Laihtuminen koronan aikana

Olen laihtunut ihan huomaamatta 9 kiloa tämän kevään aikana. Lähdin takaisin kouluun ja menetin lounasedun, ruoka ei muutenkaan kiinnosta, metformiini vaihtui XigDuohon ja ruumiinlämpö on noussut miltei 2 astetta (stressi lauennut). Mitens muut?

Insuliinin määrä laskenut 75%. Osempickiä en saanut enkä tule saamaankaan kun painoindeksi on nyt liian matala. Tavoitteena BMI 27 jolla pääsenen eroon insuliinista.

18

1711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      600kcal vuorokaudessa omien sanojensa mukaan. Tämä 600kcal koostuu 75% sokerista, omien sanojensa mukaan.

      Onnea matkaan.

      Kun nyt olet niiiin hyvässä vauhdissa niin vastaistko muuta valehteluasi koskevaan kysymykseeni? En viitsi toistaa.

    • Anonyymi

      Korona ei minuun ole vaikuttanut muuten kuin olen liikkunut vähemmän kuin ennen. Myös jääminen työelämästä pois tammikuussa vaikutti liikkumisen vähenemiseen.

      Minulla lopetettiin lokakuussa 2017 omasta aloitteestani eksenatidilääkitys (hinnan takia). Paino sen jälkeen noussut yli 15 kg. Ehdotin lääkärille paluuta eksenatidiiin, mutta siihen ei suostuttu, koska pitkäsokeri on 45 eli siis liian hyvä. Nyt pelkkä metformiini, joka onneksi ei minulle aiheuta vatsavaivoja. Painoindeksi nyt 40, tarkoituksena pudottaa ainakin 50 kiloa pysyvästi.

      • Anonyymi

        "Paino sen jälkeen noussut yli 15 kg. "

        ja sokeria on ravinnossasi minkä verran??


      • Minulla kävi noin Osempicin kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paino sen jälkeen noussut yli 15 kg. "

        ja sokeria on ravinnossasi minkä verran??

        "sokeria on ravinnossasi minkä verran??"

        En käytä sokeria ollenkaan

        Joskus talvella söin purkillisen vegejäätelöä, jonka jälkeen tuli kummalisen raukea olo. Mittasin verensokerin ja se oli peräti 16.

        Kermajäätelö ei nostanut verensokeria samalla tavalla.

        Mutta nythän olen lopettanut kaikenlaisen jäätelöherkkujen syönnin.

        Ainoastaan kaurahiutaleita, härkäpapuja, soijarouhetta ja kaurahiutaleita. Ei sokeria. Tämä on kohtaloni. En näe muuta ulospääsyä.

        Makeutusaineena keinotekoinen makeutusaine sekä 2 banaania/vrk.

        Lisäksi rasvatonta maito 8-10 dl/vrk ja kasviksia ja kasviöljyjä. Eilen myös kalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "sokeria on ravinnossasi minkä verran??"

        En käytä sokeria ollenkaan

        Joskus talvella söin purkillisen vegejäätelöä, jonka jälkeen tuli kummalisen raukea olo. Mittasin verensokerin ja se oli peräti 16.

        Kermajäätelö ei nostanut verensokeria samalla tavalla.

        Mutta nythän olen lopettanut kaikenlaisen jäätelöherkkujen syönnin.

        Ainoastaan kaurahiutaleita, härkäpapuja, soijarouhetta ja kaurahiutaleita. Ei sokeria. Tämä on kohtaloni. En näe muuta ulospääsyä.

        Makeutusaineena keinotekoinen makeutusaine sekä 2 banaania/vrk.

        Lisäksi rasvatonta maito 8-10 dl/vrk ja kasviksia ja kasviöljyjä. Eilen myös kalaa.

        "En käytä sokeria ollenkaan"

        banaai-85E% sokerista.

        kaurahiutale 64E% sokerista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En käytä sokeria ollenkaan"

        banaai-85E% sokerista.

        kaurahiutale 64E% sokerista

        Sokeri tekee terveellisestä ruoasta syötävää, Uskon, että terveen kehonpainon saavutettuani (nykyäänhän ei saa puhua enää normaalipainosta) pystyn hyvinkin syömään ruokosokeria 4 x 20 g = 80 g/vrk ilman että tarvitsisi turvautua enää diabeteslääkkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En käytä sokeria ollenkaan"

        banaai-85E% sokerista.

        kaurahiutale 64E% sokerista

        Annoin vastauksen, muuta se poistettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En käytä sokeria ollenkaan"

        banaai-85E% sokerista.

        kaurahiutale 64E% sokerista

        onko mitään ruoka-ainetta jossa ei olis sokeria.Sun mielestä ei voi kohta syödä mitään.Mä olen laihtunut vaikka syön joka päivä neljänviljanpuuroa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ruoka-ainetta jossa ei olis sokeria.Sun mielestä ei voi kohta syödä mitään.Mä olen laihtunut vaikka syön joka päivä neljänviljanpuuroa.

        Vekun dieetillä saa syödä kananmunia, makkaroita, rasvaista lihaa, kalaa, juustoa ja mahdollisimman vähän kasviksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko mitään ruoka-ainetta jossa ei olis sokeria.Sun mielestä ei voi kohta syödä mitään.Mä olen laihtunut vaikka syön joka päivä neljänviljanpuuroa.

        "onko mitään ruoka-ainetta jossa ei olis sokeria."

        Totta kai on.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vekun dieetillä saa syödä kananmunia, makkaroita, rasvaista lihaa, kalaa, juustoa ja mahdollisimman vähän kasviksia.

        hoopovee jälleeen valehtelemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "onko mitään ruoka-ainetta jossa ei olis sokeria."

        Totta kai on.

        saisko esimerkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saisko esimerkin

        "saisko esimerkin"

        Voin yrittää olla yhtä tyhmä kuin sinäkin vaikka vaikeaa se on . Suola.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saisko esimerkin

        Finelin listalta voi etsiä ruokatarvikkeita jotka sisältävät mahdollisimman vähän hiilihydraattia. Lista on niin pitkä ettei kannata luetella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin listalta voi etsiä ruokatarvikkeita jotka sisältävät mahdollisimman vähän hiilihydraattia. Lista on niin pitkä ettei kannata luetella.

        Niitä ruoka-aineita, jotka sisältävät mahdollisimman vähän hiilihydraattia ovat voi, margariini ja öljyt. Niissä hiilareita on pyöreä nolla. Muissa on enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saisko esimerkin

        Esim. Riisi, pitkäjyväinen, keitetty, suolaton: sokeria 0 g
        Mannapuuro: 0 g sokeria/100 g
        Makaroni, tumma, keitetty, suolaa : 0 g sokeria/100 g

        Lista on loputon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Finelin listalta voi etsiä ruokatarvikkeita jotka sisältävät mahdollisimman vähän hiilihydraattia. Lista on niin pitkä ettei kannata luetella.

        Hiilihydraatti ja sokeri ovat eri asioita. Sokeri on hiilihydraatti mutta hiilihydraatti ei ole läheskään aina sokeria.

        Esim. riisihiutaleiden hiilihydraatit ovat lähestulkoon kaikki tärkkelystä ja sokeria on alle puoli prosenttia.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      285
      19481
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      96
      3825
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2296
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      197
      1993
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1900
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      301
      1702
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1402
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      92
      1385
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1197
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      245
      1103
    Aihe