Asun 28v äitini luona, miten saan kämpän??

Anonyymi

Olen nyt pitänyt kaupungin hakemusta yli kk, ja mitään ei kuulu. Eikö minun pitäisi olla jonon kiireellisimpiä koska olen tämän ikäinen ja en pääse aloittaa "omaa elämää" koska pitää asua äidin helmoissa? Lisäksi minulla ei ole täällä mitään rauhaa koska äidillä ravaa vieraita! Yksityiseltä en ole koskaan saanut asuntoa varmaan koska olen työtön. Miten hävettävää asua tän ikäisenä äidin kanssa,, koska ei saa asuntoa....

11

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa, missä asut? Miksi olet työtön? Miksi sinun pitäisi saada asunto kun on kuitenkin katto pään päällä?

      Nyt teet seuraavat toimet:

      1. Hankit työpaikan
      2. Hankit lisäksi sen vakituisen työpaikan rinnalle osa-aikaisen sivutyöpaikan
      3. Kituuttelet mammamasi helmoissa vuoden ja samalla säästäen
      4. Ostat oman tai ainakin saat vuokrattua mukavan asunnon

      Muuttotappiopaikkakunnalla saat ostettua hyvä kerros- tai rivitaloasunnon 20.000 eurolla, vakituinen työ ja kohtuullissen hyvät ansiotulot, niin 3.000 euron säästöillä saat ostettua oman, tosin jostain vaikka Suonenjoelt, joka on virkeä ja toimiva pikkukaupunki.

      Esimerkiksi Helsingistä et saa ostettua omaa asuntoa yhtä helposti, mutta kyllä työssäkäyvä ja omalla rahalla vuokravakuuden maksava aina yksityiseltä asunnon saa vuokrattua. Helsingissä ei sitten kannata edes unelmoida kaupungin vuokrayksiöstä, tai edes kaksiosta, isoja perheasuntoja saa sitten hieman helpommin.

      Eli nyt töihin, kyllä se elämä sitten kantaa eteenpäin!

      • Anonyymi

        Ei ole hyvä neuvo koska aina ei saa töitä varsinkaa nyt korona aikaan lisäksi mielenterveyteni on jo nyt heikoilla jäillä koska en tule äitini kanssa edes toimeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hyvä neuvo koska aina ei saa töitä varsinkaa nyt korona aikaan lisäksi mielenterveyteni on jo nyt heikoilla jäillä koska en tule äitini kanssa edes toimeen

        Aina saa töitä, pitää vain ottaa se minkä saa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina saa töitä, pitää vain ottaa se minkä saa!

        ei saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina saa töitä, pitää vain ottaa se minkä saa!

        Muistathan tämän kommentin sitten kun sinun työsi loppuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistathan tämän kommentin sitten kun sinun työsi loppuvat.

        No, jos nykyiset työt jostain syystä loppuisivat, niin sitten etsisin seuraavan tai laittaisin oman yrityksen pystyyn.

        On minulta pari kertaa 15-vuotiaana alkaneella ja nyt 30 vuotta kestäneen työurani aikana kolme kertaa mennyt työ alta, koskaan uuden löytämiseen ei ole mennyt kahta viikkoa pidempää aikaa. Tosin silloin olen heti ottanut vastaan jokaisen "paskaduuninkin", jota pystyn tekemään, kerran olin samaan aikaan puhelinmyyjänä (silläkin tienasin varsin mukavasti kun nyt olen luonteeltani myyntihenkinen), kukkalähettinä ja pyöritin osa-aikaisesti pienimuotoista fillarilähettipalvelua. Samalla oli aikaa etsiä uusi ja mieluinen työpaikka, johon sitten siirryin heti sen löydyttyä, siihen meni pari kuukautta, mutta onhan työssäkäyvällä aikaa odottaa "sitä itselleen oikeaa" työpaikkaa.

        Koskaan en mitään yhteiskunnan tukia ole saanut tai pyytänyt toimeentulooni. Aina olen tienannut oman elantoni ja yleensä monin kerroin korkempana kuin tukieläteillä. Lisäksi työtä on paljon helpompi saada, kun on katkeamaton työhistoria.

        Nyt joku sitten mainitsee koulutuksen. Olen viittä vaille ylioppilas, sitten olen opiskellut esimerkiksi nykyisen työni vuoksi erilaisia erityistiaitoja, joten osaan jo juridiikkaakin pienellä osaamisalueella sen verran hyvin, että teen sitä sivutoimisesti lakiasiaintoimistossa. Hyvä kielitaito, keskivertoälykkyys (kuten minulla) ja vahva usko itseensä, yhdessä synnynnäisen halun työntekemiseen kanssa rittää kyllä työelämässä.

        Eli kitinät seis ja töihin, heti ei ehkä tienaa tukia enemmän, mutta se muuttuu mitä enemmän ja pidempään on työelämässä!!

        P.S. Ja saa sitten ihan itse valita mihin muuttaa ja asumismuodon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos nykyiset työt jostain syystä loppuisivat, niin sitten etsisin seuraavan tai laittaisin oman yrityksen pystyyn.

        On minulta pari kertaa 15-vuotiaana alkaneella ja nyt 30 vuotta kestäneen työurani aikana kolme kertaa mennyt työ alta, koskaan uuden löytämiseen ei ole mennyt kahta viikkoa pidempää aikaa. Tosin silloin olen heti ottanut vastaan jokaisen "paskaduuninkin", jota pystyn tekemään, kerran olin samaan aikaan puhelinmyyjänä (silläkin tienasin varsin mukavasti kun nyt olen luonteeltani myyntihenkinen), kukkalähettinä ja pyöritin osa-aikaisesti pienimuotoista fillarilähettipalvelua. Samalla oli aikaa etsiä uusi ja mieluinen työpaikka, johon sitten siirryin heti sen löydyttyä, siihen meni pari kuukautta, mutta onhan työssäkäyvällä aikaa odottaa "sitä itselleen oikeaa" työpaikkaa.

        Koskaan en mitään yhteiskunnan tukia ole saanut tai pyytänyt toimeentulooni. Aina olen tienannut oman elantoni ja yleensä monin kerroin korkempana kuin tukieläteillä. Lisäksi työtä on paljon helpompi saada, kun on katkeamaton työhistoria.

        Nyt joku sitten mainitsee koulutuksen. Olen viittä vaille ylioppilas, sitten olen opiskellut esimerkiksi nykyisen työni vuoksi erilaisia erityistiaitoja, joten osaan jo juridiikkaakin pienellä osaamisalueella sen verran hyvin, että teen sitä sivutoimisesti lakiasiaintoimistossa. Hyvä kielitaito, keskivertoälykkyys (kuten minulla) ja vahva usko itseensä, yhdessä synnynnäisen halun työntekemiseen kanssa rittää kyllä työelämässä.

        Eli kitinät seis ja töihin, heti ei ehkä tienaa tukia enemmän, mutta se muuttuu mitä enemmän ja pidempään on työelämässä!!

        P.S. Ja saa sitten ihan itse valita mihin muuttaa ja asumismuodon.

        Näin meille sanaili nti. Helinä Sanahelinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin meille sanaili nti. Helinä Sanahelinä.

        Minä olen kylläkin mies ja voin todistaa sanomani..

        Uskallatko tavata naamatusten?

        Käydään sitten läpi ongelmasi??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kylläkin mies ja voin todistaa sanomani..

        Uskallatko tavata naamatusten?

        Käydään sitten läpi ongelmasi??

        Hui, nytpä löytyikin kova jätkä, paitsi kotona...

        Se, että sinulla on käynyt hyvä tuuri töiden kanssa ei tarkoita, että kaikki löytävät töitä.

        Työttömiä on jotain 500 000 kpl ja avoimia työpaikkoja on muutamia kymmeniä tuhansia, kaikki normaalijärjellä varustetut ymmärätävät ettei jokaiselle ole töitä.

        Isellänikin työuraa ja koulutuksia takana ja älykkyyskään ei muodostu rajoittavaksi tekijäksi ja siltikin ymmärrän ettei kaikille ole töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hui, nytpä löytyikin kova jätkä, paitsi kotona...

        Se, että sinulla on käynyt hyvä tuuri töiden kanssa ei tarkoita, että kaikki löytävät töitä.

        Työttömiä on jotain 500 000 kpl ja avoimia työpaikkoja on muutamia kymmeniä tuhansia, kaikki normaalijärjellä varustetut ymmärätävät ettei jokaiselle ole töitä.

        Isellänikin työuraa ja koulutuksia takana ja älykkyyskään ei muodostu rajoittavaksi tekijäksi ja siltikin ymmärrän ettei kaikille ole töitä.

        Lukaiseppa nyt ensin ajatuksella läpi kommenttini!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaiseppa nyt ensin ajatuksella läpi kommenttini!

        Lukaiseppa sinä nyt ensin ajatuksella läpi kommenttini!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe