Nestepaasto, Paasto.

Anonyymi

Onko kokemusta paastosta pelkillä nesteillä? Olen nyt ollut yhden päivän syömättä, juomina yrttiteet, kahvi, sitruunamehu tupakkaa. Olo tänään tosi jäykkä, kaikki lihakset ihan jumissa, etenkin hartiat. Kielestä jo eilisestä alkaen irronnut kuollutta ihosolua. Normaalia?
Etsin täältä Anoreksia-palstoilta tietoa ko. asiasta, mutta keskustelut jo niin vanhoja että...
Neljä päivää yritän nyt paastota yhteensä. Alipainoinen olen hiukan, jos vaikuttaa mitenkään paastokokemukseen.
Googlettanut asiasta olen myös, monesti tullut vastaan informaatiota, että toinen päivä kaikista vaikein. Josko olo huomenna sitten helpottaisi..?

4

749

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

kielessä ei ole ihoa.

• Anonyymi

kuulostaa ihan normaalilta. mullaki lihakset tuntuu tosi jäykältä nestepaaston aikaan. pahinta on silti päänsärky ja hirvittävät mielihalut kaikkee mahdollista ruokaa kohtaan.

• Anonyymi

Hyvä tietää ja paasto tosiaan eilen illalla katkesi, kun sorruin syömään sitten kuitenkin. Tänään paljon pirteämpi olo. Täytyy kokeilla aloittaa viikonloppuna uudestaan...
      Mukavaa, että täällä käy muutakin porukkaa kuin pikkutyttöjä ja SYLI-työntekijöitä. Elo niin yksinäistä välillä syömishäiriön kanssa, kun hoitomotivaatio vielä(kin) hukassa.
      Terv. AP

• Anonyymi

Nestepaaston ensimmäiset kolme päivää voivat olla aika helvettiä, mutta kun niistä yli pääsee, niin olo kyllä kirkastuu ja energiaa tuntuu olevan vaikka mihin. Jättäisin nuo stimulantit listaltasi pois, eli kahvi ja rööki. Nestettä riittävästi, pieni määrä sokeria mukaan. Joskus 80-luvulla oli muotia vaahterasiirapista ja sitruunamehusta tehty paastojuoma, eli pienellä sokerilisällä se pahin vaihe tasoittuu ja sortumisia ei tule huonon olon takia. Hiilareita ei kuitenkaan saa tulla liikaa, vain muutama sata kcal päivässä, muutoin laukeaa näläntunne.
      Paastoamisessa kannattaa aloittaa yhden päivän lepäilevällä kokeilulla. Sitten vetää 3 päivää, sitten viikko. Aina ruokapäiviä näiden välissä. Itse olen kokeillut 21 päivää, enkä muista yhtä pirteää oloa, pitääkin ottaa taas pitempi paasto kesäsuunnitelmiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      171
      1086
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      64
      884
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      810
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      737
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      673
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      78
      623
    7. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      62
      599
    8. 28
      585
    9. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      575
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      46
      569
    Aihe