Olen ihastunut erääseen suht KAUKAISEEN sukulaiseeni.. Olen sen kanssa jo.. Miten onko tuo "Väärin" jos on kaukaisen sukulaisen kanssa, että katsovatko porukat hieman kieroon jos tuon sukulaiseni kotiin tyttöystävänä... Meidän perheemme ei ole tuttuja, mutta isäntä sattuu tietämään että ne ovat meille jotain kaukaista sukua... Tämä on tärkeää!
Sukurutsaus?
14
6160
Vastaukset
- minä vaan
ei se paha oo.. oudolta vähän kuullostaa mutta ei se on muiden mielipide. jos olette rakastuneita niin onnea ja pitkää ikää teille!! :)
- N_23
Niin kauan saat seurustella vaikka oman siskosi kanssa, kunhan ette tee lapsia. Toisaalta teidän tapauksessanne varmaan lapsien tekokaan ei ole suuri riski, koska olette vain etäistä sukua. Mutta tietysti geneettisten piilevien sairauksien riski suurenee. Mutta suomalaisethan ovat kaikki jotain etäistä sukua toisilleen, joten tämän teorian perusteella olisi hyvä, jos kaikki naisivat ulkomaalaisen =)
- Laki sallii
Avioliiton jne. serkun ja sitä kaukaisempien sukulaisten kanssa.
- epätoivoinen_3
"Muita avioliiton solmimisen esteitä ovat mm. alaikäisyys ja voimassa oleva avioliitto. Avioliitto ei ole sallittu läheisten sukulaisten kesken."
Ketkä ovat lähisukulaisia? Ei ole nyt kyllä avioliitto mielessä kun olen 15v, mutta periaate =)- ***
lähisukulaisia on aiti, isä, sisko ja veli....:)
- tyttönen vain
*** kirjoitti:
lähisukulaisia on aiti, isä, sisko ja veli....:)
Mie luulin että tässä tapauksessa listaan kuului myös tädit, sedät ja enot, mutta kertokaa ihmeessä jos mielikuvani on aivan väärä. Isovanhemmista/lapsenlapsista kukaan ei onneksi taidakaan olla kiinnostunut.
- JammuSiltavuoriOn
tyttönen vain kirjoitti:
Mie luulin että tässä tapauksessa listaan kuului myös tädit, sedät ja enot, mutta kertokaa ihmeessä jos mielikuvani on aivan väärä. Isovanhemmista/lapsenlapsista kukaan ei onneksi taidakaan olla kiinnostunut.
Eiköööö? XD
- muistelisin näin
tyttönen vain kirjoitti:
Suomen laki sallii serkuksien avioliiton, mutta en usko, että oman vanhemman sisaruksen kanssa avioituminen menisi läpi.
- jaa
Onhan serkuksillakin ollut oikeus mennä naimisiin. Harvemmin kyllä sattuu. Eno, setä,tädit, veli, sisar, äiti ja isä ovat toki kiellettyjen listalla. Samaa sukua naivilla on suurempi riski saada jokin geenivirhe tms. lapsilleen. Suvuissa kulkevat periytyvät tauditkin ovat todennäköisempiä, kun on kaksi mahdollista kantajaa. Kun puhutaan sisäsiittoisista eläimistä, myös ihmisistä, puhutaan juuri näistä asioista. Eläimillä sisäsiittoisuus voi esiintyä luonnehäiriöinä ja olen kuullut, että joskus myös sisäsiittoisissa suvuissa on ollut normaalia enemmän kehitys- ym. vammaisuutta. Kyse kuitenkin sukupolvia jatkuneesta sarjasta. Monilla pienillä maalaispaikkakunnilla tämä on ollut yleistäkin, että serkukset naivat toisiaan.
- Poika 24
Minulla on yksi sukulaispariskunta, jotka ovat serkuksia ja he ovat naimisissa ja heillä on myös kaksi ok lasta. Itsekin seurustelin aikanaan salaa oman serkun kanssa ja mietin tuota muiden ajattelemisia. Meillä meni kuitenkin tosi hyvin ja olimme aikamme onnellisia. Se kieltämättä mietitytti joskus panemisen jälkeen, että millainen vaara mahdollisella lapsella on olla kehitysvammainen.
- PantteriPuuma
Tiedän pariskunnan jotka ovat serkkuja keskenään ja ovat olleet vuosia yhdessä.
Tuntuvat ihan onnellisia olevan. En voi valitettavasti kommentoida miten heidän suku on reakoinut moiseen kun ei olla koskaan puhuttu..
En itse näe mitään väärää jos rakkaus olisikin serkku.
Minkäs niille tunteille mitään voi! - halpa makkara siis_4
Vai sellainen tyttö olet.
- 10+1
Vaikka serkusten kesken liitot ovatkin sallittuja, niin silti minusta tuntuu hämmentävältä ajatus, että omat lapseni kenties joskus seurustelisivat serkkujensa kanssa tai menisivät jopa naimisiin. Ollaan niin läheisissä tekemisissä keskenämme, että jotenkin vain tuntuu "liiaan läheisiltä", vaikkei laki kielläkään. Asennevamma itselläni, siis.
- 7649+0
Meidänkin suvussa on aviopari jotka ovat sukua keskenään. Kaukaista hekin! Ei sitä ole katsottu kieroon, koska ovat jotakin pikkupikkuserkkuja
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781