verenvuoto ulostaessa

Pelkäävä

Minulla on ollut jo pitemmän aikaa ummetusta ja maha on saattanu toimia vain kerran viikossa. Verta tulee ulostettaessa ja veren määrä on koko ajan kasvanut. Minua pelottaa mennä lääkäriin kun pelkään niitä tutkimuksia, mutta onko se nyt ainut vaihtoehto?

7

1907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta senhän jo tiedätkin

Hei! Kyllä nyt kannattaa käydä lääkärissä mahdollisimman pian. Tutkimukset eivät ole ollenkaan niin pahoja kuin etukäteen murehtii. Eivät ne miellyttäviäkään ole, mutta älä niitä pelkää! Pelkäätkö kipua vai jotain muuta?
      Verenvuotoon voi olla useita eri syitä, ei se välttämättä syöpää ole. Soitat heti huomenna itsellesi lääkäriajan. Itse tuskailin aivan liian kauan saman asian kanssa, ihan turhaan.

• koettu on

mene hyvä ihminen jo lekurille, jos noin on oireet.ei se tutkimus niin paha oo, itekkin olin semmosessa vajaa vuosi sitten ,ja oikeestaan pahinta oli se ,kun jouduin paastoomaan ennen tutkimuspäivää,jotenkas, heti nyt lekurille ,ja saat asialle varmuuden ,mikä se sitten onkin... sillä se epätietoisuus, se rassaa eniten.

• kaiketi

Punainen veri ulosteessa on yleensä kotoisin peräaukosta ja syynä ovat usein peräpukamat. Jotkut pukamat pullistuvat peräaukon ulkopuolelle, mutta toiset suolen sisälle, niin ettei niitä näy ulkopuolella. Jos sitten tulee ummetusta, niin näistä pukamista tihkuu verta enemmän tai vähemmän.

Ensikäden hoitona tietysti ruoan muuttaminen enemmän kuituja sisältäväksi. Myös luumu löysentää ulostetta. Apteekeista saa ilman reseptiäkin ummetukseen auttavia aineita sekä myös peräpukamavoidetta. Liikunta on hyväksi, mutta liika istuminen lisää pukamavaivaa.

Jos mikään ei auta niin silloin lääkäri voi "kuristaa" pukamat pois, aika pieni toimenpide.

Jos verenvuotoa on syvemmällä suolistossa, se ei yleensä tule punaisena ulos, vaan mustana. Rautatableteista tulee myös musta uloste, joten se on huomioitava.

Veikkaisin, että pukamista on kyse.

• kelia

tulee myös jos on syönyt paljon esimerkiksi lakritsia.
        kehoitan sinua pesemään takapuolesi ja rasvatulla sormella jos yletyt varovasti kokeilemaan suoleen onko siellä pukamia. ne tuntuvat herneiltä sormissa.
        jos tunnet ne hae apteekista lääkettä. itsekin hain ja kerroin niitten tulevan miehelleni :) sain rektaalisalvaa nimeltä Scheriproct Neo. Siinä on "puikko" tuubin päässä ja laitat sen puikon takapuoleesi ja samalla puristat tuubista, jolloin lääke menee kunnolla suoleen. itse sain pukamat pois tällä.

toivottavasti sinäkin saat avun :)

• ........

Todennäköisesti peräpukamia. Jos olet kärsinyt ummetuksesta ja sitten vatsa on kovana niin ponnistelu aiheuttaa peräpukamia jotka vuotavat helposti verta. Käyppä silti lekurissa näyttämässä.

• ellinoa

onkin se vaikein asia tietää onko oire jostain vaarattomasta tai vaarallisesta. Jos on kasvain suolessa, tulee verta ja limaa, vatsan toiminta on epäsäännöllistä ja muuttuu selvästi poikkeavaksi. Vatsassa tuntuu kipuja ja ilmaa on runsaasti, limaisia ja verisiä vuotoja ilmenee aina vain useammin. Tutkimukset eivät ole kivoja, mutta välttämättömiä, kun oireet eivät helpota.

• Yks vaan...

Mun äidillä on ollu samanlaisia oireita nii sillä todettiin peräsuolen syöpä pari viikkoa sitten... Mutta ei se tietty tarkota et sulla ois, mut kannattaa varmistaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe