Onko kokemusta paastosta pelkillä nesteillä? Olen nyt ollut yhden päivän syömättä, juomina yrttiteet, kahvi, sitruunamehu tupakkaa. Olo tänään tosi jäykkä, kaikki lihakset ihan jumissa, etenkin hartiat. Kielestä jo eilisestä alkaen irronnut kuollutta ihosolua. Normaalia?
Etsin täältä Anoreksia-palstoilta tietoa ko. asiasta, mutta keskustelut jo niin vanhoja että...
Neljä päivää yritän nyt paastota yhteensä. Alipainoinen olen hiukan, jos vaikuttaa mitenkään paastokokemukseen.
Googlettanut asiasta olen myös, monesti tullut vastaan informaatiota, että toinen päivä kaikista vaikein. Josko olo huomenna sitten helpottaisi..?
Nestepaasto, Paasto.
4
724
Vastaukset
- Anonyymi
kielessä ei ole ihoa.
- Anonyymi
kuulostaa ihan normaalilta. mullaki lihakset tuntuu tosi jäykältä nestepaaston aikaan. pahinta on silti päänsärky ja hirvittävät mielihalut kaikkee mahdollista ruokaa kohtaan.
- Anonyymi
Hyvä tietää ja paasto tosiaan eilen illalla katkesi, kun sorruin syömään sitten kuitenkin. Tänään paljon pirteämpi olo. Täytyy kokeilla aloittaa viikonloppuna uudestaan...
Mukavaa, että täällä käy muutakin porukkaa kuin pikkutyttöjä ja SYLI-työntekijöitä. Elo niin yksinäistä välillä syömishäiriön kanssa, kun hoitomotivaatio vielä(kin) hukassa.
Terv. AP - Anonyymi
Nestepaaston ensimmäiset kolme päivää voivat olla aika helvettiä, mutta kun niistä yli pääsee, niin olo kyllä kirkastuu ja energiaa tuntuu olevan vaikka mihin. Jättäisin nuo stimulantit listaltasi pois, eli kahvi ja rööki. Nestettä riittävästi, pieni määrä sokeria mukaan. Joskus 80-luvulla oli muotia vaahterasiirapista ja sitruunamehusta tehty paastojuoma, eli pienellä sokerilisällä se pahin vaihe tasoittuu ja sortumisia ei tule huonon olon takia. Hiilareita ei kuitenkaan saa tulla liikaa, vain muutama sata kcal päivässä, muutoin laukeaa näläntunne.
Paastoamisessa kannattaa aloittaa yhden päivän lepäilevällä kokeilulla. Sitten vetää 3 päivää, sitten viikko. Aina ruokapäiviä näiden välissä. Itse olen kokeillut 21 päivää, enkä muista yhtä pirteää oloa, pitääkin ottaa taas pitempi paasto kesäsuunnitelmiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2772551Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651824SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis291666- 1201608
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis561532- 1341386
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731268Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli751068Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059