Väsyttääkö muita 70+ keskellä päivää?

Anonyymi

On ruvennut huolettamaan kun keskellä päivää, usein iltapäivällä yllättää väsymys, tuntuu että ei jaksais mitään.
Meen sitten vähäks aikaa pötkölleen ja sitten taas jatkan.

Aamulla oon ihan pirteä ja touhuan, mutta iltapäivällä iskee väsymys.

Kertokaa muut miten teillä!

Ei oo mitään erityistä sairautta, verenpainelääkettä syön, mutta en muuta.

Kankea oon tosin, pitää välillä pysähtyä kun kävelee.

Yöt nukun hyvin.

41

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet ollut tarpeeksi kauan eläkkeellä.
      Eikä sinulla ole velvollisuuksia.
      Elimistösi alkaa huomata että kovinkaan paljoa ei enää tarvita.
      Ja siten se alkaa vihjailla sinulle torkuista.
      Ei se pahasta ole.
      Se kertoo ainoastaan tyhjästä.
      Antaa aavistuksen oikeasta unesta.

H.

• Anonyymi

Kyllä on väsyttänyt jo kolmekymppisestä lähtien , ja työ päälle pienet iltapäivänokoset aina ottanu , ei vaan energia riitä kokopäiväksi , näin jo 25vuotta siis.Kaikki arvot ok , tosin epäilen itsekin että joku kyllä sen aiheuttaa , ei vaan missään tutkita riittävän tarkasti.

• Ilmeisesti haluat aloittaa uuden aloituksen
      Luonnon-lääkkeistä ja huumauksista.?
      Jopa ihan mainostaen?
      H.

• Anonyymi

Cannabis voisi olla hyvä lääke, vai kuinka ?

Voisi sada Dural-pariston ladattua ja ehkä myös tyhjättyä kovalevyä, et sinne mahtuis uusia ideoita.

• Anonyymi

Ei väsytä, olen tänäänkin puuhannut ulkona viitisen tuntia, illalla nukuttaa.

• Anonyymi

Mitä puuhailit ulkona ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä puuhailit ulkona ?

Leikkasin marjapensaista kuivia oksia pois ja kärräsin ne kottikärryillä joutomaan laitaan.
        Nyt saunomaan.

• Anonyymi

Mä olen ollut tähän asti elämässäni hyvin aamunvirkku mutta nyt on aamuisin tosi vaikea jaksaa mitään. Ei edes tee mieli syödä mitään.

• Anonyymi

Lohdullista kuulla että en ole ainoa.

Kahvia juon välillä, kylmää kahvia jääkaapista.
        Piristyy vähän.

Yritän joka aamu tehdä jonkun liikkeen. Oon laittanut seinälle monta julistetta.
        Joskus jaksan, joskus en. Nojatuolijumppa on ihan jees.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lohdullista kuulla että en ole ainoa.

Kahvia juon välillä, kylmää kahvia jääkaapista.
        Piristyy vähän.

Yritän joka aamu tehdä jonkun liikkeen. Oon laittanut seinälle monta julistetta.
        Joskus jaksan, joskus en. Nojatuolijumppa on ihan jees.

Mä kyllä pidän kiinni päivittäisistä jumppaliikkeistäni. Niitä en laista.
        Minusta tuntuu, että nämä koronan aiheuttamat muutokset ovat syynä omituisesti lisääntyneeseen väsymykseeni.
        Kun ei aluksi tiennyt, mitä saa ja mitä ei. Neljän seinän sisällä kehotettiin pysymään kotona. Sanottiin, että kauppaan ei saisi mennä mutta kauppakassipalvelu oli ylikuormitettu enkä saanut sieltä ruokaa tulemaan. Mentävä oli itse kauppaan arkaillen, Stressasihan se, kun ei tiedä, miten saa ruokaa edes.
        Sitten tuli riskiryhmien aikaiset kaupassa käyntiajat. Kello pantava herättämään ja yöpakkasten liukastamilla teillä pyöräiltävä kauppaan. Eikä siellä kaupassakaan mitään rauhallista ja vähäväkistä ollut. Paljon oli meitä pappoja ja mummoja. Ihan ruuhkaksi asti.
        Mulla meni elämisen rytmit sekaisin ja se nyt sitten väsyttää,
        Normaalisti kävin kerran pari viikossa pitkän reippaan ulkoiluretken. Kaupassa kävin, ennen korona-härdelliä milloin oli tarvetta ja mihin kellonaikaan halusin.

• Anonyymi

Jos et syö rasvamaitoa niin ala syödä kananmuna päivässä ja rasvakalaa
      Jodin puute

• Anonyymi

Aha!

Enpä olekaan syönyt kananmunia pitkiin aikoihin.
        Kokeilen!

• Anonyymi

Aloituksen yritys kai nuusta.

• Välillä oli vaihe että otin päivänokoset. Nyt en ole vähään aikaan tarvinnut päikkäreitä mutta aamulla en meinaa päästä käyntiin.
      Yleensä olen ollut aamuisin energisin.
      Kun juon kahvit ja katselen samalla tabletista päivän lehdet niin vähitellen alan käynnistyä.
      Minulla on nykyisin käsityöbuumi, virkkaan lähes koko ajan jos ei ole tärkeää tekemistä, se alkoi karanteenista. Edellisestä virkkaamisesta on varmaan 50-vuotta, mutta taito on tallella.
      Nauroinkin tyttärelle että virkkaamiseen on tullut riippuvuus. Onkohan olemassa anonyymit virkkaajat kerhoa jossa voisi vieroittaa itseään :)

• Anonyymi

Päikkärin jälkeen olo on kuin viienkympin villityksessä....vähän aikaa.

Pertikki

• Anonyymi

Sama ilmiö alotuksen-tekijän kanssa,
      vanhana alkoi saamaan väsymys-kohtauksia päivälläkin,
      menee ohi pikku-nokosten jälkeen,

• Anonyymi

Kun ammetta raahaa niin väsyy.

• Anonyymi

Kun ei ota päivällä kiljua ei ala väsyttää.

• Anonyymi

Tuohon tapaan en oo kyllä sortunut!
        Oon vielä niin vanhanajan ihminen, että päiväsaikaan ei kosketa maitoa väkevämpiin.

On muuten erittäin hyvä tapa!

Miksi aina ja joka paikassa on oltava "viiniä" tms.
        Eikö enää voi kysyä että mikä vikana kun yli 70-vuotiasta väsyttää?

Menee heti jutut tipotteluihin!
        Tosi kauheeta miten kaikki on vääristelty.

Yli 70 vuotiasta rupee väsyttämään ihan luonnollisesti, kun ikää on karttunut!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon tapaan en oo kyllä sortunut!
        Oon vielä niin vanhanajan ihminen, että päiväsaikaan ei kosketa maitoa väkevämpiin.

On muuten erittäin hyvä tapa!

Miksi aina ja joka paikassa on oltava "viiniä" tms.
        Eikö enää voi kysyä että mikä vikana kun yli 70-vuotiasta väsyttää?

Menee heti jutut tipotteluihin!
        Tosi kauheeta miten kaikki on vääristelty.

Yli 70 vuotiasta rupee väsyttämään ihan luonnollisesti, kun ikää on karttunut!

Eikös aloittajalla on tapana klotata kiljua.

• Miksi huolestua sellaisesta, mikä on ihan normaalia.

Ainakin minulle ne iltapäivänokoset on ollut normaalia läpi elämän.
      Töissäkin torkahdin usein ruokatunnilla ja sitten jaksoi taas.
      Sitten olisi aihetta ihmetellä, jos väsyttää jatkuvasti aamusta iltaan, eikä koskaan tunne olevansa pirteä.
      Sellaiseenkin löytyy selitys ja se on uniapnea. ja siihen löytyy apua siihenkin. Vaikka kuinka nukkuu, niin ei koskaan nuku tarpeeksi hyvin vaikka niin kuvittelee. Etenkin kuorsaajien vaiva.

• Anonyymi

Hyvä kun sanoit!

Niinhän se on, ikää on ja ei vain jaksa.
        Ite olin sellainen yli-energinen, koko ajan touhottamassa.

Hyvä kun voi ottaa jo rennommin.

Meen päivällä pehkuihin, laitan lämpimät peitot päälle.
        Hyvä on alkaa nauttia rauhallisista päivistään!

• Ei oikeastaan väsytä,
      mutta kun puolen päivän jälkeen on syönyt
      ja sitten oikasee sohvalle, hakee hyvän asennon
      löytää pehmeän tyynyn ja lämpimän peiton
      niin jopa tuntuu olo lämpimältä ja
      olevinaan siinä samalla katselee vielä teeveetä.
      Jo kohta ihan huomaamatta on pieni uni tullut,
      ja pian on sen päivän päikkärit plakkarissa.
      Koko loppu päivän on ihmeen virkku olo.

• Anonyymi

Väsyttää kun pidetään kuin 100v eli samaan ikäryhmään nyt kuuluu. Tätä ennen jaksoi, mitä vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väsyttää kun pidetään kuin 100v eli samaan ikäryhmään nyt kuuluu. Tätä ennen jaksoi, mitä vaan.

Itsehän sinä päätät mihin ryhmään kuulut.
        Korona koskee tavalla tai toisella jokaista suomalaista.
        Et juuri sinä ole kaiken keskiössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän sinä päätät mihin ryhmään kuulut.
        Korona koskee tavalla tai toisella jokaista suomalaista.
        Et juuri sinä ole kaiken keskiössä.

Ihan normaalia, että raukasee ruuan jälkeen.
        Jo parikymppisenä intissä otimme tirsat ruokiksen jälkeen, jos vain mahdollista .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan normaalia, että raukasee ruuan jälkeen.
        Jo parikymppisenä intissä otimme tirsat ruokiksen jälkeen, jos vain mahdollista .

On hellittänyt jo tuo väsyminen, voi olla sekin että oon muuttanut asennettani ja tiedän että on ihan normaalia. Kai sitä on ollut ylipinko.

Muuten tiedoksi, että jos teitä yskittää kun syötte verenpainelääkettä, niin pyytäkää lääkäriä vaihtamaan merkkiä.
        Jotkut verenpainelääkkeet aiheuttavat yskää.
        Minulle kävi niin, mutta kun sain toista merkkiä, niin loppui yskä heti.

Jos ei sitten oo koronayskää.

• Anonyymi

Maissii tekee juuri samoin kuin minä. Ruokailu, sohvalle, hyvä asento katsella televisiota vaan kun uni tuelee ettei ees huomaa. Pikku nokoset ja jo vot. Taas jaksaa.

• Anonyymi

Palatessani harrastuksestani reilusti aamupäivän puolella käy elimistö vielä ylikierroksilla.
      Klo14 herkkulounas rauhoittaa ja saattelee päiväpeiton päälle lueskelemaan tai puuhailemaan jotain muuta. Kyse ei ole jaksamisesta vaan viitsimisestä ja virikkeistä.

• Anonyymi

Ei väsytä koskaan. Nuoremaoana joskus nukuin päiväunia. Mutta nykyään ei oikeastaan väsytä lainkaan. Nytkin klo on yli 23 mutta ihan yhtä hyvin voisin valvoa tunnin pari. Aamulla ylös n 7. Virkistyy kun vanhenee. Se on kummallista.

• Anonyymi

Nousen aamulla varhain, puoli seitsemän tai vähän myöhemmin. Puuhaan aamusta heti paljon kotitöitä, mutta iltapäivällä väsyttää.
      Luin jostain, että vaikka jotkut kertovat kuntoilevansa ja liikkuvansa, elimistö ei ikääntyneellä toimi enää samoin. Turhan kuntokehumisen voi vähentää ainakin.

• Anonyymi

Minun pitäs käydä kaupassa aamulla, mutta nukun melkein yhdeksään. Siksi menen iltapäivällä, nyt vois löytyä maskejakin.

• Anonyymi

Kuntokehuminen? En ole havainnut sellaista!
        Kun joku mainitsee sauvakävelylenkeistään, halonhakkuistaan yms. liikunnasta ja ehkä jopa sykettä nostavasta niin tosiasian toteaminen ei ole kehumista!
        Se muodostuu kehumiseksi kateellisen korvien välissä.

Malliksi. Teen jokaisena arkiaamuna 5km:n sauvakävelylenkin kelistä riippumatta. Ainoastaan erittäin huonolla ilmalla korvaan sen vaimon kuntopyörän polkemisella mutta se jää puoleen tuntiin.
        Tai. Jukopliuta kun minä olen kova naama kuntoilemaan. Aamuisin paahdan rajusti menemään sauvojen kanssa tunnin, tai erittäin huonolla ilmalla poljen kuntopyörää suurella vastuksella johon moni ei pysty.

Pieni sävyero joista toisessa joku ahdasmielinen saattaisi havaita pieniä kehumisen merkkejä.
        Voimaa vaativat suoritukset ovat valtaosalle palstalaisia vieraita joten ne voi ilmaista numeerisesti ilman, että ymmärtämättömät osaavat pitää niitä kehuina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuntokehuminen? En ole havainnut sellaista!
        Kun joku mainitsee sauvakävelylenkeistään, halonhakkuistaan yms. liikunnasta ja ehkä jopa sykettä nostavasta niin tosiasian toteaminen ei ole kehumista!
        Se muodostuu kehumiseksi kateellisen korvien välissä.

Malliksi. Teen jokaisena arkiaamuna 5km:n sauvakävelylenkin kelistä riippumatta. Ainoastaan erittäin huonolla ilmalla korvaan sen vaimon kuntopyörän polkemisella mutta se jää puoleen tuntiin.
        Tai. Jukopliuta kun minä olen kova naama kuntoilemaan. Aamuisin paahdan rajusti menemään sauvojen kanssa tunnin, tai erittäin huonolla ilmalla poljen kuntopyörää suurella vastuksella johon moni ei pysty.

Pieni sävyero joista toisessa joku ahdasmielinen saattaisi havaita pieniä kehumisen merkkejä.
        Voimaa vaativat suoritukset ovat valtaosalle palstalaisia vieraita joten ne voi ilmaista numeerisesti ilman, että ymmärtämättömät osaavat pitää niitä kehuina.

Viesti ei mene läpi.
        En puhunut tämän palstan ikuisista kärttyilijöistä. En lue usein.
        Lehdissä usein kehutaan nykyään liki satavuotiaiden huimista kuntosuorituksista.

Itse en nuku päivisin, mutta väsyttää kyllä.

• Anonyymi

Minä olen taas sellaista kaliperiä, että jaksan laittaa ruokia, pestä pyykkiä, käydä 5Km lenkillä ja sitten taas lekottelen vaakatasossa lukien jne. Jos on palautuspäivä vaikka kuntoilusta tai ei muuta tekemistä, niin lekottelen vaakatasossa koko päivän lukien yms. Uni ei tule,mutta väsyttää.Mutta annas olla ,jos kyllästyn lukemisiin ja kuuntelemisiin , niin bongaan ylös ja eikun lenkille. Eikä yhtään väsytä vaikka just olin ihan flaati

Että tämmöstä.
      Sen 5km jälkeen kyllä väsyttää, kun on sydäntauti.

• Tykkään aamusella lötkötellä ja pikkuhiljaa teen aamutoimia.
      Sitten kun käyntiin lähden, sitä piisaa.
      Päivällä pesin nyrkkipyykkiä, kun täällä mökillä ei ole konetta, eikä näin kauniilla ilmalla viitsi kaupunkiin lähteä käymään.
      Klapuja halkonut ja pinonnut useamman tunnin, vielä jatkan. Menen vielä alatalolle krasseja istuttamaan.
      En tarvitse päiväunia. Saatan puuhata monta päivää, sitten otan sellaisen päivän, että vaan luen teen ristikoita, katson tveetä.
      Ajattelen näin, että jos tuntee itsensä virkeäksi, tietää nukkuneensa tarpeeksi.
      On tietysti eri asia, jos on joku sairaus, silloin ei välttämättä unikaan virkistä, vaikka nukkuisi kuinka paljon.

• Anonyymi

Oho, jopas on vireä yli seitsemänkymppinen. Aamutoimien lisäksi pesee pyykit, pilkkoo monta tuntia oksaisiakin pöllejä klapeiksi, istuttaa krassit - ja kaikki saman päivän aikana ja kahdella eri mökillä. Ja kai ne kaupunkiasunnonkin asiat jossain vaiheessa mielessä pyörii.

• No perskules, kun kaupunkiasunnolle menee ja avaa oven, niin siellähän niitä valkoisia kirjekuoria, ei pääse totuus unohtumaan.

• Tänään on niin lämmintä ja tuulikin niin hento,
      silloin laiskottaa enemmän,
      Tuntuu leppoiselta köllähtää terassille
      tai tulla sisälle ja avata ikkunat ja
      sopiva viileys täyttää koko olemuksen.
      Ei silloinkaan ala helleväsymys huolettamaan,
      pitää vaan muistaa juoda riittävästi.

Nostaa jalat sohvan reunalle ja katsella sinitaivasta.
      Ihanaa nauttia eläkeläisen elämästä, oli sää mikä tahansa.

• Anonyymi

Pari erilaista ruokaa laiteltiin, sitten ulkohommia. Jotain jo istutettu harson alle. On niin kiintoisaa seurata uusien istuksien nousemista, monivuotisten kukkien heräilyä.
      Kaikkia oheispuuhia en jaksa luetella.

• Anonyymi

Nukun joinakin öinä huonosti, silloin seuraavana päivän puolen tunnin uni. Yleensä ei. Eli jos on tarpeen, eikun pötkölleen, jos ei, jotakin puuhaa tai lenkille. Nyt tein 1.5 tunnin lenkin topissa ja shortseissa, toivottavasti sain hieman rusketusta. Tässä kirjoittelen hetken ja tvtä katsomaan, siihen nukahdan. Yöllä herään ja siirryn sänkyyn.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6188
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1397
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1266
    Aihe