Täällä meilläpäin on kova puutarhanhoito/pihanrakennus/ ulkoisen miljöön viihtyvyyden parantamisbuumi menossa. Kaikki rakentelee pihoille ja kasvihuoneet ja asuntovaunut menee kaupaksi paremmin kuin koskaan ennen. Kauppapuutarhat tekee bisnestä ja kukkakaupat samoin: ulkokasvit ja hedelmäpuut, kesäkukat ja perennat kannetaan kotiin ja hautajaiskukkia ja äitienpäiväkukkia on ostettu roppakaupalla.
Kaikki se raha mikä oltiin säästetty lomamatkoille kaukomaille tai etelän turistikohteisiin sijoitetaan nyt oman ympäristön parantamiseen ja viihtyisyyteen.
Mukava trendi!
Marjapensaat ja pihakeinut uusi normaali
10
<50
Vastaukset
Minulla on vanha normaali.
Tyhjä tuli-tikku-aski.
Pyydystän sillä varovasti sisälle eksyneitä pörriäisiä.
Kylminä kevät-päivinä Pörrit tuntevat lämpöä tulvivan parvekkeni oven raoista.
Iloisesti ja vauhdikkaasti pörriäiset syöksähtävät askista takaisin maailmaansa.
Raottaessani askia.
Jos kyseessä on Ampi-, Mehi-, Kima-, tai Herhi-läinen,
paranee viihtyvyyteni huomattavasti.
H.- Anonyymi
Suomessa joka kesä sama trendi. Mutta onneks ei hautsjaiskukkia nyt tavallista enempää.
Vuokra-asunnossa ei tarvitse sellaiseen ympäristön kaunistamiseen satsata itse, vaan kaikki kaunis ympäristössä hoituu luonnon ja kiinteistönomistajan puolesta.
On taidettu Dalajoen suistossa ottaa vakavasti se, että mikään maa ei halua vastaanottaa ruotsalaisia, ei koskaan enää?
Sen verran optimistinen olen, että aikanaan ne rajat aukeavat meillekin. Siihen nähden säästän. Nyt onkin helppo säästää, kun ei tarvitse itse lähteä kaupoille törsäämään.
Monen teatterilipun hinta on jo säästössä sen varalta, että teatterit aukeavat, sitten joskus ...Ei mitään paniikkia ja myös optimistina uskon myös että ruotsalaisten raha alkaa kelpaamaan myös naapurimaissa, kunhan statistiikka alkaa näyttää paremmalta, mitä se tulee ajan kanssa tekemään.
Ikävää niille joiden elämään on kuulunut jo pitkään vapaa rajanylitys puolin ja toisin.- Anonyymi
Ala matuksi ja ano turvapaikkaa, niin saat ylittää aina kaikki rajat.Rahat säästyy kun elanto tulee valtion piikkiin.
- Anonyymi
Tottahan toki pihaa innostuu keväisin laittamaan kesäksi kuntoon, kukkia ruukkuihin ja kasvimaalle siemeniä jos jonkinlaista.
Keinu varjostavan puun alle, siinä on mukava leppoisia kesäpäiviä viettää ja luonnon kauneutta ihastella.
Hieman tuo yhdistelmä hautajaiskukkia/mukava trendi jäi aloituksessasi mietityttämään.Mielleyhtymä kun kuulin jostain tv:n ajankohtaisohjelmasta miten kukkakaupat on tehneet hyvää bisnestä ja kukkia myyty ennätysmääriä, niin tuli mieleeni että olen hiljakkoin tilannut kahdet kukat haudalle ja muutaman kukkakimpun sureville ja omaisille, aivan lyhyen ajan sisällä. Samaan syssyyn tulee nyt äitienpäiväkukat haudoille ja onnittelukukat vävylle. Henkilökohtaisemman kanssakäynnin puutteessa olemme korvanneet kontaktit kukkien lähettämisellä ja ilmeisesti muutkin ovat tehneet niin. Ei se mielestäni sinänsä ole "mukava trendi" vaan ainoastaan trendi koronan aikaan.
Totta, kaikki joilla on oma piha ja puutarha myllertää ulkona kukkapenkeissä juuri nyt, joka kevät. Tänä keväänä tämä omalla pihalla ahertaminen on kyllä huomattavasti suurempi ilmiö kuin normaali keväinä. Nekin jotka ei normaalisti harrasta kauheesti puutarhanhoitoa tekevät sitä nyt. Aitoja uudistetaan, terasseja ja verantoja, uima-altaita ja parvekkeita rustataan ja rakennetaan. Kaivinkoneet jyrrää, roskalavat täyttyy, maansiirtokoneita kulkee tiellä ja jostain päin paukkuu ja rytisee kun kyläyhteisö varustautuu koronakesään ja pakolliseen paikallaan oloon.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mielleyhtymä kun kuulin jostain tv:n ajankohtaisohjelmasta miten kukkakaupat on tehneet hyvää bisnestä ja kukkia myyty ennätysmääriä, niin tuli mieleeni että olen hiljakkoin tilannut kahdet kukat haudalle ja muutaman kukkakimpun sureville ja omaisille, aivan lyhyen ajan sisällä. Samaan syssyyn tulee nyt äitienpäiväkukat haudoille ja onnittelukukat vävylle. Henkilökohtaisemman kanssakäynnin puutteessa olemme korvanneet kontaktit kukkien lähettämisellä ja ilmeisesti muutkin ovat tehneet niin. Ei se mielestäni sinänsä ole "mukava trendi" vaan ainoastaan trendi koronan aikaan.
Totta, kaikki joilla on oma piha ja puutarha myllertää ulkona kukkapenkeissä juuri nyt, joka kevät. Tänä keväänä tämä omalla pihalla ahertaminen on kyllä huomattavasti suurempi ilmiö kuin normaali keväinä. Nekin jotka ei normaalisti harrasta kauheesti puutarhanhoitoa tekevät sitä nyt. Aitoja uudistetaan, terasseja ja verantoja, uima-altaita ja parvekkeita rustataan ja rakennetaan. Kaivinkoneet jyrrää, roskalavat täyttyy, maansiirtokoneita kulkee tiellä ja jostain päin paukkuu ja rytisee kun kyläyhteisö varustautuu koronakesään ja pakolliseen paikallaan oloon.Ihanko maansiirtoja järeillä koneilla siellä ? Täällä tekee riskit vanhukset ihan itse terassinsa ilmaisista trukkilavoista paljain käsin. Miten siellä Ruotsissa ollaan noin avuttomia ?
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mielleyhtymä kun kuulin jostain tv:n ajankohtaisohjelmasta miten kukkakaupat on tehneet hyvää bisnestä ja kukkia myyty ennätysmääriä, niin tuli mieleeni että olen hiljakkoin tilannut kahdet kukat haudalle ja muutaman kukkakimpun sureville ja omaisille, aivan lyhyen ajan sisällä. Samaan syssyyn tulee nyt äitienpäiväkukat haudoille ja onnittelukukat vävylle. Henkilökohtaisemman kanssakäynnin puutteessa olemme korvanneet kontaktit kukkien lähettämisellä ja ilmeisesti muutkin ovat tehneet niin. Ei se mielestäni sinänsä ole "mukava trendi" vaan ainoastaan trendi koronan aikaan.
Totta, kaikki joilla on oma piha ja puutarha myllertää ulkona kukkapenkeissä juuri nyt, joka kevät. Tänä keväänä tämä omalla pihalla ahertaminen on kyllä huomattavasti suurempi ilmiö kuin normaali keväinä. Nekin jotka ei normaalisti harrasta kauheesti puutarhanhoitoa tekevät sitä nyt. Aitoja uudistetaan, terasseja ja verantoja, uima-altaita ja parvekkeita rustataan ja rakennetaan. Kaivinkoneet jyrrää, roskalavat täyttyy, maansiirtokoneita kulkee tiellä ja jostain päin paukkuu ja rytisee kun kyläyhteisö varustautuu koronakesään ja pakolliseen paikallaan oloon.Onko teillä siellä sellainen komento, että paikallaan pitää olla? Uutta minulle.
Pitäisi minunkin alkaa pihan kunnostus..
Mutta tämä nykyinen riippuvuus vie kaiken ajan, heti kun jää jotain aikaa niin virkkuukoukku esiin. Kaveri epäili että ei tähän ole muuta apua kuin "Anonyymit virkkaajat" kuten jo josain ehdin ehdottaakin.
Onhan kaikenlaisiin riippuvuuksiin olemassa omat kerhonsa, miksi ei tähänkin?
Tänään istuin aamusta iltaan virkkamassa ulkona. Olisi ollut tärkeämpääkin tekemistä.
Ennen koronaa olin sitä mieltä että nuo virkkaukset ja sukankutomiset ovat ajan haaskausta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256