Niin ne ajat muuttuu. Vielä jokunen

vuosikymmen sitten, tuossa 1950-60 luvuilla oli aika paljonkin vanhoja ihmisiä, jotka eivät osanneet ajaa polkupyörällä. Tietenkin ennen pyörät olivat kalliita ja tiet ison osan vuotta ajokelvottomia polkuja.

Nyt samanikäiset ihmiset ajoo hurruuttelevat autoillaan asfalttiteitä pitkin ympäri Suomen maata kuin tyhjää vaan. Iso on ollut muutos näinkin lyhyessä ajassa kun vertaa kaukaisempiin aikoihin jolloin mikään ei muuttunut vuosisatoihin.

10

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lehdestä olen lukenut, että vielä joilla yli 10 v on kortit ja ajelee autolla. Minäkin juuri uusin kortin ja kerralla meni läpi. Näkökin riitti ainakin ulkonäkö ;-))

    • No voe tokkiisa, piti olla yli 100 v.
      No onhan tuokin totta jotta yli 10 olevilla on korttija, enhän sanonna, miten paljon yli.
      Harvonhan niitä tuota nuoremmilla on.

    • Anonyymi

      Mutta harva nykynuoripa osaa ajaa hevosta. Ennen osasi kaikki.

      • Anonyymi

        110 vuotta sitten kukaan ei osannut ajaa mopedilla.


      • Minäkin jouduin armeijassa muutamassa harjoituksessa hevosmieheksi, kun ei ollut ketään muuta joka olisi osannut ajaa metsässä hevosia, eikä muutenkaan.
        Tiellä vielä joku voi vähemmälläkin kokemuksella ajaa, mutta metsässä, niin että ammuslaatikot ja ruokatonkat, samoin vesitonkat pysyy pystyssä.
        Ne hevoset eivät olleet mitenkään helpoimmasta päästä käsiteltäviä.


    • Anonyymi

      Kamuttajalla olio silloin mopo se on ite sen kertonu ja osas hyvin ajaa.

      • Juu, Piiroislouhen rinteillä ajoin motocrossia joskus 1900 luvun alkuvuosina.
        Siellä oli monta Lieksan legendaa mukana.


    • Anonyymi

      Minä ajon hevosella kymmenvuotiaana yksinnään lavetilla halakkoo metästä. Tukkirekkiin piällä lavetti. Sitte heinnee heinähäkillä.
      Välillä tässä matkan varrella tul rahhoohi niin paljo, jotta oes voenu heinähäkillä ajjoo, vaen ei ne pysynnä kyyvissä. Liian väljät ravot häkissä vissiin. Onneks nämä leukaluut o vielä kohttuukunnossa. Ei niinku suuresti kunnioittamani Esa Pakarinen oli sanonu viimmisinä aekonnaan: On nii huonot luut, jottei koerallekkaa keleppoo.

    • Anonyymi

      Minä ajoin hevosella lavettireillä halakkoo laanniin kymmenen ikäsenä täättä piätä.
      Sitte välillä heinähäkillä heinnee joutopäevinä.

    • Anonyymi

      Toisaalta vasteeton autaminen, sillä kokonaisuuvella ihmiskunta tuhotaan vessulaksi ja huuhaiksi taikaseinä sekoilijoiksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe