Löytyykö jo asuntojen pohjapiirustukset jostakin. Olen koettanut etsiä, mutta en ole onnistunut löytämään.
Haso Sammaltori
139
7823
Vastaukset
- Anonyymi
Täältä löytyy: https://dev.hel.fi/paatokset/media/att/e1/e1f9b8b0da41c374fd1f44f74f1003c6d4cec67b.pdf
- Anonyymi
Kiitos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos!
Onko kohteella MITÄÄN hyviä puolia? Ei ole ilmastointia, eikä tule, uusien rakennusmääräysten takia tulee vanhuksilla kuuma asua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kohteella MITÄÄN hyviä puolia? Ei ole ilmastointia, eikä tule, uusien rakennusmääräysten takia tulee vanhuksilla kuuma asua.
” Keskitetty ilmanvaihto. Iv- koneet sijaitsevat katolla.” Millainen on?
Tarkoittaako, ettei ole huoneistokohtaista LTO-laitetta?
Kumpi on parempi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vanhuksille ongelma. Ovat tottuneet jo Karjalan kannaksella asumaan talossa, jossa painovoimainen ilmanvaihto, ulkovessa ja juomavesi omasta pihakaivosta. Koneellinen ilmanvaihto on niille jo jotain käsittämätöntä haitekkiä. Hissi tuo mieleen ensimmäiset junamatkat lapsuudesta, mutta ilman mustaa savua, joka höyryveturin piipusta taivaalle nousi. Nettiliittymä ja sähköposti. No huh huh! Paljon nopeampi kuin kirjeposti ja ilman postimerkkiä. Mihin tämä maailma on oikein menossa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Keskitetty ilmanvaihto. Iv- koneet sijaitsevat katolla.” Millainen on?
Tarkoittaako, ettei ole huoneistokohtaista LTO-laitetta?
Kumpi on parempi?Olen asunut TA:n asoasunnossa, jossa huoneistokohtainen ilmanvaihto. Asunto oli usein tunkkainen ja pakkasella ilmanvaihto tuntui lakkaavan kokonaan = seisova ilma. Myös alakerran parkkihallin pakokaasut haisivat asunnossa. Nyt asun Hason asoasunnossa, jossa keskitetty ilmanvaihto. Minusta tässä on ollut parempi ilma, asunto tuntuu harvoin tunkkaiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vanhuksille ongelma. Ovat tottuneet jo Karjalan kannaksella asumaan talossa, jossa painovoimainen ilmanvaihto, ulkovessa ja juomavesi omasta pihakaivosta. Koneellinen ilmanvaihto on niille jo jotain käsittämätöntä haitekkiä. Hissi tuo mieleen ensimmäiset junamatkat lapsuudesta, mutta ilman mustaa savua, joka höyryveturin piipusta taivaalle nousi. Nettiliittymä ja sähköposti. No huh huh! Paljon nopeampi kuin kirjeposti ja ilman postimerkkiä. Mihin tämä maailma on oikein menossa...
Haku on nyt alkanut. Meinaatteko hakea? Itse laitoin hakemuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haku on nyt alkanut. Meinaatteko hakea? Itse laitoin hakemuksen.
Elämäni ensimmäinen aso hakuni on lähetetty. Seuraavaksi sitten on Pasilan haku ensi kuussa. Täytyy yrittää, kun on kova tarve itselle "edulliselle" asunnolle. Toivottavasti seuraavista kahdeksasta kohteesta saisi jonkun asunnon vuokralle. Mulla on yleensä huono onni "arvonnoissa", mutta yrittää pitää kuitenkin. Itä-Helsinkikin käy itselle, kunhan on vaan paikka, mihin voi päänsä kallistaa yöksi. Jos saan asunnon, niin otan varmasti vastaan joka kohteesta, mihin haun laitan. Onnea sinulle hakusi kanssa vilpittömästi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäni ensimmäinen aso hakuni on lähetetty. Seuraavaksi sitten on Pasilan haku ensi kuussa. Täytyy yrittää, kun on kova tarve itselle "edulliselle" asunnolle. Toivottavasti seuraavista kahdeksasta kohteesta saisi jonkun asunnon vuokralle. Mulla on yleensä huono onni "arvonnoissa", mutta yrittää pitää kuitenkin. Itä-Helsinkikin käy itselle, kunhan on vaan paikka, mihin voi päänsä kallistaa yöksi. Jos saan asunnon, niin otan varmasti vastaan joka kohteesta, mihin haun laitan. Onnea sinulle hakusi kanssa vilpittömästi!
Itse olen tässä kahden vaiheilla. HASOon haluan ehdottomasti, mutta olen juurtunut Itä-Helsinkiin ja Tapanila arveluttaa, koska siellä ei ole kunnollisia ulkoilualueita lainkaan, omakotialuetta riittää ja mainoksen mukaan puistoja. Mutta en minä pienissä puistoissa halua istuskella, vaikka maiseman kannalta kivoja ovatkin. Kulkuyhteydethän Sammaltorilta ovat loistavat, mutta kun yhtiö rannettu kiinni junarataan, olis kiva tietää että miten se junaliikenne kuuluu asuntoihin, koska ikkunoita on voitava pitää auki pitkin kesää. PS: edelliselle postaajalle huomio, että asumisoikeusasuntojahan ei "arvota", eikä niiden saaminen ole tuurista kiinni, vaan siitä että mihin sijoitukseen hakijan jonotusnumero riittää. ... no ehkä tuuria siinä kohdassa, että jos muut hakijat peruuttavat tai kohteeseen sattuu olemaan vähän hakijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen tässä kahden vaiheilla. HASOon haluan ehdottomasti, mutta olen juurtunut Itä-Helsinkiin ja Tapanila arveluttaa, koska siellä ei ole kunnollisia ulkoilualueita lainkaan, omakotialuetta riittää ja mainoksen mukaan puistoja. Mutta en minä pienissä puistoissa halua istuskella, vaikka maiseman kannalta kivoja ovatkin. Kulkuyhteydethän Sammaltorilta ovat loistavat, mutta kun yhtiö rannettu kiinni junarataan, olis kiva tietää että miten se junaliikenne kuuluu asuntoihin, koska ikkunoita on voitava pitää auki pitkin kesää. PS: edelliselle postaajalle huomio, että asumisoikeusasuntojahan ei "arvota", eikä niiden saaminen ole tuurista kiinni, vaan siitä että mihin sijoitukseen hakijan jonotusnumero riittää. ... no ehkä tuuria siinä kohdassa, että jos muut hakijat peruuttavat tai kohteeseen sattuu olemaan vähän hakijoita.
https://dev.hel.fi/paatokset/media/att/2b/2bb7c63345b098da19faa2ea0813c66aa1526945.pdf S. 57 löytyy alueen meluselvitys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin tuurilla sitä, että omat valinnat osuu vähemmän suosittuun pohjaan ja kerrokseen. Joten siinä tuuriakin tarvitaan, että oma "korkea" numero riittää asunnon saantiin näissä karkeloissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sisänäkymää esitteessä on selvästi fiksattu, sillä parvekkeella oleilevat korkeintaan kolmekymppisiä, lienee taitelijan vapautta, tai ehkä se on aidosti asukkaiden mielikuvaa heijastava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tapanilassa tosiaan ei ole kunnon luontopolkuja kuten itäisessä Helsingissä. Mutta pieni reitti Fallkullassa löytyy. Ja toki upea reitti Malmin lentokentän ympäri. Se on todellinen keidas lintubongarille ja yötaivasta ihaileville, näkyy kirkkaalla säällä linnunratakin. Se on harvinaista Helsingin valosaasteen takia. Ja tietenkin on upeaa seurata DC3: n elämää ja laskuvarjohyppääjiä, pienkoneita ja kuumailmapalloja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä muuta Tapanilan aseman vieree, ryöstetään varmasti, kun liikut.
- Anonyymi
Onko kukaan ottanut selvää kaupungin kaavoitusvirastosta, että kuinka kauan kestää kunnes tuo ns. Fallkullan kiilan alueen uusi asuinalue on rakennettu valmiiksi? Kiinnostaisi tietää siksi, että Sammaltorin yhtiö valmistuu 3-5 2022, niin jatkuukohan siinä vielä vuosia alueen muiden kerrostalojen rakentaminen? Siihenhän on kaavoitettu kokonainen uusi asuinalue.
- Anonyymi
Kaupungin sivuilla luki että viimeiset rakennukset aloitettaneen loppuvuodesta 2022.
- Anonyymi
Jos Malmin lentokenttä rakennetaan, rakennustyömaa tulee kestämään 25 vuotta. Ei s....na!!! Meikäläinen on ysikymppinen ja joutuu loppuelämänsä kattelemaan ja kuuntelemaan palautusta ja rekkarallia.
Ei jatkoon nämä asunnot. En edes hakenut mutta harkitsin. Helsingin kaavoitusvimmassa on jotain sairasta. Lähiluontoa hävitetään nyt ennennäkemättömällä tavalla. Kas kas, kun on tietyn 'värinen' ap.kaupunginjohtaja joka vastaa kaavoituksesta, niin autovihamielisyys ja tiivis kaupunkirakentaminen on saanut yhä enemmän jalansijaa. - Anonyymi
Tulee täyteen ja umpisavivelliä joutui paalauttamaan tosi syvälle.
- Anonyymi
Sammaltorin kohteessa arveluttaa hieman autopaikkojen vähyys ja junaradan läheisyys (mahdollinen meluhaitta). Lisäksi aika kaukana kaupungin ytimestä, ken nyt lähelle keskustaa haluaa.
Kaksioiden voisi kuvitella olevan halutuimpia, tosin ainakin nuo pienimmät kaksiot ovat kyllä turhan pieniä ainakin pariskunnille. Yksinasujan kannattaa varmaan hakea noita yksiöitä ainakin siinä tapauksessa, että oma asonumero on sieltä tuoreemmasta päästä. Siis jos tärkeintä on saada "arpajaisissa" ylipäätään HASO-asunto.- Anonyymi
Semmoinen käsitys, että yksiöt ja kaksiot on suosituimpia, jotta jos tärkeintä saada asunto niin kannattaa hakea mahdollisimman suurta huonnoimmasta ilmansuunnasta ja kerroksesta, koska niihin vähiten hilloajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Semmoinen käsitys, että yksiöt ja kaksiot on suosituimpia, jotta jos tärkeintä saada asunto niin kannattaa hakea mahdollisimman suurta huonnoimmasta ilmansuunnasta ja kerroksesta, koska niihin vähiten hilloajia.
Huomenna klo 12.00 menee haku poikki. Aika vähän on ollut keskustelua kohteesta täällä. Voi olla vähän hakijoita.
- Anonyymi
Itse en näkisi auttopaikkojen vähyyttä ongelmana. 55-vuotta täyttäneet ja sitä vanhemmat, harvemmin eläkkeellä olevilla on autoa ja sijainti niin hyvä, ettei autoa tarvitse.
Nykyisin rakennetaan niin hyvin, ettei junaliikenteen melu kantaudu huoneistoon.
Itse näkisin huonona puolena edelleenkin vain keskitetyn ilmanvaihdon. Nykyisin yleisesti käytetty on huoneistokohtainen ilmanvaihto.
Lähes sata asuntoa joten ihmettelempä jos ekakierroksella menee kaikki.
Itse laitoin hakemuksen, mietin sitten otanko jos tarjous tulee.
HASO:lla on hyvin rajallista mitä muutostöitä saa tehdä, lähinnä muutostyönä luetaan vain materiaalivalinnoista yksi kolmesta ehdotetusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en näkisi auttopaikkojen vähyyttä ongelmana. 55-vuotta täyttäneet ja sitä vanhemmat, harvemmin eläkkeellä olevilla on autoa ja sijainti niin hyvä, ettei autoa tarvitse.
Nykyisin rakennetaan niin hyvin, ettei junaliikenteen melu kantaudu huoneistoon.
Itse näkisin huonona puolena edelleenkin vain keskitetyn ilmanvaihdon. Nykyisin yleisesti käytetty on huoneistokohtainen ilmanvaihto.
HASO:lla on hyvin rajallista mitä muutostöitä saa tehdä, lähinnä muutostyönä luetaan vain materiaalivalinnoista yksi kolmesta ehdotetusta.Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa, että Hasolla olisi rajattu erityisesti muutostöitä, asukasoppaan mukaan kiellettyä on vain
- Seinien siirto ja poisto
- Ikkunoiden paikkojen tai koon muutokset
- Piharakennuksiin, talon julkisivuihin kohdistuvat muutokset
- Ulko-oviin kohdistuvat muutokset
jotta riittää niitä mahdollisia, mutta kaikkea sallittua ei hyvitetä arvossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HASO:lla on hyvin rajallista mitä muutostöitä saa tehdä, lähinnä muutostyönä luetaan vain materiaalivalinnoista yksi kolmesta ehdotetusta.Ajattelin luopua autosta parissa vuodessa, jos saan asunnon tästä kohteesta.
Tuskin kaikki asunnot menee heti. Toivon, että omat valinnat osui sopivasti omaan numeroon nähden. Seniorien kerrosvalintoja on vaikea arvioida.
Nyt vain odottelen jännityksellä, kuinka tässä käy. Minun numerolla on pieniä mahdollisuuksia saada asunto, mutta se ei ole kuitenkaan ollenkaan varmaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa, että Hasolla olisi rajattu erityisesti muutostöitä, asukasoppaan mukaan kiellettyä on vain
jotta riittää niitä mahdollisia, mutta kaikkea sallittua ei hyvitetä arvossa.Kysyin nimenomaan tämän kohteen sallitut muutostyöt ja ne oli mielestäni erittäin rajalliset esim.keittiön tiskiallas ei saa vaihtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin nimenomaan tämän kohteen sallitut muutostyöt ja ne oli mielestäni erittäin rajalliset esim.keittiön tiskiallas ei saa vaihtaa.
Rakennusurakoitsija ei tietenkään voi lähteä toteuttamaan kaikkia toivomuksia, sotkisi suunnitelmat pahan kerran, mutta se ei suinkaan tarkoita, että kaikki olisi rajattu siihen, vaan että sitten jälkikäteen teetättämällä omaan piikkiin. Tässä vaiheessa rakennuttaja on ATT, ei HASO.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin nimenomaan tämän kohteen sallitut muutostyöt ja ne oli mielestäni erittäin rajalliset esim.keittiön tiskiallas ei saa vaihtaa.
Ei haso rajaa muita muutostöitä pois kuin nuo aiemmin listatut. Helppouden vuoksi rakennuttajalta yleensä tulee pari materiaalivaihtoehtopakettia jne. mutta aika usein rakennuttaja tarjoaa myös mahdollisuuden pyytää erikseen tarjousta muista muutostöistä. Aikataulu tai kustannussyistä rakennuttaja voi joskus jättää tämän vaitoehdon tarjoamatta mutta se ei ole hasosta kiinni vaan rakennuttajasta. Hason puolesta muutostöitä voi toki sitten teettä muutostyöohjeiden mukaisesti vaikka heti asuntoon muuton jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei haso rajaa muita muutostöitä pois kuin nuo aiemmin listatut. Helppouden vuoksi rakennuttajalta yleensä tulee pari materiaalivaihtoehtopakettia jne. mutta aika usein rakennuttaja tarjoaa myös mahdollisuuden pyytää erikseen tarjousta muista muutostöistä. Aikataulu tai kustannussyistä rakennuttaja voi joskus jättää tämän vaitoehdon tarjoamatta mutta se ei ole hasosta kiinni vaan rakennuttajasta. Hason puolesta muutostöitä voi toki sitten teettä muutostyöohjeiden mukaisesti vaikka heti asuntoon muuton jälkeen.
Mitä ihmeen sekoilua, kuten todettu ATT on rakennuttaja, eikä HASOlla ole osaa eikä arpaa tässä rakennusvaiheessa. HASO on osakeyhtiö joka hallinnoi valmiita kohteita ja ATT kaupungin yksikkö joka rakennuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, rakennuttaja Skanska (muistaakseni) on listannut ettei saa tehdä paljoa muutostöitä. Käsittääkseni ainostaan seiniä saa maalata muuton jälkeen ja isommat muutostyöt kun on ollut yksi- tai kaksi- vuotistarkastus.
Hasosta puhutaan, vaikka siirtyy Hasolle vasta kun rakennus on valmis. - Anonyymi
Älä muuta kova junamelu ja juoppoja asemalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa, että Hasolla olisi rajattu erityisesti muutostöitä, asukasoppaan mukaan kiellettyä on vain
jotta riittää niitä mahdollisia, mutta kaikkea sallittua ei hyvitetä arvossa.Tuokin riippuu ilmeisesti rakentajasta. Ei kaikki rakentajat anna edes vaihtaa heidän lattiamateeriaalia toisen merkkiseen, vaan pitää tyytyä heidän kolmeen värivaihtoehtoon.
- Anonyymi
Kertokaahan millä numeroilla saitte yksiöitä/kaksioita. Kaipaan jotain osviittaa tulevia uustuotannon hakuja varten.
- Anonyymi
Kerrotaan kyllä suuntaa antava numero, jos asunnon sattuu saamaan.
Saisiko noin viikossa tiedon ensimmäisestä kierroksesta?
Silloin ehkä ensi viikolla tulisi tietoa jo.
Vai kauankohan tässä oikein menee jännittäessä ja vessassa juostessa? (Hymyä!)
- Anonyymi
Pidän peukkuja sullle :) Vastausaikataulusta ei mitään tietoa. Soita Hasoon, siellä tietävät.
- Anonyymi
Kiitos paljon!
Vanhoista Haso keskusteluista tuon viikon arvion otin.
Katsotaan, miten kauan tällä kertaa ottaa, kun tietoa alkaa tulla onnellisille uusille "voittajille".
Soittamaan en ala kuitenkaan. :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos paljon!
Vanhoista Haso keskusteluista tuon viikon arvion otin.
Katsotaan, miten kauan tällä kertaa ottaa, kun tietoa alkaa tulla onnellisille uusille "voittajille".
Soittamaan en ala kuitenkaan. :)Kohteen hakuaika on päättynyt 31.8.2020 klo 12.00.
Hakemukset ovat käsittelyssä ja tarjous asunnosta lähetetään noin kahden viikon sisällä pienimmälle järjestysnumerolle ko. asuntoa hakeneelle. Tarjoukset lähetetään sähköpostilla. Emme erikseen ilmoita sijoitusta jonossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohteen hakuaika on päättynyt 31.8.2020 klo 12.00.
Hakemukset ovat käsittelyssä ja tarjous asunnosta lähetetään noin kahden viikon sisällä pienimmälle järjestysnumerolle ko. asuntoa hakeneelle. Tarjoukset lähetetään sähköpostilla. Emme erikseen ilmoita sijoitusta jonossa.Laittakaahan viestiä tänne, kun tarjouksia alkaa tulla teidän sähköpostiinne.
Olisi kiva kuulla, millä numerolla saitte tarjouksen ja mistä kerroksesta saitte sen?
Saitteko yksiön, kaksion vai kolmion tarjouksen? - Anonyymi
HASO ei niitä asunoja jaa vaan AT (entinen ATT)
- Anonyymi
Aika mielenkiintoista oli arvioida, mitkä ovat kohteen suosituimmat asunnot. Saunalla vaiko ilman, kummasta talosta eli parveke aurinkoon vaiko ei, mikä kerros, vaatehuoneeellinen vai pelkillä komeroilla varustettu asunto, keittiö vaiko puhdas avokeittiö jne. Viisainta lienee kuitenkin aina hakea juuri niitä asuntoja, joita oikeasti haluaa eikä "taktikoida" liikoja ?
- Anonyymi
Mietin samoja asioita pääni puhki. Ehkä tuli mietittyä ja taktikoitua jopa liikaa. Odotellaan ja katsotaan, kuinka meidän käy tämän kohteen haun kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin samoja asioita pääni puhki. Ehkä tuli mietittyä ja taktikoitua jopa liikaa. Odotellaan ja katsotaan, kuinka meidän käy tämän kohteen haun kanssa.
Mitä tarkoitat taktikoinnilla, osaisiko joku selittää, miten tämä systeemi oikein toimii asuntoja jaettaessa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoitat taktikoinnilla, osaisiko joku selittää, miten tämä systeemi oikein toimii asuntoja jaettaessa?
Hakemukseen voi laittaa vain viisi asuntoa. Asuntoja on 79. Väkisinkin johonkin asuntoon tulee vähemmän hakemuksia kuin muihin, joskus saattaa joku asunto mennä puolivahingossa yllättävänkin suurelle numerolle. Taktikoinnilla tarkoitetaan yleensä sitä, että yritetään valita hakemukseen sellaisia asuntoja joille omalla numerolla on paremmat rahkeet, esim. jättämällä yläkerrosten asunnot hakematta ja hakemalla vain alempaa. Joskus taktikointi on jopa johtanut päin vastaisiin tilanteisiin missä "parempiin" asuntoihin on ollut vähiten hakijoita, kun kukaan ei ole rohjennut niitä hakea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakee sellaista asuntoa, joka ei ole kiinnostava pohjaltaan, niin mahdollisuudet paranee saada silloin asunto. Myös ei niin suosittu kerros parantaa mahdollisuuksia onnistua. Näin voi yrittää taktikoida, mutta voi mennä pieleen. :)
Tarvitsee silti pienimmän numeron joka asuntoon, että saa sen.
Ylimpään kerrokseen en itse ainakaan edes yrittänyt.
Hain myös useampaa eri pohjaa, enkä vain suosikki asuntoani.
Mutta tuskin numeroni silti riittää...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hakee sellaista asuntoa, joka ei ole kiinnostava pohjaltaan, niin mahdollisuudet paranee saada silloin asunto. Myös ei niin suosittu kerros parantaa mahdollisuuksia onnistua. Näin voi yrittää taktikoida, mutta voi mennä pieleen. :)
Tarvitsee silti pienimmän numeron joka asuntoon, että saa sen.
Ylimpään kerrokseen en itse ainakaan edes yrittänyt.
Hain myös useampaa eri pohjaa, enkä vain suosikki asuntoani.
Mutta tuskin numeroni silti riittää......Kiitos vastauksesta. Itse hain vain yhtä asuntopohjaa ylhäältä alas, saa nähdä riittääkö numero mihinkään niistä. Millainen asuinalue tämä Fallkullan kiila tulee olemaan, itse en tunne koillis-Hkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Itse hain vain yhtä asuntopohjaa ylhäältä alas, saa nähdä riittääkö numero mihinkään niistä. Millainen asuinalue tämä Fallkullan kiila tulee olemaan, itse en tunne koillis-Hkiä.
Kävin katsomassa aluetta. Aika rauhalliselta näytti alue. Ei siellä ole juuri mitään kuin kuollut lähiö oli päivällä ainakin minun silmääni. Vähän kauppoja ja kioski ja muutama pizzapaikka näytti olevan. Junalla täytyy esimerkiksi Malmille mennä, kun palvelua haluaa. Tietysti sinne rakennetaan lähelle useampia taloja joitakin vuosia ja se voi häiritä jonkun verran. Syrjäiseltä paikalta näytti, jossa on vain taloja. Tämähän on vain minun näkemys. Käy katsomassa aluetta, jos saat tarjouksen, niin ei tarvitse katua myöhemmin, jos otat asunnon vastaan. Ei tämä kohde kaikkea tarjoa ulkoisesti ja palveluiltaan. Jos kotona viihtyy, eikä tarvitse mitään ihmeellistä ihan lähellä kotia, niin sitten on hyvä paikka. Toiset kaipaa lähelleen puistoja, merta, terveyskeskusta ja esimerkiksi parkkipaikkoja autolleen jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin katsomassa aluetta. Aika rauhalliselta näytti alue. Ei siellä ole juuri mitään kuin kuollut lähiö oli päivällä ainakin minun silmääni. Vähän kauppoja ja kioski ja muutama pizzapaikka näytti olevan. Junalla täytyy esimerkiksi Malmille mennä, kun palvelua haluaa. Tietysti sinne rakennetaan lähelle useampia taloja joitakin vuosia ja se voi häiritä jonkun verran. Syrjäiseltä paikalta näytti, jossa on vain taloja. Tämähän on vain minun näkemys. Käy katsomassa aluetta, jos saat tarjouksen, niin ei tarvitse katua myöhemmin, jos otat asunnon vastaan. Ei tämä kohde kaikkea tarjoa ulkoisesti ja palveluiltaan. Jos kotona viihtyy, eikä tarvitse mitään ihmeellistä ihan lähellä kotia, niin sitten on hyvä paikka. Toiset kaipaa lähelleen puistoja, merta, terveyskeskusta ja esimerkiksi parkkipaikkoja autolleen jne.
Kävin toki itsekin katsomassa aluetta, nythän ihan lähellä on muutama vanhahko kerrostalo, mutta pitäisi osata kuvitella miltä alue näyttää valmiina muutaman vuoden kuluttua, kun alue on rakennettu valmiiksi ja palvelujakin kenties paremmin saatavana ja lähempänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin toki itsekin katsomassa aluetta, nythän ihan lähellä on muutama vanhahko kerrostalo, mutta pitäisi osata kuvitella miltä alue näyttää valmiina muutaman vuoden kuluttua, kun alue on rakennettu valmiiksi ja palvelujakin kenties paremmin saatavana ja lähempänä.
Minäkin kävin katsomassa, mutta totesin alueen vanhojen talojen osalta kulahtaneeksi ja uusien osalta kolkoksi. Tapanila on ikävän lättänää seutua. Tiivistä varmaan tulee niin kuin joka puolella. Mutta ainahan on muilla paremmat mahikset, kun joku jää pois kärkkymästä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin kävin katsomassa, mutta totesin alueen vanhojen talojen osalta kulahtaneeksi ja uusien osalta kolkoksi. Tapanila on ikävän lättänää seutua. Tiivistä varmaan tulee niin kuin joka puolella. Mutta ainahan on muilla paremmat mahikset, kun joku jää pois kärkkymästä!
Tapanilassa (radan toisella puolella) vuosia asuneena voin sanoa, että Tapanila on tosi rauhallinen ja kiva alue, paljon kauniita vanhoja puutaloja, hiekkateitä, puistoja. Palveluja on vähän, mutta parissa minuutissa junalla hurauttaa Malmille tai Tikkurilaan, eikä autolla kestä kauan vaikka Tammistoon ja Jumboon, jos shoppailla haluaa. Tapanilassa järjestetään joka kevät Mosa herää-tapahtuma ja pari kertaa kesässä isot piha/katukirppikset. Tapanilan Erä-urheilukeskus on kävelymatkan päässä, löytyy myös ihana kirjasto ja Falkullan tilalle on alle kilometri. Joo, on siellä vanhoja "kulahtaneita" taloja myös, mutta missä ei olisi? Ja kotihan on tukikohta, josta on kiva lähteä tutustumaan ympäristöön ja olla avoimin mielin. Toivon todellakin että saan täältä kodin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heti radan toisella puolen on iso Alepa. Sammaltorin toisen rakennuksen alakertaan on varattu liiketilaksi.
- Anonyymi
Koska tämä on senioritalo ja hakijan alaikäraja on 55vv, niin sehän rajaa aika ison osan hakijoista pois, eikä Tapanila ole myöskään mikään supersuosikki kuten Kalasatama tai Jätkäsaari... niin siinä mielessä kaikilla hakijoilla paremmat mahdollisuudet saada asunto. Näin päättelisin.
- Anonyymi
Poikkeuksellisen paljon kyllä herättänyt keskustelua tällä palstalla eli kiinnostusta on ja suurin osa pienistä numeroista joka tapauksessa kuuluu yli 55 vuotiaille. Myös "uuden asumisoikeuslain uhka" saattaa jalkauttaa hakijoita. Itse sanoisin että vaikea ennustaa, saa nähdä mihin vaaka kallistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poikkeuksellisen paljon kyllä herättänyt keskustelua tällä palstalla eli kiinnostusta on ja suurin osa pienistä numeroista joka tapauksessa kuuluu yli 55 vuotiaille. Myös "uuden asumisoikeuslain uhka" saattaa jalkauttaa hakijoita. Itse sanoisin että vaikea ennustaa, saa nähdä mihin vaaka kallistuu.
Suosittu kohde ja hakijoita luokkaa 600 kpl. Toivottavasti kerrotte täällä, kun alatte saada tarjouksia "hillotetuilla" numeroillanne, niin voi itkeä tihrustaa täällä, kun jää ilman asuntoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin hakenut Sammaltorin kohteeseen. Numerolla 247XXX, lieneeköhän mitään mahdollisuuksia näin isolla numerolla??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin hakenut Sammaltorin kohteeseen. Numerolla 247XXX, lieneeköhän mitään mahdollisuuksia näin isolla numerolla??
Mulla on numero noin 160 XXX ja luulen jääväni ilman asuntoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on numero noin 160 XXX ja luulen jääväni ilman asuntoa.
Kaverillani 80 XXX, on kuulemma toisena jonossa eli yli 100 000 ei liene mitään mahdollisuuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverillani 80 XXX, on kuulemma toisena jonossa eli yli 100 000 ei liene mitään mahdollisuuksia.
Joko lähetetty jollekin tarjouksia?
Jonotuspaikkoja ei pitänyt ilmoittaa.
Vedätätkö? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan selvä, että ikäraja 55v. rajaa reilusti hakijoiden määrää. Sitä en tiedä, kuinka paljon Sammaltoria hakeneiden joukossa on jonotusnumeronsa "hilloajia"... ja kuinka moni noista hilloajista haluaa asumaan Tapanilaan. Ihmisille tuppaa olemaan erityisen tärkeää se, mihin kaupunginosaat haluavat asumaan. Kaikki tällaset jutut vaikuttaa. Silti lopputulemaa ei voi tietää. - Kommenttijonossa joku tiesi hakemusten määrän... mistä tieto on peräisin? Joku tiesi myös oman sijaintinsa jonossa... mistä tieto saatu? Saako Hasolta / ATT:lta näitä tietoja soittamalla, vai tykkääkö joku puhua palturia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan selvä, että ikäraja 55v. rajaa reilusti hakijoiden määrää. Sitä en tiedä, kuinka paljon Sammaltoria hakeneiden joukossa on jonotusnumeronsa "hilloajia"... ja kuinka moni noista hilloajista haluaa asumaan Tapanilaan. Ihmisille tuppaa olemaan erityisen tärkeää se, mihin kaupunginosaat haluavat asumaan. Kaikki tällaset jutut vaikuttaa. Silti lopputulemaa ei voi tietää. - Kommenttijonossa joku tiesi hakemusten määrän... mistä tieto on peräisin? Joku tiesi myös oman sijaintinsa jonossa... mistä tieto saatu? Saako Hasolta / ATT:lta näitä tietoja soittamalla, vai tykkääkö joku puhua palturia?
Eikö vain yhden hakijan tarvitse olla 55-vuotias? Voihan esim. pariskunnasta toinen olla huomattavasti nuorempikin. Tarjolla on myös perheasuntoja. Olisi varmaan suotavaa, että tulisi laajempi ikäjakauma taloihin ja ehkä joitain lapsiakin. En ainakaan itse viihtyisi pelkästään yli 55-vuotiaiden tai vielä vanhempien joukossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö vain yhden hakijan tarvitse olla 55-vuotias? Voihan esim. pariskunnasta toinen olla huomattavasti nuorempikin. Tarjolla on myös perheasuntoja. Olisi varmaan suotavaa, että tulisi laajempi ikäjakauma taloihin ja ehkä joitain lapsiakin. En ainakaan itse viihtyisi pelkästään yli 55-vuotiaiden tai vielä vanhempien joukossa.
Oman kokemukseni perusteella keskimääräistä kärttyisämpää tai paremminkin kyttäävämpää, ikäkin tekee vai liekö systeemi joka valikoi tietynsorttista, mutta siinä missä lapsiperheiden kansoittamassa talossa kohtaa väistämättä jonkun lasua tarvitsevan, niin ikääntyneillä vastaavasti sitten tulee vastaan huolikysymys kun joku alkaa pyörimään jaloissa.
- Anonyymi
Tänään pitäisi alkaa tulla sähköpostia onnellisille asunnon saajille.
Laittakaahan viestiä tänne, kun saatte tiedon asunnon saannistanne.
Ikävää tämä odottaminen ja jännittäminen päivästä toiseen.
Helpottaa, vaikka jäisi ilman asuntoa, kun tietää "alustavan" tuloksen ensimmäiseltä kierrokselta. Sitten laitetaan vaan uutta matoa koukkuun, jos jäädään ilman kämppää tällä kertaa.
Onnea kaikille hakijoille ja mukavaa syyskuun päivää.- Anonyymi
Nähtävästi menee alkuviikkoon, ennen kuin alkaa postia tulla ekan kierroksen "voittajille". ATT:n sivuilla sanotaan ..."noin kaksi viikkoa". Olisi mukava kuulla, mille numeroille asuntoja on tarjottu. Itsellä 60xxx, mutta varmasti on hakijoita myös pienemmillä numeroilla.
- Anonyymi
Ei ainakaan itselle ole tullut vielä minkäänmoista ilmoitusta haun tuloksesta. Jostain muistan lukeneeni, että uudiskohteisiin hakemusten määrä (siis ATT kohteisiin) kieppuu yleensä välillä 300-350. Johonkin Jätkäsaaren kohteisiin hakemuksia tullut tuhatkunta.
Hieman ihmetyttää, mikäli johonkin seniorikohteeseen voisi hakemusmäärät olla valtava. Etenkin kun katsoo, millä tasolla kerostaloasuntojen hinnat kieppuvat Tapanilassa, niin onpahan yksi Helsingin halvimmista alueista eli sillä perusteella todella kummallista, jos joku olisi säilönyt numeroaan vuosikymmenet "päästäkseen" muuttamaan Tapanilaan.- Anonyymi
Hakemusmäärät ovat kai kasvaneet viime aikoina. Olihan kohteessa joitain herkkuja, kuten pari kaksikerroksista asuntoa. Muitakin hyviä pohjia, esim. saunalliset kaksiot, joissa ikkunat kahteen suuntaan. Kuudennessa kerroksessa täytyy tosin varautua ilmanvaihtohuoneen aiheuttamiin mahdollisiin ongelmiin. Eli hakijoita varmaan riittää, kun asemallekin pääsee vaikka rollaattorilla :) Entisenä tapanilaisena en ole kovin innoissani radan toisella puolella olevasta omakotialueesta, vähän sisäänpäin lämpiävää oli, mutta muutinkin sitten pian pois.
Jos viihtyy kotona ja liikkuu vähän, paikka on kai ok, mutta ei ympäristöä kauniiksi voi sanoa. Autoilijalle aukeavat sitten laajemmat kuviot. Sammaltori on vielä melko väljää. Katsoin niitä kerrostaloja peremmällä, kuten Jokipoikaa. Korttelit ovat niin tiiviitä, että sinne minua ei saisi millään. - Anonyymi
Elämäntilanteet muuttuvat. Eron tai jonkin muun muutoksen takia voi asumisoikeusasunto yhtäkkiä houkutellakin loppusijoituspaikkana. Jää esimerkiksi varaa pitää kesämökki. Eivätkä kaikki tarvitse tai vaadi mitään sen kummempaa kuin edullisen kämpän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäntilanteet muuttuvat. Eron tai jonkin muun muutoksen takia voi asumisoikeusasunto yhtäkkiä houkutellakin loppusijoituspaikkana. Jää esimerkiksi varaa pitää kesämökki. Eivätkä kaikki tarvitse tai vaadi mitään sen kummempaa kuin edullisen kämpän.
Joko on tullut iloista sähköpostia jollekin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljasta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipäs ole tarjousta tullut.
- Anonyymi
Tänään tuli tarjous, 3h k, 3.krs. numerolla 69xxx
- Anonyymi
Sain tarjouksen 2 h k, 8. kerros numerolla 72xxx.
- Anonyymi
Onneksi olkoon asunnosta. Minun vuonna 2013 haettu numero ei riittänyt edes alakerroksiin ykköseksi. Täytyy keksiä jotakin muuta. Tuskin peruutuksia paljon tulee.
Yllättävän suosittu oli tämä kohde. Ainakin hakijoilla on olleet todella pieniä numeroita, kun on haudottu numeroita vuosi tolkulla. Elämä jatkuu, vaikka en tähän seniori kohteeseen päässytkään. Eli selkokielellä ei yli 150 000 numerolla ole paljon toivoakaan saada asuntoa täältä, ellei ole käynyt armoton tuuri asunnon valinnassa. Yhtään tyhjää asuntoa ei jäänyt. Mukavaa syksyä toivotan kaikille hieman suru puserossani.- Anonyymi
Mistä mahdat tietää että yhtään tyhjää asuntoa ei jäänyt? Höpö höpö. Vuonna 2013 haettu numero on paljon alempi kuin mainitsemasi 150 000
- Anonyymi
Tässä faktaa Hason sivulta?
” Kauempana keskustasta suurimmat järjestysnumerot, joilla asuntoja on HASOn kautta saanut, ovat noin 200 000-260 000 (5/2020).
Yli 200 000 menevillä järjestysnumeroilla asunnon saaminen on yhä melko harvinaista.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä mahdat tietää että yhtään tyhjää asuntoa ei jäänyt? Höpö höpö. Vuonna 2013 haettu numero on paljon alempi kuin mainitsemasi 150 000
Minulla on vuonna 2012 muistaakseni elo-syyskuussa haettu numero, 152 xxx.
En tosin hakenut tähän kohteeseen, mutta tuskin olisin haluamaani 54 neliön kaksiota saanutkaan. Nyt vasta tajusin, että 611 euroa on tosi halpa vuokra 6. kerroksen kaksiosta. Jos ehtisi vielä säästää koko asumisoikeusmaksun ennen hakua, päätös olisi helpompi tehdä, mutta ehkä nämä numerot ehtii vanheta ennen sitä. Aika monta tekijää täytyy olla kohdallaan, että asunnon voi napata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on vuonna 2012 muistaakseni elo-syyskuussa haettu numero, 152 xxx.
En tosin hakenut tähän kohteeseen, mutta tuskin olisin haluamaani 54 neliön kaksiota saanutkaan. Nyt vasta tajusin, että 611 euroa on tosi halpa vuokra 6. kerroksen kaksiosta. Jos ehtisi vielä säästää koko asumisoikeusmaksun ennen hakua, päätös olisi helpompi tehdä, mutta ehkä nämä numerot ehtii vanheta ennen sitä. Aika monta tekijää täytyy olla kohdallaan, että asunnon voi napata.Minun numero on " vähän" suurempi kuin tuo 150 000 ja se on vuonna 2013 haettu. Siksi kirjoitin, ettei yli 150 000 numero riitä mihinkään. Näissä kekkereissä pitää olla yli 10 vuotta vanha numero, että alkaa jotakin saada tästä seniori kohteesta suoraan. Ehkä jossakin muussa kohteessa nämäkin numerot riittävät. Yhtään huoneistoa ei jäänyt hakematta tässä kohteessa. Hakijoita oli noin 400. On ollut valio "hillottajia" asunnon saaneet. Hymyä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun numero on " vähän" suurempi kuin tuo 150 000 ja se on vuonna 2013 haettu. Siksi kirjoitin, ettei yli 150 000 numero riitä mihinkään. Näissä kekkereissä pitää olla yli 10 vuotta vanha numero, että alkaa jotakin saada tästä seniori kohteesta suoraan. Ehkä jossakin muussa kohteessa nämäkin numerot riittävät. Yhtään huoneistoa ei jäänyt hakematta tässä kohteessa. Hakijoita oli noin 400. On ollut valio "hillottajia" asunnon saaneet. Hymyä!
Minun uusi numeroni on haettu v. 2013 ja on yli 160 000. Asun Hason kantakaupungin asunnossa ja haen vain kantakaupungin Hasoja. En voisi senioriasuntoja vielä hakeakaan. Vertailun vuoksi, jos tähän Sammaltorin kohteeseen oli 400 hakijaa ja se tuntuu suurelta määrältä, niin esim. Jätkäsaaren Sandikseen oli 1400 hakijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun uusi numeroni on haettu v. 2013 ja on yli 160 000. Asun Hason kantakaupungin asunnossa ja haen vain kantakaupungin Hasoja. En voisi senioriasuntoja vielä hakeakaan. Vertailun vuoksi, jos tähän Sammaltorin kohteeseen oli 400 hakijaa ja se tuntuu suurelta määrältä, niin esim. Jätkäsaaren Sandikseen oli 1400 hakijaa.
Ikäraja 55-vuotta rajoitti hakijoiden määrää tietenkin. Nyt vain puhdas arvaus eikä ole tietoa, mutta luulen keskimäärin hakijoiden numeroiden olleen pienempiä tässä kohteessa kuin muissa kohteissa keskimäärin. Itse vähän hämmästyin, kun en asuntoa saanut tällä kertaa ainakaan suoraan. Saa nähdä, miten jonon kautta käy, mutta luulen hakijoiden ottavan asuntonsa vastaan, kun ovat elämän koulua sen verran käyneet, että tietävät jo, mitä hakevat 55-vuotta täytettyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun numero on " vähän" suurempi kuin tuo 150 000 ja se on vuonna 2013 haettu. Siksi kirjoitin, ettei yli 150 000 numero riitä mihinkään. Näissä kekkereissä pitää olla yli 10 vuotta vanha numero, että alkaa jotakin saada tästä seniori kohteesta suoraan. Ehkä jossakin muussa kohteessa nämäkin numerot riittävät. Yhtään huoneistoa ei jäänyt hakematta tässä kohteessa. Hakijoita oli noin 400. On ollut valio "hillottajia" asunnon saaneet. Hymyä!
Eiväthän kaikki hakeneet ole lunastamassa, tosin nyt systeemin muuttuessa voi olla enempi vakaalla aikomuksella, mutta toisaalta näitä tuskin luovutetaan paljoa edelleen, joten kannattaa seurata ATT:n sivuja jos sattuu tulemaan myöhemmin vapaita, ne eivät ole siellä montaa päivää. Periaatteessa kai pitäisi voida ilmoittaa hakemuskriteeriensä muutoksestakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun numero 133xxx on haettu 10 vuotta sitten, eli ei näissä kekkereissä edes sekään riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun numero 133xxx on haettu 10 vuotta sitten, eli ei näissä kekkereissä edes sekään riitä.
Kiitos viestistä! (Kun on noita HÖPÖ, HÖPÖ kirjoittajia, jotka eivät usko mitään!)
Ehkä seuraavan kerran sinun kanssa onnistumme seuraavissa kekkereissä paremmin!
Mukavaa päivää sinulle!
- Anonyymi
Oikeastaan hyvä,ettei tullut tarjousta. Autopaikkojen vähäisyys hirvitti etukäteen. 55-vuotiaalla on vielä 10 vuotta eläkeikään ja jos tarvitsee autoa työssään niin ei ole välttämättä paikkaa autolle. Kummallista politiikkaa Helsingissä.
.- Anonyymi
Samaa itse ajattelen, hyvä ettei tarjousta tullut.
Itseäni epäilyttää pelkästää asukkaat yli 55-vuotiaita sekä alueella on paljon vanhoja Hekan vuokra-asuntoja.
Suunnitteilla alueelle pelkästään Hekaa ja Hasoa, tuleeko alueesta tulevaisuudessa rauhaton 🤔🤔🤔🤔 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseäni epäilyttää pelkästää asukkaat yli 55-vuotiaita sekä alueella on paljon vanhoja Hekan vuokra-asuntoja.
Suunnitteilla alueelle pelkästään Hekaa ja Hasoa, tuleeko alueesta tulevaisuudessa rauhaton 🤔🤔🤔🤔Muut Falkullan kiilan uudet rakennukset ovat todella slummimaisen näköisiä. Kummallista, että melkein joka paikkaan tehdään näin täyteen ahdettua umpikorttelia. Ilmaa on oikeastaan vain tämän Sammaltorin ympärillä, mutta mitä se auttaa, jos muu alue on tukossa kerrostaloista. No, pohjat tosiaan kivempia kuin pitkään aikaan. Ehkä sinne muodostuu kiva yhteisö. Onnea voittaneille!
- Anonyymi
Autopaikkojen vähyys arvelutti minuakin. Autoilua tunnutaan vaikeutettavan Helsingissä kaikin keinoin. Ja vaikka tuo Sammaltorin ympäristö näyttää vielä aika väljältä, niin sitähän tuo ei tule olemaan kunhan mm tuo Fallkullan kiila rakennetaan täyteen.
Hieman myös epäilyttää sekin, kuinka kauan HASONkaan asuntojen käyttövastikkeet säilyvät nykyisillä, suht edullisilla tasoillaan. Muistan vaan, kuinka rajuja korotuksia kaupunki on tehnyt tontinvuokriin 2000-luvulla. Ettei vaan sama tulisi tapahtumaan myös HASOjen kohdalla ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autopaikkojen vähyys arvelutti minuakin. Autoilua tunnutaan vaikeutettavan Helsingissä kaikin keinoin. Ja vaikka tuo Sammaltorin ympäristö näyttää vielä aika väljältä, niin sitähän tuo ei tule olemaan kunhan mm tuo Fallkullan kiila rakennetaan täyteen.
Hieman myös epäilyttää sekin, kuinka kauan HASONkaan asuntojen käyttövastikkeet säilyvät nykyisillä, suht edullisilla tasoillaan. Muistan vaan, kuinka rajuja korotuksia kaupunki on tehnyt tontinvuokriin 2000-luvulla. Ettei vaan sama tulisi tapahtumaan myös HASOjen kohdalla ?Niin, onhan se aika jännää, että rakenteilla olevissa yksityisissä hitaskohteissa esim. Vallilassa vastike on jo 8 euroa. Jossain vaiheessa aletaan nähdä ristiriita siinä, että Hason hoitovastikkeet ovat kohtuuttoman alhaisia. Myös asuntotuotannon hitaksissa vastike on 6,5 - 7 euroa. Hasoihin pääsevät ovat siis pieni onnekkaiden porukka, jotka saavat asua uusissa asunnoissa noin kympin neliöhinnoilla vähäisellä pääoman sitomisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, onhan se aika jännää, että rakenteilla olevissa yksityisissä hitaskohteissa esim. Vallilassa vastike on jo 8 euroa. Jossain vaiheessa aletaan nähdä ristiriita siinä, että Hason hoitovastikkeet ovat kohtuuttoman alhaisia. Myös asuntotuotannon hitaksissa vastike on 6,5 - 7 euroa. Hasoihin pääsevät ovat siis pieni onnekkaiden porukka, jotka saavat asua uusissa asunnoissa noin kympin neliöhinnoilla vähäisellä pääoman sitomisella.
Totta, piti oikein kurkata noita hidastettujen hoitovastikkeita ja mm Capellassa ja Havannassa tuo näyttää olevan 6.8 euroa neliö. Herää kyllä vahva epäilys siitä, että on vain ajan kysymys, milloin HASOissakin alkaa käyttövastikkeiden korottaminen. Ikävä kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, onhan se aika jännää, että rakenteilla olevissa yksityisissä hitaskohteissa esim. Vallilassa vastike on jo 8 euroa. Jossain vaiheessa aletaan nähdä ristiriita siinä, että Hason hoitovastikkeet ovat kohtuuttoman alhaisia. Myös asuntotuotannon hitaksissa vastike on 6,5 - 7 euroa. Hasoihin pääsevät ovat siis pieni onnekkaiden porukka, jotka saavat asua uusissa asunnoissa noin kympin neliöhinnoilla vähäisellä pääoman sitomisella.
"Hason hoitovastikkeet"
Siis tarkoitatko vuokraa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, piti oikein kurkata noita hidastettujen hoitovastikkeita ja mm Capellassa ja Havannassa tuo näyttää olevan 6.8 euroa neliö. Herää kyllä vahva epäilys siitä, että on vain ajan kysymys, milloin HASOissakin alkaa käyttövastikkeiden korottaminen. Ikävä kyllä.
"HASOissakin alkaa käyttövastikkeiden"
Siis tarkoitatko vuokria? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hason hoitovastikkeet"
Siis tarkoitatko vuokraa?Käyttövastiketta tietenkin tarkoitin Hasossa, eli vuokraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suunnitteilla alueelle pelkästään Hekaa ja Hasoa, tuleeko alueesta tulevaisuudessa rauhaton 🤔🤔🤔🤔Värikkäämmäksi alue ainakin muuttuu kun tulee paljon Hasoa ja Hekaa :-)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Värikkäämmäksi alue ainakin muuttuu kun tulee paljon Hasoa ja Hekaa :-)
Tekee hyvää valkopestyille suomalaisille :D
- Anonyymi
On erittäin todennäköistä, ettei peruutuksia tule. Ne, jotka ovat hakeneet, ovat olleet tositarkoituksella asialla. Siihen monia syitä: Sammaltosissa todella kivoja pohjia, nyt esim. keittiötilat monessa erillisenä eikä avokeittiönä olkkarissa, kuten viimeaikaisissa kohteissa, joissa keittiötilaan tullaan suoraan rapun ovesta. Laadukkaat materiaalit ja kivat yhteistilat kuntosaleineen ja pesuloineen. Myös aso-lakimuutos vaikuttaa. Erinomaiset kulkuyhteydet joka suuntaan jne jne. Paljon onnea kaikille Sammaltorista asunnon saaneille.
- Anonyymi
Kyllä kai niitä peruutuksiakin aina tulee. Oma intoni aluetta kohtaan laimeni kummasti kun tajusin, että siihen viereiseen Fallkullan kiilaan tulee lähivuosina yli 400 uutta asuntoa, joista suurin osa HASOja ja HEKOja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai niitä peruutuksiakin aina tulee. Oma intoni aluetta kohtaan laimeni kummasti kun tajusin, että siihen viereiseen Fallkullan kiilaan tulee lähivuosina yli 400 uutta asuntoa, joista suurin osa HASOja ja HEKOja.
Olisikos peiliinkatsomisen paikka jos mielii hasoon, mutta ei siedä muita kaupungin asunnoissa asuvia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoista. Olet hakenut HASO-asuntoa, mutta et haluakaan muuttaa alueelle, koska siellä on HASO-taloja :)
Hyvä juttu kuitenkin, että olet peruuttanut hakemuksesi. Nyt joku ilahtuu, kun saakin jonosta oman kodin.
- Anonyymi
Psykologinen sodankäynti lähtenyt taas käyntiin, kun huomattiin että asunto jäi saamatta niin lähdettiin mustamaalaamaan asuntoa että saataisiin tarjouksen saaneet jättämään tarjous välistä.
- Anonyymi
No jaa, ei se ihan noinkaan mene. Hasoissa on myös huonoja puolia joidenkin mielestä. Esim. isännöinti on siirtynyt Kiinteitö-Tahkolalle, mikä voi lisätä kustannuksia ajan myötä. Jotkut voivat katua myös omistusasunnosta luopumistaan, jos valinta ei mennytkään nappiin. Mihinkäs sitten vaihdat? Ja harvoin tosiaan kenellekään riittää pelkkä kotona möllöttäminen, ja siksi asuinaluetta on katsottava kokonaisuutena. Itse näkisin Tapanilan ihan hyvänä paikkana, jos on esim. kakkosasunto, jonne pääsee kätsysti lähtemään kehää tai muita isoja väyliä pitkin. Senioritalo taas arveluttaa, koska nykyisessä uudehkossa osaketalossa eläkeläiset ovat olleet täysin ymmärtämättömiä talotekniikasta, lukuisista rakennusvirheistä ja vuositarkastuksen merkityksestä. Ainoastaan kukkaset ja ulkopuolisten satunnainen kuseskelu pihalle kiinnostavat. Eli pelottaa tuo elämänpiirin kaventuminen ja asioiden tärkeysjärjestyksen hämärtyminen.
- Anonyymi
Juuri näin tässä on käynyt. Ihmettelin itsekin, kun kirjoittelun sävy muuttui näin äkisti...
- Anonyymi
Hieman kummallista logiikkaa ? Eikös tuollainen "mustamaalaaminen" ja "psykologinen sodankäynti" kannattaisi käynnistää ennen hakuajan umpeutumista, ei sen umpeuduttua ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman kummallista logiikkaa ? Eikös tuollainen "mustamaalaaminen" ja "psykologinen sodankäynti" kannattaisi käynnistää ennen hakuajan umpeutumista, ei sen umpeuduttua ??
Lämmin kiitos useammalle peruuttajalle!!! Sain tarjouksen tänään ja otan ilolla vastaan. Asunto oli kakkos toiveeni. Sain pohjan, minkä halusinkin. Olin jo toivoni menettänyt tämän kohteen suhteen. Mukavaa syksyä kaikille! (Numeroni oli vuonna 2013 haettu.)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämmin kiitos useammalle peruuttajalle!!! Sain tarjouksen tänään ja otan ilolla vastaan. Asunto oli kakkos toiveeni. Sain pohjan, minkä halusinkin. Olin jo toivoni menettänyt tämän kohteen suhteen. Mukavaa syksyä kaikille! (Numeroni oli vuonna 2013 haettu.)
Onneksi olkoon. Olisi kiva tietää minkä kokoinen asunto ja kerros?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon. Olisi kiva tietää minkä kokoinen asunto ja kerros?
Kiitos! Kaksio saunalla alemmista kerroksista. Oli "alaikäisiäkin" hakenut myös useampikin ja sekin sekoitti tätä jakojärjestystä. (Alle 55 v)
Hakijoita oli lähes 500 kpl.
- Anonyymi
Minullekin tuli tänään tarjous kun joku oli ilmeisesti kieltäytynyt asunnosta. Ekalla tarjouskierroksella en saanut tarjousta. Aso-numeroni on 240xxx, pieni asunto alakerroksista. Taktikoitu ykköstoiveeni, mutta en tiedä vielä otanko vastaan. Asun nyt uudessa hasossa, mutta täällä on ongelma naapurin kanssa, joka rymistelee yökaudet. Pitää käydä vkl Tapanilassa katsomassa paikkaa.
- Anonyymi
Onneksi olkoon!!! Uskomatonta, että tuolla numerolla pääsit päätyyn asti!!! ONNEA PALJON!
Minäkin taktikoin, mutta vasta palkintopallin ulkopuolelta sain asunnon paljon pienemmällä numerolla kuin sinulla oli. En hakenut ihan pienimpiä asuntoja kylläkään, mutta kerros taktikointia yritin kyllä ja erilaisia pohjiakin oli useampia haussa mukana. Käy katsomassa ja tee hyvä päätös itsellesi. Toivottavasti saat hyvän päätöksen tehtyä kannaltasi. Olet hyvässä asemassa moneen verrattuna, kun voit kuitenkin valita parista eri vaihtoehdosta. Olin itse suunnitellut jotakin ihan muuta kuviota jo asumisen suhteen, kun olin jo toivoni menettänyt tämän kohteen suhteen . Elämä on surullisia ja iloisia yllätyksiä täynnä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi olkoon!!! Uskomatonta, että tuolla numerolla pääsit päätyyn asti!!! ONNEA PALJON!
Minäkin taktikoin, mutta vasta palkintopallin ulkopuolelta sain asunnon paljon pienemmällä numerolla kuin sinulla oli. En hakenut ihan pienimpiä asuntoja kylläkään, mutta kerros taktikointia yritin kyllä ja erilaisia pohjiakin oli useampia haussa mukana. Käy katsomassa ja tee hyvä päätös itsellesi. Toivottavasti saat hyvän päätöksen tehtyä kannaltasi. Olet hyvässä asemassa moneen verrattuna, kun voit kuitenkin valita parista eri vaihtoehdosta. Olin itse suunnitellut jotakin ihan muuta kuviota jo asumisen suhteen, kun olin jo toivoni menettänyt tämän kohteen suhteen . Elämä on surullisia ja iloisia yllätyksiä täynnä.Kiitos onnitteluista. Luultavasti otan asunnon vastaan, maksan sen ja sitten saan lisää harkinta-aikaa. Jos täällä saisi tuon naapurin noudattamaan normaaleja kerrostalon sääntöjä, voisin jäädä tähänkin. No, sitten tietysti tuo vuonna 2018 haettu aso- numero olisi käytetty, mutta ei se minua haittaisi tuossa tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos onnitteluista. Luultavasti otan asunnon vastaan, maksan sen ja sitten saan lisää harkinta-aikaa. Jos täällä saisi tuon naapurin noudattamaan normaaleja kerrostalon sääntöjä, voisin jäädä tähänkin. No, sitten tietysti tuo vuonna 2018 haettu aso- numero olisi käytetty, mutta ei se minua haittaisi tuossa tapauksessa.
Parin vuoden kuluttua näillä vanhoilla numeroilla ei tee enää mitään. Pitää hakea uudet numerot ja ne on vain kolme vuotta voimassa. Parempi käyttää numero nyt, jos sopiva asunto tulee kohdalle. Tässä kohteessa on asuntojen pohjat on paljon parempia kuin parissa seuraavassa Hason kohteessa. Pelolla katselin seuraavien kohteiden pohjia ja olin todella iloinen, kun varasijoilta nousikin "kärkeen" tässä kohteessa. Käykää katsomassa seuraavien kohteiden pohjia, niin ymmärrätte, mitä tarkoitin. Etsivä löytää kyllä alustavat pohjat......Pasila, Jätkäsaari, Käpylä......ainakin löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parin vuoden kuluttua näillä vanhoilla numeroilla ei tee enää mitään. Pitää hakea uudet numerot ja ne on vain kolme vuotta voimassa. Parempi käyttää numero nyt, jos sopiva asunto tulee kohdalle. Tässä kohteessa on asuntojen pohjat on paljon parempia kuin parissa seuraavassa Hason kohteessa. Pelolla katselin seuraavien kohteiden pohjia ja olin todella iloinen, kun varasijoilta nousikin "kärkeen" tässä kohteessa. Käykää katsomassa seuraavien kohteiden pohjia, niin ymmärrätte, mitä tarkoitin. Etsivä löytää kyllä alustavat pohjat......Pasila, Jätkäsaari, Käpylä......ainakin löytyy.
Eikö uusien numeroiden ole tarkoitus olla voimassa vain kaksi vuotta, ei kolmea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö uusien numeroiden ole tarkoitus olla voimassa vain kaksi vuotta, ei kolmea.
Kyllä ovat uudet numerot voimassa kerrallaan kaksi vuotta. Ja paikoista kilpailevat käytännössä kaikki numeron saaneet. Kaikilla on yhtä huono mahdollisuus saada lottovoitto. Tai ehkä tilanne on parempi niillä, joilla nyt on kaikkein isoin numero.
Toisaalta asuntoa ei voi enää jatkossa siirtää lapselle. Nythän näin voi tehdä heti, kun sopimus on allekirjoitettu. Ennen talon valmistumista. Ja saman talon asukkaalla on etuoikeus, jos vapautuu asuntoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä 90 luvulla haettu numero 18000,on edelleen voimassa, jos kieltäytyy 3 kertaa niin on haettava uusi numero
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä 90 luvulla haettu numero 18000,on edelleen voimassa, jos kieltäytyy 3 kertaa niin on haettava uusi numero
Oletkohan ymmärtänyt jotain väärin? Tarjotusta asunnosta voi kieltäytyä vaikka kuinka monta kertaa.
Vielä tarjouksen hyväksyttyäsikin ja kiinteistöviraston vahvistettua kaupan, voit muuttaa mielesi ja perua tarjouksen, mutta peruminen tässä vaiheessa on sallittu vain kolme kertaa, minkä jälkeen järjestysnumero lakkaa olemasta.
Ja nykytiedon valossa (jos eduskunta lähiviikkoina hyväksyy lakiehdotuksen) vanhat järjestysnumerot ovat voimassa vuoden 2023 loppuun. Tämä tarkoittanee sitä, että jos hakemusaika ehtii päättyä ennen vuotta 2024 => vanhalla järjestysnumerolla voi hakea.
- Anonyymi
35 m2 huoneistoja 2 kappaletta vapaana haettavissa.
- Anonyymi
B18 2 3h, kt, s 79,0 m2 48 283,00 € VAPAA!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
B18 2 3h, kt, s 79,0 m2 48 283,00 € VAPAA!!!!
Mistä tiedät että B18 on vapaa? Oletko ollut yhteydessä Hasoon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät että B18 on vapaa? Oletko ollut yhteydessä Hasoon?
En ole tuo joka kirjoitti vapaasta asunnosta B 18, mutta tuo asunto ilmoitettiin vapaaksi viime viikolla Helsingin kaupungin asuntotuotannon sivuilla www.att.hel.fi, joka asumisoikeusasuntoja myy rakentamisvaiheessa. Hasolla ei ole vielä siinä vaiheessa mitään tekemistä asuntojen kanssa. Asunto ei siis ollut kelvannut kenellekään, joka haki sitä alkuperäisessä Sammaltorin haussa ja se pantiin uudelleen hakuun. Nopeasti sekin sitten meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole tuo joka kirjoitti vapaasta asunnosta B 18, mutta tuo asunto ilmoitettiin vapaaksi viime viikolla Helsingin kaupungin asuntotuotannon sivuilla www.att.hel.fi, joka asumisoikeusasuntoja myy rakentamisvaiheessa. Hasolla ei ole vielä siinä vaiheessa mitään tekemistä asuntojen kanssa. Asunto ei siis ollut kelvannut kenellekään, joka haki sitä alkuperäisessä Sammaltorin haussa ja se pantiin uudelleen hakuun. Nopeasti sekin sitten meni.
Nuo uudelleen hakuun tulevat vapautuneet asunnot tosiaan ei yleensä ole haussa kuin päivän tai pari ja niitä ei ilmoiteta missään muualla kuin AT:n sivuilla. Niitä kannattaa siis seurata usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo uudelleen hakuun tulevat vapautuneet asunnot tosiaan ei yleensä ole haussa kuin päivän tai pari ja niitä ei ilmoiteta missään muualla kuin AT:n sivuilla. Niitä kannattaa siis seurata usein.
Juuri näin! Komppaan edellistä kommentoijaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin! Komppaan edellistä kommentoijaa.
Olen vähän tyhmä kun en tiedä systeemeitä... ATT:n sivuilla näkyvät vapaat asumisoikeusasunnot, myös Sammaltori. Oliko tämä kyseinen asunto B18 sitten jonakin päivänä merkitty "vapaa"? Aina kun olen sivuilla käynyt niin kaikki näkyvät "käsittelyssä". Pitääkö siis joka ikinen aamu käydä kurkkaamassa vai mikä olisi oikea tapa? Olen hakenut kolmiota, mutta ei tärpännyt ainakaan ekalla kerralla (ei kovin vanha numero). Kolme hakemaani näyttää vielä olevan käsittelyssä, mutta varmaan siellä jonossa on paremmalla numerolla varustettuja...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vähän tyhmä kun en tiedä systeemeitä... ATT:n sivuilla näkyvät vapaat asumisoikeusasunnot, myös Sammaltori. Oliko tämä kyseinen asunto B18 sitten jonakin päivänä merkitty "vapaa"? Aina kun olen sivuilla käynyt niin kaikki näkyvät "käsittelyssä". Pitääkö siis joka ikinen aamu käydä kurkkaamassa vai mikä olisi oikea tapa? Olen hakenut kolmiota, mutta ei tärpännyt ainakaan ekalla kerralla (ei kovin vanha numero). Kolme hakemaani näyttää vielä olevan käsittelyssä, mutta varmaan siellä jonossa on paremmalla numerolla varustettuja...
Juuri näin. Siellä kohdelistauksessa yleensä myös muistaakseni kohteen kuvassa jossain kohtaa lukee "1 asunto vapaana" tms. eli se kohdelistauksen avaus riittää, ei tarvitse koko asuntolistaa plärätä läpi. Ja näistä tosiaan ei virallisesti ilmoiteta missään muualla, pitää olla haukkana oikeaan aikaan liikkeellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Siellä kohdelistauksessa yleensä myös muistaakseni kohteen kuvassa jossain kohtaa lukee "1 asunto vapaana" tms. eli se kohdelistauksen avaus riittää, ei tarvitse koko asuntolistaa plärätä läpi. Ja näistä tosiaan ei virallisesti ilmoiteta missään muualla, pitää olla haukkana oikeaan aikaan liikkeellä.
Kiitos hyvästä ja selventävästä vastauksesta. Täytyypä siis alkaa tarkemmin syynätä sivustoa. Toisaalta ATT voisi infota jonossa olevia jollain toisella tavalla, esim. sähköpostilla. Ehkä se on kuitenkin liikaa vaadittu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos hyvästä ja selventävästä vastauksesta. Täytyypä siis alkaa tarkemmin syynätä sivustoa. Toisaalta ATT voisi infota jonossa olevia jollain toisella tavalla, esim. sähköpostilla. Ehkä se on kuitenkin liikaa vaadittu!
Laita googleen haku asumisoikeus ja eu
Löytyy jo pitkään toiminut suomalainen sivusto. Kaikkein laajin tietopaketti aiheesta. Liity postituslistalle, niin saat heti tiedon vapaista asunnoista. Suosittelen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ovat vapaasti kaikkien haettavissa, ei voi tiedottaa erikseen vain jollekin ryhmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita googleen haku asumisoikeus ja eu
Löytyy jo pitkään toiminut suomalainen sivusto. Kaikkein laajin tietopaketti aiheesta. Liity postituslistalle, niin saat heti tiedon vapaista asunnoista. Suosittelen.Olen kyllä huomannut että asumisoikeus eu:lta jää osa uudelleenhauista huomaamatta ja uudelleenhauista harvemmin tekevät uuttaa blogipostastaus, vaan lisäävät vain huomion edelliseen isompaan päivitykseen, jolloin uudelleenhausta ei tule mailia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä huomannut että asumisoikeus eu:lta jää osa uudelleenhauista huomaamatta ja uudelleenhauista harvemmin tekevät uuttaa blogipostastaus, vaan lisäävät vain huomion edelliseen isompaan päivitykseen, jolloin uudelleenhausta ei tule mailia.
Olisiko sinulla tarjota sitten vaihtoehtoa?
- Anonyymi
Monet tuntuivat kaipaavan tietoa siitä, millaisilla numeroilla sai asunnon tästä Sammaltorin kohteesta. Itselle tarjottiin 35 neliön yksiötä; numeroni oli 203xxx, haettu keväällä 2016. Eli kyllä hieman tuoreemmillakin numeroilla on mahdollista saada ainakin uudistuotannosta HASOn asunto.
- Anonyymi
Yksiöt on aika perinteisesti ne mitkä tekee Hasolla huonoiten kauppansa ja niitä voi isoillakin numeroilla saada
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksiöt on aika perinteisesti ne mitkä tekee Hasolla huonoiten kauppansa ja niitä voi isoillakin numeroilla saada
Luultavasti noin. Toisaalta Helsingissä vuokra-yksiöt ovat aika kysyttyjä. HASON yksiöstä maksat käyttövastiketta (vuokraa) vain noin puolet siitä, mitä vastaavasta asunnosta joutuu maksamaan vuokraa avoimilla markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luultavasti noin. Toisaalta Helsingissä vuokra-yksiöt ovat aika kysyttyjä. HASON yksiöstä maksat käyttövastiketta (vuokraa) vain noin puolet siitä, mitä vastaavasta asunnosta joutuu maksamaan vuokraa avoimilla markkinoilla.
Yksiöiden suuri kysyntä Helsingissä selittyy osittain pienituloisilla, jotka eivät niinkään mieti asunnon kokoa vaan ottavat halvimman saatavilla olevan ja heille asumisoikeusmaksu on usein iso kynnys. Siksi yksiöiden kysyntä ei ole yhtä korostunutta Hasolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksiöiden suuri kysyntä Helsingissä selittyy osittain pienituloisilla, jotka eivät niinkään mieti asunnon kokoa vaan ottavat halvimman saatavilla olevan ja heille asumisoikeusmaksu on usein iso kynnys. Siksi yksiöiden kysyntä ei ole yhtä korostunutta Hasolla.
Onhan se asumisoikeusmaksu varmasti monelle kynnyskysymys, etenkin kun summan joutuu maksamaan esim Sammaltorin kohteessa noin 1.5 vuotta ennen asunnon valmistumista. Joten HASOn yksiö on aika ok vaihtoehto vuokrayksiölle mikäli vaan pystyy tuon maksun maksamaan. Noin näppituntumalla voisi arvioida, että käyttövastiketta joutuu maksamaan HASOlla noin puolet siitä, mitä vastaavasta vuokra-asunnosta joutuu maksamaan vuokraa. Täten tuo asumisoikeusmaksu "kuittaantuu" noin viidessä vuodessa.
- Anonyymi
Olisin saanut kaksion numerolla 217XXX.. harmittaa kun omasta tilanteesta johtuen en ottanut..
- Anonyymi
Me saatiin tarjous 3 h k s / 2. kerros numerolla 252 XXX, joka otettiin vastaan. Odotetaan innoissaamme väliaikaisessa asunnossa, että päästäsisi muuttamaan, odottavan aika on pitkä. Yhtiössä oli muistaakseni 22 autopaikkaa ensalkuun jaossa, jos ja kun on enemmän hakijooita niihin kuin 22, niin paikat arvotaan. Ymmärtääkseni alueelle tulee enemmän autopaikkoja kun se valmistuu kokonaisuudessaan esim. yhteinen parkkialue/halli mistä voi vuokrata paikan. Esim. Jätkäsaaressa on sellainen. Joku kirjoitti tänne, että arveluttaa asukkaiden 55 vuoden ikä, ei mua yhtään arveluta se asia, olenhan itsekin yli 55 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me saatiin tarjous 3 h k s / 2. kerros numerolla 252 XXX, joka otettiin vastaan. Odotetaan innoissaamme väliaikaisessa asunnossa, että päästäsisi muuttamaan, odottavan aika on pitkä. Yhtiössä oli muistaakseni 22 autopaikkaa ensalkuun jaossa, jos ja kun on enemmän hakijooita niihin kuin 22, niin paikat arvotaan. Ymmärtääkseni alueelle tulee enemmän autopaikkoja kun se valmistuu kokonaisuudessaan esim. yhteinen parkkialue/halli mistä voi vuokrata paikan. Esim. Jätkäsaaressa on sellainen. Joku kirjoitti tänne, että arveluttaa asukkaiden 55 vuoden ikä, ei mua yhtään arveluta se asia, olenhan itsekin yli 55 vuotta.
Onhan se hyvä ettei rasita nuorempiaan omalla ikääntymisellään, tuskin haluaisivat edes samaan kortteliin, ikääntyminen kun ei nosta kenenkään statusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yllätys! Sain tänään sähköpostiini ilmoituksen, että saisin Sammaltorista 79m2 kolmion 3 krs. numerolla 223 xxx. Talo on jo valmistunut, näin sitä voi saada peruutusasunnon tässäkin vaiheessa. En kykene kuitenkaan hyväksymään tarjousta, koska asuntoasiamme ovat muuttuneet. Ilmoittaa pitäisi hyväksymisestä vasta 3.10 mennessä. Laitan kuitenkin huomenna e mailia, etten ota tarjottavaa asuntoa vastaan. Saa joku muu asunnon.😊
- Anonyymi
Helsingin meininki on tehdä tiivistä ja lähekkäin, kuitenkin kuvitellaan että pärjätään pelkästään julkisilla. No minä en pärjää. Yrittäjä 60v eikä aikomustakaan jäädä eläkkeelle. On koira, 3 kapsenlasta vanha äiti, sekä kesämökki 300 km päässä.... aikamoinen taksikuski olen tälle lähisuvulle mutta on myös rikasta elämä.
PS. Ei tullut asuntoa tuolta . Harmi olisin niin halunnut läheltä jälkikasvua kun usein hoidan lapsenlapsiini tai vaan kyläilevät luonani. Nyt asun täysin länsimaisella enkä viihdy. - Anonyymi
HOK näyttää voittaneen tarjouskilpailun Sammaltorin varteen rakennettavasta liiketilasta. Jos muistan oikein, niin liiketila tulee olemaan kooltaan 600 neliötä ? Eli siis ilmeisesti paikalle tulee pienehkö S-market. Peruskauppa, josta saa kaikki päivittäistuotteet. Eikä ole kuin vajaan sadan metrin päässä Sammaltorin senioritaloista. Hyvä juttu !
- Anonyymi
Pääsisipä tutustumaan jo asuntoon! Milloinkahan sinne saa mennä käymään ja kiertelemään, mallailemaan ja fiilistelemään. Maaliskuuhun on vielä aikaa, kun eka mahd. muuttoajankohta.
- Anonyymi
Skanskalta tulee kutsu, kun pääsee kohteeseen vierailemaan. Tosin en tiedä miten tämä Corona vaikuttaa siihen tutustumiskäyntiin. Sitähän voisi sähköpostilla tiedustella siltä Skanskan tytöltä kenelle lähetettiin ne materiaalivalinnat, jonka nimeä en nyt just muista. Johtunee siitä, että olen yli 55 vee 🤭😂
- Anonyymi
skanskan urakka aika on huhtikuun loppuun. crapun lähesvalmiit asunnot avautuvat asukastarkastuksiin loppuvuodesta.
- Anonyymi
Kiitoksia tiedosta.
- Anonyymi
Olemme muuttamassa sammaltorin asuntoon ja kovasti odotamme kutsua tutustumista kohteeseen paikan päälle,aika lähellä varmaan on,näyttäävalmistuvan aikanaan
- Anonyymi
Aika laiskasti Skanska tiedottaa rakennusprojektin edistymisestä. Ei luulisi olevan kovin työläs tehtävä laittaa vaikka sähköpostitiedote silloin tällöin. Ja siihen muutama valokuva kohteesta ja täsmentyvä arvio luovutusajankohdasta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456