Voiko vuokralainen valittaa häädöstä?

Anonyymi

Kyseessä kunnan vuokra-asunto. Naapuri on häiriköinyt pidemmän aikaa asunnossa. Kirjallisia valituksia muiden naapureiden toimesta on tehty tästä häiritsevästä asumisesta ja nyt häätö edessä. Voiko hän viedä/valittaa asiaa vielä eteenpäin, vaatia korvauksia ja saada selville, ketkä valituksia on tehnyt? Kuinka usein tällaiset yleensä menee vielä oikeuteen?

9

3036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vähän paha taas vastata kun ihan perusasioissa on taas klappia.
      Jos naapurilla on häätö edessä, niin oikeudenkäyntihän on jo pidetty. Häätöä kun haetaan tuomioistuimesta.
      Mikä nyt siis tarkalleen ottaen on tilanne?
      Onko kyse vuokrasopimuksen purkamisesta vai omistusasujan asunnon hallintaanotosta? Onko häätöä jo haettu ja onko asia jo käsitelty tuomioistuimessa?
      Viimeistään tuomioistuimessa naapurilla toki on oikeus puolustautua, ja siinä tarkoituksessa tietää tarkalleen kaikki perusteet hallinnanmenetykselleen.

• Anonyymi

Sori, siinähän se oli, kunnan vuokra-asunto. Vuokralaisen häätö siis kyseessä. Muut kysymykseni pysyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori, siinähän se oli, kunnan vuokra-asunto. Vuokralaisen häätö siis kyseessä. Muut kysymykseni pysyvät.

Voin kertoa omasta puolestani. Minulle annettiin häätö kaupungin vuokra-asunnosta koska alakerran vanha pariskunta ei pitänyt asunnostani kuuluvasta äänekkäästä rakastelun äänistä. Tätä todellista syytä ei tietenkään sanottu häätöpäätöksessä.
        En hyväksynyt häätöä ja ilmoitin asuntotoimistoon että en lähde mihinkään. Minulla vastattiin epäkohteliaasti että sitten tulee poliisi kantamaan ulos, sanoin että, katsotaan.
        Menin asianajajan juttusille ja hän sanoi että häätö riitautetaan ja tänä aikana ei tarvitse muuttaa mihinkään.
        Voitin jutun sekä käräjäoikeudessa että hovioikeudessa.
        voi sitä vitutuksen määrää asukasisännöitsijällä ja naapureilla. Kostona tosin lämmön ja veden tasausmaksut nousivat pilviin.
        Ei siis kannata alistua häätöön jos tietää sen aiheettomaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin kertoa omasta puolestani. Minulle annettiin häätö kaupungin vuokra-asunnosta koska alakerran vanha pariskunta ei pitänyt asunnostani kuuluvasta äänekkäästä rakastelun äänistä. Tätä todellista syytä ei tietenkään sanottu häätöpäätöksessä.
        En hyväksynyt häätöä ja ilmoitin asuntotoimistoon että en lähde mihinkään. Minulla vastattiin epäkohteliaasti että sitten tulee poliisi kantamaan ulos, sanoin että, katsotaan.
        Menin asianajajan juttusille ja hän sanoi että häätö riitautetaan ja tänä aikana ei tarvitse muuttaa mihinkään.
        voi sitä vitutuksen määrää asukasisännöitsijällä ja naapureilla. Kostona tosin lämmön ja veden tasausmaksut nousivat pilviin.

Toisin sanoen sinulle ei tehty häätöpäätöstä. Se tehdään tuomioistuimessa. Vuokrasopimuksesi purettiin mutta purku kaatui tuomuoistuimessa perusteettomana.

Vieläkään ei siis tiedetä onko aloittajan naapurille jo tehty häätöpäätös vai odottaako asia vasta tuomioistuinkäsittelyä. Olettaen siis että naapuri ei vuokrasopimuksen purkua hyväksy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän sinne päin. Siitä on aikaa lähes 50 vuotta, kun ulosotto kuului sekä poliisille, että ulosottovirastolle. Nyt vain jälkimmäiselle. Joten ei poliisi tule häädössä paikalle muuten, kuin turvaamaan sen, että ulosottomiehet voivat tehdä sen mikä heille kuuluu.

• Anonyymi

Täsmennyksenä siis, että naapurilla viimeiseen päivään asti aikaa muuttaa asunnosta.
      T: AP

• Anonyymi

Et vieläkään vastaa pääkysymykseen.
        Onko tuomioistuin jo antanut häätöpäätöksen, vai onko vasta vuokrasopimus purettu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vieläkään vastaa pääkysymykseen.
        Onko tuomioistuin jo antanut häätöpäätöksen, vai onko vasta vuokrasopimus purettu?

En tiedä mitä nuo eroavat toisistaan? Tiedän vain, että ensin oli vajaa 2vkoa aikaa muuttaa ja sitten yhtäkkiä aikaa olikin muuttaa kuun loppuun asti.

Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mitä nuo eroavat toisistaan? Tiedän vain, että ensin oli vajaa 2vkoa aikaa muuttaa ja sitten yhtäkkiä aikaa olikin muuttaa kuun loppuun asti.

Ap

Eroavat toisistaan siten, että häädössä asia on käsitelty tuomioistuimessa, toisessa vuokrasuhde on purettu, tai omistusasujan asunto on otettu yhtiön hallintaan, eikä tapausta vielä ole käsitelty oikeudessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43