1. Gunnar Jönsson
2. David Björk
3. Lars Larsson
TOP-3 Lapin vanhimmat
107
4617
Vastaukset
- Anonyymi
Lars Laestadius, Gunnar Pärseter, Odd Minde.
- Anonyymi
Höpö höpö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö.
Läpinvaaanhimman suusta historian top 3 saarnaaja:
1. Minä.
2. Mun kaveri.
3. Siskon veli.
T. Perssätteri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läpinvaaanhimman suusta historian top 3 saarnaaja:
1. Minä.
2. Mun kaveri.
3. Siskon veli.
T. Perssätteri.1. Frederik Lanttu.
2.Perssätteri.
3.Serkun kaveri.
T. Yks läpinvaaanhin. - Anonyymi
itellä david pärseter, odd minde sekä håkan gustafson
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itellä david pärseter, odd minde sekä håkan gustafson
Persäter oli Gunnar, lienee jo edesmennyt?
Onkohan tällaisten luetteloiden tekeminen oikein laillistakaan? Kristinuskossa tunnetaan kuitenkin ainoastaan Jeesus Kristus. Muut ovat kaikki tasavertaisia, ja ihmisten korottaminen on Raamatussa selvästi myös kielletty. - Anonyymi
Se olin minä ja voi poistaa. En tiedä, varmaan oli vähän synninluvallisuutta silloin itselläni. Ärsyttäähän se silloin kun synti sanotaan synniksi. Kun elää lihan jälkeen synnissä eikä tunnusta omaa täydellistä kevottomuuttaan ja turvaa Jumalaan ja Jeesukseen niin silloin voi kristityt saarnamiehet alkaa tuntua raskailta kun niin nuhtelevat synnistä.
Ja pyydän anteeksi näistä.
Ja se on ollut oikein ja on oikein, jotka pilkkaavat Jumalanlapsia joutuvat istumaan alimmaisilla paikoilla. Jos mahdollista niin katsokaa IP ja poistakaa entiset viestini.
Vaikka niissä on huumoria, niin silti Jumalaton luopukoon entisistä teistään ja tehkööt parannuksen töistänsä. Olkoot nuo viestit sitten ensimmäinen parannuksen askel.
Gunnar Persäter onJumalan mies ja työase ja muut saarnaajat myös ja Lapin vanhimmat ja kaikki työmiehet Jumalan valtakunnassa.
Tämä siis on sittenkin viimeinen viestini eikä se edellinen missä pelkäsin rikkovani toisenkin ranteeni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Läpinvaaanhimman suusta historian top 3 saarnaaja:
1. Minä.
2. Mun kaveri.
3. Siskon veli.
T. Perssätteri.Siis näitä viestejä tarkoitin olin mieleltäni sairas ja hullu, mutta nyt näen taas ja täytyy pyytää anteeksi näitä viestejä!
- Anonyymi
Minde lienee huonoin länsilestadiolaisuuden saarnaajista kautta aikojen. Hän tuhosi sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persäter oli Gunnar, lienee jo edesmennyt?
Onkohan tällaisten luetteloiden tekeminen oikein laillistakaan? Kristinuskossa tunnetaan kuitenkin ainoastaan Jeesus Kristus. Muut ovat kaikki tasavertaisia, ja ihmisten korottaminen on Raamatussa selvästi myös kielletty.No eihän tässä nyt ihmistä koroteta, ei tietenkään, leikkimielistä jutustelua vaan, yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä’!
- Anonyymi
En ole kehenkään heistä tykästynyt. Evald Larsson ei ärsyttänyt niin kuin useimmat muut. Odd Minde on omassa luokassaan ärsyttävyydessä. Vetoaakin kuitenkin johonkin osaan ”ainoinaoikeassaolevien” joukkoon? Jos, niin ihmettelen, kuinka halvalla ihmisiä viedään.
- Anonyymi
Laitatko saarnaajat tärkeysjärjestykseen, mikä on motiivi, eiköhän jokainen ole yhtä tärkeä, kaikkia tarvitaan, jokaisella on kalliit lahjat, koska ne on Jumalan antamia, vai mitä?!
- Anonyymi
Miltä tuntuisi, jos kaikki ’mollaisivat’ sinua, kukaan ei pitäisi sinusta?
Kuinka halpana pidät ihmisiä, Luojan luomia lähimmäisiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltä tuntuisi, jos kaikki ’mollaisivat’ sinua, kukaan ei pitäisi sinusta?
Kuinka halpana pidät ihmisiä, Luojan luomia lähimmäisiä?Erittäin vaikea on tietää sitä, miltä se tuntuisi. Riippuisi varmaan paljon siitä mikä olisi oma käsitys mollaamisen syystä tai syistä. Jos kukaan ei pitäisi minusta? Ei se ilmeisesti hyvältä tuntuisi.
Kuinka halpana pidän luojan luomia lähimmäisiä? Sekin on tosi vaikea kysymys, joitakin pidän ainakin halpamaisina. Heidän tekonsa oikeuttavat siihen, niin ainakin minusta tuntuu tällä hetkellä. Mieli voi muuttua nopeastikin. Jos nimittäin Piru kääntää silmät nurin. Se voi tapahtua kenelle tahansa silmänräpäyksessä. Silloin musta muuttuu valkeaksi, suorastaan valkeuden enkeliksi.
Kyllä mulle on rakkaimmat kolme Larssonia. Peruste puhuivat mulle niinku ihmiselle. Peruste subjektiivinen.
- Anonyymi
Larssonit Evald ja Lars eritoten olivat rauhallisia miehiä. Nyt jo suurin osa mainituista edesmenneitä. Kun lapsemme olivat pieniä, Eevald otti Oulussa todella kuluneen pussinsa esiin ja antoi sieltä kolioita lapsellemme.
Kun Persäter nousi valtaan, kaikki liikkeessä muuttui, hän oli persoonaltaan narsisti öykkäri ja voimakkaasti lakihenkinen, joka ilkeillä valheillaan ja henkisellä väkivallaallaan suisti puhujia yksi toisensa jälkeen tehtävistään, täällä Suomessakin. Hän oli se henkilö jota kaikkien on toteltava. Kammottava ihmistyyppi. Silloin mainitut Larssonitkin hyllytettiin puhujan toimistaan. Lars mm. lähetystyöstä. Täys diktaattori luonteeltaan. Seuraukset kaikki tiedämme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Larssonit Evald ja Lars eritoten olivat rauhallisia miehiä. Nyt jo suurin osa mainituista edesmenneitä. Kun lapsemme olivat pieniä, Eevald otti Oulussa todella kuluneen pussinsa esiin ja antoi sieltä kolioita lapsellemme.
Kun Persäter nousi valtaan, kaikki liikkeessä muuttui, hän oli persoonaltaan narsisti öykkäri ja voimakkaasti lakihenkinen, joka ilkeillä valheillaan ja henkisellä väkivallaallaan suisti puhujia yksi toisensa jälkeen tehtävistään, täällä Suomessakin. Hän oli se henkilö jota kaikkien on toteltava. Kammottava ihmistyyppi. Silloin mainitut Larssonitkin hyllytettiin puhujan toimistaan. Lars mm. lähetystyöstä. Täys diktaattori luonteeltaan. Seuraukset kaikki tiedämme.Tämä kirjoitus kertoo sinusta paljon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Larssonit Evald ja Lars eritoten olivat rauhallisia miehiä. Nyt jo suurin osa mainituista edesmenneitä. Kun lapsemme olivat pieniä, Eevald otti Oulussa todella kuluneen pussinsa esiin ja antoi sieltä kolioita lapsellemme.
Kun Persäter nousi valtaan, kaikki liikkeessä muuttui, hän oli persoonaltaan narsisti öykkäri ja voimakkaasti lakihenkinen, joka ilkeillä valheillaan ja henkisellä väkivallaallaan suisti puhujia yksi toisensa jälkeen tehtävistään, täällä Suomessakin. Hän oli se henkilö jota kaikkien on toteltava. Kammottava ihmistyyppi. Silloin mainitut Larssonitkin hyllytettiin puhujan toimistaan. Lars mm. lähetystyöstä. Täys diktaattori luonteeltaan. Seuraukset kaikki tiedämme.Vaikkakin samansuuntaisia ajatuksia olen kuullut myös muilta, niin pyytäisin perusteluja. Miten pystyt perustelemaan että on valehtelija? On suistanut puhujia tehtävistään, ketä? Ruotsissa, Suomessa? Eikö Larsson ole yksi vanhimmista? Eikös ollut lähetettynä Suomeen ja Norjaa tässä viime vuosina? Nythän G.P taitaa olla hyvin sairas?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus kertoo sinusta paljon!
No kertoisitko ystävä hyvä, mitä se kertoo tuosta kirjoittajasta!!!!! (?)
Esikoislestadiolainen on aina arvoituksellinen, ei sano oikeastaan koskaa mitään! Kokemusta on useilta vuosikymmeniltä ja vielä nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kertoisitko ystävä hyvä, mitä se kertoo tuosta kirjoittajasta!!!!! (?)
Esikoislestadiolainen on aina arvoituksellinen, ei sano oikeastaan koskaa mitään! Kokemusta on useilta vuosikymmeniltä ja vielä nyt.Kannattaa katkaista aina tämäntyyppiset viestiketjut joissa aletaan ihmisistä tai herätysliikkeistä kiistelemään, eikä jatkaa vuodesta toiseen tyhjää suunpieksäntää.
Ihmiset tykkäävät kenestä tykkäävät.
Esikoislestadiolaisuuden tilanne on huono siksi, koska liike on muuttunut ev.lut. kirkon herätysliikkeestä vapaakirkoksi, mutta jätti rekisteröimättä yhdistysrekisteriin tämän muutoksen. 🤔
- Anonyymi
Jospa näitä hömppäpalstojen "kirjailijoita" rankkaamme, niin itselleni ehdotonta ykköspaikkaa pitää tämä VAITO.
- Anonyymi
Vaito on aito, mutta valehtelee, kertoo omia vääristyneitä mielipiteitään.
- Anonyymi
Väitetään jotta (tämä) vaito olisi lukenut teologiaa keskivertoa enemmän, liekö totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitetään jotta (tämä) vaito olisi lukenut teologiaa keskivertoa enemmän, liekö totta.
Älä pilkkaa sairasta miestä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitetään jotta (tämä) vaito olisi lukenut teologiaa keskivertoa enemmän, liekö totta.
Hitsari ei ole lukenut teologiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hitsari ei ole lukenut teologiaa.
Miksi ei olisi? Mistä tiedät vai onko vain esikoislestadiolaisille tyypillisiä luuloja kallossasi?
Niillä niitä nimittäin on. Tunnen liikkeen vuosikymmenten takaa ja esimerkiksi nykyiset lähetysmiehet ovat oppineet vain edelliseltä esikoislestadiolaiselta saarnamiessukupolvelta seuroissa kertomansa jutut. Kertovat kaikki järjestään, että sinun on uskottava esikoislestadiolaisuuteen!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei olisi? Mistä tiedät vai onko vain esikoislestadiolaisille tyypillisiä luuloja kallossasi?
Niillä niitä nimittäin on. Tunnen liikkeen vuosikymmenten takaa ja esimerkiksi nykyiset lähetysmiehet ovat oppineet vain edelliseltä esikoislestadiolaiselta saarnamiessukupolvelta seuroissa kertomansa jutut. Kertovat kaikki järjestään, että sinun on uskottava esikoislestadiolaisuuteen!!Hyvä, että oppivat!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, että oppivat!
Hyvä ja hyvä? Esikoislestadiolaisuuden hengissä pitämiseksi tietysti hyvä, muuten ei?
Jos kuvittelet, että 120 vuotta sitten keksityn "vain me" -opin oppiminen on hyvä asia, saatat olla väärässä? On siinä hyviäkin puolia, kaikenlaisessa lahkolaisuudessa, mutta haitat voivat olla suurempia.
- Anonyymi
Öykkäreiden kuningas perseter, seuraavana minde.
He tuhosivat esikoislestadiolaisuuden- Anonyymi
Näin tuhoat oman maineesi!
- Anonyymi
Juuri näin kävi, ikävä kyllä. Gunnar Persäter, on päätekijä. Suomesta muuttanut Pietiläisen suku. Mutta hän tulee saamaan palkkansa tekemisistään aikanaan.
Asia ei ole kuitenkaan näin yksioikoinen. Suomessa oli ja on iso määrä hyvin lakihenkistä porukkaa. "Panssariarmeija" sanoi eräs suomalainen saarnaaja aikanaan, kun fanitti August Iisaksonia. Ihmisen lihassa on sellainen ominaisuus, että iankaikkisen elämän vastaanottaminen LAHJAKSI ei onnistu millään. Lankeemus on riisunut ihmisen niin, että tavalla taikka toisella hän luottaa lihansa jalostuvan paremmin Jumalalle kelpaavaksi.
Näin siitä huolimatta vaikka Raamattu selvästi todistaa, että me kaikki ihmiset olemme kuolleet synteihimme. Eikä lihaa saa jalostettua yhtään, vaikka kuinka yrittäisi. Se ei jalostu, mutta kun liha puetaan ihmisoppien uskomisen kautta hengelliseen kaapuun, niin siitä tulee pahimmillaan sertolla pestu perkele, kuten Lauerma aikanaan totesi.
Kol. 3:2 Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä.
Kol. 3:3 Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa; - Anonyymi
Ruotsalaiset ovat ylipäätään erilaisia luonteeltaan kuin suomalaiset tuppisuut ja peräkammarin pojat, ovat avoimia ja ulospäin suuntautuneita, ehkäpä tämän takia luulemme heitä ylpeiksi ym.siis luulemme tai jopa kadehdimme!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruotsalaiset ovat ylipäätään erilaisia luonteeltaan kuin suomalaiset tuppisuut ja peräkammarin pojat, ovat avoimia ja ulospäin suuntautuneita, ehkäpä tämän takia luulemme heitä ylpeiksi ym.siis luulemme tai jopa kadehdimme!
No tuollainenkin käsitys jollakin on. Eihän siinä mitään väärää ole, mutta ei se asia noin yksinkertainen ole.
En ole koskaan luullut ruotsalaisia ylpeiksi, enkä kadehtinut heitä. Homoina olen heitä joskus pitänyt vuosikymmeniä sitten, en enää.
Mutta Jellin juttua en ymmärrä täysin, kai se jonkinlaista vallanhalua on ja ehkä taloudellistakin pyrkimystä.(?)
- Anonyymi
Mihin "tautiin" lapinvanhimpia tarvitaan ja miten he auttavat?
- Anonyymi
Kun savonukko sairastaa niin Raamatun mukaan olisi kutsuttava seurakunnan vanhimmat tulemaan paikalle.
Eli lähetvätkö lapinvnhimmat savoon rukoilemaan lampaansa puolesta vai miten toimitaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun savonukko sairastaa niin Raamatun mukaan olisi kutsuttava seurakunnan vanhimmat tulemaan paikalle.
Eli lähetvätkö lapinvnhimmat savoon rukoilemaan lampaansa puolesta vai miten toimitaan?Niinpä niin!
- Anonyymi
Siihen tautiin, johon sinäkin olet sairastunut eli ’vihantautiin’, varmasti he rukoilevat kaikkien tähän tautiin sairastuneiden puolesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen tautiin, johon sinäkin olet sairastunut eli ’vihantautiin’, varmasti he rukoilevat kaikkien tähän tautiin sairastuneiden puolesta!
Kuules nyt, ei normaaliin asiaan vastausta hakeva mahda olla vihantautia, ei ainakaan terveen ajattelun mukaan.
eli miten toimitaan jos halutaan pysytellä Raamatun antramassa opissa ja elämässä, vastaa sinä joka alat syytellä vihantaudista!
- Anonyymi
Ja hiljaisuus onkin se tapa jolla lestalainen hoitaa arjen kysmykset hengenelämän asioissa.
- Anonyymi
Mikähän siihen on syynä ettei voi nähdä Raamatun oppia seurakunnasta ja sen järjestyksestä vaan pysytellään jossain lapinvanhimmissa vaikka sellaisilla ei te emitään eikä niitä mihinkään tarvita!
Siis jos nyt joku sairastaa niin mitä apua on lapinvanhimmista, sanokaapa se.
kun minun läheiseni sairasti niin oman seurakunnna vanhimmat tulivat ja tekivät kuten Sana opettaa, toinen vaihtoehto olisi ollut soittaa jelliin ja pyytää tulkaapas nyt toteuttamaan Raamatun opetusta sairaan puolesta, olisivatko tulleet savoon miten on?- Anonyymi
Lapin vanhimmat tulevat ainoastaan sinne, missä heiodän rajaton valtansa on uhattuna, ja sinne missä saa paljon rahaa mukaan kotiin palatessaan. De facto. Millään konstilla heitä ei saatu esimerkiksi Venäjän Inkeriin. Sinne meneviä suomalaisia vaadittiin lisäksi viemään rovasti Lestadoiusta Jeesuksen sijasta ja Jeesuksen rinnalla.
- Anonyymi
Voi Ei!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapin vanhimmat tulevat ainoastaan sinne, missä heiodän rajaton valtansa on uhattuna, ja sinne missä saa paljon rahaa mukaan kotiin palatessaan. De facto. Millään konstilla heitä ei saatu esimerkiksi Venäjän Inkeriin. Sinne meneviä suomalaisia vaadittiin lisäksi viemään rovasti Lestadoiusta Jeesuksen sijasta ja Jeesuksen rinnalla.
Inkerissähän on jo pitkään tehty väärässä hengessä lähetystyötä!
- Anonyymi
Sinä se et näemmä kuitenkaan ole ottanut sitä parantumista vastaan. Onko sinulla heikko usko, vai mistä kiikastaa? Vika on vastaanottajassa, kuten teidän lahkopastori sanoo.
- Anonyymi
Kun ei Jumalan sanaan uskota, eikä Kristksen täydelliseen tekoon luoteta, niin keksitään henki jolla oikeutetaan omat saatanalliset toimet Kristukseen uskovia kohtaan.
Piru orjineen toimii juuri näin.- Anonyymi
Lyhyesti ja selvästi sanottu se, mistä kaikissa -laisuuksissa ja -läisyyksissä on kysymys. Niiden pauloissa eläville totuus on kuitenkin toisenlainen.
- Anonyymi
Dick Dickerson on minun suosikki.
- Anonyymi
David Björkin saarnan alla sain armon kuunnella saarnaa. Ei ollut kiire minnekään. Teksti oli ilmestyskirjasta, se luku, joka päättyy meren rannalle.
- Anonyymi
Teitkö siis niin sanotun ”parannuksen” tuon kuuntelun seurauksena? Vai mitä arvoituksellinen avautumisesi pitää sisällään?
- Anonyymi
Ei heitä voi lajitella jokainen on yhtä tärkeitä ja hyviä. Vai menettekö kavereitannekin lajittelemaan top 3?
- Anonyymi
Eivät ole tärkeitä, eivätkä hyviä. Perustele miksi tuollaiset huijarit olisivat hyviä!!!!
- Anonyymi
Mihin tarvitaan näitä lapinvanhimpia, kuka osaa kertoa?
- Anonyymi
Ja millä Raamatun opetuksella heitä on yleensä olemassa nykyisessä konseptissaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja millä Raamatun opetuksella heitä on yleensä olemassa nykyisessä konseptissaan?
Minde ja Pärsäter keksivät nykyisen "vanhemmuuden"?
- Anonyymi
no eikö kukaan tiedä !
- Anonyymi
Ketola,kolkka,tolppa!
- Anonyymi
Koko ajatus Lapin vanhimmista on kai lähtöisin Joonas Purnun vallanhimosta?
- Anonyymi
"Lapin vanhimpia" voi olla vain Joonas Purnusta alkaen. Purnu, Kuoksu, Niku?
- Anonyymi
eli koko popula hyppää jellissä eikä k ukaan osaa sanoa mitä varten siellä hypätään !
mitähän tästä terveesti ajattelevan pitäisi päätellä.- Anonyymi
arvasin ettei teillä ole vastausta siihenkään.
mikä ihme voi vaivata aikuisia ihmisiä, no ette tiedä ettekä kerro tietenkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
arvasin ettei teillä ole vastausta siihenkään.
mikä ihme voi vaivata aikuisia ihmisiä, no ette tiedä ettekä kerro tietenkään.Itse olen ihmetellyt uskonnollisia ihmisiä, jotka luulevat olevansa uskovia. Ovatpahan sitten minkä laisuuden alla hyvänsä. Sinäkin olet räyhännyt täällä vuosia. Voi mikä aika siinä on mennyt aivan hukkaan ja pahinta on ettet edes tajua sitä. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos sinunkin nivelreuma pahenisi edes sen verran, ettei kirjoittelu enää onnistuisi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt uskonnollisia ihmisiä, jotka luulevat olevansa uskovia. Ovatpahan sitten minkä laisuuden alla hyvänsä. Sinäkin olet räyhännyt täällä vuosia. Voi mikä aika siinä on mennyt aivan hukkaan ja pahinta on ettet edes tajua sitä. Maailma olisi paljon parempi paikka, jos sinunkin nivelreuma pahenisi edes sen verran, ettei kirjoittelu enää onnistuisi!
Onko teitä monta oikeaa uskovaista siellä missä kokoonnnutte?
taitaa sopia yhteen pikkufiiattiin kaikki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko teitä monta oikeaa uskovaista siellä missä kokoonnnutte?
taitaa sopia yhteen pikkufiiattiin kaikki.Taas sinä erehdyit. Minä en ole koskaan väittänyt olevani uskovainen, toisin kuin sinä. Olet monesti yrittänyt uskotella, kenenkään sitä uskomatta. Sinut on vain niin kovin helppo tunnistaa. Verbaaliset kykysi ja kirjoitustaito on ala-asteen tasolla. Et sitten ole ottanut mitään vastaan sieltä helluntailaisten"taivaan"suurista varastoista? Vai puhuuko ne teidän pastorit pokkana paskaa?
- Anonyymi
Tiedät kyllä tasan tarkkaan itsekin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko teitä monta oikeaa uskovaista siellä missä kokoonnnutte?
taitaa sopia yhteen pikkufiiattiin kaikki.Pikkufiat (fiat 600) oli sisätiloiltaan melko pieni. Aika ärhäkkä kone autossa kuitenkin oli. Hieno auto siihen aikaan, voitti kyllä mossen.
- Anonyymi00094
Anonyymi kirjoitti:
arvasin ettei teillä ole vastausta siihenkään.
mikä ihme voi vaivata aikuisia ihmisiä, no ette tiedä ettekä kerro tietenkään.Sää voit miettiä ihan ite!
- Anonyymi
Mitäs uhoa täällä taas pidetään? Eihän täällä ole mitään velvollisuutta kenelläkään selitellä, miksi joku käy siellä ja joku toinen käy täällä. 🤔
Mutta pahenevan reuman toivotukset ylittää jo kaikkien sovinnaisuuksien rajat törkeydellään. 😱- Anonyymi
On täällä paljon rumempiakin toivotuksia nähty. Hitsari toivotellut hyvää matkaa helvettiin ja luvannut nauttien katsoa vierestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On täällä paljon rumempiakin toivotuksia nähty. Hitsari toivotellut hyvää matkaa helvettiin ja luvannut nauttien katsoa vierestä.
Selvä ylilyönti... mutta oliko varmasti Vaiton kirjoittama?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selvä ylilyönti... mutta oliko varmasti Vaiton kirjoittama?
Oli, on sen parikymmentä vuotta haukkunut ihmisiä täällä. Kirjoitti silloin paljon nimimerkillä Jeesus on tie. Haukkui sellaista savolaista vanhaan miestä aina. Erään kerran sanoi olevansa tyytyväinen, kun savonukko on matkalla helvettiin ja lupasi nauttia, kun tuomio pannaan täytäntöön. Niitä löytyy paljon tuolta historiasta. Nimimerkillä; hävetkää saastaiset, tehkää parannus ym. Niitä helvettiin toivotuksia on toki enemmänkin, ei pysty kontrolloimaan itseään ja seuraavaksi väittää muita valehtelijoiksi, jos niistä muistuttaa. Sairas, potkittu jo neljältä uskonnollisesta palstalta kielenkäytön takia pois.
- Anonyymi
Hellareissa vapareissa on myös vanhemmista myös naisia myös naispastoreita ja myös he kuvittelee olevansa ainoita jotka pelastuu. Myös adventistit ajattelee näin. Leeviläinen pappeus vanheni tosin kun Jeesus tuli mut antaa mennä omavanhurskaudessa. Jehovat etsii har mageddonia missä se on vaikka se on Arabiassa.
- Anonyymi
Ortodoksikirkko on ainoa oikea.
- Anonyymi
Vain babtistit pelastuu
- Anonyymi
Jehovat on 144 000 vain he. Ei muut.
- Anonyymi
Odd Minde on ykkönen <3
- Anonyymi
nämä jellin miehetkö ne päästää taivaan ovesta?
jos ei päästä, niin mitä he tekee onko tietoa?- Anonyymi
Mikä ihmeen viha on näitä saarnaajia kohtaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen viha on näitä saarnaajia kohtaan?
ei ole vihaa on vain kysmyksiä, huomaatko siinä edellä !
eli kerrataan, jellin miehetkö ne päästää taivaan ovesta?
jos ei päästä niin mitä ne tekee, ok? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ole vihaa on vain kysmyksiä, huomaatko siinä edellä !
eli kerrataan, jellin miehetkö ne päästää taivaan ovesta?
jos ei päästä niin mitä ne tekee, ok?Jos minulla on joku kysymys mielessä, en kysy naapurilta, vaan menen itse kysymään ja keskustelemaan ihan rauhallisesti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minulla on joku kysymys mielessä, en kysy naapurilta, vaan menen itse kysymään ja keskustelemaan ihan rauhallisesti!
Ei näiden tapauksessa toimi näin. Kysely on tilattava etukäteen ja viisikin miestä, osa suomalaisia puhujia tulee lapinmiesten tueksi, - yhdelle naiselle kävi näin. Karseata touhua on "vallan kammareissa"! 😲
- Anonyymi
Jeesus Kristus YKSIN on ovi taivaaseen.
Esikoislestadiolaisuudessa liikettä johtavat, Jellivaarassa tai sen ympäristössä asuvat henkilöt on korotettu ensimmäisen lestadiolaisuuden hajaannuksen seurauksena sellaiseen asemaan, joka ei kuulu kenellekkään ihmiselle. Tätä on turha jatkossa enään kysellä.
Vuonna 2016 vapaakirkoksi muuttunut liike on nykyiasin täysin sisäänlämpiävä, ei yhteyttä mihinkään kristittyjen rymään tai seurakuntaan. Liikettä johtavat nauttivat Rooman paaviin verrattavasta asemastaan, pitävät siitä kynsin hampain kiinni. Liikkeen puhujilta edellytetään luottamusta "lapinvanhimpiin", tämä on tehnyt sen, että ev.lut. kirkon hautaustilaisuuksissakin puheissa lapin kortti vilahtaa. 😢
Säälittävä tilanne kyllä. Väki on jotenkin sokeutunut liikkeen johdon suhteen, johto ja yhdistys ovat hyvin keskeisesti esillä saarnoissa. Ihmeesti ryhmässä sokeutuu, kun kaikki terveeseen kristinuskon opetukseen liittyvä kontrolli on julistuksesta julistettu pannaan.- Anonyymi
Kirjoittajista et yllä top-30:een.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittajista et yllä top-30:een.
Entäpä omasta mielestään?
- Anonyymi
Faktat laitan ylös. Ne jotka tietävät tosiasiat esikoislestadiolaisuudesta, arvostavat, ne jotka rakastavat valehtelua liikkeen toiminnasta suuttuvat. 😉 Minulle on yksi lysti ihmisten mielipiteet, tosiasathan eivät muutu kenenkään mielipiteillä. Liike teki ratkaisunsa ja minä omani, tiemme erosivat liikkeen eristäydyttyä kokonaan muusta kristikunnasta.
- Anonyymi
Voi kun lupasin etten tänne kirjoita mitään, mutta kun provosoitte niin pahasti!
Jeesus sirkka
27luku
"25. Joka silmää iskee, sillä on pahaa sydämessä, ja ei se anna kääntää pois itsiänsä.
26. Edessäs taitaa hän kyllä makiasti puhua, ja ylistää sinun puhettas, mutta takana puhuu hän toisin, ja kääntää sinun sanas pahemmin päin."
Muistakaa aina ihmiset nämä kaikki ovat Pyhän Hengen voima;
Usko Jeesukseen Kristukseen, vesi kaste Jeesukseen Kristukseen, ja Kätten päälle-panemisen armolahja Jeesukseen Kristukseen!
Harvoin minä tosin seuroissa käyn, jos jotakin vielä huonosti puhun, niin esikoislestadiolaiset ry ovat vapaita puheistani, kun toimin vielä omin päin muutenkin, mikä on epäraamatullista! Mutta niin olette tekin, ei ole teitäkään kukaan lähettänyt tänne saarnaamaan!
- Anonyymi
eli ette osaa sanoa mitä jellin miehet tekee , kunhan olett ekumarassa heihin päin se kai riittää kaikkeen ilman kysmyksiä.
varmaan kaularauta ja pallo jalassa menisi vielä eikä kukaan huomaisi mitään !- Anonyymi
Onko kaikki helluntailaiset yhtä tyhmiä kuin sinä? Vai oletko sinä vain poikkeuksellisen tyhmä?
- Anonyymi
Kristinuskon ydin ei vain näytä kirkastuvan.
Kristinusko on kaikesta omasta tyhjeneminen ja Jumalan ansaitsemattoman armon vastaanottaminen, lahjana ilman omia töitä ja eri yhdistyksien sisällä kehittyneitä ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä. Tämä yksi sekoileva, velikö lienee(?), on kyllä hyvin säälittävä henkilö, kemmenine sekavine viesteineen. On surullista nähdä heränneessä tilassa oleva ihminen joka etsii turvaa ihmisoppien ja ihmiskäskyjen sokkelista. Luovu näistä ja ota evankeliumin ilosanoma vastaan. Jeesus on kuollut ja ylösnoussut, SINUNKIN syntisi on jo sovitettu, kunhan vain uskot sen.
Rukoile että Kristus kirkastaisi sinulle tämän ilosanoman. Ja lopeta näiden ihmisoppien toisteleminen, ne vain sekoittaa sinua ja pitää erossa uskon varmuudesta. 😢Elät pelossa, häpeässä, syyllisyydessä ja epävarmuudessa, uskoessasi näitä kaiken maailman ihmiskäskyjä, ihmisoppeja ja yhden seurakunnan vakuutteluja ainoasta oikeassa olevasta Pyhän Hengen voiman omaavasta seurakunnastaaan. Tämä vakuuttelu on valetta. Kristuksella on yksi seurakunta, hän on seurakuntansa pää ja ruumiin Vapahtaja.
Vain Jeesus Kristus tietää seurakuntansa rajat, mutta kaikkia hän tänäänkin kutsuu ottamaan Jumalan armon vastaan! ILMAN ihmisten keksimiä ehtoja ja omasta mielestään puhdaskätisten yhdistysten ylpeitä vakuutteluja ainoasta oikeassa olemisestaan.🙏
Ilm. 22:17 Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!"
Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!"
*) Ja joka janoaa, tulkoon,
*) ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.
Tahdothan sinäkin? Siis tule!- Anonyymi00092
Tiivistetysti;
Keskustelu on 2000 vuotta menny siinä millainen ihminen voidaan kastaa miten tulet vanhurskaaksi mutta tämä itse asia unohtui siinä sivussa eli;
Kuka voi kastaa,
Katso Jeesus ei mennyt fariseuksen kasteelle
Katso
Kyyhkyinen laskeutui alas taivaasta - Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
Tiivistetysti;
Keskustelu on 2000 vuotta menny siinä millainen ihminen voidaan kastaa miten tulet vanhurskaaksi mutta tämä itse asia unohtui siinä sivussa eli;
Kuka voi kastaa,
Katso Jeesus ei mennyt fariseuksen kasteelle
Katso
Kyyhkyinen laskeutui alas taivaastaTiivistetysti;
Kenen kasteelle?
Mikä lopputulos?
2 asiaa. Ei ole vaikea muistaa. - Anonyymi00095
Anonyymi00093 kirjoitti:
Tiivistetysti;
Kenen kasteelle?
Mikä lopputulos?
2 asiaa. Ei ole vaikea muistaa.Poistui itse viesti enkä kirjoita uudestaan. Herra "muistaa" poistajaa.
Jokatapauksessa asiasta toiseen.
Esikoislestaadiolaiset ainakin kastaa lapsena juuri siitä syystä ettei lapselle jäisi muisti jälkeä oliko kasteen toimituksessa Pyhä Henki läsnä että he voivat sanoa hänelle aikuisena ei kerran kastettua tarvitse kastaa uudestaan he siis johdattavat ihmisiä tietoisesti helvettiin.
Kasteessa kun ei merkitse ainoastaan vastaanottajan usko* vaan myöskin onko* kastajalla* Pyhä Henki. - Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Poistui itse viesti enkä kirjoita uudestaan. Herra "muistaa" poistajaa.
Jokatapauksessa asiasta toiseen.
Esikoislestaadiolaiset ainakin kastaa lapsena juuri siitä syystä ettei lapselle jäisi muisti jälkeä oliko kasteen toimituksessa Pyhä Henki läsnä että he voivat sanoa hänelle aikuisena ei kerran kastettua tarvitse kastaa uudestaan he siis johdattavat ihmisiä tietoisesti helvettiin.
Kasteessa kun ei merkitse ainoastaan vastaanottajan usko* vaan myöskin onko* kastajalla* Pyhä Henki.Tässä tullaan taas siihen samaan asiaan missä oltiin kainin ja aabelin* ajoilla kun Jumala sanoi että tulee uhrata esikoinen laumasta. Niin aabel oli kuuliainen jumalansanalle* mutta kain ajatteli* vähän eri tavalla ja uhrasi vähän* eri tavalla.
Kun Jumala on sanonut että kaikki uskoon tulleet tulee kastaa* Isän Ja Pojan ja Pyhän Hengen* nimeen niin muutamat ajattelevat mutta usko on tärkeintä ja kätten päälle paneminen muutamat ajattelevat että Pyhä Henki on tärkeintä he ajattelevat vähän samalla tavalla kuin Jumala ajatteli niin kuin Kain vähän sinne päin mutta aabelin usko* vaatii ehdotonta* kuuliaisuutta jumalansanalle* , aamen!
Niin tulee siis kastaa uskoon tulleet* vedellä* nimeen* Isän* ja Pojan* ja Pyhän* Hengen* ja ne kaikki tulee olla läsnä* siinä kasteessa koska heidän nimeensä kastetaan.
Kain tahtoo vähän samanlaista mutta pikkuisen omaansa . Hän uhraa parhaan viljan* jne Hän uhraa parhaat omat ajatuksensa Jumalalle. Mutta nyt Jumala vaatii uhraamaan niinkuin Hän sanassaan kehoittaa ei Paavalin eikä Laestaadiuksen eikä immosen omia ajatuksia vaan niin kuin Jumalansana kehoittaa.
Eikö siis riitä että on uskovainen kristitty ja on pyhä henki? Niin kain varmasti ajatteli samalla tavalla eikö riitä että uskoo Jumalaan ja uhraa vähän samalla tavalla kuin Jumalansana* kehoitti. Mutta me näemme jumalansanasta mutta aabelin uhri* kelpasi jumalalle koska se oli yhteneväinen Jumalansanan* kanssa.
Ja niin Jumala ei anna mitään mahdollisuutta poiketa sanastaan* - Anonyymi00097
Anonyymi00096 kirjoitti:
Tässä tullaan taas siihen samaan asiaan missä oltiin kainin ja aabelin* ajoilla kun Jumala sanoi että tulee uhrata esikoinen laumasta. Niin aabel oli kuuliainen jumalansanalle* mutta kain ajatteli* vähän eri tavalla ja uhrasi vähän* eri tavalla.
Kun Jumala on sanonut että kaikki uskoon tulleet tulee kastaa* Isän Ja Pojan ja Pyhän Hengen* nimeen niin muutamat ajattelevat mutta usko on tärkeintä ja kätten päälle paneminen muutamat ajattelevat että Pyhä Henki on tärkeintä he ajattelevat vähän samalla tavalla kuin Jumala ajatteli niin kuin Kain vähän sinne päin mutta aabelin usko* vaatii ehdotonta* kuuliaisuutta jumalansanalle* , aamen!
Niin tulee siis kastaa uskoon tulleet* vedellä* nimeen* Isän* ja Pojan* ja Pyhän* Hengen* ja ne kaikki tulee olla läsnä* siinä kasteessa koska heidän nimeensä kastetaan.
Kain tahtoo vähän samanlaista mutta pikkuisen omaansa . Hän uhraa parhaan viljan* jne Hän uhraa parhaat omat ajatuksensa Jumalalle. Mutta nyt Jumala vaatii uhraamaan niinkuin Hän sanassaan kehoittaa ei Paavalin eikä Laestaadiuksen eikä immosen omia ajatuksia vaan niin kuin Jumalansana kehoittaa.
Eikö siis riitä että on uskovainen kristitty ja on pyhä henki? Niin kain varmasti ajatteli samalla tavalla eikö riitä että uskoo Jumalaan ja uhraa vähän samalla tavalla kuin Jumalansana* kehoitti. Mutta me näemme jumalansanasta mutta aabelin uhri* kelpasi jumalalle koska se oli yhteneväinen Jumalansanan* kanssa.
Ja niin Jumala ei anna mitään mahdollisuutta poiketa sanastaan*On se ihmeellistä miten armeija luottaa näihin lestaadiolaisiin. Kun tiedän monta esikoislestaadiolaista vänrikkiä, kapteenia, luutnanttia jne..monta..
Kun itse lensin aliupseeri kurssilta ja koko armeijasta pihalle niin olin eversi Rauhalan puhuttelussa ja sanoin everstille "mutta kun täällä valitetaan siitä kun on (en muista nimeä oliko se joku lätkähölkkä tai kuntohölkkä mikä tahansa)x...ja siinä hölkätään kasarmia ympäri vähän hiljempaa kun on kävely vauhti ja minä sitten päätin mennä jonon ensimmäiseksi mutta kävelin heidän edellään kun muut hölkkäsi perässä" kun siis se oli provokatiivinen mielenilmaisuni että ette kai te idiootit ole lenkillä aliupseeri kurssilla etanan vauhdilla? Niin eversti rauhala katsoi silmät pyöreänä " jos se on sanottu että se on x* , niin silloin se tehdään juuri niin kuin sanottiin!"
Mutta nyt minä sanon eversti rauhalle etkös tiedä että pidätte povellanne hurskaita kristityitä jotka eivät ole eläessään tehneet niin kuin on sanottu? Esimerkiksi nämä lestaadiolaiset kapteenit yms niin harjoittaa joka pyhä kristillisyyttä jossa tehdään päinvastoin mitä jumalansana kehoittaa eli kastamaan uakoon tulleet niin he kastavat ainoastaan lapsia ja uskovaisia he kehoittavat omaan parannukseen konttaa paavin eteen ja ano armoa näin he sanovat uskosta armoitetulle...niin mielestäni tässä on pieni arvoristiriita armeijan esihenkilökunnan vaatimusten ja käytännön toteutuksen kannalta kun miettii että aabelilta he vaativat ehdotonta kuuliaisuutta kun se on sanottu näin niin tulee tehdä juuri näin mutta Kainin he ylentävät kapteeniksi ja luutnantiksi koska kain osaa olla ulkokullattu ja noudattaa ihmisten* säätyjä vaikka Jumalan säätyjä hän kiroaakin ja ei koskaan tottele Jumalaa ainoastaan ihmisiä näin siis tottelematon kain menestyy armeijassa mutta aabel kivitetään hengiltä. Koska aabel on kuuliainen Jumalalle mutta kain on kuuliainen ihmisille. - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
On se ihmeellistä miten armeija luottaa näihin lestaadiolaisiin. Kun tiedän monta esikoislestaadiolaista vänrikkiä, kapteenia, luutnanttia jne..monta..
Kun itse lensin aliupseeri kurssilta ja koko armeijasta pihalle niin olin eversi Rauhalan puhuttelussa ja sanoin everstille "mutta kun täällä valitetaan siitä kun on (en muista nimeä oliko se joku lätkähölkkä tai kuntohölkkä mikä tahansa)x...ja siinä hölkätään kasarmia ympäri vähän hiljempaa kun on kävely vauhti ja minä sitten päätin mennä jonon ensimmäiseksi mutta kävelin heidän edellään kun muut hölkkäsi perässä" kun siis se oli provokatiivinen mielenilmaisuni että ette kai te idiootit ole lenkillä aliupseeri kurssilla etanan vauhdilla? Niin eversti rauhala katsoi silmät pyöreänä " jos se on sanottu että se on x* , niin silloin se tehdään juuri niin kuin sanottiin!"
Mutta nyt minä sanon eversti rauhalle etkös tiedä että pidätte povellanne hurskaita kristityitä jotka eivät ole eläessään tehneet niin kuin on sanottu? Esimerkiksi nämä lestaadiolaiset kapteenit yms niin harjoittaa joka pyhä kristillisyyttä jossa tehdään päinvastoin mitä jumalansana kehoittaa eli kastamaan uakoon tulleet niin he kastavat ainoastaan lapsia ja uskovaisia he kehoittavat omaan parannukseen konttaa paavin eteen ja ano armoa näin he sanovat uskosta armoitetulle...niin mielestäni tässä on pieni arvoristiriita armeijan esihenkilökunnan vaatimusten ja käytännön toteutuksen kannalta kun miettii että aabelilta he vaativat ehdotonta kuuliaisuutta kun se on sanottu näin niin tulee tehdä juuri näin mutta Kainin he ylentävät kapteeniksi ja luutnantiksi koska kain osaa olla ulkokullattu ja noudattaa ihmisten* säätyjä vaikka Jumalan säätyjä hän kiroaakin ja ei koskaan tottele Jumalaa ainoastaan ihmisiä näin siis tottelematon kain menestyy armeijassa mutta aabel kivitetään hengiltä. Koska aabel on kuuliainen Jumalalle mutta kain on kuuliainen ihmisille.Paras oli kuitenkin se kun sain armeijassa niin ampumisesta aina joukkueen huonoimmat pisteet 10 laukausta 6 meni 8 ringin sisään lähes vierekkäin ja vakiona 4 kokonaan ohi taulusta. Jostain syystä vieruskaveri ampui aina ennätyspisteet :)
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Paras oli kuitenkin se kun sain armeijassa niin ampumisesta aina joukkueen huonoimmat pisteet 10 laukausta 6 meni 8 ringin sisään lähes vierekkäin ja vakiona 4 kokonaan ohi taulusta. Jostain syystä vieruskaveri ampui aina ennätyspisteet :)
Ei siinä ollut varainaisesti tarkoitus auttaa vieruskaveria joka oli ilmiselvästi mulkku mutta kun ammut jostain 100 metristä eihän niistä tauluista ota edes selvää mikä niistä on oma taulu kun vieri vieressä olis pitäny joku numero kyltti olla oman taulun ja ampumapaikan päällä. Siinähän on sitten aika helppo ampua ne vierus kaverit ei sitä olla mitenkään estetty yksi kersantti hihhuloi takana vaan. Jos murhaaja menee armeijaan ampumapaikalla ammu ensin takana oleva kouluttaja sitten vieruskaverit kukaan ei edes huomaa mitään.
- Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
Ei siinä ollut varainaisesti tarkoitus auttaa vieruskaveria joka oli ilmiselvästi mulkku mutta kun ammut jostain 100 metristä eihän niistä tauluista ota edes selvää mikä niistä on oma taulu kun vieri vieressä olis pitäny joku numero kyltti olla oman taulun ja ampumapaikan päällä. Siinähän on sitten aika helppo ampua ne vierus kaverit ei sitä olla mitenkään estetty yksi kersantti hihhuloi takana vaan. Jos murhaaja menee armeijaan ampumapaikalla ammu ensin takana oleva kouluttaja sitten vieruskaverit kukaan ei edes huomaa mitään.
Palatakseni asiaan Tauno kun meillä jäi muistotilaisuudessa keskustelu kesken näistä armeija-arvoista niin tosiaan minä en tiedä mitä sillä armeija-arvolla sinänsä tekee kun ei se ainakaan tuo tottelevaisuutta eikä kuuliaisuutta korkeamman* sanaa kohtaan nimittäin kun me näemme sen niin selkeästi että nämä korkea arvoiset upseeri saarnasmiehet eivät vähimmissäkään määrin ole kuuliaisia Jumalansanalle ja jos vähän olisivatkin jossakin asiassa niin kuitenkin kun c papereilla armeijasta kurittomuuden takia pihalle heitetty näyttääkin olevan jumalansanalle ainakin opillisesti kuuliaisempi kuin nämä kristittyä leikkivät upseeri miehet niin onhan se "joltisestikin" vähän naurettavaa.
Että kun upseeri lukee raamatusta uskoon tullut tulee kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen niin upseeri kastaa lapsen joka ei osaa puhua ja uskoon tulleelle aikuiselle sanoo ripittäydy tunnusta syntisi ja usko synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä niin onhan siinä sitä upseerin tottelevaisuutta kirjaimellisesti niin kerrakseen eikö vain? Pellet. - Anonyymi00101
Anonyymi00100 kirjoitti:
Palatakseni asiaan Tauno kun meillä jäi muistotilaisuudessa keskustelu kesken näistä armeija-arvoista niin tosiaan minä en tiedä mitä sillä armeija-arvolla sinänsä tekee kun ei se ainakaan tuo tottelevaisuutta eikä kuuliaisuutta korkeamman* sanaa kohtaan nimittäin kun me näemme sen niin selkeästi että nämä korkea arvoiset upseeri saarnasmiehet eivät vähimmissäkään määrin ole kuuliaisia Jumalansanalle ja jos vähän olisivatkin jossakin asiassa niin kuitenkin kun c papereilla armeijasta kurittomuuden takia pihalle heitetty näyttääkin olevan jumalansanalle ainakin opillisesti kuuliaisempi kuin nämä kristittyä leikkivät upseeri miehet niin onhan se "joltisestikin" vähän naurettavaa.
Että kun upseeri lukee raamatusta uskoon tullut tulee kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen niin upseeri kastaa lapsen joka ei osaa puhua ja uskoon tulleelle aikuiselle sanoo ripittäydy tunnusta syntisi ja usko synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä niin onhan siinä sitä upseerin tottelevaisuutta kirjaimellisesti niin kerrakseen eikö vain? Pellet.Tauno alkoi kuolleen ihmisen muistotilaisuudessa kyselemään armeija-arvoja koska halusi nöyryyttää kaikkien kuullen. Minun kohdalleni päästyäni katsoi vain ylhäältä alaspäin eikä edes vaivautunut kysymään kaikilta muilta kysyi kyllä. Olisin kyllä mielelläni vastannut että apostoli paavali sanoo galatalais kirjeessä ettå yleinsyömärit joutuu kadotukseen sekä sen että Jeesua kehoitti kastamaan uskoon tulleita. Että en minä sitä tiedä miksi kurittomuuden takia c paperit ja vastoin tahtoaan armeijasta pihalle heitetty on jumalansanalle kuuliaisempi kuin armeijan käynyt yleinsyömäri mutta varmaan sitä kutsutaan näennäiseksi kuuliaisuudeksi että on joku nimi olevinansa upseeri taikka saarnamies armeijan käynyt mutta sitten kun silmä välttää niin onhan se tietenkin niin että kristittyä voi ihmisten silmäin edessä teeskennellä mutta yksi on mitä ei voi peittää nimittäin lihavaa mahaa kun ei saa peitettyä ja sekin kun ette löydä yhtäkään naista joka voisi sanoa minä olen maannut tämän c paperilaisen kanssa..niin tietysti kyllähän se vähän vituttaa. Kun upseerit ja saarnamiehet on jumalan edessä alinta paskaa sitä tottelematonta ja vastahakoista kansaa ja nämä jotka he sanovat kurittomiksi on sittenkin jumalan edessä siveitä, katuvia, nöyriä, ja jumalansanalle ehdottoman kuuliaisia. Niin kyllähän se ulkokullattua vituttaa mutta mihinkäs yleinsyömäri mahansa piilottaisi taikka huorintekijä ilkiät juorut?
- Anonyymi00102
Anonyymi00101 kirjoitti:
Tauno alkoi kuolleen ihmisen muistotilaisuudessa kyselemään armeija-arvoja koska halusi nöyryyttää kaikkien kuullen. Minun kohdalleni päästyäni katsoi vain ylhäältä alaspäin eikä edes vaivautunut kysymään kaikilta muilta kysyi kyllä. Olisin kyllä mielelläni vastannut että apostoli paavali sanoo galatalais kirjeessä ettå yleinsyömärit joutuu kadotukseen sekä sen että Jeesua kehoitti kastamaan uskoon tulleita. Että en minä sitä tiedä miksi kurittomuuden takia c paperit ja vastoin tahtoaan armeijasta pihalle heitetty on jumalansanalle kuuliaisempi kuin armeijan käynyt yleinsyömäri mutta varmaan sitä kutsutaan näennäiseksi kuuliaisuudeksi että on joku nimi olevinansa upseeri taikka saarnamies armeijan käynyt mutta sitten kun silmä välttää niin onhan se tietenkin niin että kristittyä voi ihmisten silmäin edessä teeskennellä mutta yksi on mitä ei voi peittää nimittäin lihavaa mahaa kun ei saa peitettyä ja sekin kun ette löydä yhtäkään naista joka voisi sanoa minä olen maannut tämän c paperilaisen kanssa..niin tietysti kyllähän se vähän vituttaa. Kun upseerit ja saarnamiehet on jumalan edessä alinta paskaa sitä tottelematonta ja vastahakoista kansaa ja nämä jotka he sanovat kurittomiksi on sittenkin jumalan edessä siveitä, katuvia, nöyriä, ja jumalansanalle ehdottoman kuuliaisia. Niin kyllähän se ulkokullattua vituttaa mutta mihinkäs yleinsyömäri mahansa piilottaisi taikka huorintekijä ilkiät juorut?
Naisten kanssa makaavat yleinsyömärit tietysti kännipäissään hourii aina vähän omiansa kun ne on turmeltu pois totuudesta naisen eli käärmeen siemenen kautta koska eeva tuli käärmeen kanssa yhteiseksi ja aadam eevan* kautta osalliseksi valheen* eli turmeluksen siemenestä sentähden naimaton* eli naiseen saastuttamaton puhuu totuutta en minä salaa sitä teiltä.
- Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Naisten kanssa makaavat yleinsyömärit tietysti kännipäissään hourii aina vähän omiansa kun ne on turmeltu pois totuudesta naisen eli käärmeen siemenen kautta koska eeva tuli käärmeen kanssa yhteiseksi ja aadam eevan* kautta osalliseksi valheen* eli turmeluksen siemenestä sentähden naimaton* eli naiseen saastuttamaton puhuu totuutta en minä salaa sitä teiltä.
Mitä tulee näihin ei pidä uskoa mitå nettiin kirjoitetaan on sama asia kuin sanoisit omenalle kuule omena ei pidä uskoa tuota viereistä puuta ole vaan omena oikeesti!
Luuletteko että naiseen saastuttamaton osaisi suostua valheeseen? Niin toki nainen luulee koska hän on käärmeen eli valheen siemen* itse.
Mutta naimaton mies se on mahdoton ajatus että hän suostuisi valheeseen se ei istu minun eikä se istu taivaan valtakunnan ajatukseen koska se sotii kaikkea luomisen armoa* vastaan. - Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
Mitä tulee näihin ei pidä uskoa mitå nettiin kirjoitetaan on sama asia kuin sanoisit omenalle kuule omena ei pidä uskoa tuota viereistä puuta ole vaan omena oikeesti!
Luuletteko että naiseen saastuttamaton osaisi suostua valheeseen? Niin toki nainen luulee koska hän on käärmeen eli valheen siemen* itse.
Mutta naimaton mies se on mahdoton ajatus että hän suostuisi valheeseen se ei istu minun eikä se istu taivaan valtakunnan ajatukseen koska se sotii kaikkea luomisen armoa* vastaan.Itse kyllä ajattelin notta tämä mensan mies olisi sotilasarvoltaan vähintää reservin luutnantti :-I
- Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Itse kyllä ajattelin notta tämä mensan mies olisi sotilasarvoltaan vähintää reservin luutnantti :-I
Minä taas olen sit(å) mieltä että se ei ole suinkaan minun vikani notta armeija arvot vedetään lokaan koska vala sanoo näytä siviilissä myöskin hyvää kuvaa jne...he kun unohtivat valansa.
Ja että upseereista tulee nyt leikkisä sananlasku niin se johtuu esikoislestaadiolaisista ei kaikista upseereista.
Koska siis minä sanon näin "lukee kuin upseeri raamattua"
Että koska esimies sanoo toista taikka hengellinen johdattaja eli päämies niin täytyyhän sen olla niin että raamattu on kirjoitettu päin he-le-vittiä!
Aabel kuulee Jumalansanaa kuitenkin toisella ajatuksella vaikka hänellä olisikin c kirjain rinnassa aabel nimittäin ajattelee näin että se on aivan sama mitä paavi taikka joku kirkon oppi isä taikka laeatadius eli Luther sanoisi eli mitähän ihmiset tuumaisivat taikka ajattelisivat koska Jumalan*sana sanoo näin niin asia oikeastaan on silloin niin kuin Jumala sanoi koska Jumala neuvoi uhraamaan esikoisen* laumasta joka on Kristus vertauskuvannollisesti niin asia on silloin niin ja koska Kristus eli tämä uhri kehoitti kastamaan* uskoon tulleet aikuiset* yhtä lailla kuin lapset niin asiahan on silloin niin eikä millään muulla tavalla mutta kuulkaa upseerit ei Jeesuksen nimessä ja veressä eli Pojan nimessä ja veressä vaan Isän* ja Pojan ja Pyhän Hengen* nimessä niin kuin raamatussa lukee!
Kuka siis meistä on tottelematon eli kuriton äpärä? - Anonyymi00106UUSI
Anonyymi00105 kirjoitti:
Minä taas olen sit(å) mieltä että se ei ole suinkaan minun vikani notta armeija arvot vedetään lokaan koska vala sanoo näytä siviilissä myöskin hyvää kuvaa jne...he kun unohtivat valansa.
Ja että upseereista tulee nyt leikkisä sananlasku niin se johtuu esikoislestaadiolaisista ei kaikista upseereista.
Koska siis minä sanon näin "lukee kuin upseeri raamattua"
Että koska esimies sanoo toista taikka hengellinen johdattaja eli päämies niin täytyyhän sen olla niin että raamattu on kirjoitettu päin he-le-vittiä!
Aabel kuulee Jumalansanaa kuitenkin toisella ajatuksella vaikka hänellä olisikin c kirjain rinnassa aabel nimittäin ajattelee näin että se on aivan sama mitä paavi taikka joku kirkon oppi isä taikka laeatadius eli Luther sanoisi eli mitähän ihmiset tuumaisivat taikka ajattelisivat koska Jumalan*sana sanoo näin niin asia oikeastaan on silloin niin kuin Jumala sanoi koska Jumala neuvoi uhraamaan esikoisen* laumasta joka on Kristus vertauskuvannollisesti niin asia on silloin niin ja koska Kristus eli tämä uhri kehoitti kastamaan* uskoon tulleet aikuiset* yhtä lailla kuin lapset niin asiahan on silloin niin eikä millään muulla tavalla mutta kuulkaa upseerit ei Jeesuksen nimessä ja veressä eli Pojan nimessä ja veressä vaan Isän* ja Pojan ja Pyhän Hengen* nimessä niin kuin raamatussa lukee!
Kuka siis meistä on tottelematon eli kuriton äpärä?Saahan minulle dauno vidduilla mudda minäpä vidduilen takaisin HOHOHO!
- Anonyymi00090
Onko Amerikan kiertueelle lähtijöitä? Taitaa siellä suomalaisiakin olla jonkin verran liikkeellä.
Larssonit rankkasin kärkeen siksi, että jokaisen kanssa sain mahdollisuuden keskustella ja he suostuivat siihen. Silloin, kun Turun rukoushuone valmistui ja vihittiin loppiaisena, olin edeltävänä jouluna joulukokouksissa. Hyvästellessä päätin tehdä jotain erityistä. Kutsuin Evald Larssonia vihkiäisiin! Hän sanoi: Ei tiä vaikka tultais. Tein saman Helge Karlssonille , hän sanoi: Kyllä ne varmaan siellä vieraita vastaanottaa!
- Anonyymi00107UUSI
Mutta JOS* Jeesus on elämän leipä, niin kuka sitten on berliinin munkki,kun ei tästä kristillisyydestä ota mitään selvää vaikka opiskelisi sata vuotta??
Niin kyllä paras saarnaaja on se kuka on paras kaveri ja Jeesuskin olisi eunukki homo jos se ei olisi sanonut itseään leiväksi siksi daunokin rakastaa jwesusta kun se rakastaa mahaansa. Ja kyllähän pohjaytomaan tynnyriin aina yksi leipä mahtuu kekkonwn pn perkelw. - Anonyymi00108UUSI
Anonyymi00107 kirjoitti:
Mutta JOS* Jeesus on elämän leipä, niin kuka sitten on berliinin munkki,kun ei tästä kristillisyydestä ota mitään selvää vaikka opiskelisi sata vuotta??
Niin kyllä paras saarnaaja on se kuka on paras kaveri ja Jeesuskin olisi eunukki homo jos se ei olisi sanonut itseään leiväksi siksi daunokin rakastaa jwesusta kun se rakastaa mahaansa. Ja kyllähän pohjaytomaan tynnyriin aina yksi leipä mahtuu kekkonwn pn perkelw.RÖYH! Olipas makoisa leipä!
- Anonyymi00109UUSI
Anonyymi00107 kirjoitti:
Mutta JOS* Jeesus on elämän leipä, niin kuka sitten on berliinin munkki,kun ei tästä kristillisyydestä ota mitään selvää vaikka opiskelisi sata vuotta??
Niin kyllä paras saarnaaja on se kuka on paras kaveri ja Jeesuskin olisi eunukki homo jos se ei olisi sanonut itseään leiväksi siksi daunokin rakastaa jwesusta kun se rakastaa mahaansa. Ja kyllähän pohjaytomaan tynnyriin aina yksi leipä mahtuu kekkonwn pn perkelw.veli Peter (Bruder Peter) ainakin..berliinin munkki
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh173976Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm92835- 67787
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 109685
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114593- 47570
- 18538