Oletko sinä ja muut narsistin pauloissa?

Anonyymi

Millä tavalla ja tuntuuko että hän pyörittää sinua ja muita ja ettet pysty tekemään mitään asialle vaikka haluaisit, koska tavallaan pelkäät häntä?

61

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo just.

    • Anonyymi

      Prinsessa ruusu linnassa linnassa on pahaan noidan pauloissa pauloissa

    • Anonyymi

      Kuin hämähäkin verkoissa.

    • Anonyymi

      En ole pauloissa, mutta ei sille perkeleelle mitään voi. Mikään ei tehoo. Omaa reaktiota pelkään. Mitä vähemmän olen tekemisissä sitä paremmin voin. No contackt koittaa vielä jonain päivänä!

    • Anonyymi

      Narsisti jäi yhteisöstämme eläkkeelle jo vuosia sitten, mutta pyrkii edelleen pitämään yhteyttä. Muutama työkaveri soittelee hänelle ihan omatoimisestikin, narsistin kanssa pitäisi lähteä kahvittelemaan ja muuta sellaista. Itse yritän karttaa näitä kontakteja, koska narsistilla tuntuu aina olevan juonet meneillään, kuten ennenkin. Hän yrittää kaivella tietoja jostakin ihmisestä. Siinä ei ole mitään erikoista, mutta kun hän levittelee mollaavia juttuja ja toisaalta voi huomata, kuinka hän edelleen vaikuttaa työyhteisöömme ystäviensä kautta.

      Aikoinaan kuuluin itsekin hän piiriinsä. Vasta jälkeen päin huomasin, miten narsisti oli manipuloinut meitä uskottelemalla asioita vihaamistaan henkilöistä. Ikävä myöntää, mutta tuo ihminen onnistui sotkemaan työkavereiden välejä pysyvästi. Joistakin juoruttiin todella outoja, joku savustettiin ulos työpaikasta. Näistä vanhoista kuvioista ei voi edelleenkään puhua, koska narsistilla on niin monia vaikutusvaltaisia ystäviä työyhteisössämme. On pelottavaa, että narsisti jätti pysyviä arpia työkavereiden välisiin suhteisiin ja lisäksi yhä vielä manipuloi joitakin etänä.

    • Anonyymi

      Pelko oli siinä mielessä tuttu tunne että pelkäsin koko ajan milloin hän pettää ja menee vieraisiin. Sitä tapahtui joka kuukausi ja syyksi riitti vain erimielisyys jostakin triviaalista asiasta ja joskus ei sekään. Kaikki yritykset lähestyä häntä emotionaalisesti epäonnistuivat. Mieli oli jotenkin kaksijakoinen, hän kaipasi läheisyyttä ja ne hetket olivat hyviä mutta kuitenkin saadessaan sitä koki ristiriitaisia tunteita ja otti lopulta etäisyyttä pettämällä ja mitätöimällä kaiken kauniin mitä yritin rakentaa.

    • Anonyymi

      Tässä on ollut tilanne että en tiedä miksi nimittäisi häntä. Viime vuosina käytös muuttunut ystävällisemmäksi. Ei tunnu että pyörittää, mutta en tee some päivityksiä, koska tiedän että hän on siellä tarkkailemassa. Hän tulkitsee asioita kierolla negatiivisella tavallaan ja saa raivokohtauksia. Itse hän puhuu olevansa luotettava mutta kun tiedän ettei hän ole, niin se siitä. Puheista iso osa liioittelua ja ilkeilyä. Laaja ystäväpiiri ja vaikutusvalta. Se on hänen tapansa pitää kiinnostusta yllä että haukkuu muita, vaikka olisi 20 vuotta vanha täysin selvitetty asia, niin rapsauttelee omaksi huvikseen näitä "rupia" auki samalla kun kiertää kylillä. Jos jollakulla on aina rasvaisia meheviä juttuja niin se voi olla siksi koska hän lisää aina rasvaa. Hän luulee että voi teoillaan hyvittää pahat juorunsa ja ilkeät tekonsa. Mutta luottamusta ei voi palauttaa koskaan kun on nähnyt miten toimii. Ei voi. Yrittää aina niskan päälle. Joskus tuijottaa oudosti kuin silmät olisi kissan silmät. Vitsiksi ja narriksi joutuu jos häneen luottaa.

    • Anonyymi

      Peloitevaikutus on se että moni luottaa häneen vaikka hän on hyvin epäluotettava ja omituinen. Kosto selän takana pelottaa koska moni uskoo hänen propagandaansa. Sanoi itse kerran että pitää aina säilyttää henkinen yliote. Kerran sanoi myös että tietää kaikista tutustaan asioita joilla voi tarvittaessa vetää heidät polvilleen. Tuijottaa aina silmiin eikä katso pois. Itse pitää yhteyttä jatkuvasti.kun oli kesäloma samaan aikaan, oli kuukaudessa vain 5 päivää että ei soittanut tai tekstannut. Vaikea on tätä kaikkea käsittää.

    • Anonyymi

      Meillä oli kesälomat samaan aikaan. Hän oli lähdössä lomamatkalle ja ilmoitti että toinen frendinsä ei lähdekään hänen mukaansa eli minä pääsisin mukaan. Reagoin siten että itkin pettymyksestä ja ahdistuksesta. Koska oli "pakko" lähteä koska muuten olisin ollut sen matkan ajan yksikseni. Muutakaan ei ollut. Romahdin aivan täysin. Päivä oli pilalla. Sain käytyä kaupassa hädin tuskin. Ehkä olen kiittämätön ja huono, narsistinenkin ehkä välillä. Mutta en ole hänen kanssaan naimissa enkä haluaisi ollakaan ja olen hetero.

      • Anonyymi

        Hirmuista! Tätä todella tapahtuu; kun ihmiist vähän raaputtaa, saaliseläin sieltä ennen pitkää paljastuu.
        Ai mikskö? Kun ollaan eläinkuntaan kuuluvaa sakkia, me ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirmuista! Tätä todella tapahtuu; kun ihmiist vähän raaputtaa, saaliseläin sieltä ennen pitkää paljastuu.
        Ai mikskö? Kun ollaan eläinkuntaan kuuluvaa sakkia, me ihmiset.

        Toden totta ja huvittavinta on, ettei toiset myönnä, että itsessään on samanlainen sairas saalistaja, pelinainen, pelimies ja mitä niitä nyt on. Jokainen pystyy tekemään toiselle syvän jäljen sieluun, erityisesti sellaiset, jotka ovat naamioituneet pullantuoksuisiksi hyvättäriksi tai sellaiset, jotka oikein mainostavat omaa empaattisuuttaan. Myöhemmin kieltävät kaiken sikailunsa, kääntävät takkia ja ovat olevinaan niitä neuvonantajia muulle kurjalistolle. Se vain paljastuu siinä asetelmassa, kun ylittää niin kovasti olla muiden yläpuolella. En halua, enää joutua orjaksi tai alisteiseksi he sanovat, omituista kuitekin käyttätyä sillä tavoin hämäävästi, ehkä siksi, että todellisuudessa pääsisi niskan päälle tylyttämään. Saalistajan kynnet siis sopivasti piilossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta ja huvittavinta on, ettei toiset myönnä, että itsessään on samanlainen sairas saalistaja, pelinainen, pelimies ja mitä niitä nyt on. Jokainen pystyy tekemään toiselle syvän jäljen sieluun, erityisesti sellaiset, jotka ovat naamioituneet pullantuoksuisiksi hyvättäriksi tai sellaiset, jotka oikein mainostavat omaa empaattisuuttaan. Myöhemmin kieltävät kaiken sikailunsa, kääntävät takkia ja ovat olevinaan niitä neuvonantajia muulle kurjalistolle. Se vain paljastuu siinä asetelmassa, kun ylittää niin kovasti olla muiden yläpuolella. En halua, enää joutua orjaksi tai alisteiseksi he sanovat, omituista kuitekin käyttätyä sillä tavoin hämäävästi, ehkä siksi, että todellisuudessa pääsisi niskan päälle tylyttämään. Saalistajan kynnet siis sopivasti piilossa.

        Mun mielestä ihminen ei ole eläin ainakaan välttämättä. Riippuu tulkinnasta ja ehkä ihmisestäkin

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä ihminen ei ole eläin ainakaan välttämättä. Riippuu tulkinnasta ja ehkä ihmisestäkin

        "poiuytfghj"

        On varmasti esim. uskonnollisia ihmisiä, jptka eivät hyväsyisi näkemystä että olisivat eläimiä ja kutsuisivat ihmistä eläimeksi vain todella halveksiessaan, Joten nähdäkseni jokaisen yksiön tulisi vapaasti saadfa päättää onko hän eläin vai ei

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta ja huvittavinta on, ettei toiset myönnä, että itsessään on samanlainen sairas saalistaja, pelinainen, pelimies ja mitä niitä nyt on. Jokainen pystyy tekemään toiselle syvän jäljen sieluun, erityisesti sellaiset, jotka ovat naamioituneet pullantuoksuisiksi hyvättäriksi tai sellaiset, jotka oikein mainostavat omaa empaattisuuttaan. Myöhemmin kieltävät kaiken sikailunsa, kääntävät takkia ja ovat olevinaan niitä neuvonantajia muulle kurjalistolle. Se vain paljastuu siinä asetelmassa, kun ylittää niin kovasti olla muiden yläpuolella. En halua, enää joutua orjaksi tai alisteiseksi he sanovat, omituista kuitekin käyttätyä sillä tavoin hämäävästi, ehkä siksi, että todellisuudessa pääsisi niskan päälle tylyttämään. Saalistajan kynnet siis sopivasti piilossa.

        ".. erityisesti sellaiset, jotka ovat naamioituneet pullantuoksuisiksi hyvättäriksi tai sellaiset, jotka oikein mainostavat omaa empaattisuuttaan.."

        Näin itsekehun aikakautena tätä ei saisi sanoa ääneen, mutta vanhat tosiasiat eivät muutu muotivirtausten mukana. Kun joku mainostaa omaa ihanuuttaan, hyvyyttään, pyyteetöntä ihmisrakkauttaan, jne. on viisasta ottaa tällaiseen tyyppiin terve välimatka.


    • Anonyymi

      En omasta mielestäni pelkää, mutta olen jollain kummallisella tavalla koukuttunut. Ei varsinaisesti enää pyöritä, mutta kaikki menee hänen ehdoillaan kuitenkin. Voisinhan todellakin olla tapaamatta kokonaan ja harvoin tapaamme muutenkaan enää nykyisin. Olen välillä pohtinut, että mahtaako tuo itse olla jollain tavoin koukussa myös vai olenko vain laskennallista omaisuutta joka täytyy käydä joskus tarkistamassa. Kyseinen henkilö täyttää mielestäni full narsun määritelmän täysin, mutta on toki poikkeuksellisessa tilanteessa muutenkin , toisinaan mietin onko myös muuta häiriötä. Tuntuu jotenkin pakenevan aina ja on hyvin kiireinen aivan kuin itse pelkäisi minua. Erittäin harmillista ettei mistään voi koskaan oikeasti keskustella ja kaikki jää aina selvittämättä.

      • Anonyymi

        Narsisti ei yleensä katkaisen suhteitaan vaan palaa aina syystä tai toisesta niiden luokse. Suhteet ovat päällekkäisiä ja peräkkäisiä eli samaan aikaan ylläpitää useita. Riippuvuus on sekä narsistin että uhrin ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsisti ei yleensä katkaisen suhteitaan vaan palaa aina syystä tai toisesta niiden luokse. Suhteet ovat päällekkäisiä ja peräkkäisiä eli samaan aikaan ylläpitää useita. Riippuvuus on sekä narsistin että uhrin ongelma.

        Onko narsistilla oikeastaan monta ottajaa jonossa? Osaa koukuttaa uhrinsa aivot tilaan, jota sitten hyötykäyttää omiin tarkoituksiinsa. Yksi on seksiriippuvainen, toinen taas rahariippuvainen eli uhrilla jokin asia mitä janoaa ja mistä voi omasta mielestään saada hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko narsistilla oikeastaan monta ottajaa jonossa? Osaa koukuttaa uhrinsa aivot tilaan, jota sitten hyötykäyttää omiin tarkoituksiinsa. Yksi on seksiriippuvainen, toinen taas rahariippuvainen eli uhrilla jokin asia mitä janoaa ja mistä voi omasta mielestään saada hyötyä.

        Narsistin ihmissuhteet ovat kuten sanoit hyöty- ja palvelussuhteita ja ne koukuttavat molempia osapuolia. Suhteita voi olla useita. Tuntemallani henkilöllä puoli tusinaa eivätkä he olleet tietoisia toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistin ihmissuhteet ovat kuten sanoit hyöty- ja palvelussuhteita ja ne koukuttavat molempia osapuolia. Suhteita voi olla useita. Tuntemallani henkilöllä puoli tusinaa eivätkä he olleet tietoisia toisistaan.

        Narsisti pyrkii pitämään hyöty- ja palvelussuhteet elinikäisinä. Jos toinen on vaikka kuinka suoraan osoittanut, ettei halua pitää yhteyttä, sinnikäs narsisti leijailee paikalle viimeistään halutessaan jotain tietoja. Tämä on merkillistä. Narsisti kävelee vastaan "ihan sattumalta" ja tuotettuaan hetken tyhjää puhetta kysäisee kysymyksensä kuin sivuseikkana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko narsistilla oikeastaan monta ottajaa jonossa? Osaa koukuttaa uhrinsa aivot tilaan, jota sitten hyötykäyttää omiin tarkoituksiinsa. Yksi on seksiriippuvainen, toinen taas rahariippuvainen eli uhrilla jokin asia mitä janoaa ja mistä voi omasta mielestään saada hyötyä.

        Sekä narsistilla että uhrilla on huono itsetunto- ja tuntemus ja tarve saada huomiota ja hyväksyntää. Molemmat ovat riippuvaisia toisistaan. Uhrikin saa hyötyä kun voi palvella narsistia (miellyttäminen, alistuminen, myötäeläminen jne.).


    • Anonyymi

      Narsistilla oleva hyötyvirta on yleensä pääsääntöisesti
      yksisuuntainen. Tietenkin hän aluksi joutuu
      houkutellakseen esittämään toistakin.
      Santioiko hän silloni kun ei saa palvelusta.

      • Anonyymi

        Ai sanktioiko hän silloin? Eikö ota tuosta kieltäytymisestä kovasti nokkiinsa "loukkaantuu verisesti" ja sitten alkaa kostotoimet, mitä vaan tilanteeseen sopivaa, vaikka puhelinhäirintä. Hommaa jopa uuden prepaid-liittymän, että pääsee ennalta tietämättömästä numerosta soittamaan sättimispuhelunsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sanktioiko hän silloin? Eikö ota tuosta kieltäytymisestä kovasti nokkiinsa "loukkaantuu verisesti" ja sitten alkaa kostotoimet, mitä vaan tilanteeseen sopivaa, vaikka puhelinhäirintä. Hommaa jopa uuden prepaid-liittymän, että pääsee ennalta tietämättömästä numerosta soittamaan sättimispuhelunsa.

        Käyttäytyminen tavoilleen uskollisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttäytyminen tavoilleen uskollisena.

        Kyllä tämä on yhtä tyhjän kanssa teidän jappaisut täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tämä on yhtä tyhjän kanssa teidän jappaisut täällä.

        Äläpä aliarvioi .. käythän itsekin näitä tekstejä vilkuilemassa ; )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä aliarvioi .. käythän itsekin näitä tekstejä vilkuilemassa ; )

        No minäkin käyn silloin tällöin vilkaisemassa ja tullessani ny katoin et oli tullu kahdeksan vastausta edelliseen kommenttiini ketjuun jonka otsikko oli ristiriitaista. Kaikki samalta henkilöltä, jonka johdosta tää palsta on näivettynyt.

        Tuo jappaista sana oli sen verran outo et piti hieman googlettaa, et on murre sana Pohjois-Pohjanmaan suunnasta, joka tairkoittaneen jankutusta tai saman asian toistamista.

        Aloitustakin kattelin sillä silmällä, et näytti olevan ikäänkuin joku kysely tyyppinen ilman oman kokemuksen esiintuomista. Että olisko aloittaja ny sit halunnu jostain syystä vaan pelkästään lueskella toisten kokemuksia/tyydyttää uteliaisuuttaan. Vai oliko kyseessä sit vaan ns. fleimi, sana joka sekin on tullu tutuksi tän palstailun myötä.

        No tää on tämmöstä nykyään.

        Olettasin, et ihmiset on huomannu, ettei tää oo mikään auttamiskanava sinällään ja he joilla tilanne on akuutti ja jotka pelkäävät eivätkä uskalla tehdä mitään ovat siirtyneet paremmille saiteille, joissa ehkä hieman paremmin valvotaan, et pysytään asiassa.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No minäkin käyn silloin tällöin vilkaisemassa ja tullessani ny katoin et oli tullu kahdeksan vastausta edelliseen kommenttiini ketjuun jonka otsikko oli ristiriitaista. Kaikki samalta henkilöltä, jonka johdosta tää palsta on näivettynyt.

        Tuo jappaista sana oli sen verran outo et piti hieman googlettaa, et on murre sana Pohjois-Pohjanmaan suunnasta, joka tairkoittaneen jankutusta tai saman asian toistamista.

        Aloitustakin kattelin sillä silmällä, et näytti olevan ikäänkuin joku kysely tyyppinen ilman oman kokemuksen esiintuomista. Että olisko aloittaja ny sit halunnu jostain syystä vaan pelkästään lueskella toisten kokemuksia/tyydyttää uteliaisuuttaan. Vai oliko kyseessä sit vaan ns. fleimi, sana joka sekin on tullu tutuksi tän palstailun myötä.

        No tää on tämmöstä nykyään.

        Olettasin, et ihmiset on huomannu, ettei tää oo mikään auttamiskanava sinällään ja he joilla tilanne on akuutti ja jotka pelkäävät eivätkä uskalla tehdä mitään ovat siirtyneet paremmille saiteille, joissa ehkä hieman paremmin valvotaan, et pysytään asiassa.

        Susta voiskin tulla hyvä valvoja, eiköstä jookosta. Siinä tarvitaa sellaista kytistäjäluonnetta ja taipumusta työntää nokka kaikkiin haisuihin. Googlettelutaitokin on pelkkää plussaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Susta voiskin tulla hyvä valvoja, eiköstä jookosta. Siinä tarvitaa sellaista kytistäjäluonnetta ja taipumusta työntää nokka kaikkiin haisuihin. Googlettelutaitokin on pelkkää plussaa.

        Niinku mikä valvoja.
        Mun käsittääkseni jokainen voi omalta osaltaan toimia "palstavahtina" niin halutessaan.

        Kommenttien yläreunassa on kolme pistettä, siitä kun klikkaa, niin avautuu kohta, ilmoita asiattomasta linkistä, ylläpito sit poistaa jos katsoo tarpeelliseksi.

        Mun mielestä ei oo hyvä vaihtoehto, et joku yksittäinen henkilö toimisi valvojana, kun se saattais johtaa johonkin "en tykkää jonkun yksittäisen kirjoittajan kommenteista" jolloin saattais käydä niin, et siinä sit ikäänkin torpattaisiin jonkun tietyn henkilön osallistuminen kokonaan.

        Muutenkin käsittääkseni tää suomi24 keskustelupalsta on paisunu niin suureksi, et tuskin mikään instanssi laittais kovinkaan paljon rahaa likoon tarkistaakseen jokaisen tänne postatun kommentin.

        Että näilä mennään, robotti poistaa kommentteja joidenkin sanojen perusteella ja moderaattorit sit käy lävitse niitä kävijöiden lähettämiä ilmiantoja. Muuten sana on vapaa, puhui sit aiheesta tai aiheen vierestä.


    • Anonyymi

      pullan tuoksu koukuttaa

      • Anonyymi

        Aah...pullan tuoksua...pellillinen pullia...


      • Anonyymi

        Eli tänään narsisteja ovat kaikki, jotka pyörittelevät pullia kädessään, sinun mummoasi lukuunottamatta.

        Ei vaan joku, jota kuvittelet myöhemmin hyötykäyttäväsi omiin itsekkäisiin päämääriisi, mutta et onnistukaan siinä, on "narsisti". Taisi pulla tippua juuri sormiesi välistä...


    • Anonyymi

      Osaan jo näillä vuosilla mielestäni välttää narsuja tai ainakin toistaiseksi olen osannut. Toisin oli työuraa aloittaessani, suoraan narsistin alaiseksi 10v ajaksi. Se oli hyvä oppi koska myöhemmin käyttäytymisen tunnistamisesta on ollut apua. Harrastusporukkaa johon kuuluin veti ilmeisesti narsu mutta onneksi olin jo vuosikymmeniä aiemmin työyhteisössä valmennettu kohtaamaan narsistin. Merkkejä: Liian paljon onnistumisia ja kaikki on positiivista. Vuosien takaisen kokemukseni perusteella tähän kiinnitin huomiota. Yksittäisten henkilöiden mustamaalausta sivu- ja päälauseissa, hajoita ja hallitse. Sitten se vaihe kun et voi muuta kuin paeta: Kysymyksiin vastataan kysymyksillä ja hankaliin kysymyksiin toistamalla hankalaa kysymystä mutta ei vastaamalla. Narsisti toistelee jopa ääneen hänelle esitettyä hankalaa kysymystä miettiessään kuinka kostaisi. Sitten eräs viimeisimpiä: Muut alkavat katsella omituisesti ja oletat että sinua on mustamaalattu. Oletus on todennäköisesti oikea. Kun narsu saa vihiä että tiedät hän lopettaa yhteydenpidon. Samalla mustamaalaus kiihtyy ellet saa nopeasti etäisyyttä. Mikäli jäät yhteisöön siinä vaiheessa kun oletat että sinua mustamaalataan on jo todella kiire poistua. Narsu nimittäin tuskin lähtee. Jos jäät sinun ammattitaitosi ja osaamisesi tuhotaan. Tuhoaminen on alkanut aiemmin mutta sinun tulee havahtua siihen siinä vaiheessa kun havaitset että asiat sujuvat kuin rasvattu. Siis jo alkuvaiheessa. Mieti onko julkisuuskuva että asioiden sujuminen on narsun ansiota tai onko julkisuuskuva myöhemmin käännettävissä näin. Toinen aikainen merkki on jos viestejä ja puheluita sinkoilee jopa niin että asiat kääntyvät useinkin päin vastoin kuin sovittu. Siinä vaiheessa kun ensimmäiset epäilysi heräävät on asia selvä. Työkaverit taannoin valittivat kun papereita katosi, sovittuja kirjauksia oli muutettu ja asioita unohdeltiin. Tässä harrastushommassa oli kohdattu samaa. Toisaalta tiedän työpuolelta erään toisenkin firman jossa narsisti pyrkii tuhoamaan lähipiiriään. Itse en siinä ollut kuin lyhyen aikaa ja henkilöön tutustuttuani totesin että ei kannata. Jos aloitan vaikka jonkin harrastuksen tai olen liittymässä porukkaan pyrin tunnistamaan narsistin enkä jää katselemaan. Työhommissa tietysti hankalampaa jos ollaan toisen töissä mutta omaa ammattitaitoaan ja osaamistaan ei kannata antaa narsun tuhota. Neuvoni on jos epäilet että porukassa on narsisti niin väistä niin aikaisessa vaiheessa kuin suinkin ja niin kauaksi kuin mahdollista. Älä jää tappelemaan sillä sinä sen häviät. Itse olin 10v narsun alla mutta minulla oli sellaista osaamista millä onnistuin pitämään yllä "kauhun tasapainoa" mutta lopulta olin aika yksinäinen työmaalla ja firman sisällä ei osaamistani arvostettu. Urakehitys oli 10v ajan suoraan alaspäin mutta palkkahan toki tuli. Onneksi firma meni nurin niskoin eli oli pakkorako vaihtaa. Yrittäjiä syytetään usein narsuiksi. On kuitenkin yrittäjiä jotka ovat narsujen vuoksi yrittäjiä kun ei ole ollut varaa jäädä johonkin narsufirmaan tappelemaan.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa vähän siltä että narsistista ollaan tekemässä normaalin prototyyppi ainakin joissain piireissä, joten turhaa keskustella esimerkiksi minun vanhemmistani narsisteina., Ehkä hekin ovat vain narsismia ihannoivan systeemin uhreja.

        "poiuytfffrgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa vähän siltä että narsistista ollaan tekemässä normaalin prototyyppi ainakin joissain piireissä, joten turhaa keskustella esimerkiksi minun vanhemmistani narsisteina., Ehkä hekin ovat vain narsismia ihannoivan systeemin uhreja.

        "poiuytfffrgh"

        Auttavassa puhelimessakin minulle vastataan: Niin että kun yleensä ihmisille on tärkeää vain se oma itse ...
        Äitini sanoo : Kato kun jokainen haluaa olla siellä omassa kuplassaan....

        huhuh mikä maailma

        "poiuytrddfgh"


      • Anonyymi

        Tuo on tyypillistä kuvausta psykopaatin toiminnasta. Hän hallitsee työpaikalla niin paljon toisten käsityksiä toisistaan ja kaikesta kuin voi. Mitenpä sitä muuten saa tietää toisten salaisuuksia tai yksityiselämän asioita tai heikkouksia kuin olemalla aina mukava ja tulemalla aina juttelemaan hymy naamalla? Siksikin häntä uskotaan, tai ainakin ne uskovat joille hän näyttää vain posiitiisen puolensa ja joiden egoa hän pönkittää. Hän toimii ikäänkuin harmaalla alueella ja on täysin moraaliton ja voi tehdä mitä tahansa. Hän ei välitä oikeasta ja väärästä yhtään. Manipuloivia psykopaatteja on 2-4% väestöstä. Kaikki ei ole vankilassa vaan osa porskuttaa yrityksissä, varsinkin tehtävissä jossa sosiaalinen sutjakkuus on hyödyksi. Se yhdistettynä täydelliseen kaksinaamaisuuteen on aika tehokas yhdistelmä. Uhri joutuu koetukselle järkensä kanssa mm. niiden asioiden takia joita hän kuulee työpaikalla lähinnä em. psykopaatin suusta. Psykopaattia ei haittaa täysi kiinnijääminen tai torjutuksi tuleminen, hänelle kaikki on vain kuin peliä tai teatteria, eikä hänellä ole sympatiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyypillistä kuvausta psykopaatin toiminnasta. Hän hallitsee työpaikalla niin paljon toisten käsityksiä toisistaan ja kaikesta kuin voi. Mitenpä sitä muuten saa tietää toisten salaisuuksia tai yksityiselämän asioita tai heikkouksia kuin olemalla aina mukava ja tulemalla aina juttelemaan hymy naamalla? Siksikin häntä uskotaan, tai ainakin ne uskovat joille hän näyttää vain posiitiisen puolensa ja joiden egoa hän pönkittää. Hän toimii ikäänkuin harmaalla alueella ja on täysin moraaliton ja voi tehdä mitä tahansa. Hän ei välitä oikeasta ja väärästä yhtään. Manipuloivia psykopaatteja on 2-4% väestöstä. Kaikki ei ole vankilassa vaan osa porskuttaa yrityksissä, varsinkin tehtävissä jossa sosiaalinen sutjakkuus on hyödyksi. Se yhdistettynä täydelliseen kaksinaamaisuuteen on aika tehokas yhdistelmä. Uhri joutuu koetukselle järkensä kanssa mm. niiden asioiden takia joita hän kuulee työpaikalla lähinnä em. psykopaatin suusta. Psykopaattia ei haittaa täysi kiinnijääminen tai torjutuksi tuleminen, hänelle kaikki on vain kuin peliä tai teatteria, eikä hänellä ole sympatiaa.

        auttava puhelin luo ihanneolosuhteet psykopaattiselle manipuloinnille.
        Keskustelu on yksipuolista, tietoa hankitaan vain soittajasta ja erityisesti hänen ominausuuksistaan ja ennenkaikkea heikkouksistaan ja mahdollisesta tukiverkon puutteesta jne. Siellä ei monikaan erottele lainkaan moraalisesti oikeaa ja väärää, koska on ymmärtänyt puhelimen "puolueettomuuden" niin, että hyvä ja paha ovat samanarvoisia, että rakkaus ja väkivalta ovat samanarvoisia...

        "poijhgfvbjm,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        auttava puhelin luo ihanneolosuhteet psykopaattiselle manipuloinnille.
        Keskustelu on yksipuolista, tietoa hankitaan vain soittajasta ja erityisesti hänen ominausuuksistaan ja ennenkaikkea heikkouksistaan ja mahdollisesta tukiverkon puutteesta jne. Siellä ei monikaan erottele lainkaan moraalisesti oikeaa ja väärää, koska on ymmärtänyt puhelimen "puolueettomuuden" niin, että hyvä ja paha ovat samanarvoisia, että rakkaus ja väkivalta ovat samanarvoisia...

        "poijhgfvbjm,"

        Todella kiduttavaa oli alistua semmoiselle paskan kuuntelulle, jossa toisen ihmisen sortaminen on sallittua. En mä normaaliolosuhteisessa koskaan kuuntele semmosta paskaa mukisematta.

        "poiuhygfdfvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella kiduttavaa oli alistua semmoiselle paskan kuuntelulle, jossa toisen ihmisen sortaminen on sallittua. En mä normaaliolosuhteisessa koskaan kuuntele semmosta paskaa mukisematta.

        "poiuhygfdfvbn"

        Siis mulle on ollut aina päivänselvää ettei se ole sallittua, enkä ole sitä oivatanut mitenkään nyt.

        Kun viimeisen kerran soitin sinne minulle sanottiin, että eikö olekin kivaa että olen oivaltanut tämän asian ihan itse, että kukaan auttavassa puhelimessa ei sanonut sitä puolestani, että ovat iloisia että olen ihan itse oivaltanut ja minun olisi hyvä mukaansa juhlia oivallustani jollakin tavoin.

        "poijuhgfdcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mulle on ollut aina päivänselvää ettei se ole sallittua, enkä ole sitä oivatanut mitenkään nyt.

        Kun viimeisen kerran soitin sinne minulle sanottiin, että eikö olekin kivaa että olen oivaltanut tämän asian ihan itse, että kukaan auttavassa puhelimessa ei sanonut sitä puolestani, että ovat iloisia että olen ihan itse oivaltanut ja minun olisi hyvä mukaansa juhlia oivallustani jollakin tavoin.

        "poijuhgfdcvbn"

        kyllä vanhempani opettivat minut jo pikkulapsena sortoa vastaan teoriatasolla. Lukiossa kirjoitin rasisminvastaisen kovasti opettajan kehuman aineen ...

        poijuhgfdxcvb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä vanhempani opettivat minut jo pikkulapsena sortoa vastaan teoriatasolla. Lukiossa kirjoitin rasisminvastaisen kovasti opettajan kehuman aineen ...

        poijuhgfdxcvb

        kyseessä ei ole mikään viiskymppisenä tullut oivallus. eli tuokin puhelu piilevästi pyrki mitätöimään minua manipulatiivisesti vouhottamatta kuinka hienoa oivallukseni on aivan kuin se olisi tullut nyt vasta


        pouytfffdfg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyseessä ei ole mikään viiskymppisenä tullut oivallus. eli tuokin puhelu piilevästi pyrki mitätöimään minua manipulatiivisesti vouhottamatta kuinka hienoa oivallukseni on aivan kuin se olisi tullut nyt vasta


        pouytfffdfg

        siis vouhottamalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis vouhottamalla

        kyseessä oli se että nyt viisikymppisenä päätin soittaa ja huomauttaa asiasta suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis vouhottamalla

        Niinkuin tuo on ollut puhelimessa outoa kaiken aikaa, että he haluavat maalata sen kuvan minulle kuinka asiat ovat ja laittaa minut puhumaan sen mukaan. Sitä samaa tekevät vanhempani. Minut asetetaan siihen asemaan jossa minulle suunnilleen laitetaan sanat suuhun. Esim niinkuin tuossa puhelussa minulle yritetää uskotella että olen saanut oivalluksen nyt ja yritetään saada minut käyttäytymään niinkuin asia olisi niin, vaikka oikeasti asia on minulle vuosikymmeniä vanha.

        "poiuhygfdfgb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin tuo on ollut puhelimessa outoa kaiken aikaa, että he haluavat maalata sen kuvan minulle kuinka asiat ovat ja laittaa minut puhumaan sen mukaan. Sitä samaa tekevät vanhempani. Minut asetetaan siihen asemaan jossa minulle suunnilleen laitetaan sanat suuhun. Esim niinkuin tuossa puhelussa minulle yritetää uskotella että olen saanut oivalluksen nyt ja yritetään saada minut käyttäytymään niinkuin asia olisi niin, vaikka oikeasti asia on minulle vuosikymmeniä vanha.

        "poiuhygfdfgb"

        Miten niin vanhempasi? Hehän kuolivat jo markan ollessa suomen käypä valuutta.


    • Anonyymi

      Ei vastaa jos otan yhteyttä. Ilmoittaa itse voivansa tulla milloin huvittaa, mitenkään etukäteen sopimatta mitään. Nyt päätinkin että en ole käytettävissä ja nautin siitä. Vielä kun voisi vähin äänin kadota kokonaan, tuskin tuo saisi koskaan selville minne menin, jos edes vaivautuisi etsimään.

    • Anonyymi

      Hän käy kimppuusi toisten ihmisten kautta eli hän on juoruakka joka valehtelee ja kantelee asioista muille ihmisille,näyttelee uhria,voi,voi,kun häntä vainotaan,vaikka on itse vainoaja,narsisti on patologinen valehtelija, varas ja peluri,siksi niitä on paljon politiikassa T:hiihtäjä 47 härmästä

      • Anonyymi

        https://www.youtube.com/watch?v=-xL6b3m0QZw

        nähdäkseni jotkut videossa kuvatut anteliaat ihmiset pitävät itseään narsismin uhreina, mutta he eivät ole narsismin uhreja vaan ymmärtäneet rakkauden väärin


        "poijhgfgbnm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=-xL6b3m0QZw

        nähdäkseni jotkut videossa kuvatut anteliaat ihmiset pitävät itseään narsismin uhreina, mutta he eivät ole narsismin uhreja vaan ymmärtäneet rakkauden väärin


        "poijhgfgbnm"

        Tuosta syystä he panikoi ihan turhaan siellä luurissä yksinoloa vastaan.
        Koko aika huolissaan yksinäisyydestäni, josta minä en ole huolissani yhtään.
        Olen huolissani valeista ja kiusaamisesta seuraavista riskitilanteista,

        "poijuhgfdxcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta syystä he panikoi ihan turhaan siellä luurissä yksinoloa vastaan.
        Koko aika huolissaan yksinäisyydestäni, josta minä en ole huolissani yhtään.
        Olen huolissani valeista ja kiusaamisesta seuraavista riskitilanteista,

        "poijuhgfdxcvbn"

        Minä olen edelleen hämmentynyt, että suuri osa auttavaa puhelinta pitää kiusaamista periaatteessa hyväksyttävänä ja vuosia kannusti/painosti minua alistumaan siihen. Jos sanon, että mikäli haluavat auttaa kiusaajaa, paras tapa on tuoda hänelle asiallisen ystävällisesti esiin, että kiusaaminen on epäsiallista ja järjetöntä. (vähän niinkuin koulukiusaajille vaikka kyseessä olisi aikuinen, koska vain henkisesti kehittymätönhän kiusaa tietäen niin tekevänsä)Tämän ehdotukseni kuulleessaan he lähes kaikki kuulostavat vaivaantuneilta. Miksi ?
        Mitä järkevämpää aikansa tietoisesti kiusaamiseen viettävälle ihmiselle voisi sanoa ? Ja mitä haittaa siitä voisi olla jos sanoisi noin ? Sitähän ei tarvitse sanoa mitenkään ilkeästi.
        Sitä paitsi tahallinen oireiden aiheuttaminen toiselle henkisellä väkivallalla on periaatteessa rikollista, vaikkei sellaisesta juuri kukaan koskaan mihinkään vastuuseen joudukaan, varsikin koska asia pyritään sitten kääntämään niinpäin, että kiusaamisella tai joissain tapauksissa jopa rikollisella toiminnalla aiheutetut oireet olisivat merkki siitä että vika olisikin uhrissa, eikä mitään kiusaamista tai rikoksia olisi tapahtunut. Ja sitten uhria kiuasataan yhä rajummin, jotta oireet voimistuisivat, jotta hänen kertomuksensa konkreettisista tapahtumista vaikuttaisi epäuskottavalle hänen samalla oirehtiessa erikoisesti. Mutta ei kai silti periaatteessa rikollista toimintaa pidä tukea ? Minä en luota moniinkaan auttavan puhelimen puhujien juttuihin. Järkkyä että joskus kuuntelin niitä ja vieläpä tosissani.
        Ihmettelen sitäkin että miksi he edelleen pyrkivät ohjaamaan ja hallitsemaan mitä puhun ja ajattelen. (mikäli aiheeni kuitenkin koskee puhelimensa aihepiiriä. Olen tutkinut sääntönsä tarkasti ja nähdäkseni puheluni ovat täysin koskeneet puhelimensa käyttötarkoituksen aihepiiriä) Viimeisessä puhelussani parasta oli se, että sain kohteliaasti vastatuksi, että vastaan ehdotuksiinsa niin, että ajattelen mitä itse haluan.
        Ihmettelen että miksi kritiikiini puhelimesta lähes aina vastataan sillä kuinka moni muu saa puhelimesta apua. Millä perusteellako yhtä soittajaa sopii joukkokiusata ? Kiusaaminenhan usein kohdistuukin juuri yksittäisiin yksilöihin. Se, että moni muu saa apua, ei sitä yhden kiusaamista mitenkään poista tai vähenännä.

        "poijuhgfdfgb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen edelleen hämmentynyt, että suuri osa auttavaa puhelinta pitää kiusaamista periaatteessa hyväksyttävänä ja vuosia kannusti/painosti minua alistumaan siihen. Jos sanon, että mikäli haluavat auttaa kiusaajaa, paras tapa on tuoda hänelle asiallisen ystävällisesti esiin, että kiusaaminen on epäsiallista ja järjetöntä. (vähän niinkuin koulukiusaajille vaikka kyseessä olisi aikuinen, koska vain henkisesti kehittymätönhän kiusaa tietäen niin tekevänsä)Tämän ehdotukseni kuulleessaan he lähes kaikki kuulostavat vaivaantuneilta. Miksi ?
        Mitä järkevämpää aikansa tietoisesti kiusaamiseen viettävälle ihmiselle voisi sanoa ? Ja mitä haittaa siitä voisi olla jos sanoisi noin ? Sitähän ei tarvitse sanoa mitenkään ilkeästi.
        Sitä paitsi tahallinen oireiden aiheuttaminen toiselle henkisellä väkivallalla on periaatteessa rikollista, vaikkei sellaisesta juuri kukaan koskaan mihinkään vastuuseen joudukaan, varsikin koska asia pyritään sitten kääntämään niinpäin, että kiusaamisella tai joissain tapauksissa jopa rikollisella toiminnalla aiheutetut oireet olisivat merkki siitä että vika olisikin uhrissa, eikä mitään kiusaamista tai rikoksia olisi tapahtunut. Ja sitten uhria kiuasataan yhä rajummin, jotta oireet voimistuisivat, jotta hänen kertomuksensa konkreettisista tapahtumista vaikuttaisi epäuskottavalle hänen samalla oirehtiessa erikoisesti. Mutta ei kai silti periaatteessa rikollista toimintaa pidä tukea ? Minä en luota moniinkaan auttavan puhelimen puhujien juttuihin. Järkkyä että joskus kuuntelin niitä ja vieläpä tosissani.
        Ihmettelen sitäkin että miksi he edelleen pyrkivät ohjaamaan ja hallitsemaan mitä puhun ja ajattelen. (mikäli aiheeni kuitenkin koskee puhelimensa aihepiiriä. Olen tutkinut sääntönsä tarkasti ja nähdäkseni puheluni ovat täysin koskeneet puhelimensa käyttötarkoituksen aihepiiriä) Viimeisessä puhelussani parasta oli se, että sain kohteliaasti vastatuksi, että vastaan ehdotuksiinsa niin, että ajattelen mitä itse haluan.
        Ihmettelen että miksi kritiikiini puhelimesta lähes aina vastataan sillä kuinka moni muu saa puhelimesta apua. Millä perusteellako yhtä soittajaa sopii joukkokiusata ? Kiusaaminenhan usein kohdistuukin juuri yksittäisiin yksilöihin. Se, että moni muu saa apua, ei sitä yhden kiusaamista mitenkään poista tai vähenännä.

        "poijuhgfdfgb"

        Siis nähdäkseni sen ajatuksen hyväksyminen että jotakuta kiusataan ja että tämän tulisi vain alistua siihen saaden oireita ja sitten hakea itselleen apua niihin oireisiin, on kiusaamista ja henkistä alistamista ja eräänlaista hyväksikäyttämistä.

        Nähdäkseni ainoa oikea kanta on, että siihen kiusaamiseen ei tule alistua lainkaan, jotta oireita joita tarvitsisi hoitaa ei lainkaan tule.


        "poijhgfgm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis nähdäkseni sen ajatuksen hyväksyminen että jotakuta kiusataan ja että tämän tulisi vain alistua siihen saaden oireita ja sitten hakea itselleen apua niihin oireisiin, on kiusaamista ja henkistä alistamista ja eräänlaista hyväksikäyttämistä.

        Nähdäkseni ainoa oikea kanta on, että siihen kiusaamiseen ei tule alistua lainkaan, jotta oireita joita tarvitsisi hoitaa ei lainkaan tule.


        "poijhgfgm"

        Minä en ymmärrä sitä että ihmistä neuvotaan alistumaan oireita aiheuttavaan kiusaamiseen ja sitten soittelemaan niistä oireista solkenaan auttavaan puhelimeen.
        Mitä järkeä siinä on ? Puhelinyhtiölle bisnestä ?


        "poikjuhgfghb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä sitä että ihmistä neuvotaan alistumaan oireita aiheuttavaan kiusaamiseen ja sitten soittelemaan niistä oireista solkenaan auttavaan puhelimeen.
        Mitä järkeä siinä on ? Puhelinyhtiölle bisnestä ?


        "poikjuhgfghb"

        Ja kun tarpeeksi kauan saadaan puhelinyhtiölle bisnestä, niin sitten voitaisin saada siitä terapeuteille bisnestä.
        Olen jo aikoinani joutunut asianajajabisneksen kohteeksi.

        "poiuhgfgbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun tarpeeksi kauan saadaan puhelinyhtiölle bisnestä, niin sitten voitaisin saada siitä terapeuteille bisnestä.
        Olen jo aikoinani joutunut asianajajabisneksen kohteeksi.

        "poiuhgfgbn"

        Kaiken tuon bisneksen edellytys on että kiusaaminen hyväksytään. Muutoin jää kaikki nuo lukuisat bisnekset varmuudella tekemättä.


        "poijuhygfb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken tuon bisneksen edellytys on että kiusaaminen hyväksytään. Muutoin jää kaikki nuo lukuisat bisnekset varmuudella tekemättä.


        "poijuhygfb"

        Minä mietin jo 14-vuotiaana mm. eettisesti kehittyneempiä juttuja kuin nämä nykyiset jutut auttavassa puhelimessa joihin minut järkyttävästi ajettiin aivovaurion aikana

        "poiuhygfgbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä mietin jo 14-vuotiaana mm. eettisesti kehittyneempiä juttuja kuin nämä nykyiset jutut auttavassa puhelimessa joihin minut järkyttävästi ajettiin aivovaurion aikana

        "poiuhygfgbn"

        mun mielestä mielenterveyden peruspilari on ei puhua eikä kuunnella paskaa, ja tuo pilari kyllä murenee täysin auttavassa puhelimessa.

        "polkjhgfcvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun mielestä mielenterveyden peruspilari on ei puhua eikä kuunnella paskaa, ja tuo pilari kyllä murenee täysin auttavassa puhelimessa.

        "polkjhgfcvbn"

        ei minua auta mikään asioiden läpikäyminen jos niitä asioita käydään läpi ihan pöljästi toisen ihmisen ohjailemalla tavalla eikä niinkuin ne ovat oikeasti tapahtuneet.
        En tarvi mitään lisämanipulointia,

        "poijhgfxcb"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei minua auta mikään asioiden läpikäyminen jos niitä asioita käydään läpi ihan pöljästi toisen ihmisen ohjailemalla tavalla eikä niinkuin ne ovat oikeasti tapahtuneet.
        En tarvi mitään lisämanipulointia,

        "poijhgfxcb"

        tärkeintä on tietää mahdollisimman tarkasti totuus ja siinä kaikki


        poiuygtfghj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tärkeintä on tietää mahdollisimman tarkasti totuus ja siinä kaikki


        poiuygtfghj

        etsiä keinoja joilla totuutta voi saada selville, siis oikeaa totuutta neutraalisti


        poiuytffrdfg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        etsiä keinoja joilla totuutta voi saada selville, siis oikeaa totuutta neutraalisti


        poiuytffrdfg

        se on tarkkaa hommaa, yksikin vale ja ihminen voi eksyä täysin


        poiuytfrdfgb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se on tarkkaa hommaa, yksikin vale ja ihminen voi eksyä täysin


        poiuytfrdfgb

        Hassua että huonokuntoisesta valokuvastani pidetään kymmenen kertaa enemmän kuin suht terveen näköisestä. Vuosi sitten sain 40 tykkäystä kuvalleni, nyt kolme jotka tulivat kertomaan minun näyttävän paljon paremmalle kuin ennen.

        poijuhgfdcffvgb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua että huonokuntoisesta valokuvastani pidetään kymmenen kertaa enemmän kuin suht terveen näköisestä. Vuosi sitten sain 40 tykkäystä kuvalleni, nyt kolme jotka tulivat kertomaan minun näyttävän paljon paremmalle kuin ennen.

        poijuhgfdcffvgb

        https://www.youtube.com/watch?v=vlMJ3Rc2cBU

        Tässä aika perusteellinen kuvaus narsistin toiminnasta
        ¨
        "poijuhygfdfgb"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe