Onko joku lopettanut sekä alkoholin, että tupakoinnin samoihin aikoihin?

Anonyymi

Yhdeksäs päivä juomatta. (Aiemmin joka päivä). Tässä välillä kärvistellään, välillä ihan ok. Huomenna päihdehoitajan juttusille, tavoite saavutettu. Rööki tekis mieli lopettaa kans, mutta jotenki vähän hankalaa samaan aikaan...

Kasarinainen

37

1974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos tekisi mieli lopettaa niin lopettaminen on vain päätöksentekoa vaille valmis. Päätös täytyy vain tehdä "tositarkoituksella" eikä siitä saa lipsua. Jos antaa itselleen luvan polttaa uutenavuotena ja juhannuksena, niin pari vuoden kuluttua lopettamisesta on vain muisto jäljellä...

      • Anonyymi

        Erään anukseen kohdistuneen leikkausoperaation jälkeen minut pidettiin huumeissa ja päästyäni lopulta kotiin, minulle määrättiin jotain opiaattia.
        Nuo ajat olin polttamatta.
        6 viikkoa myöhemmin olin ylpeä itsestäni ja ajattelin todistaa itselleni miten pahaa se tupakka onkaan.
        Olin polttanut Marlboroa ja lankoni tarjosi minulle Chesterin. Muutamat henkoset menivät päähän. Tuntui kuin olisin noussut 5cm ilmaan ja olo oli todella autuaallinen.
        Sen jälkeen poltin Chesterfieldiä pian yli 30 savuketta päivässä. Kulutusta oli helppo seurata koska ostin tupakat vaimoni työnantajan kaupan ruokatilillemme.Kartonki viikossa irtotopat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erään anukseen kohdistuneen leikkausoperaation jälkeen minut pidettiin huumeissa ja päästyäni lopulta kotiin, minulle määrättiin jotain opiaattia.
        Nuo ajat olin polttamatta.
        6 viikkoa myöhemmin olin ylpeä itsestäni ja ajattelin todistaa itselleni miten pahaa se tupakka onkaan.
        Olin polttanut Marlboroa ja lankoni tarjosi minulle Chesterin. Muutamat henkoset menivät päähän. Tuntui kuin olisin noussut 5cm ilmaan ja olo oli todella autuaallinen.
        Sen jälkeen poltin Chesterfieldiä pian yli 30 savuketta päivässä. Kulutusta oli helppo seurata koska ostin tupakat vaimoni työnantajan kaupan ruokatilillemme.Kartonki viikossa irtotopat.

        Ja höpöhöpö.
        Tuollaisia ja vastaavia sankaritekoja nyt tekee kuka vaan.
        Minäkin tein niitä varmaan kymmenen.
        Ensimmäisen tupakan poltin kuusivuotiaana. Oikeasti aloin polettelemaan n. 15 vuotiaana ja viimeisen poltin n. 43 vuotta myöhemmin.
        Alkoholi tuli kuvioihin n. 18 vuotiaana ja lopulta se määräsi lähes kaikesta. Sitten riitti.
        Ensin alkoholi kokonaan pois ja puoli vuotta myöhemmin tupakka pois. Ikää on nyt hiukan vaille 70 v.
        Joka päivä kävelen/juoksen 5-15 kilometriä. Kunto on aika rautainen. Kuusitoista vuotta minua nuorempi vaimonikin on aika tyytyväinen.
        Repikää siitä tenukepit, ja jatkakaa rankkaa ryyppämistä. Siten meille muille jää enemmän kaikkea hyvää.


    • Anonyymi

      Voisin sanoa että itseltään ei kannata vaatia kerralla liikaa.
      Usein sattuu retkahduksia, yritti sitten lopettaa mitä tahansa, niin yhden " aineen " jättäminen kerrallaan on henkisesti helpompaa.

      Monesti retkahduksen tultua alkaa kuitenkin ruoskia itseään että en nyt sitten onnistunut. Mutta ei saa antaa periksi vaan sitkeästi yrittää uudelleen.

      Yli 20 vuotta sitten mulle yksi lääkäri kirjoitti : " Retkahdus on oppimiskokemus ".
      Mielestäni se pitää hyvin paikkansa ja kannattaa aina muistaa.

      Itsekin olen taistellut vuosien varrella irti riippuvuuksista, milloin mistäkin. Kuitenkin päihteistä, sekä tupakan polton lopettamistakin yrittänyt useamman kerran.

      Periksi ei kannata antaa vaan sisukkaasti haastaa itseään, lopputulos voi olla juuri se mitä haluaa.
      Tsemppiä aloittajalle, toivottavasti onnistut! Alkusi on vaikuttanut hyvältä kun lukee kirjoittamaasi tekstiä.

      • Anonyymi

        Huippukuntoinen urkki romahti ,79 vuotiaana

        75 loikki vielä seurasaaressa

        .talja romahti henkisesti 70 , kuten seurakaveri mörkömara myös.
        Tosin nää kaksi oli jo valmiiksi läskejä


    • Anonyymi

      ONNEA tilanteellesi.Haluan kysyä mitkä ovat syyt tälle ratkaisullesi? Oletko saanut tarpeeksi ja terveys seikat ,,talous ,ihmis-suhteet? Tunnen päihderiippuvaisia ihmisiä, ja yksi asia mikä on että rahat aina meneet ja ns kaverit petollisia ja ilkeitä,,,ei koske ehkä kaikkia.

    • Anonyymi

      Olen saanut tarpeekseni. Join salaa, ahdistukseen ja univaikeuksiin. Rahaa tietenkin paloi, mutta talouteni on kuitenkin kunnossa. Terveys alkoi reistailla, erityisesti mielenterveys, mutta myös fyysinen terveys. Alkoholin jättäminen on sujunut edelleen hyvin, mutta röökipirulainen edelleen vie naista 😞

      -Ap

      • Anonyymi

        Kiva kuulla tällasta. Mun ystäväni,on alkoholisti ja ikääkin alkaa olla aika lailla mutta ei vaan ole saanut tarpeekseen saadakaan, eikä tässä elämässä ,turhauttaa minua katsoa sellaista että sähelletään perseenä ja sit ollaan putkassaj. Pahinta se että gän on arvaamaton ja agressiivinen kännisenä. TAHTOISIN KATKASTA VÄLIT JA UHANNUTKIN MUTTA SAMA VAAN JATKUU. Keljuinta on se että hän on aina jonkun huulilla ja mut myös sotketaan juoruihin. Vaikeaa kun selvänä ihan ok mut päissään jekykk ja hide persoona. Pitäs vaan katkaista poikki mutta ei se helppoa ole. Kun ei ole omaa tahtoa parantaa elämää ei voi toisetkaan sitä tehdä.Onneksi emme ole muuttaneet yhteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kuulla tällasta. Mun ystäväni,on alkoholisti ja ikääkin alkaa olla aika lailla mutta ei vaan ole saanut tarpeekseen saadakaan, eikä tässä elämässä ,turhauttaa minua katsoa sellaista että sähelletään perseenä ja sit ollaan putkassaj. Pahinta se että gän on arvaamaton ja agressiivinen kännisenä. TAHTOISIN KATKASTA VÄLIT JA UHANNUTKIN MUTTA SAMA VAAN JATKUU. Keljuinta on se että hän on aina jonkun huulilla ja mut myös sotketaan juoruihin. Vaikeaa kun selvänä ihan ok mut päissään jekykk ja hide persoona. Pitäs vaan katkaista poikki mutta ei se helppoa ole. Kun ei ole omaa tahtoa parantaa elämää ei voi toisetkaan sitä tehdä.Onneksi emme ole muuttaneet yhteen!

        Sori muutama kirjoitusvirhe,,uudet näppäimet on outoja vielä.Mutta sulla aloittajalla on ihana elämä varmaan edessä.


    • Anonyymi

      Minä lopetin tupakanpolton, mutta tilalle tulikin kaljan kittaaminen. Kun tupakoin lähes askin päivässä, en juonut kuin harvoin. Sitten keksen, että tupakoin vaan silloin, kun käyn kaljalla. Aluksi se sujuikin aika hyvin. Lopulta tupakointi loppui kikonaan, mutta se kaljan kittaaaminen vaan lisääntyi.
      Hohoi, nyt tuskailen sen juomisen lopettamisen, tai edes vähentämisen, kanssa! Kun yhden paheen saa loppumaan, heti tulee tilalle toinen pahe!

      • Anonyymi

        Samat reaktiot! Yrittäessäni istua kapakassa tupakoimatta hörpin alkoa ylitahtiin ja seuraukset olivat sen mukaiset.
        Kun puolestaan yritin olla ilman alkoa tupakointini ylitti vuorokaudessa 30 savuketta.

        Koska alkoilu rajoittui tiettyihin tilanteisiin ja paikkoihin koska olin täysiaikaisessa työssä niin taistelin itseni irti tupakasta.
        Lopetettuani töissä käymisen ponnahti alkoilu päivittäiseksi kunnes hieman ennen 60v ikääni heikentynyt terveyteni alkoi rajoittamaan sitäkin voimaperäisesti.

        Tupakka oli tiukemmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat reaktiot! Yrittäessäni istua kapakassa tupakoimatta hörpin alkoa ylitahtiin ja seuraukset olivat sen mukaiset.
        Kun puolestaan yritin olla ilman alkoa tupakointini ylitti vuorokaudessa 30 savuketta.

        Koska alkoilu rajoittui tiettyihin tilanteisiin ja paikkoihin koska olin täysiaikaisessa työssä niin taistelin itseni irti tupakasta.
        Lopetettuani töissä käymisen ponnahti alkoilu päivittäiseksi kunnes hieman ennen 60v ikääni heikentynyt terveyteni alkoi rajoittamaan sitäkin voimaperäisesti.

        Tupakka oli tiukemmassa.

        Viinaa menee vielä noin puteli päivässä mutta röökilakkoo on suunniteltu( mallu)


    • Anonyymi

      Alkoholin ja tupakan käyttö yht'aikaa on täysin järjetöntä. Niiden vaikutukset kumoavat toisensa:

      -kännissä pystyt polttamaan paljon enemmän tupakkaa
      -tupakoidessa pystyt juomaan alkoholia paljon enemmän.

      Täysin järjetöntä toimintaa, käy aivan sääliksi.

      • Anonyymi

        Se tässä vielä, kun alkoholisti menehtyy, hänen ystävä joutuu kärsimään vielä senkin jälkeen. Mitä olisin voinut tehdä, kun ei voinut hyljätäkkään. Kenen on vastuu, kun alkoholisti ei ota vastuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tässä vielä, kun alkoholisti menehtyy, hänen ystävä joutuu kärsimään vielä senkin jälkeen. Mitä olisin voinut tehdä, kun ei voinut hyljätäkkään. Kenen on vastuu, kun alkoholisti ei ota vastuuta.

        En ainakaan itse ota omalle tunnoilleni mitään-koska osapuoli tietää kantani asiaan ja evvk.Oma syy kuten Nykänenkin päätti elää kuten halusi,he ovat mielestään kovakuntoisia ja kuolemattoma,ei heitä-päihde ongelmaisia oikeesti kiinnosta toisten kärsimiset ja ongelman tuottamiset-ovat niin ymmärtämättömia sekä itsekeskeisempiä kuin pahimmat teinit. Sen vuoksi heillä on oikesti kujaa ilman luottoystäviä,,kaverit vain hyötyy toisistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ainakaan itse ota omalle tunnoilleni mitään-koska osapuoli tietää kantani asiaan ja evvk.Oma syy kuten Nykänenkin päätti elää kuten halusi,he ovat mielestään kovakuntoisia ja kuolemattoma,ei heitä-päihde ongelmaisia oikeesti kiinnosta toisten kärsimiset ja ongelman tuottamiset-ovat niin ymmärtämättömia sekä itsekeskeisempiä kuin pahimmat teinit. Sen vuoksi heillä on oikesti kujaa ilman luottoystäviä,,kaverit vain hyötyy toisistaan.

        Halmekin sanoi, että Matti Nykänen on mukava kaveri ollessaan selvinpäin, mutta kun se saa alkoholia, niin silloin se muuttuu Maailman hallitsijaksi ja superjumalaksi, eli Tissuksi, vaikka Ex-Tissuttelija asuukin edelleen YH-äidinsä kanssa.

        Istui vankilassakin tapon yrityksestä. Ilmeisesti hävisi kädenväännössä? Mikä oli riidan syy, että Nykänen joutui linnaan?

        -Akat ja Kristian


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tässä vielä, kun alkoholisti menehtyy, hänen ystävä joutuu kärsimään vielä senkin jälkeen. Mitä olisin voinut tehdä, kun ei voinut hyljätäkkään. Kenen on vastuu, kun alkoholisti ei ota vastuuta.

        Vastuu on vihreitten, kokaiini on jo laillista


    • Anonyymi

      Lopetin, tuli aivan hirveä suihkuaminen joka sai palokunnan purkautumaan kemikaalipukuihin ja tekemään rynnäkön veronmaksajien rahoituksella tietenkin.

    • Anonyymi

      Lopetin samalla kännissä ajamisen autolla.

    • Anonyymi

      Ei kannata todellakaan vaatia itseltään liikaa.
      Lopetin alkoholin, vaikkei olisi ollut pakko.
      Tuli vaan sellainen fiilis, että eiköhän tässä ole klotattu riittävästi.
      Olen viinien ystävä, viinien ja hyvän ruoan,
      nyt puuttuu se viini, vähän kaipaan sitä...

      Röökistä olen yrittänyt eroon. Ei onnistu.
      Olen erittäin riippuvainen nikotiinista
      ja elämäntilanteen on paras olla hyvässä kunnossa,
      elämän mahdollisimman stressitöntä,
      että voin kuvitella onnistuvani.
      Minulla ei ainakaan ole niin paljon tahdonvoimaa
      omassa tilanteessani,
      mutta olen onnistunut vähentämään aika hyvin.
      Poltin ennen askin päivässä,
      nyt olen päässyt 5-10:een röökiin.

      Ehkä joskus pääsen kokonaankin eroon,
      mutta tämä hidas vähentämäinen sopii minulle.
      Onhan sekin jotain ?

      Tsemppiä kaikille irti yrittäville !

      • Anonyymi

        Vesipiippu ja kokaiini on lyömätön yhdistelmä nautinnonhaluiselle


        Eikä maksa paljon se kannabis


    • Anonyymi

      Kadehdin ja ihailen ihmisiä, jotka pystyvät nauttimaan elämästä ilman päihteitä. Miettikää, kuinka paljon niillä on rahaa käytettävissä. Kaikki uusimmat teknologiset ihmeet käden ulottuvilla.

      • Anonyymi

        Itse en ole käyttänyt alkoholia tai muita päihteitä ,vaan nuorena kokeilu mielessä.Ei vaan tee mieli tai tarvitse. Enin osa tutuista käyttää enemmän ja vähemmän ,raittiiden ongelma liittyy usein sosiaalisen elämän kapeaan kirjoon.Jos olet työtön,täytyy keksiä rutiinit ja ajan käytön niin ettei sekoa .Itse liikuntaa harrastan päivittäin, ihan kunto kävelyä,, ei mitään kalliita lajeja tarvita,kunhan menet kotoa ulos ja tapaat tuttuja sillotällöin lenkin yhteydessä. Minä viihdyn myös aika paljon itsekseni ,en jaksa jatkuvaa sosiaalista lörpötystä teennäisine juttuineen.Käyn baarissa kuuntelemassa musiikkia ja ihmisten luokse ,ja karaokea laulan selvin päin. Ongelma on alkoholi juojilla se etten juo kuin kahvia tai limsaa,,,en tiedä miksei he kestä sitä että jotkut ei juo lainkaan alkoholia. Rahaa riittää kyllä .Usea tuttava on kovissa viina piikki veloissa pienillä rahoillaan,,,karseeta katsoa jos rahapäivänä jää 40e kuukaudeksi edes,ikuinen lainakierre.röökit maksaa,ruokaa pitää saada ja talous tarvikkeita ym. Ei ihme että hermot kireenä.


      • Anonyymi

        Sontasepot pystyvät lopettamaan jopa syömisen ryypiskelyn ja röökaamisen ohella heti.
        Sontaseppojen äkkilopetukseen liittyy myöhästyneet tai myöntämättä jääneet toimeentulotuet.
        Nämä ärsytetyt sontasepot voi havaita dokaamassa käsidesiautomaateista tai sniffaamassa toistensa alapäitä ostarin lähistöllä, kun jostain pitää saada polla sekaisin.


    • Anonyymi

      Onko vielä käytössä sähkötupakoita? Joitakin vuosia sitten niitä oikein mainostettiin, että niiden avulla voi vähentää tupakointiaan huomattavasti, tai jopa lopettaa kokonaan tupakoinnin. Ei tainnut sähkötupakka oikein tehdä kauppaansa alkuinnostuksen jälkeen?

      • Anonyymi

        Ei Oo tupakoit mutta yksi hyvä sähkötuoli on juuri koekäytössä, näyttäisi Vähä käryävän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Oo tupakoit mutta yksi hyvä sähkötuoli on juuri koekäytössä, näyttäisi Vähä käryävän

        Älä vaan sammuta!!

        Kyllä se iloksi muuttuu


    • Anonyymi

      Eikö sähkötupakka ole Suomessa kielletty? Tuhoaisi ilmeisesti tupakkibisneksen.

    • Anonyymi

      Hieno juttu siitä se lähtee nim. 4,5 vuotta raittiina . Hyvä

    • Anonyymi

      aaaaaaaaaaaaaaa raigaaan sut aaaaaaaaaaaaaa

    • Anonyymi

      Ei kannata samaan aikaan lopettaa. Kahdet viekkarit, jotka vaikeuttaa toisiaan. Avominnessäkin suositellaan, että niitä ei SAA lopettaa yhtäaikaa, vaan juomisen lopettavan alkoholistin on tupakoitava vielä kaksi vuotta.

      • Anonyymi

        Vaihtaisin kyllä alkoholismini tupakointiin, mutta joku voi toki olla päinvastaista mieltä. Tupakoidessa kroppa ei turpoa kuin pullataikina, mutta on keuhkoille paha.

        Molemmat rasittaa myös sydäntä, kysykää vaikka Keijolta, joka joutui teho-osastolle.


    • Anonyymi

      Minulla tänään 6 viikkoa ilman tupakkaa ja alkoholia.

      • Anonyymi

        Tule sönköttämään sitten kun on 6 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule sönköttämään sitten kun on 6 vuotta.

        Jos sinä olet nyt ollut 6 vuotta ilman, on sinullakin silloin alkuun ollut vasta se 6 viikkoa.
        Toki voit olla ylpeä siitä, mutta ei tarvitse alkaa arvostelemaan tai vähättelemään muita.
        Ehkä hänelläkin, jolla on nyt 6 viikkoa takana, tulee jossain vaiheessa olemaan takanaan tuon 6 vuotta.


    • Anonyymi

      Helppo homma mutta syöminen onkin eri asia ja sekstailu

    • Anonyymi

      Lopetin rökin polton. Siiryin kaljaan. 10 Pirkka olutta joka päivä. 3650 euroa vuodessa. Elämä on valintoja rööki tai olut?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe