Nestepaasto, Paasto.

Anonyymi

Onko kokemusta paastosta pelkillä nesteillä? Olen nyt ollut yhden päivän syömättä, juomina yrttiteet, kahvi, sitruunamehu tupakkaa. Olo tänään tosi jäykkä, kaikki lihakset ihan jumissa, etenkin hartiat. Kielestä jo eilisestä alkaen irronnut kuollutta ihosolua. Normaalia?
Etsin täältä Anoreksia-palstoilta tietoa ko. asiasta, mutta keskustelut jo niin vanhoja että...
Neljä päivää yritän nyt paastota yhteensä. Alipainoinen olen hiukan, jos vaikuttaa mitenkään paastokokemukseen.
Googlettanut asiasta olen myös, monesti tullut vastaan informaatiota, että toinen päivä kaikista vaikein. Josko olo huomenna sitten helpottaisi..?

4

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kielessä ei ole ihoa.

    • Anonyymi

      kuulostaa ihan normaalilta. mullaki lihakset tuntuu tosi jäykältä nestepaaston aikaan. pahinta on silti päänsärky ja hirvittävät mielihalut kaikkee mahdollista ruokaa kohtaan.

    • Anonyymi

      Hyvä tietää ja paasto tosiaan eilen illalla katkesi, kun sorruin syömään sitten kuitenkin. Tänään paljon pirteämpi olo. Täytyy kokeilla aloittaa viikonloppuna uudestaan...
      Mukavaa, että täällä käy muutakin porukkaa kuin pikkutyttöjä ja SYLI-työntekijöitä. Elo niin yksinäistä välillä syömishäiriön kanssa, kun hoitomotivaatio vielä(kin) hukassa.
      Terv. AP

    • Anonyymi

      Nestepaaston ensimmäiset kolme päivää voivat olla aika helvettiä, mutta kun niistä yli pääsee, niin olo kyllä kirkastuu ja energiaa tuntuu olevan vaikka mihin. Jättäisin nuo stimulantit listaltasi pois, eli kahvi ja rööki. Nestettä riittävästi, pieni määrä sokeria mukaan. Joskus 80-luvulla oli muotia vaahterasiirapista ja sitruunamehusta tehty paastojuoma, eli pienellä sokerilisällä se pahin vaihe tasoittuu ja sortumisia ei tule huonon olon takia. Hiilareita ei kuitenkaan saa tulla liikaa, vain muutama sata kcal päivässä, muutoin laukeaa näläntunne.
      Paastoamisessa kannattaa aloittaa yhden päivän lepäilevällä kokeilulla. Sitten vetää 3 päivää, sitten viikko. Aina ruokapäiviä näiden välissä. Itse olen kokeillut 21 päivää, enkä muista yhtä pirteää oloa, pitääkin ottaa taas pitempi paasto kesäsuunnitelmiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4689
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe