitä.

• Anonyymi

Semmoisia ne luonnehäiriöiset taitaa usein olla naapureina.

• Anonyymi

Niin, että jos kuvittelette vaikka työpaikan narskua omana seinänaapurinanne, tuleeko kuvia mieleen?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      327
      7839
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2196
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1281
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      172
      1249
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      139
      1047
    Aihe