Yokon sauvoista

hiihtelijä

Onko muilla kokemuksia yokon (korkkisten ?) kahvojen otepintojen murenemisesta käsiin. Siis otepinnat kuluvat muoville muutaman sadan kilometrin aikana. Itsellä toiset sauvat tälle talvelle (päät vaihdettiin takuuna), ja lähtevät taas tehtaalle kunhan kausi loppuu. Jälleenmyyjä ja valmistaja vakuuttavat kyseessä olevan ainutlaatuisen tapahtuman. Eihän tuo iso taloudellinen menetys ole, mutta periaatekysymys kuitenkin.

9

4927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmiö

Exelin sauvoissa, olen siirtynyt kokonaan muovikahvoihin, ja niissä aion pysyä kunnes keksitään kulumaton synteettinen korkki, heh.

• Keimo

Mikä idea muuten korkkikahvoissa on ? Harvemminhan paljain käsin tulee hiihdettyä...vai tarvitaanko hanskan kanssa pitoa ? Eikös kaikissa sauvoissa ole nykyisin se periaate ettei kahvasta juuri tarvitse pidellä kun remmit on enemmän tai vähemmän ergonomisesti muotoiltuja ja voima välittyy sauvaan niiden kautta.

• hiihtelijä
        Keimo kirjoitti:

Mikä idea muuten korkkikahvoissa on ? Harvemminhan paljain käsin tulee hiihdettyä...vai tarvitaanko hanskan kanssa pitoa ? Eikös kaikissa sauvoissa ole nykyisin se periaate ettei kahvasta juuri tarvitse pidellä kun remmit on enemmän tai vähemmän ergonomisesti muotoiltuja ja voima välittyy sauvaan niiden kautta.

En tiedä mikäse idea lopulta on, ainakin se on mukavampi kuin edellisen sauvan muovinen oteosa, mutta nuo sauvat ei kyllä muutenkaan ole vertailukelpoisia. Sehän siinä korkin kulumisessa ihmetyttääkin, kun voimaa sen kautta ei juuri välitetä. Vaan kahvassa on hyvän mallinen ranneremmi... Ainakin tuo ostamani sauva oli sieltä edullisimmasta päästä hiilikuitusauvoja ja vielä tarjouksessa, niin valinta oli selvä.

• jöksä
        hiihtelijä kirjoitti:

En tiedä mikäse idea lopulta on, ainakin se on mukavampi kuin edellisen sauvan muovinen oteosa, mutta nuo sauvat ei kyllä muutenkaan ole vertailukelpoisia. Sehän siinä korkin kulumisessa ihmetyttääkin, kun voimaa sen kautta ei juuri välitetä. Vaan kahvassa on hyvän mallinen ranneremmi... Ainakin tuo ostamani sauva oli sieltä edullisimmasta päästä hiilikuitusauvoja ja vielä tarjouksessa, niin valinta oli selvä.

Korkkikahvat painaa tietysti vähemmän!!!!

• Swix-mies

Ostakaa Swixiltä sauvat. Niissä on kahva huippuluokkaa, parempi kuin kellään muulla. Sopii kuin hanska käteen ja hyvä on hiihtäjän sitten hiihdellä.

• visa

samaa mieltä! Swixin sauvat on ylivoimaisesti parhaat ja tiedän kyllä mistä puhun, sillä olen kilpahiihtäjä ja olen testannut satoja eri sauvoja, huonoimmaksi on osottaunut Yoko sauvat

• hihtaja

Olen "törmännyt" vastaavaan murheeseen Karhun Wizard sauvojen kanssa.
      Selityksenä kuulin seuraavaa: Portugalissa, missä tuotetaan maailman luonnonkorkista reilusti yli puolet, hyvänä viinivuonna, hyvälaatuinen korkki menee automaattisesti viinipullojen korkkeihin, joten meille hiihdon harrastajille jää vain "jämät".
      Tiedä sitten pitääkö paikkaansa??

• eivät kestä

Swixin sauvoissa olen pitänyt putkesta ja leveästä ja tukevasta hihnasta. Itse asiassa hihna on ollut ylivoimaisesti paras kokeilemistani (Swix, yoko, exel). Tämä lienee kuitenkin makuasia, käsiähän on erilaisia.

Kahva (korkkikahva) on kestoltaan kelvoton. 3 kaatumista viime talvena ja kolmet kahvat - hintaa useampi kymppi per kahva. Kerran piti putken päätäkin lyhentää, kun kahva lohkaisi sen. Lopulta vaihdoin muovikahvaan.

Saman havainnon ovat tehneet useat haastattelemani kilpahiihtäjät.

Suojatkaa hiilikuituputket solukumilla (tms) lentokonekuljetuksien ajaksi. Sauvat saavat kuljetuksissa kohtalokkaita kolhuja. Kannattaa myös tarkistaa niiden aina kentällä. Finnairin avulla pääsin Swixeistäni lopullisesti eroon. Toki sain rikkimenneitä sauvoja vastaan korvaukseksi uudet.

• Hiihtäjä
        eivät kestä kirjoitti:

Swixin sauvoissa olen pitänyt putkesta ja leveästä ja tukevasta hihnasta. Itse asiassa hihna on ollut ylivoimaisesti paras kokeilemistani (Swix, yoko, exel). Tämä lienee kuitenkin makuasia, käsiähän on erilaisia.

Kahva (korkkikahva) on kestoltaan kelvoton. 3 kaatumista viime talvena ja kolmet kahvat - hintaa useampi kymppi per kahva. Kerran piti putken päätäkin lyhentää, kun kahva lohkaisi sen. Lopulta vaihdoin muovikahvaan.

Saman havainnon ovat tehneet useat haastattelemani kilpahiihtäjät.

Suojatkaa hiilikuituputket solukumilla (tms) lentokonekuljetuksien ajaksi. Sauvat saavat kuljetuksissa kohtalokkaita kolhuja. Kannattaa myös tarkistaa niiden aina kentällä. Finnairin avulla pääsin Swixeistäni lopullisesti eroon. Toki sain rikkimenneitä sauvoja vastaan korvaukseksi uudet.

Niistä Yokon kahvoista vielä, että korkki on minulla kestänyt kohtuullisesti, mutta enemmän harmittaa tarranauhan lyhyt kestoikä. Paha on työntää muuten hyvillä kahvoilla, kun Yokon aika pieni tarranauha menettää äkkiä pitonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5742
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4334
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2941
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1539
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1259
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      225
      1184
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe