Suomessa asuva.

Anonyymi

Miten voi suomessa asumatta asua suomessa kelakortin eduista nauttien henkilökohtaisista syistä.

6

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten niin. Jos asuu pysyvästi Thaimaassa ei saa sairaanhoitoon apuja eikä tietenkään mitään tukia.Eläkkeet kuuluu kaikille vaikka muuttaisi indokiinaan ja se ei ole kelaetuus. Samoin jos yli puolete vuodesta asuu tai muuttanut kirjat Thaimaaseen ei saa edes sitä Kelakorttia enään palatessa tänne vaan se pitää anoa vaikka onkin suomenkansalainen.Kokemusta on.

• Anonyymi

Pellehermanni asustaa thaimaassa kelakortin eduista nauttien. Jos on kirjoilla suomessa niin silloin ei asu thaimaassa vaan suomessa,

• Hieman sekava, mutta mielenkiintoinen aloitus. Mikä on sitten asumista, minusta asuinpaikka on siellä missä on virallisesti kirjoilla. Olkoon oleskelupaikka sitten missä onkin. Thaimaassa asuaksesi olet thaimaassa kirjoilla, on thai id ym.. Itse tulin thaimaahan tammikuussa, siltikin mielestäni asuinpaikkani on suomi. Thai ajokortit löytyy, siihen se sitten jääkin. Tämä on minun mielipide.
      Terveiset Rayongista, hyvää yötä.

• Anonyymi

Kuka asuu missä milloinkin ei vaikuta missä rekisterissä joku osoite on.

Thaimaalaisilla on talokirjansa jossain , mutta ei kaikilla siellä missä asuu.

Suomessa on maistraatti jne. mutta jos ei ole paikkakuntasidonnainen, niin sekään ei aina pidä paikkaansa jos ei itse pidä rekisteriä ajantasalla ilmoituksillaan.

Aloittaja tosin naamaili Senssulle ( minulle ) joten katsokaas, kun on kirjoilla ja kotiosoite suomessa, niin voihan sen kokea kilahtanut asumiseksi vaikka asuja ei olekaan osoitteessa.

Kun on toinen osoite täällä Chiang Maissa, jossa asuu, niin se ainakin on asumista olemalla paikalla.

Se miten nämä hommat on hoidettu, en selvitä tämän enempää, mutta tiedoski että kun on aviossa thain kanssa jolla myös maistraatissa suomen osoite ja on yhteinen thaikansalainen lapsi, joka myös on suomen kansalainen osoitteensa suomessa, niin se on hieman eri juttu kuin satunnaisen piipahtelijan vaikka piipahtelisikin kauemmin.

S

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka asuu missä milloinkin ei vaikuta missä rekisterissä joku osoite on.

Thaimaalaisilla on talokirjansa jossain , mutta ei kaikilla siellä missä asuu.

Suomessa on maistraatti jne. mutta jos ei ole paikkakuntasidonnainen, niin sekään ei aina pidä paikkaansa jos ei itse pidä rekisteriä ajantasalla ilmoituksillaan.

Aloittaja tosin naamaili Senssulle ( minulle ) joten katsokaas, kun on kirjoilla ja kotiosoite suomessa, niin voihan sen kokea kilahtanut asumiseksi vaikka asuja ei olekaan osoitteessa.

Kun on toinen osoite täällä Chiang Maissa, jossa asuu, niin se ainakin on asumista olemalla paikalla.

Se miten nämä hommat on hoidettu, en selvitä tämän enempää, mutta tiedoski että kun on aviossa thain kanssa jolla myös maistraatissa suomen osoite ja on yhteinen thaikansalainen lapsi, joka myös on suomen kansalainen osoitteensa suomessa, niin se on hieman eri juttu kuin satunnaisen piipahtelijan vaikka piipahtelisikin kauemmin.

S

senssuämmä piipahtelee jorviin psykiatrille eikä niin satunnaisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

senssuämmä piipahtelee jorviin psykiatrille eikä niin satunnaisesti.

Sulla Nasu tuo uskottavuutesi on mennyt jo ajat sitten, kun oireilet siniselläs ja anona vuoron perään, mutta niinhän yrität rakentaa illuusiota että teitä "konkareita" on lukuisia samoilla minuuteilla.

S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      87
      2335
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      466
      2271
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1462
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1430
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1323
    6. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      18
      1271
    7. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      109
      1092
    8. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      87
      1083
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      261
      1060
    10. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      271
      1042
    Aihe