Pielavesi asuinpaikkana

Anonyymi

Milainen paikka Pielavesi on? Onko siellä työpaikkoja, harrastusmahdollisuuksia?

43

3862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voipa olla mutta voip että ei ookkaan!

    • Anonyymi

      Työpaikoista ei ole pulaa, jokainen kuntaan muualta muuttava työllistyy aivan välittömästi. Ja harrastusmahdollisuudetkin ovat lähes rajattomat, vain oman mielikuvituksen puute on ainoa rajoittava tekijä.

      • Anonyymi

        Ei takuulla työllisty. Jos avoimia työpaikkoja onkin, niihin valitaan muista kunnista henkilö, joka ei takuulla muuta Pielavedelle asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei takuulla työllisty. Jos avoimia työpaikkoja onkin, niihin valitaan muista kunnista henkilö, joka ei takuulla muuta Pielavedelle asumaan.

        Samaa mieltä


      • Anonyymi

        Paikallisena voin sanoa että puhut täyttä p***aa...


    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Aamun Pielavedellä mutta töitä en oo pitkäaikaista tehnyt Pielavedellä päivääkään vaan muutaman päivän

      • Anonyymi

        Voihan sitä kirjoilla Pielavedellä olla ja asua vaikka Maaningan puolella, kyllä Kela koulutustuet maksaa.


    • Anonyymi

      Mitenkäs jos sinkkunainen kera lapsen tulisi sinme. Löytyskö töitä ja ehkä puoliso?

    • Anonyymi

      Asun ihan Pielaveden keskustassa ja voin sanoa että en tykkää asua täällä yhtään. Mutta eipä minulla ole muutakaan vaihtoehtoa tämänhetkisen elämäntilanteeni takia. En suosittele tätä asuinpaikkana. Kyylääjiä koko kylä täynnä! Ainut hyvä asia Pielavedessä on ohitustie

      • Anonyymi

        Sama virsi näyttää toistuvan jokaisen paikkakunnan foorumilla, kyylääjiä on kuulemma joka pitäjässä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama virsi näyttää toistuvan jokaisen paikkakunnan foorumilla, kyylääjiä on kuulemma joka pitäjässä!

        Samanlaisia önnötäjiä kaikkialla.


      • Anonyymi

        Sama tilanne se on muissakin pienissä paikossa. Kaikkien oletetaan tuntevan ja siksi "kytätään".


    • Anonyymi

      Olen asunut täällä melkein koko ikäni ja viihdyn oikein hyvin. Sen verran olen käynyt asumassa muuallakin, että on vertailupohjaa. Täällä on puhdasta luontoa ja harrastusmahdollisuuksia jotka pääosin ilmaisia.
      Maalaiskunnaksi meillä on hyvät palvelut. Täältä löytyy myös niitä jotka märisee joka asiasta ja kaikki pitäisi tuoda nokan eteen kultalautasella, mutta ne kannattaa jättää omaan arvoonsa.

      • Anonyymi

        No kuinka usein sinäkään käyt missään luonnossa?
        Aivan turhaa mainostaa että "puhdas luonto'!
        Ensinnäkin lähes kaikki järvet pilattu maataloudelle tai soiden ojituksilla, nykyään kirkasta vettä ei näe kun Lapin tunturipuroissa ja ei nekään enää puhtaita vesiä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuinka usein sinäkään käyt missään luonnossa?
        Aivan turhaa mainostaa että "puhdas luonto'!
        Ensinnäkin lähes kaikki järvet pilattu maataloudelle tai soiden ojituksilla, nykyään kirkasta vettä ei näe kun Lapin tunturipuroissa ja ei nekään enää puhtaita vesiä ole.

        Minä käyn luonnossa lenkillä ihan joka päivä ja kesäaikaan jopa useamminkin, että ihan kokemuksesta juttelen ja kyllä tuo Pielavesi ja Nilakka ainakin on vielä ihan uimakelpoisia järviä ja kyllä minä uskallan vaikka kahvit keittää kummankin järven vedestä. Marjoja ja sieniäkin löytyy, kun vain menee ja kerää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn luonnossa lenkillä ihan joka päivä ja kesäaikaan jopa useamminkin, että ihan kokemuksesta juttelen ja kyllä tuo Pielavesi ja Nilakka ainakin on vielä ihan uimakelpoisia järviä ja kyllä minä uskallan vaikka kahvit keittää kummankin järven vedestä. Marjoja ja sieniäkin löytyy, kun vain menee ja kerää.

        Minä uskallan keittää kaffeeta vaikka ottaisin veden vessan pöntöstä että "ihan juomakelpoista" on


    • Anonyymi

      Töitä ei liiemmälti ole. Sossuhan se elättää muutenki väen täällä.

    • Anonyymi

      Pielavesi on jälkeen jäänyt Kekkoslandia, jossa eletään 30v kaupunkeja jäljessä kaikin mahdollisin eri tavoin, mutta järvi on upea. Rauhaton iltaisin kun mopot pörrää.

      • Anonyymi

        Tehkää joku nettiin kansalaisaloite en nimienkeruu adressi! Häiritsevä mopo-ja mönkijäralli on saatava loppumaan! Kesäisin kun yöllä on pidettävä ikkunoita auki helteellä ja duunarin herättävä aikaisin aamulla töihin. Yöunet jää hyvin lyhyeksi ja katkonaisiksi aamuyöhön kestävän häiritsevän moporalli vuoksi.
        Ongelma siis vaikuttaa kansanterveyteenkin ja ihmisten jaksamiseen töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkää joku nettiin kansalaisaloite en nimienkeruu adressi! Häiritsevä mopo-ja mönkijäralli on saatava loppumaan! Kesäisin kun yöllä on pidettävä ikkunoita auki helteellä ja duunarin herättävä aikaisin aamulla töihin. Yöunet jää hyvin lyhyeksi ja katkonaisiksi aamuyöhön kestävän häiritsevän moporalli vuoksi.
        Ongelma siis vaikuttaa kansanterveyteenkin ja ihmisten jaksamiseen töissä.

        No siitä vain alat itse tekemään vaikka kuntalaisaloite jos kaikki muut äänet paitsi rollaattorin suhina häiritsee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siitä vain alat itse tekemään vaikka kuntalaisaloite jos kaikki muut äänet paitsi rollaattorin suhina häiritsee

        Ei kai sinua laiskaa työtöntä häiritse kun voit nukkua päivällä!


      • Anonyymi

        Pielavesi voisi enemmänkin hyödyntää Kekkosta esim. matkailussa.

        Ja te jatkuvasti joka asiasta marisijat, voisitteko alkaa kehittää tätä pitäjää ja tuoda esille omia hienoja ideoitanne eikä aina vaan odottaa että joku muu tarjoilee teille kaiken valmiina. Ja jos tämä on niin mahdottoman huono paikka, niin rajat on auki joka suuntaan. Voitte äänestää jaloillanne ja mennä muualle nauttimaan Kelan antimista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sinua laiskaa työtöntä häiritse kun voit nukkua päivällä!

        Minä käyn töissä ihan joka päivä ja elätän niitä joita ei työnteko kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai sinua laiskaa työtöntä häiritse kun voit nukkua päivällä!

        Ihan kuule kokopäivätöissä käyn ja aina olen itse itseni elättänyt ja siinä sivussa myös joukon niitä joita ei työnteko kiinnosta, mutta aina ollaan vaatimassa kaikkea ja valittamassa kaikesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehkää joku nettiin kansalaisaloite en nimienkeruu adressi! Häiritsevä mopo-ja mönkijäralli on saatava loppumaan! Kesäisin kun yöllä on pidettävä ikkunoita auki helteellä ja duunarin herättävä aikaisin aamulla töihin. Yöunet jää hyvin lyhyeksi ja katkonaisiksi aamuyöhön kestävän häiritsevän moporalli vuoksi.
        Ongelma siis vaikuttaa kansanterveyteenkin ja ihmisten jaksamiseen töissä.

        No tee lastensuojelu ilmoitus. Jos sinä asut siinä keltaisessa talossa nuorisotilojen vastapäätä. Etkös sinä miniän ja oman poikasi perheestä niitä tehnyt ainakin yhden kun miniän Alkoon näit kävelevän???. Jumala vain tietää kuin monta muuta ihmistä tuohon olet sotkenut. PS. Mielenterveys- ongelmatilanteet voidaan hoitaa tehokkaasti nykyään lääkityksellä.


    • Anonyymi

      En itse ainakaan ilkeäisi tunnustaa olevani lähtöisin Kekkosen syntysijoilta.

      • Anonyymi

        Miksi et ilkeäisi? Pitää pystyä perustelemaan tuommoiset huutelut.


    • Anonyymi

      Höpöheinän kasvatus Pielavedellä jo toisessa polvessa

      • Anonyymi

        Sienet on kiva harrastus, syksy on värien loistoa. Talveksi voi 🍄 kuivata niin saa kaamos aikanakin väriloistoa. Piipulla tai sätkänä.


    • Anonyymi

      On tiällä kaks kirpparia.

      • Anonyymi

        ....ja Suomen rumin linja-autoasema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ....ja Suomen rumin linja-autoasema.

        Linja-autoaseman saisi kyllä hävittää, siitä olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Onko kylällä kulkutauteja, uskaltaako siellä kulkea ulkosalla?

      • Anonyymi

        En kyllä yhtään tiedä, mutta voiko katsastukseen mennä lainarenkailla, jos omat ovat huonokuntoiset?


    • Anonyymi

      Muuten ihan hyvä paikka asua mutta suurin osa asukkaista on todella tyhmiä tampioita.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Viisasta porukkaa täällä on kun eivät tehe töitä. Vanha sanonta on. Hullu se töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.


    • Anonyymi

      Onko Pielavella tata valvotu paikanjaoisa. Monitaitavat johtajatar on sivistysjohtajan pomo sivitysltk pj.na ja sivitysjohtaja on Monitatavien valvoja Nama valvo toine toista? Niiko

      • Anonyymi

        TULKKIIII!


    • Anonyymi

      Mikä on Venäläistilanne teidän asuinalueellanne. Onko näkynyt mielipiteenkääntäjiä Huumeöljyineen.

      psykedeelit eli tajunnanmuuntohuumeet ovat Venäläisten suosimia mielipiteen muokkaajia.

      Näitä huumeita voi saada kehoonsa tietämättään vaikka teekutsuilla tai kahvittelutilaisuuksissa tarjoilujen sekaan sekoitettuna.

      Psykedeelejä käytetään tässä samaan tapaan kuin hipit tai vaikka Charles Manson niitä käyttivät 1960-luvulla kohteensa hallitsemiseen ja mielipiteiden muokkaamiseen.

      Ihminen voi olla psykedeeliohjauksessa tietämättään koska kevyt huumaus ei välttämättä tunnu kovinkaan voimakkaasti ja oireet voidaan sekoittaa vaikka korkean verensokerin tai normaalin väsymysraukeuden tilaan.

      Tässä tilassa ihmisen voi kuitenkin hypnotisoida pelkällä normaalilla puheella vastaanottamaan vaikka Venäläismielisiä mielipiteitä. Tietysti mielipiteiden huumekääntö ei onnistu mikäli ihminen pitää lujasti kiinni mielipiteistään vaan tässä tapauksessa psykedeelit vahvistavat hänen alkuperäisiä mielipiteitään. Tällasia öljyilijöitä käytettiin myös Krimin valtauksen yhteydessä kääntämään paikallisten mielipiteitä valtaukselle suosiollisiksi. Todennäköiseltä näyttää, että Invalidiliitto ja sen toimitalo Ruskeasuolla on tällaisen toiminnan keskus.

      Näiden mielipiteen kääntäjien tarkoitus tietenkin on etsiä henkilöitä jotka voivat tarvittaessa opastaa miehitysjoukkoja maahan, Ja kerätä tietoa Venäläismielisistä Suomalaisista Monet toimivat Suomenkielisen nimen takaa ja heitä voi olla vaikeaa tunnistaa. Tämä Suomenkielinen nimi on usein joku harvinainen nimi. kaikki sukunimethän ovat Suomessa suojattuja, joten Venäläisen täytyy keksiä Suomenkielinen nimensä itse.Joskus Venäläiset voivat yrittää huijata Suomalaista henkilöä esittämällä hänelle väärennetyn sukupuun jonka mukaan hän muka olisi Venäläinen. Kuinka usein nämä sukupuuhuijaukset onnistuvat, en osaa varmuudella sanoa.

    • Anonyymi

      Hohhoijaa..pitäis käydä kaupassa.

    • Anonyymi

      Kannattaako harkita paluumuuttoa?

    • Anonyymi

      Tervepä terve, sinäpä olet Ailan Kyllikki Frimanin ja Erja Niskasen os. Ruotsalainen kaveri. kaveri ja tunnet varmaan erjankin...niinpä niin. Erjapa sylkee minua ja mainettani Ailan kanssa. Epäilläkseni yhtenä syynä on se, että Erja meni nuorena naisena makaamaan erään entisen kaverini Jani Liirin kanssa. tämä Tapahtui Joulukuun alussa 1998. Tuolloin Erja jo taisi olla kihloissa Mika Niskasen kanssa. Ja nytpä Erja pelkää että hänen tytärtään Piia Niskasta luullaan Jani Liirfin tyttäreksi. Siinäpä YKSI syy minkä takia Erja sylkee minun päälleni Iiisalmesta käsin. Toivoo tällaisilla maalitusjuoruilla saavansa minut hengiltä ihmisen, joka tietää mitä Erjan ja Jani Liirin välillä tapahtui. Erja ja varsinkin Aila ovat ovelia mentalisteja jotka selittävät, että minä olisin muka jotenkin turmeltunut perverssi ja tämän perverssiyden he selittävät nousevan pintaan sillä tavalla, että tämä tietoisuus Erjan ja janin touhuista enteilee ,muka perveirsioiden nousua pintaan. mikään perverssi en ole enkä juoru"ämmä" kerrompahan vain minkälaiset ihmiset löytyvät molempien tuttavapiiristä. Nimittäin nämä Aila ja Erja. Erjakin olevinaan muka hyvä helluntailainen...Nämä asiat Erja Ja Jani Liirin touhuista eivät ole mitään vaistonvaraisia muistikuvia jotka olisivat syntyneet äskettäin vaan kaikesta tästä olen ollut tietoinen Loppuvuodesta 1998. alkaen. Enpähän vaan viitsi enää vaieta koska ei Erjakaan vaikene..

    • Anonyymi

      Pielavesi on hyvä jos itse niin päättää .

    Ketjusta on poistettu 34 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe