Turvotus tecfiderq

Anonyymi

Hei, kuuluuko turvotus tecfideran sivuoireisiin? Vatsa on kuin pullataikina đŸ˜Č mistÀÀn en löytĂ€nyt keskustelua kyseisestĂ€ vaivasta.

14

687

    Vastaukset

    5000
    • Anonyymi

      Kuuluu. Ainakin minulla. Aloitin Tecfideran viime syksynÀ ja melkein 10kg paino noussut.

      • Anonyymi

        Moi, mÀÀrÀttiin kyseinen lÀÀke seurana tÀydellinen punastuminen/ turvotus ja tuska!
        Vaihdoin kaikki Aubaggio lÀÀkkeesseen joka MINULLA lopetti kaikki sivuoireet! huom siis MINULLA keskustele lÀÀkÀrin kans! (joka tautimuodossa ms ei vÀlttÀmÀttÀ ei tehoa, !)

        T: MĂ€synyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, mÀÀrÀttiin kyseinen lÀÀke seurana tÀydellinen punastuminen/ turvotus ja tuska!
        Vaihdoin kaikki Aubaggio lÀÀkkeesseen joka MINULLA lopetti kaikki sivuoireet! huom siis MINULLA keskustele lÀÀkÀrin kans! (joka tautimuodossa ms ei vÀlttÀmÀttÀ ei tehoa, !)

        T: MĂ€synyt

        Oisin varmaan kuollut Buranan yliannustukseen ja siitĂ€ johtuviin seuramuksiin jos MINÄ olisin jatkanut- T MĂ€synyt vielĂ€...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisin varmaan kuollut Buranan yliannustukseen ja siitĂ€ johtuviin seuramuksiin jos MINÄ olisin jatkanut- T MĂ€synyt vielĂ€...

        Hei, aiheuttiko Aubagio sinulle hiustenlÀhtöÀ? Eikö tullut mitÀÀn sivuoireita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, aiheuttiko Aubagio sinulle hiustenlÀhtöÀ? Eikö tullut mitÀÀn sivuoireita?

        Moi, TÀmÀ "mÀsynyt " tÀss" vastailee hieman aamua kohden (ois pitÀnyt opiskella kenties enemmÀn ettei yöllÀ tarvis koheltaa) mutta asiaan, en halua paljastaa histor. tietoja ja vastailen ettÀ olen jonkin aikaa kÀyttÀnyt aubaggio, sen verran kuin ehkÀ ensimmÀinen seurustelusuhde kesti??

        He he Mutta ei minulla onneksi tÀssÀ n,0-1.5 v-3v ole hiuksia tupoittain lÀhtenyt/ jos nyt alan miettiin tarkkaan pieniÀ mahavÀÀntöjÀ joskus teknifidera / aubaggio kÀytön aikana ollut (voinut johtua muustakin joskus)
        Anteeksi, kun yritÀn muka vÀlttÀÀ julkisuutta, en tiedÀ mikÀ 10v jÀlkeen on Mutta Suomalainen hoitava tohtori esittÀytyi ainakin minulle YhtenÀ lÀÀkkeen kehittÀjistÀ joka loi ehkÀ hi...eman toivoa MÀsÀÀn.


    • Anonyymi

      Ei ole vaikuttanut painoon. Jos alkanut syömÀÀn enemmÀn vÀlttÀÀkseen vatsavaivat, voi se turvottaa/nostaa painoa. Varsinkin leipÀ yleisesti ottaen aiheuttaa turvotusta minulle. Oletko aloittanut uusia ruokia/mÀÀriÀ?

      • Anonyymi

        LeipÀÀ olen syönyt yhden sijasta kaks ja jogurtin pÀÀlle, nyt huomasin ettÀ pÀrjÀÀ yhdellÀkin leivÀllÀ jogurtilla :) turvonnut silti .. PitÀÀ yrittÀÀ lisÀtÀ veden juontia jos se auttais..
        Toinen juttu tecfiderasta, menkat on nÀiden alotettua ihan sekasin, saattaa tulla joka toinen viikko ja kestÀÀ sen viikon.. johtuukohan sekin tÀstÀ lÀÀkkestÀ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LeipÀÀ olen syönyt yhden sijasta kaks ja jogurtin pÀÀlle, nyt huomasin ettÀ pÀrjÀÀ yhdellÀkin leivÀllÀ jogurtilla :) turvonnut silti .. PitÀÀ yrittÀÀ lisÀtÀ veden juontia jos se auttais..
        Toinen juttu tecfiderasta, menkat on nÀiden alotettua ihan sekasin, saattaa tulla joka toinen viikko ja kestÀÀ sen viikon.. johtuukohan sekin tÀstÀ lÀÀkkestÀ?

        Mulla kierto lyheni 28-30pÀivÀstÀ 24-26pv. En tiiÀ syytÀ. Ainakaan selosteessa ei hormonihöiriltÀ mainita. Kiertoni vÀlillÀ liian lyhyt, jolloin tarvis jotain lisÀhormonia yllÀpitÀÀn sitÀ. IkÀÀ 30 , muttei kyllÀ vaihdevuodet vielÀ pitÀis tulla.

        TiiÀ sit? Gynen puolellehan ne varmana ohjaa, jos tÀstÀ kysyy. Kun tÀtÀ vaivaa ei selosteessa mainita niin todennÀköisesti sillÀ kuittaavat ettei voi lÀÀkkeestÀ johtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla kierto lyheni 28-30pÀivÀstÀ 24-26pv. En tiiÀ syytÀ. Ainakaan selosteessa ei hormonihöiriltÀ mainita. Kiertoni vÀlillÀ liian lyhyt, jolloin tarvis jotain lisÀhormonia yllÀpitÀÀn sitÀ. IkÀÀ 30 , muttei kyllÀ vaihdevuodet vielÀ pitÀis tulla.

        TiiÀ sit? Gynen puolellehan ne varmana ohjaa, jos tÀstÀ kysyy. Kun tÀtÀ vaivaa ei selosteessa mainita niin todennÀköisesti sillÀ kuittaavat ettei voi lÀÀkkeestÀ johtua.

        ItellĂ€ myös 30 ikÀÀ, eli ei vaihdevuosia vielĂ€ 😅
        Mutta ei tosiaan selosteessa lukenut mitÀÀn tuohon vaivaan liittyvÀÀ .. jos se sitten stressi tekee tuon..


    • Anonyymi

      Myös minulla kuukautiskierto lyheni n. 29:stÀ jopa 26: een pian Tecfideran aloitettuani. Olin silloin vÀhÀn alle 40, ja mietin ettÀ olenko lÀhestymÀssÀ vaihdevuosia. Tilasin nettiapteekista hedelmÀllisyyttÀ mittaavan hormonitestin, ja se antoi normaalin tuloksen eli hedelmÀllisyys ei ollut alentunut.

      Nyt kierron pituus on hiljalleen kivunnut taas normaalimpaan eli on nyt n. 28 pÀivÀÀ. Normalisoituminen alkoi kun aloin ottaa Tecfideran kellontarkasti. Otan sen nyt siis minuutilleen 12 tunnin vÀlein. En tiedÀ vaikuttiko tuo.

      Turvotusta en ole huomannut Tecfideran aiheuttavan. Pari kiloa lihoin parin ensimmÀisen Tecfidera-vuoden aikana johtuen juuri siitÀ, ettÀ aloin syödÀ aamiaisen aamuannoksen yhteydessÀ vatsaoireet vÀlttÀÀkseni. Aiemmin en syönyt aamiaista koskaan.

      • Anonyymi

        Onkohan tuo 12 :sta tunnin vÀlein miten tarkka lÀÀkkeen otossa? Meinaan vaan ettÀ arkisin tulee otettua melko aikasin töiden takia ja viikonloppuisin ei jaksa herÀtÀ niin aikasin ottamaan..


      • Anonyymi

        Osaatko sanoa kauan sinulla kierto oli lyhyempi, kauan kÀytit Tecfideraa kunnes kierto palautui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tuo 12 :sta tunnin vÀlein miten tarkka lÀÀkkeen otossa? Meinaan vaan ettÀ arkisin tulee otettua melko aikasin töiden takia ja viikonloppuisin ei jaksa herÀtÀ niin aikasin ottamaan..

        Mulla on heitellyt tuo lÀÀkkeenottoaika n.30min. suuntaan tai toiseen. Jos isompi heitto, vatsakipuja ja ripulin olen saanut kaveriksi â˜č


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko sanoa kauan sinulla kierto oli lyhyempi, kauan kÀytit Tecfideraa kunnes kierto palautui?

        Tecfideran aloitettuani kierto oli lyhentyneenÀ (eli useimmiten n. 26 pÀivÀÀ aiemman n. 29 pÀivÀn sijaan) noin 1,5 vuoden ajan, kunnes muuten vain pÀÀtin ryhdistÀytyÀ ja alkaa ottaa Tecfideran kellontarkasti. SiitÀ n. puolen vuoden pÀÀstÀ hoksasin, ettÀ kiertoni pituus oli taas pitempi eli sellainen kuin ennen Tecfideraa.

        Varmaksi en voi sanoa, mutta kyllÀ minusta tuntuu, ettÀ ratkaisevana tekijÀnÀ oli Tecfideran sÀÀnnöllisempi ottaminen.

        Aloin ottaa sen sÀÀnnöllisemmin lÀhinnÀ siitÀ syystÀ, ettÀ olin vÀlillÀ unohtanut ottaa sen kokonaan ja se harmitti, pÀÀtin ettÀ on ryhdistÀydyttÀvÀ. Minulla on nykyÀÀn kÀnnykÀssÀ hÀlytys, ettÀ varmasti muistan ottaa lÀÀkkeen 12 tunnin vÀlein. Otan sen klo 12 pÀivÀllÀ ja kello 00 yöllÀ (valvon myöhÀÀn).


    Ketjusta on poistettu 0 sÀÀntöjenvastaista viestiÀ.

    Luetuimmat keskustelut

    1. MielessÀni vielÀkin T

      Harmi ettÀ siinÀ kÀvi niinkuin kÀvi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvÀÀ. Toivottavasti löydÀt sopivan ja hyvÀn
      IkÀvÀ
      22
      1321
    2. NellietÀ Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypÀtÀ ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. NÀhtÀiskö ylihuomenna taas siellÀ missÀ viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyÀ, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. TehdÀÀn taas sitÀ meidÀn salakivaa.
      IkÀvÀ
      2
      1184
    5. SinÀkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystĂ€ katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ÀÀneen siinĂ€ se nyt meni😅😅... Lis
      IkÀvÀ
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, nÀin sen nÀimme. On helppo luvata kehareille, eikÀ ne ymmÀrrÀ,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lÀhes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lĂ€hes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljĂ€ JyvĂ€skylĂ€n Outlaws MC:n jĂ€sentĂ€ vangittu: "MÀÀrĂ€t p
      JyvÀskylÀ
      42
      1157
    8. Housuvaippojen kÀyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan kÀyttÀmÀÀn vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiÀ. Tuntuu, ettÀ ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. HyvÀÀ yötÀ ja kauniita unia!

      TÀytyy alkaa taas nukkumaan, ettÀ jaksaa taas tÀmÀn pÀivÀn haasteet. Aikainen tipu madon löytÀÀ, vai miten se ÀrsyttÀvÀ
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdÀ lepakkopöntön. TietÀÀkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössÀ Žvai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe