Narsistin "paljastaminen" salaa, esim nauhoittamalla kaikki keskustelut tms?

Anonyymi

Joo otsikossahan se kysymys jontulikin, eli lähipiirissäni on ihminen joka kahden kesken (näitä tilanteita ei voi jatkuvasti välttää) saattaa olla ihan suoraannsanottuna kuin joku saatana minua kohtaan.

Tätä jatkunut vuosia, on mm saanut jotenkin "normiksi" sen, että minua saa lähipiirissä lytätä (ei samalla tavalla kuitenkaannkuinnkahden kesken ollessamme) yms.

Eli pohjimmiltaan olen kai aina ollut se liiannkiltti/huononsanomaan vastaan tms tai mistä sitä tietää?

Mutta olenntuonnnarsistin lokakaivo jostainnsyystä ja syytä en käsitä = minä en ole tehnyt mielestäni mitään niin pahaa tuolle ihmiselle, että tuo käytös oisi hyväksyttävää.

Päinvastoin = olen pikemminkin auttanut häntä enemmän kuin moni muu.

Nyt olen päättänyt, että jahka saan elämässäni muutaman tärkeän asian hoidettua (n. Vuoden sisään) raiteilleen, tulen muuttamaan etukäteen paljoa kertomatta kauas tuosta narsistista.

Mutta mielipiteitä, koska saanntaatusti jo muutostani ja oikeastaan kaikesta muustakin jatkuvaa kahdenkeskistä haukkumista jota kukaan ei uskoisi niin pitäisikö minun esim nauhoittaa salaa tuon narsistin puheita minulle?

Minut on siis lähipiirissä jo loattu täysin tuon narsistin toimesta, eli saisin ehkä nauhoittamalla riittävästi materiaalia tuon narsistin toimesta puhdistettua edes osan maineestani lähimmäisilleni?

Tai siis osoitettua tavallaan, että niinkö, ihankos totta, no minäpäs voin todistaa ettei se ihan noin mennyt....

Mielipiteitä/neuvoja/vinkkejä?

20

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä. Tulee nyt vain tunne, että silloin uhrikin on ehkä jollakin tavalla narsistinen, jos on yritystä nostaa malliksi seinälle. Tulee mieleen sellainen pieni tunne, että onko kyse jonkintasoisesta kostosta ja se energia, jonka siihen uhraa, ei auta ketään.

      Siis lähipiirissä lyttää, mutta ei kahdenkesken vai jäikö minulta jotain ymmärtämättä? Onko kyse siis kiusaamisesta, koko sen lähipiirin kiusaamisesta, joka alkaa tämän yhden toimesta? Miten lähipiiri reagoi heittoihin?

      • Anonyymi

        En tiedä osasinko pääkysymyksessä (kirjoitettu kännykällä ja nyt vasta huomasin monet kirjoitusvirheetkin, anteeksi muuten kaikille siitä) muotoilla asiani täysin oikein.

        Eli lähipiirissäni on vuosikausia ollut yksi täydellinen narsisti, josta jo aloitusviestissäni puhuinkin, kahdenkesken hän on uskomattoman julma minua kohtaan.

        Muut lähiomaiset hän on kääntänyt tietyllä tavalla minua vastaan mm valheilla ja jotenkin saanut "normiksi" sen, että minua saa mm "vitsein" lytätä.

        Havahduin oikeastaan tähän asiaan (tuon yhden lähiomaiseni narsismi) kun riittävän moni perheemme ulkopuolinen ihminen alkoi ihmetellä perheeni tapaa puhua minulle jopa vieraiden läsnäollessa.

        Tätä tapahtui siis usein ja eri ihmisten (eivät tunne/tunteneet toisiaan) toimesta.

        Aluksi häpesin selitellä sitä, että se vaan on perheemme sisäpiirin vitsiä (sitä ennen olin vuosia ollut narsistin mielestä tosikko yms) mutta kun tätä vieraiden ihmettelyä tapahtui minulle kerta toisensa jälkeen havahduin siihen, ettei kaikki ehkä ole ihan ok.

        Ja nyt puhutaan "vain" tästä lähipiirin "vitsailusta" johon narsisti on saanut muut lähiomaiseni mukaan, edes muu lähiympäristö ei tiedä millainen narsisti on minulle kahdenkesken.

        Tiedän narsistin kääntäneen muita lähipiirini ihmisiä minua vastaan (vika on mm aina minussa/minä aloitin/minä tein) eli olen se ns likasanko kai.

        Nyt teen lopultakin elämässäni tiettyjä järjestelyjä, ottaen ne tehtyäni (n. Vuosi?) reippaasti välimatkaa tuohon narsistiseen omaiseeni.

        Mietin kuitenkin, että pitäisikö minun muun lähipiirini takia (olemme tekemisissä siis, mutta narsisti ei ole koskaan näyttänyt heille sitä miten kohtelee minua kahdenkesken) esim nauhoittaa narsistin puheita yms todisteeksi?

        Ei siis mihinkään yleiseen levitykseen/sellaiseksi kostoksi.

        Vaan nimenomaan siksi, että kun saan asiani siihen malliin että häivyn kauas tuosta narsistista, niin saisin todistettua sen henkisen/fyysisen/psyykkisen väkivallan mitä tuo ihminen on minulle vuosia tehnyt niin lähipiirilleni?

        Jos eivät senkään jälkeen uskoisi, että kaikki vika (ja sitähän on paljon ja aina mystisesti minussa) ei tosiaankaan ole vain minussa, vaan jotain on todella pahasti narsistissa vialla niin enpä oikein mitään voi.

        Mutta tarkoitus oisi siis yrittää eräällä tavalla puhdistaa narsistin lokaamaa mainettani lähipiirilleni.

        Tällä hetkellä en saisi ketään uskomaan minua koska muut ovat narsistin lumoissa:(

        Mielipiteitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä osasinko pääkysymyksessä (kirjoitettu kännykällä ja nyt vasta huomasin monet kirjoitusvirheetkin, anteeksi muuten kaikille siitä) muotoilla asiani täysin oikein.

        Eli lähipiirissäni on vuosikausia ollut yksi täydellinen narsisti, josta jo aloitusviestissäni puhuinkin, kahdenkesken hän on uskomattoman julma minua kohtaan.

        Muut lähiomaiset hän on kääntänyt tietyllä tavalla minua vastaan mm valheilla ja jotenkin saanut "normiksi" sen, että minua saa mm "vitsein" lytätä.

        Havahduin oikeastaan tähän asiaan (tuon yhden lähiomaiseni narsismi) kun riittävän moni perheemme ulkopuolinen ihminen alkoi ihmetellä perheeni tapaa puhua minulle jopa vieraiden läsnäollessa.

        Tätä tapahtui siis usein ja eri ihmisten (eivät tunne/tunteneet toisiaan) toimesta.

        Aluksi häpesin selitellä sitä, että se vaan on perheemme sisäpiirin vitsiä (sitä ennen olin vuosia ollut narsistin mielestä tosikko yms) mutta kun tätä vieraiden ihmettelyä tapahtui minulle kerta toisensa jälkeen havahduin siihen, ettei kaikki ehkä ole ihan ok.

        Ja nyt puhutaan "vain" tästä lähipiirin "vitsailusta" johon narsisti on saanut muut lähiomaiseni mukaan, edes muu lähiympäristö ei tiedä millainen narsisti on minulle kahdenkesken.

        Tiedän narsistin kääntäneen muita lähipiirini ihmisiä minua vastaan (vika on mm aina minussa/minä aloitin/minä tein) eli olen se ns likasanko kai.

        Nyt teen lopultakin elämässäni tiettyjä järjestelyjä, ottaen ne tehtyäni (n. Vuosi?) reippaasti välimatkaa tuohon narsistiseen omaiseeni.

        Mietin kuitenkin, että pitäisikö minun muun lähipiirini takia (olemme tekemisissä siis, mutta narsisti ei ole koskaan näyttänyt heille sitä miten kohtelee minua kahdenkesken) esim nauhoittaa narsistin puheita yms todisteeksi?

        Ei siis mihinkään yleiseen levitykseen/sellaiseksi kostoksi.

        Vaan nimenomaan siksi, että kun saan asiani siihen malliin että häivyn kauas tuosta narsistista, niin saisin todistettua sen henkisen/fyysisen/psyykkisen väkivallan mitä tuo ihminen on minulle vuosia tehnyt niin lähipiirilleni?

        Jos eivät senkään jälkeen uskoisi, että kaikki vika (ja sitähän on paljon ja aina mystisesti minussa) ei tosiaankaan ole vain minussa, vaan jotain on todella pahasti narsistissa vialla niin enpä oikein mitään voi.

        Mutta tarkoitus oisi siis yrittää eräällä tavalla puhdistaa narsistin lokaamaa mainettani lähipiirilleni.

        Tällä hetkellä en saisi ketään uskomaan minua koska muut ovat narsistin lumoissa:(

        Mielipiteitä?

        Ehkä samanlaisessa tilanteessa joka on vain jatkunut
        jo vuosikymmeniä.
        Tiedän, että kaikkia piilossa tapahtuneita asioita ei kukaan
        uskoisi ja jos niistä kertoisi, leimattaisiin vain valehtelijaksi.
        Oman itseni vuoksi olen alkanut keräämään aineistoa
        kaikesta kokemastani, vaikka täydellistä selvää ei voi
        koskaan saada.
        Vuosien varrella on tapahtunut asioita, joita ei itsekään
        uskoisi todeksi. Dokumentit joita on kerännyt todistavat
        itselle, kuinka järjestelmällisesti itseä on kaltoinkohdeltu.
        Luottamus yhteisissä asioissa on murskaantunut täydellisesti.
        Vaikka minkälaiset faktat toisi esiin, niitä vain ei kukaan
        lähipiirissä uskoisi. - Tuollaiseen päätelmään olen tullut.
        Kuitenkin oman tasapainon vuoksi on hyvä, että tietää
        tosiasiat. Välillä voi katsoa ihan konkreettisesti,
        että ei itse kuvittele olemattomia.
        Kun on ollut henkisen, fyysisen taloudellisen ja
        sosiaalisen kohtelun objekti vuosia, voi alkaa epäillä itseään.
        Onneksi joistakin asioista on ollut aika helppo saada
        todisteita.
        Joihinkin asioihin on hyvä varautua tulevaisuuden varalle.
        Tuollaiseen itseään koskevien epätosien asioiden
        oikaisemiseen tuskin on mitään mahdollisuutta.
        Kun ihmisille on uskoteltu asioita, joita ei voi tarkistaa
        ne jäävät vain ihmisten mieliin.
        Viime aikoina eräs pitkäaikainen ystävä on osoittanut
        merkkejä siitä, että on ollut tuon myrkyllisen kylvön kohteena.
        Hänelle olen antanut seuranta ajan, jolloin seuraan asian
        kehitystä, etten joudu perusteettomasti ja ilman tietoa
        etääntymään hänestä.
        Narsisti on tuhonnut monia suhteita ja sitä työtään hän jatkaa
        vieläkin.

        Ap.lle sanoisin, että jos kokoaa aineistoa, sen käytössä pitää
        olla kyllä huolellinen. Ensiksi sen ei saisi katkeroittaa itseään
        yhtään lisää. Toiseksi niitä ei kannata kenelle tahannsa julkistaa.
        Ihmiset eivät usko edes paperilla olevia asoita, jos ne eivät
        vastaa heidän mielikuvaansa.
        Itse olen jättänyt nauhoittamisen tekemättä senvuoksi, että
        joka sellaisen kuulisi, voisi sanoa, että kuka tahansa voi
        suutuksissaan puhua sellaista mitä ei tarkoita.
        Vaikka asia toistuisi hyvinkin usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä samanlaisessa tilanteessa joka on vain jatkunut
        jo vuosikymmeniä.
        Tiedän, että kaikkia piilossa tapahtuneita asioita ei kukaan
        uskoisi ja jos niistä kertoisi, leimattaisiin vain valehtelijaksi.
        Oman itseni vuoksi olen alkanut keräämään aineistoa
        kaikesta kokemastani, vaikka täydellistä selvää ei voi
        koskaan saada.
        Vuosien varrella on tapahtunut asioita, joita ei itsekään
        uskoisi todeksi. Dokumentit joita on kerännyt todistavat
        itselle, kuinka järjestelmällisesti itseä on kaltoinkohdeltu.
        Luottamus yhteisissä asioissa on murskaantunut täydellisesti.
        Vaikka minkälaiset faktat toisi esiin, niitä vain ei kukaan
        lähipiirissä uskoisi. - Tuollaiseen päätelmään olen tullut.
        Kuitenkin oman tasapainon vuoksi on hyvä, että tietää
        tosiasiat. Välillä voi katsoa ihan konkreettisesti,
        että ei itse kuvittele olemattomia.
        Kun on ollut henkisen, fyysisen taloudellisen ja
        sosiaalisen kohtelun objekti vuosia, voi alkaa epäillä itseään.
        Onneksi joistakin asioista on ollut aika helppo saada
        todisteita.
        Joihinkin asioihin on hyvä varautua tulevaisuuden varalle.
        Tuollaiseen itseään koskevien epätosien asioiden
        oikaisemiseen tuskin on mitään mahdollisuutta.
        Kun ihmisille on uskoteltu asioita, joita ei voi tarkistaa
        ne jäävät vain ihmisten mieliin.
        Viime aikoina eräs pitkäaikainen ystävä on osoittanut
        merkkejä siitä, että on ollut tuon myrkyllisen kylvön kohteena.
        Hänelle olen antanut seuranta ajan, jolloin seuraan asian
        kehitystä, etten joudu perusteettomasti ja ilman tietoa
        etääntymään hänestä.
        Narsisti on tuhonnut monia suhteita ja sitä työtään hän jatkaa
        vieläkin.

        Ap.lle sanoisin, että jos kokoaa aineistoa, sen käytössä pitää
        olla kyllä huolellinen. Ensiksi sen ei saisi katkeroittaa itseään
        yhtään lisää. Toiseksi niitä ei kannata kenelle tahannsa julkistaa.
        Ihmiset eivät usko edes paperilla olevia asoita, jos ne eivät
        vastaa heidän mielikuvaansa.
        Itse olen jättänyt nauhoittamisen tekemättä senvuoksi, että
        joka sellaisen kuulisi, voisi sanoa, että kuka tahansa voi
        suutuksissaan puhua sellaista mitä ei tarkoita.
        Vaikka asia toistuisi hyvinkin usein.

        Vielä jatkoa
        "saisin todistettua sen henkisen/fyysisen/psyykkisen väkivallan mitä tuo ihminen on minulle vuosia tehnyt niin lähipiirilleni"
        -Ainakin tuohon fyysiseen väkivaltaan kannattaa kiinnittää huomiota.
        Vaikka kännykän kuva mustelmasta on jo enemmän kuin
        laveakin selitys.
        Mielipahaa on vaikea todistaa, mutta taloudellista ja fyysistä
        kaltoinkohtelua pystyy ja kannattaa dokumentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä samanlaisessa tilanteessa joka on vain jatkunut
        jo vuosikymmeniä.
        Tiedän, että kaikkia piilossa tapahtuneita asioita ei kukaan
        uskoisi ja jos niistä kertoisi, leimattaisiin vain valehtelijaksi.
        Oman itseni vuoksi olen alkanut keräämään aineistoa
        kaikesta kokemastani, vaikka täydellistä selvää ei voi
        koskaan saada.
        Vuosien varrella on tapahtunut asioita, joita ei itsekään
        uskoisi todeksi. Dokumentit joita on kerännyt todistavat
        itselle, kuinka järjestelmällisesti itseä on kaltoinkohdeltu.
        Luottamus yhteisissä asioissa on murskaantunut täydellisesti.
        Vaikka minkälaiset faktat toisi esiin, niitä vain ei kukaan
        lähipiirissä uskoisi. - Tuollaiseen päätelmään olen tullut.
        Kuitenkin oman tasapainon vuoksi on hyvä, että tietää
        tosiasiat. Välillä voi katsoa ihan konkreettisesti,
        että ei itse kuvittele olemattomia.
        Kun on ollut henkisen, fyysisen taloudellisen ja
        sosiaalisen kohtelun objekti vuosia, voi alkaa epäillä itseään.
        Onneksi joistakin asioista on ollut aika helppo saada
        todisteita.
        Joihinkin asioihin on hyvä varautua tulevaisuuden varalle.
        Tuollaiseen itseään koskevien epätosien asioiden
        oikaisemiseen tuskin on mitään mahdollisuutta.
        Kun ihmisille on uskoteltu asioita, joita ei voi tarkistaa
        ne jäävät vain ihmisten mieliin.
        Viime aikoina eräs pitkäaikainen ystävä on osoittanut
        merkkejä siitä, että on ollut tuon myrkyllisen kylvön kohteena.
        Hänelle olen antanut seuranta ajan, jolloin seuraan asian
        kehitystä, etten joudu perusteettomasti ja ilman tietoa
        etääntymään hänestä.
        Narsisti on tuhonnut monia suhteita ja sitä työtään hän jatkaa
        vieläkin.

        Ap.lle sanoisin, että jos kokoaa aineistoa, sen käytössä pitää
        olla kyllä huolellinen. Ensiksi sen ei saisi katkeroittaa itseään
        yhtään lisää. Toiseksi niitä ei kannata kenelle tahannsa julkistaa.
        Ihmiset eivät usko edes paperilla olevia asoita, jos ne eivät
        vastaa heidän mielikuvaansa.
        Itse olen jättänyt nauhoittamisen tekemättä senvuoksi, että
        joka sellaisen kuulisi, voisi sanoa, että kuka tahansa voi
        suutuksissaan puhua sellaista mitä ei tarkoita.
        Vaikka asia toistuisi hyvinkin usein.

        "saisin todistettua sen henkisen/fyysisen/psyykkisen väkivallan mitä tuo ihminen on minulle vuosia tehnyt niin lähipiirilleni"
        Tuollaiset kannattaa dokumentoida.
        Mielipahaa on huonompi todentaa.


    • Anonyymi

      Onko tarve tehdä taltiointi
      kolmanen henkilön vuoksi,
      vai vain oman itsensä takia.
      Narsisti ei siitä muutu,
      piilomollaamista hän vain jatkaa.

      • Anonyymi

        Jonkin verran taltioin jotain
        muita dokumentteja.
        Joskus on käynyt mielessä
        myös nauhottaminen.


    • Anonyymi

      Tuollaisessa todistelussa joutuu kohtaamaan monenlaisia
      ongelmia, joihin ei ole yksinkertaista ratkaisua.
      Uskottavuus on ensimmäinen ongelma. Pitäisi
      pystyä aivan aukottomasti todistamaan, että
      kaikki on narsistin aikaansaannosta.
      Toinen ongelma on ne ihmiset joihin narsisti
      on vaikuttanut. Heille saattaa olla liian vaikeaa
      tunnustaa, että ovat lähteneet narsistin vedätykseen
      mukaan. Vaikka he tietäisivät totuuden, itseään
      säästääkseen, voivat olla vain hiljaa.
      Jos tilanne on jatkunut pitkään ja asiat levinneet
      niihin voi törmätä aina vain uudestaan.

    • Anonyymi

      Se on sillä lailla että keskustelkaa sen kanssa.
      Jos se tuntuu paskalta ihmiseltä niin se on.
      Jos se vetää kaiken omaan piimään... Niin sitten ollaan huolissaan.
      Se ei enää ole narsisti. se on psykopatiaa.

    • Anonyymi

      Nauhoittamisesta sen verran, että sellaisen nauhoitteen soittaminen ulkopuolisille on lain mukaan yksityiselämän tietojen levittämistä. Kyse on yksityisestä keskustelustanne, missä käsitellään kummankin henkilökohtaisia asioita.

      Oman keskustelunsa saa lain mukaan nauhoittaa, siis sellaisen keskustelun , jossa on itse osapuolena. Nauhoitetta ei kuitenkaan saa levittää. Nauhoitetta voi käyttää oikeudessa todisteena, tai vastaavassa tilanteessa viranomaisten kanssa asioidessa, mutta ei levittää.

      Jos nauhoite sisältää tietoa toisen (tässä narsitiksi oletetun) yksityiselämästä, tulee kyseeseen rikos yksityiselämän tietojen levittämisestä. Toinen mahdollinen rikos on kunnianloukkaus, riippuen nauhoitteen sisällöstä ja kenelle sitä levitetään.

      Jos siis aiot nauhoitetta soittaa muille, ota huomioon että voit syyllistyä rikokseen. Kaikilla on oikeusturva, ja yksityiskeskustelunne äänitteen levittäminen rikkoo sitä.

      Keskustelun nauhoittaminen itsellesi on kuitenkin sallittua. Muistin tueksi, analysoinnin apuna tms. Voit myös halutessasi kertoa keskustelun sisällöstä kenelle vaan (ellette ole sopineet vaitiolosta, ja vaikka olisitte, sellaisen sopimuksen rikkominen tuskin olisi lain silmissä merkittävää, kun on kahden henkilön yksityisestä suhteesta kyse.).

      Mitä tulee kirjoituksesi aiheeseen, ihmissuhteeseen, niin kurjalta kuulostava tilanne, toivottavasti selviät siitä ja keksit jonkin keinon päästä eteenpäin. Kenenkään ei pidä joutua olemaan toisen "roskiksena", ja jotkut ihmisethän haluavat alistaa toisia sellaiseen. - Ratkaisuna en kuitenkaan näe, että esimerkiksi levittämällä eteenpäin kahdenkeskisiä keskusteluja nauhoitteen muodossa saisit jotain "todistetta" asiallesi... Luottamuksen pettäminen sillä tavalla vain pahentaisi tilannetta. Siinäkin tapauksessa, ettei varsinaista luottamusta enää edes olisikaan, kummallakaan puolella. Pitää kuitenkin huomioida, että jos teen näin jollekin, hän voi tehdä minulle saman - tai joku muu voi tehdä, jos perusoikeuksia ei kunnioiteta. Yksityisyyden suoja on perusoikeus. Jos siis nauhoitat, käytä nauhoitetta itseäsi varten, mutta älä soita sitä muille.

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että kuten itsekin sanoit, vaikka nauhoite olisikin, ihmiset eivät välttämättä silti usko. Ihmiset uskovat yleensäkin mieluummin sitä mitä haluava uskoa! On helppo vääntää nauhoitteenkin konteksti sellaiseksi, että jonkun osapuolen puheet ovat hyväksyttäviä.

        Jos soitat nauhoitteen ihmiselle, jolle haluat todistaa jotain, hän ymmärtää ensimmäiseksi sen, että et kunnioita toisen osapuolen yksityisyyttä. Ja että jos olet valmis tekemään noin narsistiksi olettamalle läheisellesi, olet valmis tekemään sen kenelle vaan, myös sille, jolle soitat nauhoitteen. Kenenkään yksityisyys ei siis ole kanssasi turvassa. Mietipä tätä.

        Ei ole turhaan säädetty lakia, että keskustelunauhoitteita ei saa levittää eteenpäin, eikä lakia yksityiselämän tietojen levittämisestä.

        Mutta keskustelun nauhoittaminen itsessään ei siis ole kiellettyä. Voit käyttää sitä muistin tukena, ja tehdä siitä vaikka paperille muistiinpanoja, joiden perustella voit kertoa keskustelun sisällöstä muille. Vaitiolovelvollisuuttahan teillä ei ole kummallakaan.

        Tiedän omasta kokemuksesta, millaista on, kun tulee huonosti kohdelluksi eikä sitä kukaan usko. Ja millaista on, kun toisille miellyttävä ihminen käyttäytyy kuin natsi lähimpiään kohtaan. Silloin tuntee elävänsä toisessa todellisuudessa. Gaslighttaamisen toidstaminen nauhoitteen avulla ei kuitenkaan ole yleensä oikea keino, kun on kyse yksityisistä ihmisistä. Viranomaisten kanssa asioidessa tilanne on hieman toinen, kun heidän kanssaan käydyissä keskusteluissa ei käsitellä heidän yksityisasioitaan vaan sen jota asia koskee.


    • Anonyymi

      Ainakin tuntemani narsistieukko oli sellainen venkula ja korkkiruuvi, ettei siinä nauhoitteetkaan olisi auttaneet. Usein oli tilanteita, joissa ihmiset olivat omin silmin ja korvin havainneet asioita, mutta siitä huolimatta heille oli merkillinen kunnia-asia omaksua narsistin valheellinen version tapahtumista.

      Kuten ylempänä mainitaan "ihmiset uskovat yleensäkin mieluummin sitä mitä haluava uskoa".

    • Anonyymi

      No contact, älä ole enää missään tekemisissä sellaisen ihmisen kanssa.

    • Anonyymi

      Aloittajan tilanteeseen on tullut muutamia vastauksia, joissa
      on yritetty jotenkin analysoida tilannetta ja siihen kohdistuvia
      toimenpiteitä.
      Varmasti kaikki ihmiset ja tapaukset ovat erilaisia ja niihin
      ei ole yleispäteviä ratkaisuja.
      Jos asiat johtavat viranomaisten kanssa tekemisiin, on hyvä
      olla jotain dokumentoituja faktoja, joista voi tarkistaa asian
      todenperäisyyden.
      Ongelmallisinta on puheet, joissa tulee sana vastaan sanaa.
      Narsisti on hyvinkin tarkka siitä, että hänen sanomisensa, jos
      sen julkisuus on jotenkin epäedullista itselleen, pysyy tiukasti
      salassa.
      Tuossa vain nauhoitus voi olla todiste, mutta siihen liittyy
      muita ongelmia.

    • Anonyymi

      Itselläni oli mahdollisuus kuvata narsistin touhuja, mutta livenä nähtyäni kaiken luovuin ajatuksesta. Mitä ihmettä olisin sillä kuvalla tehnyt ?

      Odotin siis kamera kädessä terkkulan takaovella, kun narsistin työvuoro päättyi. Oli perjantai ja he tekivät silloin lyhennettyä päivää. Kellon tarkasti klo 13 kaarsi paikalle koukutetun auto ja narsisti hyppäsi apukuskin paikalle ja he ajoivat tämän asunnolle päiväpanolle.

      Eihän se mitään olisi hyödyttänyt kuvan otto. Myöhemmin tämä narsisti itse julkaisi somessa itsestään kaikkien nähtäville kuvia, joissa hän oli tuossa autossa ja paljon muuta julkista itsestään. Tavoitellakseen huomiota ilmeisesti, että siihen nähden oikeastaan turhaan itse aiemmin edes pohdin kuvaamista.

      Vastaukseni siis on, että ei kannata, kyllä se narsisti itse itsensä tuo esille jossakin vaiheessa ja voi seurata kuin jotakin omituista näytelmää ja sen jälkeen voi kadota horisonttiin mahdollisimman kauas narsistin näytelmäleikeistä.

    • Anonyymi

      Aloittaja on analysoinut tilanteen ja on valmistautumassa
      etääntymään narsistista.
      Tuossa tapahtumassa on ikävänä piirteenä, että yhteisistä
      ystävistäkin joutuu etääntymään. Narsisti on saanut usein
      monet heistä puolelleen. Tuota vahinkoa estämään ja totuuuden
      tuomiseksi ystäville tarvitaan todisteita, joilla näyttää kuka
      on asian takana.
      Pahin tilanne on tietenkin jos narsisti on saanut hoviväekseen
      lähimpiä rakkaita; esim, lapset tai lähisukulaiset.
      Aloittaja on ottanut jo huomioon, että etääntymisestä voi
      olla kielteiset seuraamukset ja pyrkii niitä välttämään.
      Olisi taivaan lahja jos löytyisi yksikin uskottu joka pystyisi
      auttamaan tilanteessa.
      On tapaus, jossa oli uskottu pariskunta, joka auttoi.

      • Anonyymi

        Koen että jos ei ole uskottua ihmistä, aina on yksi uskottu: Jumala


        "poijuhgfdfv"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koen että jos ei ole uskottua ihmistä, aina on yksi uskottu: Jumala


        "poijuhgfdfv"

        Niin on ja Hänellä on palvelijoita.


    • Anonyymi

      "Mutta olenntuonnnarsistin lokakaivo jostainnsyystä ja syytä en käsitä "
      Ei narsistin syitä voi kukaan käsittää.
      Mitä parempi ihminen olet, sen varmemmin narsisti
      yrittää sinut lytätä.
      tavallaan hän haluaa kiivetä yläpuolellesi.

    • Anonyymi

      "narsisti ei ole koskaan näyttänyt heille sitä miten kohtelee minua kahdenkesken)"

      Tuollaista narsisti tekee juuri kahdenkesken kun ketään ei ole kuulolla.
      Autossa esim. kuulee kyllä sellaista puhetta kahdenkesken, että
      missään tapauksessa sitä ei saa muut kuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe