Kesä tulee

Kesöruno
Kesä tulee
ja ilmannimiiä ulkona kulkee.
Kesällä aurinko paistaa
ja Tiina-Liina jäätelöä maistaa.

Kesällä on kukkastytöllä kaikki hyvin
& Ariel palmahovissa ui.

Kesällä kittie auringosta maalaa
Ja Artagnan pääkaupunkiin kaahaa.

Unohtaa tosirealistia voi ei,
ku kokkojoki höpinä laannu ei.

Tonttu Toljanter on piilossa
ja pilvet taivaalla on jonossa.

51

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmannimi sit Artsi-sedän kyytiin liftaa kai,
      oli sit keskiviikko tai sunnuntai? :)

      Ai et ku mäki osasin skriivata tuollaisen pikku värssyn :)

      • Oho..Palstapässinki runosuoni alkoi sykkimään....

        Meinaan tikahtua täällä :¤


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Oho..Palstapässinki runosuoni alkoi sykkimään....

        Meinaan tikahtua täällä :¤

        No lähti sillai köhien liikkeelle toi runoratsu ja sit tuli stoppi. Kokeillaas kuiteskin viel...

        Tinttis eli Tinttu-Liina,
        oisko mimmin magein matkakohde Indokiina? ;)


      • artagnan kirjoitti:

        No lähti sillai köhien liikkeelle toi runoratsu ja sit tuli stoppi. Kokeillaas kuiteskin viel...

        Tinttis eli Tinttu-Liina,
        oisko mimmin magein matkakohde Indokiina? ;)

        VAU!!! Mikä Tabermann! ;))
        Tiiä vaikka sunki runosuones tuotokset löytyy tulevaisuudessa vielä viinilaseista sun muista tuotteista hahhah ;)

        Nii..viittiny enää nostaa tuota toista alotusta mihi vastasit nii sanonpa tähän, että Artsin sydän on täyttä Au:ta :)


      • artagnan kirjoitti:

        No lähti sillai köhien liikkeelle toi runoratsu ja sit tuli stoppi. Kokeillaas kuiteskin viel...

        Tinttis eli Tinttu-Liina,
        oisko mimmin magein matkakohde Indokiina? ;)

        Siis tämä juuri on ihanaa ku voi muitakin innostaa tehdä sitä mitä osaa tehdä


      • tinttu-liina kirjoitti:

        VAU!!! Mikä Tabermann! ;))
        Tiiä vaikka sunki runosuones tuotokset löytyy tulevaisuudessa vielä viinilaseista sun muista tuotteista hahhah ;)

        Nii..viittiny enää nostaa tuota toista alotusta mihi vastasit nii sanonpa tähän, että Artsin sydän on täyttä Au:ta :)

        No tota... Mä täs ihan häkellyin :) Mut oiskos tää magee jutska noihin laseihin :)

        Tinttu-Liina,
        on siinä magee kinttu ja viina ;)


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Siis tämä juuri on ihanaa ku voi muitakin innostaa tehdä sitä mitä osaa tehdä

        No mä oon vaan tällainen suht vaatimaton aloittelija tään runoilun suhteen :)


      • artagnan kirjoitti:

        No tota... Mä täs ihan häkellyin :) Mut oiskos tää magee jutska noihin laseihin :)

        Tinttu-Liina,
        on siinä magee kinttu ja viina ;)

        Ei jessus... Nyt sait jo nauramaan :)))

        Taitais olla aikamoinen myynitykki, ku väsäisit ihmisille omat nimirunot laseihin. Sehän kävis jo työstä semmonen ja Artsista tulis kuuluisa ;)


    • Hieno kesäruno oli 🌷

    • Hieno ja kiva runo! 🙂 Ja piristystä myös tänne palstalle. Tosiaankin, on maalaustyö minulla menossa.. Saan tehdä maisemakuvan palkkaa vastaan. 🙂

      • Hyvä että saat palkkaa maalaustyöstä.


      • Ny rupes taas runosuoni sykkiin elikkäs säki saat tällaisen Artsi-original värssyn ;)

        Kittie se maalaa tauluu
        ja kuuntelee snadin fogelin lauluu :D


      • Anonyymi
        artagnan kirjoitti:

        Ny rupes taas runosuoni sykkiin elikkäs säki saat tällaisen Artsi-original värssyn ;)

        Kittie se maalaa tauluu
        ja kuuntelee snadin fogelin lauluu :D

        Stadin jannu on elementissään kun saa häärätä ainoana uroona naisten keskellä:D


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Hyvä että saat palkkaa maalaustyöstä.

        On kyllä, ja mukavaa kun minun töitä arvostetaan. 🙂


    • Kirjoitatko Ilmannimi runojasi talteen? Meinaan kannattaisi. 🙂

      • Huvikseen kirjoitan
        ja teitä piristää koitan.
        On monilla murheita
        ja paineita.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Tuommoiset runot piristää itteeniki kummasti:)

        Sunflower


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Huvikseen kirjoitan
        ja teitä piristää koitan.
        On monilla murheita
        ja paineita.

        Kyllä kannattaa kirjoittaa ne johonkin muistikirjaan talteen. 🙂


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Huvikseen kirjoitan
        ja teitä piristää koitan.
        On monilla murheita
        ja paineita.

        Sun ja Artsin runoja kyllä luen, mut muuten noita "virallisten" runoilijoiden jutuista en nii piittaa.

        En varmaan osaa niitä lukea tai ymmärtää, ku tuntuu että niissä on vaa lauseen pätkiä ilman mitään järkeä.


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Sun ja Artsin runoja kyllä luen, mut muuten noita "virallisten" runoilijoiden jutuista en nii piittaa.

        En varmaan osaa niitä lukea tai ymmärtää, ku tuntuu että niissä on vaa lauseen pätkiä ilman mitään järkeä.

        Ihanasti sanottu.

        Huvikseen vaan kirjotan..

        Omaksi ja teidän iloksi...

        Mun runoja ei pysty ostamaan mistään. Ne ei ole myytävänä. En ole tekemässä runo kirjaa. Mun ajatuksia ja tunteita ei voi mikään kustantaja määrätä. Kirjoitan huvikseen ja itselläni Valta mitä kirjoitan ja milloin.


      • Täällä on kivaa välillä runoilla.

        Kivaa että runoni piristää.

        En osallistu mihinkään runo kilpailuihin, koska mua ei kiinnosta mitä ammatti kriitikot on mun runoista mieltä. Enkä myy runoja, jottei kustantajat voi määrätä mitä Kirjoitan ja milloin.

        Mulle pysyy vapaus kirjottaa runoja kun huvittaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Tuommoiset runot piristää itteeniki kummasti:)

        Sunflower

        Joo. Mutta ei nuo teille tarkoitetut runot sovi muuhun ympäristöön ku häviää osa runon voimasta.


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Ihanasti sanottu.

        Huvikseen vaan kirjotan..

        Omaksi ja teidän iloksi...

        Mun runoja ei pysty ostamaan mistään. Ne ei ole myytävänä. En ole tekemässä runo kirjaa. Mun ajatuksia ja tunteita ei voi mikään kustantaja määrätä. Kirjoitan huvikseen ja itselläni Valta mitä kirjoitan ja milloin.

        Minä silloin joskus 100v sitten kirjoitin päiväkirjaan vertavuotavan rakkausrunon, ja vieläpä käänsin sen ruotsinkielellekki. Joku oikeasti ruotsinkielentaitoinen kyllä varmaan kuolis nauruun, jos lukis sen...


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Minä silloin joskus 100v sitten kirjoitin päiväkirjaan vertavuotavan rakkausrunon, ja vieläpä käänsin sen ruotsinkielellekki. Joku oikeasti ruotsinkielentaitoinen kyllä varmaan kuolis nauruun, jos lukis sen...

        No, minun äidinkieli on ruotsi.. 😀 Päiväkirjaa on mukava kirjoittaa..


      • Anonyymi
        Kittiechihunen kirjoitti:

        No, minun äidinkieli on ruotsi.. 😀 Päiväkirjaa on mukava kirjoittaa..

        Toi kaksikielisyys on hiton mahtava juttu, taatusti tulee ällä että pamahtaa esim. yo-kirjoituksissa, plus välttyy turhalta läksyjen teolta:)

        Sunflower


      • Anonyymi
        tinttu-liina kirjoitti:

        Minä silloin joskus 100v sitten kirjoitin päiväkirjaan vertavuotavan rakkausrunon, ja vieläpä käänsin sen ruotsinkielellekki. Joku oikeasti ruotsinkielentaitoinen kyllä varmaan kuolis nauruun, jos lukis sen...

        Tuommoiset kantsii laittaa talteen. Itekkin kirjoitin päiväkirjaan että oon 4 mukulan äiti alta kolkyt ikäisenä, ikää tais olla 12 vee ku tuon kirjoitin. Tulis hitonmoinen kiire:D

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toi kaksikielisyys on hiton mahtava juttu, taatusti tulee ällä että pamahtaa esim. yo-kirjoituksissa, plus välttyy turhalta läksyjen teolta:)

        Sunflower

        Kiitos! Enkkukin sujuu hyvin. Olen iloinen että olen vanhemmilta oppinut Ruotsin ja enkun. 🙂

        Ylioppilas en ole, ennen kuin sairastuin olin töissä lasten parissa, päiväkodeissa ja iltapäiväkerhon vetäjänä.

        Mitä Sunflower tekeepi? 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuommoiset kantsii laittaa talteen. Itekkin kirjoitin päiväkirjaan että oon 4 mukulan äiti alta kolkyt ikäisenä, ikää tais olla 12 vee ku tuon kirjoitin. Tulis hitonmoinen kiire:D

        Sunflower

        Aloitin päiväkirjan kirjoittamisen yläasteella kun yksinäisyys painoi, oli keino purkaa mieltä..


      • Anonyymi
        Kittiechihunen kirjoitti:

        Kiitos! Enkkukin sujuu hyvin. Olen iloinen että olen vanhemmilta oppinut Ruotsin ja enkun. 🙂

        Ylioppilas en ole, ennen kuin sairastuin olin töissä lasten parissa, päiväkodeissa ja iltapäiväkerhon vetäjänä.

        Mitä Sunflower tekeepi? 🙂

        No en viitti kertoa ku ei oo järin arvostettu homma:( Noi penskat taatusti tykkäs ku oot hyvä piirtämään:)

        Sunflower


      • Anonyymi
        Kittiechihunen kirjoitti:

        Aloitin päiväkirjan kirjoittamisen yläasteella kun yksinäisyys painoi, oli keino purkaa mieltä..

        Ite kirjoitin ala- ja yläasteikäisenä, lukion jälkeen homma vaan lopahti.

        Sunflower


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en viitti kertoa ku ei oo järin arvostettu homma:( Noi penskat taatusti tykkäs ku oot hyvä piirtämään:)

        Sunflower

        No, älä nyt noin ajattele.. Kaikki työ on arvokasta. Mutta ei tietenkään ole pakko kertoa.

        Joo, kyllä muksuille piti usein piirtää, kivaa se vain oli. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ite kirjoitin ala- ja yläasteikäisenä, lukion jälkeen homma vaan lopahti.

        Sunflower

        Minullakin on ollut pitkään taukoa kirjoittamisesta.. Pitäisi kyllä jälleen kirjoitella, on se sitten mukavaa lukea vanhoja muistoja.. 🙂


      • tinttu-liina kirjoitti:

        Minä silloin joskus 100v sitten kirjoitin päiväkirjaan vertavuotavan rakkausrunon, ja vieläpä käänsin sen ruotsinkielellekki. Joku oikeasti ruotsinkielentaitoinen kyllä varmaan kuolis nauruun, jos lukis sen...

        Okei. Mielenkiintoista. Vaude


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Kiitos! Enkkukin sujuu hyvin. Olen iloinen että olen vanhemmilta oppinut Ruotsin ja enkun. 🙂

        Ylioppilas en ole, ennen kuin sairastuin olin töissä lasten parissa, päiväkodeissa ja iltapäiväkerhon vetäjänä.

        Mitä Sunflower tekeepi? 🙂

        Ei nykyään ole väliä onko käyny lukion.

        Ihan hyvän ammatin sait. Harmi ku sairastuit


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en viitti kertoa ku ei oo järin arvostettu homma:( Noi penskat taatusti tykkäs ku oot hyvä piirtämään:)

        Sunflower

        Ymmärrän. Ei sun tarvi kertoa..

        Salaisuuden verho saattaa saada miehiin vipinää ja eihän sitä koskaan tiedä.


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Ei nykyään ole väliä onko käyny lukion.

        Ihan hyvän ammatin sait. Harmi ku sairastuit

        Kiitos! Tykkäsin työstä lasten parissa. 🙂


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Kiitos! Tykkäsin työstä lasten parissa. 🙂

        Huomenta.

        Kesä kohti mennään.


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Huomenta.

        Kesä kohti mennään.

        Aurinkoista huomenta! Heräsin aikaisin, mutta nukuin hyvin, ihanan lämmin ulkona, koirakin tykkäsi.. 🌞

        Tein pari videota YouTubeen harrastuksistani, käykää katsomassa jos kiinnostaa.

        Mukavaa päivää kaikille! ❤


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Aurinkoista huomenta! Heräsin aikaisin, mutta nukuin hyvin, ihanan lämmin ulkona, koirakin tykkäsi.. 🌞

        Tein pari videota YouTubeen harrastuksistani, käykää katsomassa jos kiinnostaa.

        Mukavaa päivää kaikille! ❤

        Enhän mä tiedä millä nimellä YouTubessa


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Enhän mä tiedä millä nimellä YouTubessa

        Minun Suomi24 profiilissa lukee.


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Minun Suomi24 profiilissa lukee.

        Hieno maalaus oli


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Aurinkoista huomenta! Heräsin aikaisin, mutta nukuin hyvin, ihanan lämmin ulkona, koirakin tykkäsi.. 🌞

        Tein pari videota YouTubeen harrastuksistani, käykää katsomassa jos kiinnostaa.

        Mukavaa päivää kaikille! ❤

        Siis olet kyllä ihan äärettömän lahjakas. Esimerkiksi taivas tuossa sun maalauksessa on täsmälleen sellainen, että olet onnistunut vangitsemaan juuri sen kaikkein kauneimman hetken. Upea... (ʘ‿ʘ✿)


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Hieno maalaus oli

        Kiitos paljon! 🙂


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Siis olet kyllä ihan äärettömän lahjakas. Esimerkiksi taivas tuossa sun maalauksessa on täsmälleen sellainen, että olet onnistunut vangitsemaan juuri sen kaikkein kauneimman hetken. Upea... (ʘ‿ʘ✿)

        Kiitos paljon! 🙂 Tein parhaani, vaikka maalauksen tilaaja oli urpo ja ei lunasta sitä.. Mutta isäni ihastui työhöni ja haluaa sen. Kehui kovasti ja neuvoi maalaamaan lisää maisema kuvia. 🙂


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Kiitos paljon! 🙂 Tein parhaani, vaikka maalauksen tilaaja oli urpo ja ei lunasta sitä.. Mutta isäni ihastui työhöni ja haluaa sen. Kehui kovasti ja neuvoi maalaamaan lisää maisema kuvia. 🙂

        Siis TÄH?!! Miten joku voi toimia noin äärettömän tökerösti, sillä näit kuitenkin paljon vaivaa tehdessäsi sen. Vaikka toisaalta sun maalaus on niin upea, etten raaskisi siitä edes luopua... (◕‿◕✿)


      • Ariel-the-Wondergirl kirjoitti:

        Siis TÄH?!! Miten joku voi toimia noin äärettömän tökerösti, sillä näit kuitenkin paljon vaivaa tehdessäsi sen. Vaikka toisaalta sun maalaus on niin upea, etten raaskisi siitä edes luopua... (◕‿◕✿)

        Älä muuta sano... Aika outo tapaus.. ☹️

        No, on kiva kun taulun ostavat vanhempani. 🙂


      • Kittiechihunen kirjoitti:

        Kiitos paljon! 🙂 Tein parhaani, vaikka maalauksen tilaaja oli urpo ja ei lunasta sitä.. Mutta isäni ihastui työhöni ja haluaa sen. Kehui kovasti ja neuvoi maalaamaan lisää maisema kuvia. 🙂

        Oli tosi hieno. Tuollaisen taulun olisi kiva osata maalata. No mä osaan muuta


      • ilmannimiiä kirjoitti:

        Oli tosi hieno. Tuollaisen taulun olisi kiva osata maalata. No mä osaan muuta

        Kiitos! Juu, kaikilla on omat taitonsa. 🙂


    • Ihanan aurinkoinen runo, Ilmannimi... (◕‿◕✿)

    • Anonyymi

      Viime kesän hel­le­aal­los­ta ai­heu­tui Suo­mes­sa lähes 400 en­nen­ai­kais­ta kuo­le­maa .

    • Anonyymi

      Kesä tuli
      ja kesä meni.
      Syksyksi muuttui
      ja yksinäinen kulkija kauppaan kulki.

      Syksyllä ihmisillä järki puuttui
      ja ulkomaille lensi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe